Hoe zijn uw Marktplaatservaringen?

Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1241
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Hoe zijn uw Marktplaatservaringen?

Bericht door Klavart »

refo schreef:
Jantje schreef:
refo schreef:Niet op vrijdag of zaterdag een advertentie plaatsen.
Als je zeker weet dat de koopwaar van de advertentie voor het volgende weekend verkocht is, kun je dat doen. Maar een advertentie kan zo 3 weken online blijven staan. Dus dan zit je alsnog met de zondag.
Dan is het onverkoopbaar.
Zeker niet.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Hoe zijn uw Marktplaatservaringen?

Bericht door Jantje »

@refo is soms nogal zwart-wit, al zal hij dat niet zomaar toegeven. :nananere
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23846
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Hoe zijn uw Marktplaatservaringen?

Bericht door refo »

Uitzonderingen zijn er altijd, maar als je op pagina 25 staat, kun je het meestal wel vergeten.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Hoe zijn uw Marktplaatservaringen?

Bericht door Bezorgd »

De meeste transacties op Marktplaats worden op de dag van plaatsing van de advertentie gedaan.
Is ook mijn eigen ervaring.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Hoe zijn uw Marktplaatservaringen?

Bericht door Jantje »

refo schreef:Uitzonderingen zijn er altijd, maar als je op pagina 25 staat, kun je het meestal wel vergeten.
Je kunt ook nog als optie instellen dat je advertentie als bovenste blijft staan.

@Bezorgd,
Als je een interessante advertentie hebt met interessante koopwaar, dan moet je als verkoper niet gelijk toehappen, want misschien gaan de potentiële kopers elkaar nog wel overbieden. Daarom zet ik in de advertenties altijd dat er alleen geboden kan worden via de advertentie zelf en niet via de mail. En dan kunnen klanten nog flink tegen elkaar opbieden, is mijn ervaring. Dat duurt meestal langer dan 1 dag.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Hoe zijn uw Marktplaatservaringen?

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:
refo schreef:Uitzonderingen zijn er altijd, maar als je op pagina 25 staat, kun je het meestal wel vergeten.
Je kunt ook nog als optie instellen dat je advertentie als bovenste blijft staan.

@Bezorgd,
Als je een interessante advertentie hebt met interessante koopwaar, dan moet je als verkoper niet gelijk toehappen, want misschien gaan de potentiële kopers elkaar nog wel overbieden. Daarom zet ik in de advertenties altijd dat er alleen geboden kan worden via de advertentie zelf en niet via de mail. En dan kunnen klanten nog flink tegen elkaar opbieden, is mijn ervaring. Dat duurt meestal langer dan 1 dag.

Veel mensen willen op Marktplaats snel een transactie kunnen maken. Lukt het niet snel bij de ene, dan gaat men naar een andere aanbieder.
Het gebeurd heel vaak dat als je wacht bij een snel goed bod, dit bod later niet meer geldt. Men heeft dan een alternatief.

Een snelle gulden is beter dan een langzame daalder Jantje ;)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Hoe zijn uw Marktplaatservaringen?

Bericht door Jantje »

Voor de koper misschien wel, voor de verkoper niet.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Hoe zijn uw Marktplaatservaringen?

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:Voor de koper misschien wel, voor de verkoper niet.

Juist voor de verkoper Jantje. Massa is kassa.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33281
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Hoe zijn uw Marktplaatservaringen?

Bericht door Tiberius »

Bezorgd schreef:Een snelle gulden is beter dan een langzame daalder Jantje ;)
Dat ben ik niet met je eens.
Misschien bedoel je: beter een gulden in de hand dan een daalder in de lucht. ;)
ejvl
Berichten: 5745
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Hoe zijn uw Marktplaatservaringen?

Bericht door ejvl »

refo schreef:Uitzonderingen zijn er altijd, maar als je op pagina 25 staat, kun je het meestal wel vergeten.
Ligt er maar net aan wat je verkoopt.
Als dit een mobiele telefoon is waar er duizenden van op staan, kun je het meestal wel vergeten inderdaad.
Als het een specifiek produkt is waar er nauwelijks meer van op staan, maakt dit niet uit en kan het gerust weken later alsnog verkocht worden.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Hoe zijn uw Marktplaatservaringen?

