DPM

Plaats reactie
HersteldHervormd
Berichten: 6054
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

DPM

Bericht door HersteldHervormd »

Wat vinden jullie van Derek Prince Ministries?

Hier een linkje van (zijn?) website:

https://www.derekprince.nl/
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8935
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: DPM

Bericht door J.C. Philpot »

Derek Prince leeft niet meer, maar deze stichting verspreid zijn boeken. Ik heb zelf zijn biografie in bezit en ooit gelezen. Heel interessant.

Hij gaat op het gebied van bijbeluitleg geheel zijn eigen spoor. Veel van zijn denkwijzen staan echter haaks op de Gereformeerde leer. Hij is zeer (zei het conservatief) charismatisch, en hoe hij over de redding spreekt komt bij mij semi-pelagiaans over.

Ik zou je dus eerder een Puritein aanbevelen als een boek van Derek Prince. Ik denk dat je daar meer aan hebt.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
HersteldHervormd
Berichten: 6054
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: DPM

Bericht door HersteldHervormd »

J.C. Philpot schreef:Derek Prince leeft niet meer, maar deze stichting verspreid zijn boeken. Ik heb zelf zijn biografie in bezit en ooit gelezen. Heel interessant.

Hij gaat op het gebied van bijbeluitleg geheel zijn eigen spoor. Veel van zijn denkwijzen staan echter haaks op de Gereformeerde leer. Hij is zeer (zei het conservatief) charismatisch, en hoe hij over de redding spreekt komt bij mij semi-pelagiaans over.

Ik zou je dus eerder een Puritein aanbevelen als een boek van Derek Prince. Ik denk dat je daar meer aan hebt.
Okay, ik las wat artikelen van hem maar hij benoemde best aardige punten opzich. Al hoewel ik ook geen uren onderzoek heb gedaan hoor.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie