Wasmachine: kent iemand het merk Beko?

Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Wasmachine: kent iemand het merk Beko?

Bericht door Van Ewijk »

Ik ben toe aan een nieuwe wasmachine en ben her en der eens aan het rondkijken.
Buiten de gebruikelijke giganten zoals Miele , Bosh en AEG kom ik ook wel veel het merk Beko tegen.
Valt me op dat die in vergelijking met bovenstaande namen wel wat scheelt met de prijs maar iemand ervaring met de kwaliteit?

Dank u.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wasmachine: kent iemand het merk Beko?

Bericht door J.C. Philpot »

Een Turks merk:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Beko

Verder geen ervaring.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Wasmachine: kent iemand het merk Beko?

Bericht door Stof »

Kijk eens op Marktplaats voor een goed merk. Niet zelden staan er prima machines op die van een ouder persoon zijn geweest die overleden is. Zijn er meestal superzuinig op geweest, niet zelden heel nieuw nog, vaak maar één wasje per week ermee gewassen. En je helpt de familie er enorm mee.

Het is wel een gevoelsdingetje, dat geef ik toe. En je moet een scherp oog hebben om kaf van koren te onderscheiden.
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Wasmachine: kent iemand het merk Beko?

Bericht door JvW »

Beko komt op mij over als een low budget merk.

Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar met een Miele ben je wel voor een aantal jaren klaar. En waarschijnlijk onder aan de streep goedkoper uit. Onze wasmachine gaat nu alweer ruim 17 jaar mee (mijn ouders zijn 43 jaar getrouwd en zijn aan hun tweede machine bezig). Ik heb dit jaar een reparatie laten doen door Miele zelf, maar versleten is de machine nog niet. Kost dus wat, maar dan heb je ook wat...
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Wasmachine: kent iemand het merk Beko?

Bericht door Valcke »

J.C. Philpot schreef:Een Turks merk:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Beko

Verder geen ervaring.
Het is het oude merk Grundig.
HersteldHervormd
Berichten: 5988
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wasmachine: kent iemand het merk Beko?

Bericht door HersteldHervormd »

Kijk eens naar wat de consumentenbond adviseerd.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Wasmachine: kent iemand het merk Beko?

Bericht door windorgel »

JvW schreef:Beko komt op mij over als een low budget merk.

Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar met een Miele ben je wel voor een aantal jaren klaar. En waarschijnlijk onder aan de streep goedkoper uit. Onze wasmachine gaat nu alweer ruim 17 jaar mee (mijn ouders zijn 43 jaar getrouwd en zijn aan hun tweede machine bezig). Ik heb dit jaar een reparatie laten doen door Miele zelf, maar versleten is de machine nog niet. Kost dus wat, maar dan heb je ook wat...
Ok, maar als de machine gebruikt wordt in een eenpersoonshuishouding kan een goedkoop merk natuurlijk prima voldoen.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wasmachine: kent iemand het merk Beko?

Bericht door Dodo »

Kijk eens in een tweedehands witgoedzaak. Voor tweehonderd euro heb je een fatsoenlijke wasmachine, vaak met wat garantie.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wasmachine: kent iemand het merk Beko?

Bericht door Orchidee »

Tip! dewitgoedoutlet.nl
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wasmachine: kent iemand het merk Beko?

Bericht door refo »

Kringloopwinkels hebben ook vaak goedkope nieuwe wasmachines te koop.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wasmachine: kent iemand het merk Beko?

Bericht door -DIA- »

Het zal dus Grundig zijn. Met Philips witgoed was het ook zo, toen ze daarmee stopten werd het Whirlpool.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
dré
Berichten: 383
Lid geworden op: 06 apr 2004, 13:31

Re: Wasmachine: kent iemand het merk Beko?

Bericht door dré »

Draait hier al jaren prima! Evenals de droger van Beko.
dré
--------

Credo in unum Deo
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wasmachine: kent iemand het merk Beko?

Bericht door merel »

Het ligt er ook aan hoe vaak je wast. Een eigenaar van een witgoedzaak vertelde mij eens dat een Miele 5000 wasbeurten meeging en een Siemen en Bosch 3000 wasbeurten. Andere merken rond de 2000 wasbeurten.
Wij hebben indertijd een Siemens gekocht met 10 jaar garantie op alle onderdelen die door slijtage kapot gaan. Inmiddels hebben wij al een compleet nieuwe motor erin en ik verwacht voor 2023 dit opnieuw. Dat scheelt enorm.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wasmachine: kent iemand het merk Beko?

Bericht door -DIA- »

merel schreef:Het ligt er ook aan hoe vaak je wast. Een eigenaar van een witgoedzaak vertelde mij eens dat een Miele 5000 wasbeurten meeging en een Siemen en Bosch 3000 wasbeurten. Andere merken rond de 2000 wasbeurten.
Wij hebben indertijd een Siemens gekocht met 10 jaar garantie op alle onderdelen die door slijtage kapot gaan. Inmiddels hebben wij al een compleet nieuwe motor erin en ik verwacht voor 2023 dit opnieuw. Dat scheelt enorm.
Wij hadden destijds ook een Miele. Miele stond toen bekend om zijn goede service. Onze wasmachine was stuk zeer ver voor de garantie was verlopen. We konden toen de Miele-servicelijn bellen, (of dat het toen schriftelijk ging weet ik niet meer). Maar Miele liet verstek gaan. Het begon wel erg lang te duren, maar Miele maakte nog geen haast, terwijl ze wel die service beloofd hadden... Tenslotte kreeg mijn vader er genoeg van, en belde naar Miele (een servicelijn of zo). Wat er toen gebeurde is met geen pen te beschrijven... We kregen die dag maar liefst zo'n 10 keer (weet het aantal niet meer precies) een Miele-monteur aan deur. De ene na de andere monteur verscheen die dag op ons toenmalig adres. Blijkbaar was men bij Miele toch wat geschrokken toen mijn vader had 'gedreigd' (was in feite niet serieus bedoeld) om een grote advertentie in DE TELEGRAAF te plaatsen over de zogenaamde service van Miele! Dat zou immers hun imago aantasten!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wasmachine: kent iemand het merk Beko?

Bericht door refo »

-DIA- schreef:
merel schreef:Het ligt er ook aan hoe vaak je wast. Een eigenaar van een witgoedzaak vertelde mij eens dat een Miele 5000 wasbeurten meeging en een Siemen en Bosch 3000 wasbeurten. Andere merken rond de 2000 wasbeurten.
Wij hebben indertijd een Siemens gekocht met 10 jaar garantie op alle onderdelen die door slijtage kapot gaan. Inmiddels hebben wij al een compleet nieuwe motor erin en ik verwacht voor 2023 dit opnieuw. Dat scheelt enorm.
[...] Blijkbaar was men bij Miele toch wat geschrokken toen mijn vader had 'gedreigd' (was in feite niet serieus bedoeld) om een grote advertentie in DE TELEGRAAF te plaatsen over de zogenaamde service van Miele! Dat zou immers hun imago aantasten!
Dat werkt wel, ja. Wij hadden 10 jaar geleden een akkefietje met Europcar. Ik werd het een beetje zat en mailde dat het een mooi verhaal begon te worden voor een televisie-uitzending. Dezelfde dag kwamen ze het geld contant brengen met de nodige excuses.
Plaats reactie