Marinierskazerne (uit: Vraagje)

Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Marinierskazerne (uit: Vraagje)

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef:
Zeeuw schreef:
Herman schreef:Een hogere overheid is m.i. niet op voorhand gehouden verantwoording af te leggen van te nemen besluiten. Dat is binnen een gezagsrelatie anders geregeld dan binnen een gelijkwaardige relatie.

Daarom kan ik me ook niet vinden in de motie van afkeuring van nota bene de SGP.
Wanneer deze hogere overheid continu bevestigt dat het, eerder genomen, besluit staat, dan heeft dit totaal niets te maken met 'op voorhand verantwoording afleggen'.
Dat zie ik dus anders. Deze manier van besluitvorming is getypeerd als regentesk en dat kan ik prima volgen. Maar binnen gezagsgehoorzaamheid kan en hoef je autoriteit niet per definitie gelijk negatief te duiden.
Dan typeer je dit gedrag fout. En ik zie totaal geen standaard gezagsrelatie tussen de diverse overheden.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12003
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Marinierskazerne (uit: Vraagje)

Bericht door Herman »

Zeeuw schreef:Dan typeer je dit gedrag fout. En ik zie totaal geen standaard gezagsrelatie tussen de diverse overheden.
De kwalificatie 'regentesk' is van 50plus. En die volg ik dus in zekere zin.

En natuurlijk is een landelijke overheid een hogere overheid. Zeker omdat zij ook via het provinciefonds 50% van de inkomsten van een provincie dekt en daarmee de spelruimte bepaald waarin een provincie kan handelen. En dat is ook in deze casus het geval, omdat de landelijke overheid dit project om deze reden dus zelf financiert.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Marinierskazerne (uit: Vraagje)

Bericht door Dodo »

Herman schreef:
Dodo schreef:Wat ik me afvroeg, hebben de mariniers er geen moeite mee om naar de Veluwe te moeten verhuizen? Dat is toch ook niet ieders smaak.
Dan kunnen ze gewoon privé blijven wonen waar ze nu wonen, want de afstand Doorn - Nieuw Milligen is maar 50 km.
Ach, natuurlijk, ik had slecht gelezen. Ik had Den Helder in mijn hoofd, maar dat klopt niet.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Marinierskazerne (uit: Vraagje)

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef:
Zeeuw schreef:Dan typeer je dit gedrag fout. En ik zie totaal geen standaard gezagsrelatie tussen de diverse overheden.
De kwalificatie 'regentesk' is van 50plus. En die volg ik dus in zekere zin.

En natuurlijk is een landelijke overheid een hogere overheid. Zeker omdat zij ook via het provinciefonds 50% van de inkomsten van een provincie dekt en daarmee de spelruimte bepaald waarin een provincie kan handelen. En dat is ook in deze casus het geval, omdat de landelijke overheid dit project om deze reden dus zelf financiert.
Hoger betekent m.i. totaal niet dat je geen verantwoording af dient te leggen. De zg overheid zorgt door haar bemoeizucht, zie bv jeugdzorg, wel taken, te weinig financien decentraliseren en vervolgens wel continu íets vinden, juist voor het op spanning zetten van de relatie.
Dat gebeurt ook in dit geval.
Bijzonder dat jij de mening hebt dat de financier weg kan komen met leugens, omdat het de financier is.
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Marinierskazerne (uit: Vraagje)

Bericht door DDD »

De overheid moet ook betrouwbaar zijn. Wij leven niet in een dictatuur.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Marinierskazerne (uit: Vraagje)

Bericht door eilander »

Mara schreef:
Johann Gottfried Walther schreef: Maar niemand die acht jaar lang een nieuw besluit durfde te nemen. Dus de Zeeuwen gingen gestaag door met de voorbereidingen. Ze gaven daar geld voor uit en rekenden op de komst van een nieuwe kazerne naar 'hun' Vlissingen.
En niemand in het Zeeuwsche die eens belde of een mail stuurde naar het ministerie?
Joehoe, we horen niks meer, gaat het nu nog door?
Is het niet eens tijd om de akte op te maken?
Typisch ambtenarengeleuter, doorschuiven tot de volgende bewindvoerder, molentje draait gestaag en kan niet halverwege stilgezet worden, al is het maar op pauze?
In feite neemt mevrouw Visser nu wel een beslissing! Al verdient hij niet de schoonheidsprijs.
Je hebt het dus echt helemaal niet gevolgd, en je er nu ook niet in verdiept. Het blijkt althans absoluut niet uit deze bijdrage.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Marinierskazerne (uit: Vraagje)

Bericht door Ambtenaar »

Ik lees net dat de Zeeuwen al zijn gecompenseerd. Er lopen nu 3 wisenten in Zeeland.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Marinierskazerne (uit: Vraagje)

Bericht door Tiberius »

Kijk eens aan. :super
Daar kunnen geen 1000 mariniers tegen op.
Bertiel
Berichten: 4582
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Marinierskazerne (uit: Vraagje)

Bericht door Bertiel »

ik vraag me af of de wisenten wel opvallen in Zeeland
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10589
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Marinierskazerne (uit: Vraagje)

Bericht door Ad Anker »

Bertiel schreef:ik vraag me af of de wisenten wel opvallen in Zeeland
En ook nog eens op Flupland. Dat is net nergens. :)
Bertiel
Berichten: 4582
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Marinierskazerne (uit: Vraagje)

Bericht door Bertiel »

Ze konden nergens terecht... dus ja dan weet je waar nergens is :D
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Piet Puk
Berichten: 5434
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Marinierskazerne (uit: Vraagje)

Bericht door Piet Puk »

Ik snap niet waarom ze de marinierskazerne niet op Goeree-Overflakkee zetten. Dat is ook Zeeland en een stukje dichterbij vanuit Doorn.
Bertiel
Berichten: 4582
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Marinierskazerne (uit: Vraagje)

Bericht door Bertiel »

Moderator Ad... is dit banwaardig?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10589
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Marinierskazerne (uit: Vraagje)

Bericht door Ad Anker »

Bertiel schreef:Moderator Ad... is dit banwaardig?
Nee hoor, zolang zulke onnozelheden uit onwetendheid worden geuit, ben ik voorzichtig met een bannetje.
Bertiel
Berichten: 4582
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Marinierskazerne (uit: Vraagje)

Bericht door Bertiel »

:D
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie