Piet Puk Bokaal - 2019

Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Piet Puk Bokaal - 2019

Bericht door Stof »

Habitat schreef:
Ad Anker schreef:Habitat
aggieoudje
Ik wist al wel dat u het met ons zou zijn. Vorig jaar schreef u immers over de verkiezing: "Het is niet christelijk, wel reformatorisch. Mensverheerlijking is in onze gezindte core business."
Vooral predikanten worden verheerlijkt. En enkele organisten. Van deze twee vormen van mensverheerlijking krijg ik ook een naar smaakje in m'n mond.

Maar verder? Het echt waarderen van elkaars kwaliteiten mis ik juist best weleens in onze gezindte. Iemand eens een welgemeend compliment geven, dat lijkt soms strijdig met onze calvinistische inborst. "Niet lullen maar poetsen". Ik meen echt dat ik dat een gemiste kans vind.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Piet Puk Bokaal - 2019

Bericht door Dodo »

Maar zo'n medewerker van de week of maand-verkiezing is iets anders natuurlijk. Als je er mee begint, moet je elke week of maand iemand noemen. Ook al is er niemand die uitsteekt. En je moet opletten, want je kunt niet weer iemand van de vleeswaren nomineren, want dan worden ze bij de wasmiddelen knorrig.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4071
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Piet Puk Bokaal - 2019

Bericht door Maanenschijn »

Ik zie niks in mensverheerlijking. Als ik hier namen ga noemen, is het niet om of op de persoon, maar alleen maar hoe iemand in de discussies zich manifesteert. Dus de inhoudelijk bijdragen of wijze van discussiëren.

Dat maakt het wel lastig wat de criteria zijn. Door @Hollander zijn die vrij gelaten. Dus ik moet mijn eigen criteria formuleren.
Ga ik nu de drie mensen noemen waarvan de bijdragen mij

1) het meest hebben geïrriteerd, omdat er een betweterigheid, of nieuwsgierigheid of een mate van uitlokking in doorklonk?
2) het meest hebben doen glimlachen cq. schuddebuiken door de humor die er in doorklonk?
3) het meeste inzicht hebben gegeven over zaken in de kerkelijke wereld, waar ik onkundig van was?
4) het meeste hebben geleerd en gesticht.
of het 5) Moderatieteam die zo trouw alles in goede banen blijft sturen?

Ik ga dan toch voor optie 4). Niet om de persoon, maar om aan te geven dat hun bijdragen door mij als waardevol zijn ervaren en ik daarvan heb geleerd, soms ben gesticht of soms mij (vergeef mij mijn persoonlijk noot) met tranen in gebed hebben gebracht. Ik noem dit ter aanmoediging om vooral ook deze bijdragen te blijven geven.

Ik noem hierbij:
@Valcke, dank voor de onvermoeibare uitleg en onderwijs wat je geeft vanuit onze belijdenisschriften, oudvaders en niet in het minste de grote kennis van de brontalen.
@ Eilander, dank voor de evenwichtige nuances die je in discussie brengt, zonder te refereren 'flanken', kerkverbanden of -genootschappen, maar blijvend bij de Bijbel en belijdenissen. Naast het modereren natuurlijk.
@J.C. Philpot, door zijn regelmatig plaatsen van citaten en bijdragen uit de nagelaten schat van geschriften, vooral van de oude Schotse en Engelse kerk. Naast zijn persoonlijke bijdragen die getuigen dat hij kennis heeft van die geschriften en de evenwichtige theologie daarvan.

Natuurlijk doe ik velen anderen te kort, maar met mijn verantwoording er bij wil ik het bij deze namen laten.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Ouderling
Berichten: 385
Lid geworden op: 20 apr 2019, 22:57

Re: Piet Puk Bokaal - 2019

Bericht door Ouderling »

Laat ik ook eens meedoen:

Dia
Huisman
Eilander
Erasmiaan
Jeremiah
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Piet Puk Bokaal - 2019

Bericht door Habitat »

Zonderling schreef vorig jaar na de verkiezing van de Piet Puk Bokaal: "eens en nooit meer!" Laten we ons daarbij aansluiten en stoppen met deze populariteits-stemming.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Piet Puk Bokaal - 2019

Bericht door samanthi »

Goede wijn behoeft geen krans. :mdr
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: Piet Puk Bokaal - 2019

Bericht door Ouddorp »

Jantje
DIA
Eilander
Piet Puk
Berichten: 5440
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Piet Puk Bokaal - 2019

Bericht door Piet Puk »

Het is mijn bedoeling om niet meer te reageren. Helaas is dit sporadisch noodzakelijk.

Hoewel de Bokaal naar mijn naam genoemd is, wil ik mij van alle betrokkenheid bij deze verkiezing distantiëren. Ik heb een voorstel bij de heer Hollander neergelegd om mijn auteursrechten tegen betaling over te nemen, maar hierin is helaas negatief geantwoord.

Tot zover deze disclaimer!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33252
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Piet Puk Bokaal - 2019

Bericht door Tiberius »

Piet Puk schreef:Het is mijn bedoeling om niet meer te reageren. Helaas is dit sporadisch noodzakelijk.

Hoewel de Bokaal naar mijn naam genoemd is, wil ik mij van alle betrokkenheid bij deze verkiezing distantiëren. Ik heb een voorstel bij de heer Hollander neergelegd om mijn auteursrechten tegen betaling over te nemen, maar hierin is helaas negatief geantwoord.

Tot zover deze disclaimer!
Misschien moet je Hollander iets meer betalen?
Zeeuw
Berichten: 11589
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Piet Puk Bokaal - 2019

Bericht door Zeeuw »

Tiberius schreef:
Piet Puk schreef:Het is mijn bedoeling om niet meer te reageren. Helaas is dit sporadisch noodzakelijk.

Hoewel de Bokaal naar mijn naam genoemd is, wil ik mij van alle betrokkenheid bij deze verkiezing distantiëren. Ik heb een voorstel bij de heer Hollander neergelegd om mijn auteursrechten tegen betaling over te nemen, maar hierin is helaas negatief geantwoord.

Tot zover deze disclaimer!
Misschien moet je Hollander iets meer betalen?
:D
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Bokaal - 2019

Bericht door Hollander »

Dit topic kan gesloten worden.

Vervolg: https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... 23&t=14119

:lock
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Plaats reactie