Klopt mijn profiel van jullie een beetje?

Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Klopt mijn profiel van jullie een beetje?

Bericht door Van Ewijk »

Omdat ik dagelijks niet in contact kom met reformatorische mensen (de meest bevindelijke stroming hier in Tiel is de GVK)
Vraag ik me af op zowel mijn algehele beeld wel klopt maar ook het beeld van bepaalde forummers hier.
Ik ga trouwens niet met namen strooien...

Volgens mijn indruk woont het merendeel van u allen in pittoreske landelijke dorpen met grote opvallende kerktoren, omringd door vrijstaande boerderijen met populieren, is de sociale samenhang erg groot en is het leven vrij minder jachtig (voor mij begerenswaardig)
Kom je het geloof nog heel veel buiten de kerkmuren tegen en is het gehalte aan nieuwbouw erg klein.
De meeste inrichtingen zijn oud bruin of (jongere generatie) ikea.
De gezinnen zijn groot en de rolverdeling tussen moeder en vader is traditioneel verdeeld.
En gaan de meeste mannen hier (70%) dagelijks gekleed in een pak.

Qua werk zitten veel forummers hier in het onderwijs, agrarische sector, administratie, de transportsector, juridische beroepen zoals notaris of advocatuur of in de bouwsector.
Deze indruk heb ik vooral bij de diegenen die hier een ''zware'' en belezen indruk maken.
Van bepaalde forummers heb ik het vermoeden dat ze gepensioneerd zijn of in de fruitteelt zitten.
Gezien de theologische kennis die hier wijd verbreid is vermoed ik toch dat het gross hier zich mag rekenen tot de welgestelden onder ons.

De gemiddelde leeftijd hier is tussen de 50 en de 70 (65%) en is 35% jonger.
slechts een enkeling hier is ongetrouwd, met als voornaamste oorzaak het verscheiden van de partner.
Binnenshuis is alles schoon en ordentelijk en ontbreekt de televisie en is er een orgel aanwezig.
70% stemt SGP en de overigen Christenunie.

Klopt mijn indruk een beetje?
Laatst gewijzigd door Van Ewijk op 03 sep 2019, 13:08, 3 keer totaal gewijzigd.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Klopt mijn profiel van jullie wel?

Bericht door J.C. Philpot »

Volgens mijn indruk woont het merendeel van u allen in pittoreske landelijke dorpen met grote opvallende kerktoren, omringd door vrijstaande boerderijen met populieren, is de sociale samenhang erg groot en is het leven vrij minder jachtig (voor mij begerenswaardig)
Ik woon 15 km van je vandaan, in een nieuwbouwwijk. De sociale samenhang is misschien groter als in tiel, maar minder jachtig kan ik helaas niet zeggen.
Kom je God nog heel veel buiten de kerkmuren tegen en is het gehalte aan nieuwbouw erg klein.
Je eerste opmerking weet ik niet goed hoe je het bedoelt. Er is bij ons wel aardig wat nieuwbouw.
De meeste inrichtingen zijn oud bruin of (jongere generatie) ikea.
Ikea
De gezinnen zijn groot en de rolverdeling tussen moeder en vader is traditioneel verdeeld.
Traditioneel verdeeld. 3 kinderen.
Qua werk zitten veel forummers hier in het onderwijs, agrarische sector, administratie, de transportsector, juridische beroepen zoals notaris of advocatuur of in de bouwsector.
Geen van deze sectoren. Ik ben in een zeer eigentijdse sector werkzaam.
Deze indruk heb ik vooral bij de diegenen die hier een ''zware'' en belezen indruk maken.
Ik ben benieuwd of je vind dat ik een "zware" indruk op je maak of niet :D
Van bepaalde forummers heb ik het vermoeden dat ze gepensioneerd zijn of in de fruitteelt zitten.
Gezien de theologische kennis die hier weid verbreid is vermoed ik toch dat het gross hier zich mag rekenen tot de welgestelden onder ons.
Niet gepensioneerd, en niet in de fruitteelt. Verder middenklasse.
De gemiddelde leeftijd hier is tussen de 50 en de 70 (65%) en is 35% jonger.
Ik ga richting de 40.
Binnenshuis is alles schoon en ordentelijk en ontbreekt de televisie.
De televisie ontbreekt gelukkig, en het is redelijk geordend bij ons. Maar het kan ook weleens een rommeltje zijn. Ik hou van een natuurtuin, en niet van strakke tegels e.d.
Klopt mijn indruk een beetje?
Zie hierboven.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33200
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Klopt mijn profiel van jullie een beetje?

