Dierendag

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Dierendag

Bericht door samanthi »

Dodo schreef:
samanthi schreef:
Bruna schreef:Wij zijn ontzettend blij met onze hond.

Alleen is hij een beetje erg autistisch. Zal wel aan de opvoeding liggen. Altijd dezelfde dingen en regelmaat. Maar ja beter een goeie autist dan een slechte hond.

Ik probeer hem ook vegetariër te maken. Dat is beter voor het milieu zegt Marianne T. Is beter voor onze milieuvoetafdruk.
Tomaat vind hij wel lekker, maar geeft er vooral de voorkeur aan om vlees van andere dieren op te eten.

Verder doen we niets extra’s op dierendag.
Onze hond vindt komkommer heel erg lekker.
Hier ook. Ik moet de komkommer voor het konijn niet te dicht bij het gaas leggen, want de hond zou zich ophangen om het te pakken te krijgen. Hetzelfde met klokhuizen.
Ja dat vindt ze ook lekker....
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
ejvl
Berichten: 5747
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Dierendag

Bericht door ejvl »

.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Dierendag

Bericht door Mara »

Bruna schreef:Wij zijn ontzettend blij met onze hond.

Ik probeer hem ook vegetariër te maken. Dat is beter voor het milieu zegt Marianne T. Is beter voor onze milieuvoetafdruk.
Dat vind ik veel te ver gaan.
Ik weet niet welk voer jullie hem geven, maar in het reguliere voer zijn de afvalstukjes vlees, kip en vis verwerkt, die niet voor menselijke consumptie geschikt zijn.
Luchtpijp, hart, longen, pens, nek...
Wat zouden ze daar anders mee moeten doen?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Bruna
Berichten: 1739
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Dierendag

Bericht door Bruna »

Mara schreef:
Bruna schreef:Wij zijn ontzettend blij met onze hond.

Ik probeer hem ook vegetariër te maken. Dat is beter voor het milieu zegt Marianne T. Is beter voor onze milieuvoetafdruk.
Dat vind ik veel te ver gaan.
Ik weet niet welk voer jullie hem geven, maar in het reguliere voer zijn de afvalstukjes vlees, kip en vis verwerkt, die niet voor menselijke consumptie geschikt zijn.
Luchtpijp, hart, longen, pens, nek...
Wat zouden ze daar anders mee moeten doen?
Het was ook een post :haha met een knipoog.

Als mensen kunnen we aan de goede eigenschappen die dieren (als ik naar onze hond kijk) bezitten een voorbeeld nemen. We moeten echter niet doorslaan. Terwijl ik dit typ komt hij bij me staan en geeft zijn trouwe vriendenlik.

We moeten goed zijn voor de dieren, bijna net zo goed als voor mensen, maar niet gelijkstellen met mensen. Ook het al te doorgeschoten vega-denken ergert me.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Dierendag

Bericht door Mara »

Bruna schreef:
Mara schreef:
Bruna schreef:Wij zijn ontzettend blij met onze hond.

Ik probeer hem ook vegetariër te maken. Dat is beter voor het milieu zegt Marianne T. Is beter voor onze milieuvoetafdruk.
Dat vind ik veel te ver gaan.
Ik weet niet welk voer jullie hem geven, maar in het reguliere voer zijn de afvalstukjes vlees, kip en vis verwerkt, die niet voor menselijke consumptie geschikt zijn.
Luchtpijp, hart, longen, pens, nek...
Wat zouden ze daar anders mee moeten doen?
Het was ook een post :haha met een knipoog.
Owwww :fuite
Ik dacht al, arme hond.
Bruna schreef:Als mensen kunnen we aan de goede eigenschappen die dieren (als ik naar onze hond kijk) bezitten een voorbeeld nemen. We moeten echter niet doorslaan. Terwijl ik dit typ komt hij bij me staan en geeft zijn trouwe vriendenlik.
Als je de mensen leert kennen, ga je van de dieren houden zag ik eens op een tegeltje.
Je slaat door als je het beestje kleding aantrekt en op insta zet. Of je neemt zo'n klein hondje mee in een tasje.
Of je geeft hem een mini-staatsbegrafenis.
Als iemand ervoor kiest om een huisdier te nemen, moet je er goed voor zijn. Eten, drinken, goede slaapplaats, en medische verzorging als dat vereist is.

Het is één keer niet gelukt om het fijn te hebben met een pup, we hebben hem na 1 jaar overgedragen aan een lieve familie die in een huis met een joekel van een tuin buiten een dorp woonde. Hij vond het gewoon niet fijn in een huis in een besloten tuin in een stad.
Dit gezin heeft er ruim 12 jaar nog een hele lieve hond aan gehad.

Kijk eens naar de hulphonden, hoe die voor veel mensen zo van nut zijn. Daardoor kunnen veel mensen nog zelfstandig blijven wonen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Dierendag

Bericht door samanthi »

Hoe vaker ik op RF zit... :haha
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie