Forum Refoweb

Ik zit ook op het forum van Refoweb

Ja
12
21%
Nee
43
74%
Wat is Refoweb?
3
5%
 
Totaal aantal stemmen: 58

Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Forum Refoweb

Bericht door Dodo »

Ik vind de vragenrubriek van refoweb echt waardevol. Het is heel mooi dat er een plaats is waar je je vragen kunt stellen, ook "rare" vragen die je ergens anders niet kunt stellen.
Van sommige vragen vind ik het wel treurig dat de vraagsteller kennelijk geen vertrouwde mensen in de omgeving heeft om mee te praten.
Het forum vind ik wat te breed, en er wordt best veel ruzie gemaakt. Dat is jammer, want er is wel ruimte voor een breder christelijke forum volgens mij.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Forum Refoweb

Bericht door samanthi »

@piet puk nu alleen de vragenrubriek maar vroeger wel
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Hendrien
Berichten: 1323
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Forum Refoweb

Bericht door Hendrien »

De vragenrubriek kan ik wel waarderen, maar op het forum voel ik me niet thuis.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Forum Refoweb

Bericht door samanthi »

Hendrien schreef:De vragenrubriek kan ik wel waarderen, maar op het forum voel ik me niet thuis.
Idem
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Piet Puk
Berichten: 5411
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Forum Refoweb

Bericht door Piet Puk »

samanthi schreef:@piet puk nu alleen de vragenrubriek maar vroeger wel
Dus je weet niet of er na je vertrek een postbode bijgekomen is?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Forum Refoweb

Bericht door samanthi »

Piet Puk schreef:
samanthi schreef:@piet puk nu alleen de vragenrubriek maar vroeger wel
Dus je weet niet of er na je vertrek een postbode bijgekomen is?
Nee ik kijk er niet meer op
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
advocaat
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jul 2019, 10:24

Re: Forum Refoweb

Bericht door advocaat »

Vanuit het RD

https://www.digibron.nl/search/detail/0 ... tiviteiten


https://www.digibron.nl/search/detail/0 ... trefpunt-i


Na te zoeken op het forum zelf

Berichtdoor Refojongere » 24 Okt 2003, 00:09
Refowebs forum is kwaliteit gaan verliezen in de loop van maanden. In het begin kwam ik er nog wel eens, nu nog heel af en toe. De vragenrubriek vindt ik echt fantastisch, dominees geven heldere, concrete antwoorden op vragen die bij veel jongeren leven, nog nooit eerder vertoond.

Ook wist ik helemaal niets van de opvolging van refotrefpunt.nl, volgens mij werd alles toch juist overgeheveld hierheen, hier zijn de meeste forummers (Billy, Pied, ndonselaar, Zeeuw e.v.a.) naar toe verhuist. Refotrefpunt liep ten einde toen onze Administrator het kleine OSW-forumpje met 'voorbijganger' helemaal opnieuw wilde opzetten (en met succes!)...dus dat ging precies goed. Dus ik zie dit forum meer als een opvolger. Hoewel ik zeker blij ben met de vragenrubriek van refoweb. "Refodate" wat ik vandaag weer in de krant las en allerlei stelletjes die via een refo-website zijn ontstaan.....brrr, daar krijg ik een raar gevoel bij, een beetje zielig, maargoed, zo denk ik erover.


Berichtdoor Jelle » 24 Okt 2003, 12:28
Misschien moeten we zelf eens vragen bij het RD om een stuk over het OSW forum te plaatsen.
het is dus beslsit niet war dat Refoweb de opvolger is van refotrefpunt. OSW had voor die tijd al hele goede kontacten met refotrefpunt en er waren onderling met elkaar links en verwijzingen naar elkaars forum. Op Refotrefpunt kon men de stukken lezen die ds. Pieters plaatste in Om Sions Wil en die waren doorgelinkt naar refortrefpunt.

Toen Wim Vuijk stopte is het OSW forum gelijk uitgebreid en werd door Refotrefpunt op het internet in eerste instantie doorverwezen naar OSW.
Heel wat mensen van refotrefpunt kwamen die de OSW kant uit en ik denk zelfs het overgrote deel.

Alleen moeten we wel oppassen om niet via het RD elkaar uit te spelen en elkaar te proberen af te troeven, dat is vaak het risico als je ook een tegenstuk laat plaatsen.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10568
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Forum Refoweb

Bericht door Ad Anker »

Hier een splitsing uitgevoerd. Dolen doen we in de afsplitsing. Hier on-topic.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Forum Refoweb

Bericht door Hollander »

Ik weet even niet waar ik het beter kan plaatsen...

Weet iemand of bij de ingezonden vragen voor vragenrubriek van Refoweb wordt gecheckt of de vraag serieus is bedoeld, waarheidsgetrouw is, etc.?

Bij tal van vragen bekruipt mij niet zelden een 'hola-een-troll-gevoel'.

(Uiteraard bedoel ik een check voor zover dat mogelijk is...)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10411
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Forum Refoweb

Bericht door Zita »

Ik heb ooit in mijn onbezonnen jeugd een vraag gesteld nav Dordtse Leerregels hoofdstuk 1 artikel 17. Er was toen geen check. Je diende de vraag in en zag na enige tijd het antwoord opduiken.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5377
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Forum Refoweb

Bericht door pierre27 »

Hollander schreef:Ik weet even niet waar ik het beter kan plaatsen...

Weet iemand of bij de ingezonden vragen voor vragenrubriek van Refoweb wordt gecheckt of de vraag serieus is bedoeld, waarheidsgetrouw is, etc.?

Bij tal van vragen bekruipt mij niet zelden een 'hola-een-troll-gevoel'.

(Uiteraard bedoel ik een check voor zover dat mogelijk is...)
Herkenbaar gevoel, laat het gevoel vandaag weer even omhoog komen....
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Forum Refoweb

Bericht door John Galt »

Je moet je soms ook realiseren dat het kinderen van 12 of minder begaafde mensen kunnen zijn die een vraag stellen. Bij de zoveelste vraag "Mag je als christen de muziek luisteren van..." denk ik ook wel eens: Pfff. En soms is de realiteit ook gekker dan je zou verzinnen. Maar ik zou niet weten hoe de redactie een anonieme vraag kan checken of die echt is of van een trol. (En je weet ook niet wlke vragen er níet op de site terechtkomen....)
Who is John Galt? :quoi
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Forum Refoweb

Bericht door Ukkie »

John Galt schreef:Je moet je soms ook realiseren dat het kinderen van 12 of minder begaafde mensen kunnen zijn die een vraag stellen. Bij de zoveelste vraag "Mag je als christen de muziek luisteren van..." denk ik ook wel eens: Pfff. En soms is de realiteit ook gekker dan je zou verzinnen. Maar ik zou niet weten hoe de redactie een anonieme vraag kan checken of die echt is of van een trol. (En je weet ook niet wlke vragen er níet op de site terechtkomen....)
Klopt! En als een puber een beetje dwarse of uitdagende vraag stelt en een duidelijk en liefdevol antwoord krijgt zou dat nog wel eens tot inzicht kunnen brengen.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4009
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Forum Refoweb

Bericht door Maanenschijn »

John Galt schreef:Je moet je soms ook realiseren dat het kinderen van 12 of minder begaafde mensen kunnen zijn die een vraag stellen. Bij de zoveelste vraag "Mag je als christen de muziek luisteren van..." denk ik ook wel eens: Pfff. En soms is de realiteit ook gekker dan je zou verzinnen. Maar ik zou niet weten hoe de redactie een anonieme vraag kan checken of die echt is of van een trol. (En je weet ook niet wlke vragen er níet op de site terechtkomen....)
Eens. Refoweb is pirmair een jongerensite. Ik denk dat de jaren door de vragen van jongeren toch voor een groot deel het zelfde zijn. De vraag over muziek speelde toen ik jong(er) was ook, en nu nog steeds. Ik vind het mooi dat met groot geduld de vragen iedere keer weer worden beantwoord of worden gelikt aan eerdere antwoorden.

In die zin voldoet de site in een behoefte. In steeds grotere mate ook voor volwassenen, constateer ik.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Forum Refoweb

Bericht door Ukkie »

Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Plaats reactie