Bericht door -DIA- »

Ik heb ooit ALLE nummers (in banden gebonden) van TERDEGE op Marktplaats gezet, maar nooit verkocht.
Verder had ik, vanaf het allereerste nummer alle nummers van RIJSSENS NIEUWSBLAD
(die eerst Reggebode heette) ook eens op Marktplaats gezet. Als nieuw, en niet gelezen, zo gaaf.
Ik kreeg er lange tijd geen reacties op, tot op de ene keer...
Een van de oprichters van die krant, (die nu Rijssen-Holtens Nieuwsblad heet, en in handen is van de Persgroep)
kocht alle nummers voor een mooi bedragje...
Verder weinig ervaring hiermee...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Hoe zijn uw Marktplaatservaringen?

Bericht door Dodo »

Als ik Terdeges of Gezinsgidsen binnenkrijg in de kringloopwinkel, gaan ze direct naar het oud papier. Daar is toch geen vraag naar.
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Hoe zijn uw Marktplaatservaringen?

Bericht door Floppy »

Bezorgd schreef:
Jantje schreef:Voor de koper misschien wel, voor de verkoper niet.
Juist voor de verkoper Jantje. Massa is kassa.
Het hangt er vanaf hoeveel geduld de verkoper heeft. Zoals ik al eerder zei, je hebt maar 1 koper nodig voor je product. Misschien zijn er 100 die snel iets willen en die over jouw advertentie heenkijken, uiteindelijk is er misschien iemand die de jouwe wil omdat je - bijvoorbeeld - lekker dicht in de buurt woont.

Ik heb dat iig zelf geleerd, dat ik me als verkoper niet op moet laten jagen en gewoon rustig af moet wachten. Verkoop ik het niet in week 1, dan vervang ik de advertentie en probeer ik het in week 2 nog een keer. Want het is op zich wel waar dat bovenaan staan op MP scheelt. Al wordt er ook wel gericht gezocht op dingen, of gezocht binnen een geografisch gebied (straal rondom postcode). Dan kan een twee weken oude advertentie ineens toch boven komen drijven.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Hoe zijn uw Marktplaatservaringen?

Bericht door -DIA- »

Dodo schreef:Als ik Terdeges of Gezinsgidsen binnenkrijg in de kringloopwinkel, gaan ze direct naar het oud papier. Daar is toch geen vraag naar.
Dat snap ik ook wel, want nu, in deze hoog verlichte tijden, hebben we het zogenaamde INTERNET,
en daarin ook meteen DIGIBRON....
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1241
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Hoe zijn uw Marktplaatservaringen?

Bericht door Klavart »

Floppy schreef:
Bezorgd schreef:
Jantje schreef:Voor de koper misschien wel, voor de verkoper niet.
Juist voor de verkoper Jantje. Massa is kassa.
Het hangt er vanaf hoeveel geduld de verkoper heeft. Zoals ik al eerder zei, je hebt maar 1 koper nodig voor je product. Misschien zijn er 100 die snel iets willen en die over jouw advertentie heenkijken, uiteindelijk is er misschien iemand die de jouwe wil omdat je - bijvoorbeeld - lekker dicht in de buurt woont.

Ik heb dat iig zelf geleerd, dat ik me als verkoper niet op moet laten jagen en gewoon rustig af moet wachten. Verkoop ik het niet in week 1, dan vervang ik de advertentie en probeer ik het in week 2 nog een keer. Want het is op zich wel waar dat bovenaan staan op MP scheelt. Al wordt er ook wel gericht gezocht op dingen, of gezocht binnen een geografisch gebied (straal rondom postcode). Dan kan een twee weken oude advertentie ineens toch boven komen drijven.
Inderdaad. Ik verkoop ook wel eens producten die al een paar maanden op Marktplaats staan.
Plaats reactie