Bericht door Tiberius »

Prachtig, zo'n profilering!
Wat mij betreft klopt er zo goed als niets van, behalve schoon, ordentelijk, ontbreekt de televisie en mogelijk welgesteld.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2059
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Klopt mijn profiel van jullie een beetje?

Bericht door Arja »

Van Ewijk schreef:Omdat ik dagelijks niet in contact kom met reformatorische mensen (de meest bevindelijke stroming hier in Tiel is de GVK) Vraag ik me af op zowel mijn algehele beeld wel klopt maar ook het beeld van bepaalde forummers hier. Ik ga trouwens niet met namen strooien...
Als je dat echt wilt weten zou je mensen een pb'tje kunnen sturen.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Klopt mijn profiel van jullie een beetje?

Bericht door Van Ewijk »

Arja schreef:
Van Ewijk schreef:Omdat ik dagelijks niet in contact kom met reformatorische mensen (de meest bevindelijke stroming hier in Tiel is de GVK) Vraag ik me af op zowel mijn algehele beeld wel klopt maar ook het beeld van bepaalde forummers hier. Ik ga trouwens niet met namen strooien...
Als je dat echt wilt weten zou je mensen een pb'tje kunnen sturen.
Een topic is veel gezelliger, een pb'tje met zo'n waslijst met vragen naar persoonlijke omstandigheden zou ik zelf als een beetje eng ervaren..
Maar wat u kwijt wilt mag u kwijt...of niet. :)
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Klopt mijn profiel van jullie een beetje?

Bericht door Geytenbeekje »

Van Ewijk schreef:
Arja schreef:
Van Ewijk schreef:Omdat ik dagelijks niet in contact kom met reformatorische mensen (de meest bevindelijke stroming hier in Tiel is de GVK) Vraag ik me af op zowel mijn algehele beeld wel klopt maar ook het beeld van bepaalde forummers hier. Ik ga trouwens niet met namen strooien...
Als je dat echt wilt weten zou je mensen een pb'tje kunnen sturen.
Een topic is veel gezelliger, een pb'tje met zo'n waslijst met vragen naar persoonlijke omstandigheden zou ik zelf als een beetje eng ervaren..
Maar wat u kwijt wilt mag u kwijt...of niet. :)
Je bent bang dat je een veroordeelde kijk hebt van refo's ?
Ik ben er zo 1 die zelf ook niet in een hokje te stoppen is.
Ik vind dat heerlijk.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Klopt mijn profiel van jullie een beetje?

Bericht door Jeremiah »

Van Ewijk schreef:Omdat ik dagelijks niet in contact kom met reformatorische mensen (de meest bevindelijke stroming hier in Tiel is de GVK)
Vraag ik me af op zowel mijn algehele beeld wel klopt maar ook het beeld van bepaalde forummers hier.
Ik ga trouwens niet met namen strooien...

Volgens mijn indruk woont het merendeel van u allen in pittoreske landelijke dorpen met grote opvallende kerktoren, omringd door vrijstaande boerderijen met populieren, is de sociale samenhang erg groot en is het leven vrij minder jachtig (voor mij begerenswaardig)
Kom je God nog heel veel buiten de kerkmuren tegen en is het gehalte aan nieuwbouw erg klein.
De meeste inrichtingen zijn oud bruin of (jongere generatie) ikea.
De gezinnen zijn groot en de rolverdeling tussen moeder en vader is traditioneel verdeeld.
En gaan de meeste mannen hier (70%) dagelijks gekleed in een pak.

Qua werk zitten veel forummers hier in het onderwijs, agrarische sector, administratie, de transportsector, juridische beroepen zoals notaris of advocatuur of in de bouwsector.
Deze indruk heb ik vooral bij de diegenen die hier een ''zware'' en belezen indruk maken.
Van bepaalde forummers heb ik het vermoeden dat ze gepensioneerd zijn of in de fruitteelt zitten.
Gezien de theologische kennis die hier wijd verbreid is vermoed ik toch dat het gross hier zich mag rekenen tot de welgestelden onder ons.

De gemiddelde leeftijd hier is tussen de 50 en de 70 (65%) en is 35% jonger.
slechts een enkeling hier is ongetrouwd, met als voornaamste oorzaak het verscheiden van de partner.
Binnenshuis is alles schoon en ordentelijk en ontbreekt de televisie.

Klopt mijn indruk een beetje?
Haha, geweldige post. Ik heb hartelijk gelachen. Of bent u serieus?
astroguy
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 dec 2004, 08:12
Locatie: Johannesburg, Zuid Afrika

Re: Klopt mijn profiel van jullie een beetje?

