Naam nieuwe storm

Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Naam nieuwe storm

Bericht door Lilian1975 »

Tiberius schreef:Misschien had dat hondje erg veel uien op.
Ik denk het ook. :)
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Naam nieuwe storm

Bericht door Lilian1975 »

Chrisje72 schreef:In 1997 kwamen er een zware windhoos over mijn (toekomstige) woonplaats. Zelf was ik bij het drielanden punt in vaals en zag vanuit de uitkijktoren de zwarte wolken in het westen hangen. Later bleek dat er grote schade was.

Indrukwekkend he? Ik weet nog dat in 1986 het eerst heel donker werd. De wind ging liggen. Het werd heel stil. En ineens klonk daar een geluid alsof er een enorme stofzuiger kwam. En tegelijkertijd lag van het ene moment op het andere de boom in onze tuin plat. En vloog er jonge aanplant en andere troep ( dakpannen en dakraampjes door de lucht. Bij ons veel de schade mee. We waren wat dakpannen en zolderraam kwijt. En wat rotzooi in de tuin. Maar op de hoek van de straat waren mensen een deel van hun dak kwijt. En in het wijkje achter ons lagen caravans op de kop. Het was midden in de zomervakantie. En een paar straten voor ons... niets aan de hand. Mensen hadden niets gemerkt. En kwamen verbaasd kijken. Ik weet nog dat ik als kind de eerste stormen daarna het allemaal best wel angstig vond. Dat geluid vergeet je nooit meer...
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: Naam nieuwe storm

Bericht door Ouddorp »

25 januari 1990 is zo ongeveer mijn vroegste herinnering. Maar het heeft veel indruk gemaakt. Ik weet nog dat ik achter elkaar dakpannen zag vallen bij een schuur vlak bij ons huis.
Charles
Berichten: 1555
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Naam nieuwe storm

Bericht door Charles »

Herman schreef:
eilander schreef:Vergeet 25 januari 1990 niet. Ik niet in elk geval...
Ja, dat was de ernstigste storm die ik me kan heugen. Wat herinner jij je daarvan?
Ik herinner me toen dat een jongen op de lagere school zn vader verloor. Die ging kijken bij de stal in aanbouw en kreeg de hele bakstenen muur die in aanbouw was op zich.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Naam nieuwe storm

Bericht door refo »

Tijdens de stormen van november 1972 en april 1973 waaiden veel bomen om. November 1972 waaide één van de drie populieren voor ons huis om. In april 1973 de tweede. De derde staat er nog steeds.
1973 herinner ik me goed, omdat ik die avond mijn verjaardag vierde.
Cantate
Berichten: 227
Lid geworden op: 04 jul 2009, 12:03

Re: Naam nieuwe storm

Bericht door Cantate »

Vergeet ook de door niemand voorziene Hemelvaartsstorm van 12 mei 1983 niet, die tien levens eiste. Weliswaar niet uitzonderlijk zwaar, maar wel onvergetelijk!
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Naam nieuwe storm

Bericht door Jantje »

Ergens rond 2006 of 2007 is er ook een zware storm geweest in Zeeland waarbij verschillende bomen omwaaiden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Naam nieuwe storm

Bericht door Dodo »

Een jaar of twee terug was er een storm, en ik paste die dag op mijn kleinzoon. Aan de overkant van het water waaide een boom om, en we gingen kijken hoe de gemeentewerkers de resten omhaalden en in kleine moten zaagden.
Toen we thuiskwamen ging kleinzoon meteen bomen bouwen van duplo, en ze omgooien en in stukken laten zagen door de duplomannetjes met de oranje hesjes. Zo schattig zoals hij de belevenissen meteen omzette in duplo-avonturen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Naam nieuwe storm

Bericht door Jantje »

Zondag komt er wederom een storm, die de naam Ellen draagt. :?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mannetje
Berichten: 7745
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Naam nieuwe storm

Bericht door Mannetje »

Dodo schreef:Een jaar of twee terug was er een storm, en ik paste die dag op mijn kleinzoon. Aan de overkant van het water waaide een boom om, en we gingen kijken hoe de gemeentewerkers de resten omhaalden en in kleine moten zaagden.
Toen we thuiskwamen ging kleinzoon meteen bomen bouwen van duplo, en ze omgooien en in stukken laten zagen door de duplomannetjes met de oranje hesjes. Zo schattig zoals hij de belevenissen meteen omzette in duplo-avonturen.
Begin januari was dat, einde van de kerstvakantie. Wij wilden een strandwandeling maken, maar het werd een duinwandeling, er was geen strand meer te zien.
Was wel erg mooi en indrukwekkend.
-
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Naam nieuwe storm

Bericht door eilander »

Jantje schreef:Zondag komt er wederom een storm, die de naam Ellen draagt. :?
Je moet niet alles geloven.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Naam nieuwe storm

Bericht door Van Ewijk »

Piet Puk schreef:In de toekomst zijn er plannen om bij nieuwe stormen het publiek te betrekken bij de naam voor deze storm.

Hoe moet de eerstkomende storm gaan heten volgens jullie?
Helemaal niets.
Ik vind het de zoveelste onzinnige na-aping van Amerikaanse/buitenlandse invloeden.
Noem het gewoon "de storm van" (en dan de datum of locatie)
Een aardbeving of overstroming geven we toch ook geen naam?
Bovendien weet iedereen dan ook gelijk waar je het over hebt.
Net als ijvoorbeeld bij de windhoos van Tricht, Het bombardement van R.dam, de evacuatie van 95 of de watersnoodramp van 53.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Naam nieuwe storm

Bericht door Jantje »

eilander schreef:
Jantje schreef:Zondag komt er wederom een storm, die de naam Ellen draagt. :?
Je moet niet alles geloven.
Ik schreef bovenstaande een week geleden. En het klopte toch vrij aardig...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Naam nieuwe storm

Bericht door eilander »

Jantje schreef:
eilander schreef:
Jantje schreef:Zondag komt er wederom een storm, die de naam Ellen draagt. :?
Je moet niet alles geloven.
Ik schreef bovenstaande een week geleden. En het klopte toch vrij aardig...
Het waaide flink, dat klopt. Maar een naam heb ik niet gehoord eigenlijk.
Bertiel
Berichten: 4596
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Naam nieuwe storm

Bericht door Bertiel »

Ellen klopt, en voor het zuidwesten nog haast zwaarder qua windstoten dan Ciara.

Deze week weer heel de week wind.
Ziet er naar uit dat het de winderigste maand Februari wordt sinds de metingen (1904), winderiger dan de beruchte februari maand van 1990
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie