Wasmachine: kent iemand het merk Beko?

Geytenbeekje
Berichten: 8196
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Wasmachine: kent iemand het merk Beko?

Bericht door Geytenbeekje »

Miele A++
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wasmachine: kent iemand het merk Beko?

Bericht door -DIA- »

J.C. Philpot schreef:Een Turks merk:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Beko

Verder geen ervaring.
Onze oer-Nederlandse Verkade cookies zijn tegenwoordig ook al in Turkse handen.
Kwaliteit blijft hopelijk hetzelfde, maar ze hebben Verkade wel wat gedegradeerd naar meer een bijwagen, ofwel een B-merk. Het hoort niet tot hun internationale hoofdmerken. Dat is McVities, en verschillende oud-Verkadeproducten hebben hun naam al moeten inleveren ten gunste van McVities. Tja, Verkade stelt internationaal gezien niet zo bar veel voor. Dat maar eventjes tussendoor.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wasmachine: kent iemand het merk Beko?

Bericht door Mara »

merel schreef:Het ligt er ook aan hoe vaak je wast. Een eigenaar van een witgoedzaak vertelde mij eens dat een Miele 5000 wasbeurten meeging en een Siemen en Bosch 3000 wasbeurten. Andere merken rond de 2000 wasbeurten.
Daar geloof ik niets van.
Als ik globaal uitreken hoe lang mijn machines meegingen, kom ik daar ver boven.
Het nadeel van een Miele vind ik juist de duur dat hij meegaat. Je zit met een sterk verouderde machine dan.
Zo'n machine van ruim 25 jaar verbruikt meer water en elektriciteit dan een nieuwe.
En uiteindelijk wordt ook een machine vuil, de aan- en afvoerslangen. En dat gaat gepaard met onfrisse geurtjes.
Na een uitstapje naar Siemens, ben ik weer terug bij Bosch.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
aggieoudje
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Wasmachine: kent iemand het merk Beko?

Bericht door aggieoudje »

Ik heb een wasmachine van Nordland, ook niet echt perse een bekend merk, maar hij gaat al ruim 13 jaar mee zonder problemen. Nog nooit iets mee gehad. Dus onbekend kan ook prima zijn!
Toen ik op mezelf ging had ik niet zoveel centjes, dus ook mijn koelkast en vriezer van dit merk gekocht en alles doet het nog!
Overigens hebben mijn ouders een Miele, altijd gehad. Ze zijn nu 49 jaar getrouwd en het is hun 2e of 3e wasmachine(dat weet ik niet helemaal zeker)
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wasmachine: kent iemand het merk Beko?

Bericht door Dodo »

Wij hebben ook goede ervaringen met Miele. Niet alleen dat die lang meegaat, maar ook zonder problemen. Dat is ook wat waard!
Onze eerste was een AEG halfautomaat. Dat was toen een perfecte machine voor ons. Hij stond beneden in de keuken. 's Nachts wassen, en terwijl ik het ontbijt klaarmaakte liet ik de centrifuge draaien. Zo'n losse centrifuge droogt veel beter dan bij een volautomaat.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wasmachine: kent iemand het merk Beko?

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Wij hebben ook goede ervaringen met Miele. Niet alleen dat die lang meegaat, maar ook zonder problemen. Dat is ook wat waard!
Onze eerste was een AEG halfautomaat. Dat was toen een perfecte machine voor ons. Hij stond beneden in de keuken. 's Nachts wassen, en terwijl ik het ontbijt klaarmaakte liet ik de centrifuge draaien. Zo'n losse centrifuge droogt veel beter dan bij een volautomaat.
Die had ik ook! En hij nam natuurlijk wel meer ruimte in, maar in die tijd had ik nog geen wasdroger.
Het nadeel was dat de centrifuge maar de helft van de trommelinhoud kon bevatten, dus dekens en dekbedden e.d. kon je niet centrifugeren dan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
JvW
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Wasmachine: kent iemand het merk Beko?

Bericht door JvW »

Je zou dus ook moeten kijken naar de belasting van het milieu wanneer een machine korter meegaat en dat weer afzetten tegen het lagere energieverbruik van een nieuwere machine. Ik heb de kennis en kunde niet....
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
jjustink
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2021, 09:53

Re: Wasmachine: kent iemand het merk Beko?

Bericht door jjustink »

Ik heb zelf ook al een tijdje een Beko. Na een aantal jaar wel wat onderdelen moeten vervangen, maar dat ging wel prima! Zou hem niet per se aanraden, maar qua prijs-kwaliteit is die prima.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wasmachine: kent iemand het merk Beko?

Bericht door J.C. Philpot »

jjustink schreef:Ik heb zelf ook al een tijdje een Beko. Na een aantal jaar wel wat onderdelen moeten vervangen, maar dat ging wel prima! Zou hem niet per se aanraden, maar qua prijs-kwaliteit is die prima.
Lekker reclame aan het maken voor xxxx?

Ik zie dat je dat ook doet op: https://computertotaal.nl/artikelen/pc/ ... gse-taken/
jjustink schreef:Top laptop, ik heb hem ook en kan hem iedereen aanraden! De behuizing had idd wat sterker gemogen, maar ik heb na intensief gebruik laatst de behuizing vervangen. Heb zelf m'n onderdeel hier vandaag: xxx, dus mocht iemand hetzelfde probleem hebben..
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10411
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wasmachine: kent iemand het merk Beko?

Bericht door Zita »

Als je dan toch gaat spammen, zou ik het wel met een werkende link doen.
Maar maak je geen zorgen, ik knip de link wel even weg. Reclame is geen probleem, als je betaalt.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Wasmachine: kent iemand het merk Beko?

Bericht door Van Ewijk »

Zita schreef:Als je dan toch gaat spammen, zou ik het wel met een werkende link doen.
Maar maak je geen zorgen, ik knip de link wel even weg. Reclame is geen probleem, als je betaalt.
Wie ik???? :oO
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wasmachine: kent iemand het merk Beko?

Bericht door Mannetje »

Neenee, goed lezen, dat gaat om jjustink...
-
Plaats reactie