Bericht door astroguy »

Ik woon in een tamelijke grote stad met geen opvallende kerktorens en geen boerderijen. Ik werk in een zeer technische omgeving geen pensioen en ver van familie en beide werkenden. Over de inrichting van het huis geen commentaar om de betere helft niet psychisch te belasten...
Atze
HersteldHervormd
Berichten: 5990
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Klopt mijn profiel van jullie een beetje?

Bericht door HersteldHervormd »

Ik vind het echt onzin, het klopt echt niet.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Klopt mijn profiel van jullie een beetje?

Bericht door Bezorgd »

Van Ewijk schreef:
Klopt mijn indruk een beetje?
Als je met 20% tevreden bent, wel ja ;)
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10572
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Klopt mijn profiel van jullie een beetje?

Bericht door Ad Anker »

Wij wonen in een gewoon dorp, in een gewone tussenwoning. We hebben geen groot gezin (3 kinderen) en werken allebei. Ik wat meer, mijn vrouw wat minder. Beiden parttime. Onze inrichting is klassiek en enigszins gezellig samengeraapt van duur tot kringloop. Ik loop alleen op zondag in een pak, al gaat 'ie na de dienst direct uit. Soms wil ik naar een weekdienst ook wel eens een pak aantrekken maar meestal niet.
We werken beiden in de zorg, waarbij ik ook parttime in het basisonderwijs werk. Dus ja, God komen we ook buiten de kerk tegen. We zijn niet welgesteld denk ik, maar komen niets tekort en kunnen alles doen wat we willen. Elk gezinslid zit op muziekles, we gaan regelmatig op vakantie.
Laatst gewijzigd door Ad Anker op 03 sep 2019, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Klopt mijn profiel van jullie een beetje?

Bericht door Van Ewijk »

Jeremiah schreef: Haha, geweldige post. Ik heb hartelijk gelachen. Of bent u serieus?
Natuurlijk is het van mijn kant luchtig bedoeld.
Maar serieus gezien: Weet hoeveel mensen in het algemeen wel een jaren vijftig beeld a la Staphorst en Urk hebben van refo's?
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Klopt mijn profiel van jullie een beetje?

Bericht door Geytenbeekje »

Zijn er meer mensen op dit forum die niet SGP stemmen ? ik weet enkel hier van DDD en ik zelf.
Of kennen jullie refo's die dat niet doen ?
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Klopt mijn profiel van jullie een beetje?

Bericht door Mistig »

Van Ewijk schreef: Klopt mijn indruk een beetje?
Hilarisch! Ergens hou ik wel van deze stereotyperingen.
En ondanks dat het vaak niet klopt, zijn veel punten toch ergens wel herkenbaar.

Ik woon in een stad met veel hoogbouw. Er zijn redelijk wat kerken, maar het is hiermee zeker geen christelijke stad te noemen. En christenen hebben zeker niet de overhand. Boerderijen zijn volgens mij niet eens aanwezig in onze stad. Het leven is erg jachtig en de mensen zijn (over het algemeen) ongeduldig. Wel zijn er (nu) nog twee reformatorische scholen waar ook onze kinderen les krijgen over Bijbelse zaken en principes. Daar kom je God dus nog wel tegen, als je dat zo zou willen zeggen. Verder zijn (bijna) alle winkels geopend op zondag; zeker de supermarkten, op één (kleine) supermarkt na, die een vrijgemaakte eigenaar heeft.

De inrichting van ons huis is inderdaad oud bruin, maar dat heeft puur met smaak te maken. Ja, er staat ook een harmonium in de woonkamer. In ons gezin is de vrouw de kostwinner. Verder ben ik zelf actief in de financiële sector. Gepensioneerd voorlopig nog niet. Wel eet ik regelmatig fruit. Theologische kennis heb ik niet zo veel. Wel probeer ik veel theologische boeken te lezen.

Televisie is niet aanwezig in de vorm van een zwarte kast, met een bank en paar stoelen eromheen. Wel op onze telefoontoestellen en op de laptops.

SGP stemmen is voor ons best logisch, hoewel dit geen regel is. Ik heb dan ook zeker niet altijd SGP gestemd. Ik probeer dit per verkiezingen zorgvuldig af te wegen.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Klopt mijn profiel van jullie wel?

Bericht door Van Ewijk »

J.C. Philpot schreef: Ik ben benieuwd of je vind dat ik een "zware" indruk op je maak of niet :D
Op een schaal van 1 (vrijzinnig) tot 10 (erg bevindelijk) krijgt u van mij tot zo ver een 7 toegerekend.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Plaats reactie