Merk of niet?

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Merk of niet?

Bericht door Mara »

Johann Gottfried Walther schreef:Is het feit dat er zoveel handel is in imitatie/nep merkkleding een grote aanwijzing dat merkkleding nog steeds erg populair is?
Vorige week hoorde ik nog dat ze de stroom nepmerkkleding niet eens aankunnen. Zelfs jongeren handelen erin.

Er zijn tegenwoordig heel veel merken, maar als je als jongere een jas van Stone Island, Superdry, North Face en dergelijke aanhebt gooi je toch echt hogere ogen dan als je C&A jas aan hebt...

Veelal gewoon model recht-toe-recht-aan, maar wel van een duur merk, dan hoor je erbij, duur maar niet te veel opvallen...
Met een merk hoor je bij een subgroep. Daar zijn veel jongeren erg gevoelig voor. De middelbare school ging uit, we moesten stoppen voor het zebrapad. Alleen maar allochtone jongeren, met precies dezelfde zwarte leren jasjes en nagenoeg dezelfde sneakers. Smartphone in hun hand en dan zit je te wachten tot er iemand tegen een paal aanloopt. :sweat Maar nee, dat hebben ze vaker gedaan.

Ik vind het altijd wel stoer als 1 meisje of 1 jongen zich durft te onderscheiden van de rest.
Blijkbaar roept een merk ook een gevoel op.
Er zijn mensen die uitsluitend Coca Cola willen en geen Pepsi.
Of uren in de rij staan en veel geld betalen voor een I phone of lelijke Uggs.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Merk of niet?

Bericht door Adje »

Pioenroosje schreef:Volgens mij is het én kleding én spullen. Het is belangrijk welke schoenen je draagt, welke merkkleding je draagt, of op z'n minst welke uitstraling je kleren hebben. Daarbij is het ook belangrijk welke telefoon je hebt, welke gadgets daarbij (oortjes, hoesje, speakers), welke rugtas, of je een x-box of een andersoortige spelcomputer hebt.
Bij onze (oudere) kleinkinderen zie ik dat niet.
De kleinzonen hebben er helemaal geen interesse in, de oudste kleindochter krijgt kleedgeld. Ze is nu zo zuinig dat ze bijna alle kleding in kringloopwinkels koopt.
crossmountain
Berichten: 530
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: Merk of niet?

Bericht door crossmountain »

Adje schreef:
Pioenroosje schreef:Volgens mij is het én kleding én spullen. Het is belangrijk welke schoenen je draagt, welke merkkleding je draagt, of op z'n minst welke uitstraling je kleren hebben. Daarbij is het ook belangrijk welke telefoon je hebt, welke gadgets daarbij (oortjes, hoesje, speakers), welke rugtas, of je een x-box of een andersoortige spelcomputer hebt.
Bij onze (oudere) kleinkinderen zie ik dat niet.
De kleinzonen hebben er helemaal geen interesse in, de oudste kleindochter krijgt kleedgeld. Ze is nu zo zuinig dat ze bijna alle kleding in kringloopwinkels koopt.
Toch vind ik merkkleding vaak kwalitiatief beter. Sommige merk-kledingstukken van onze kinderen zoals Tommy Hilfiger, Levi's, G-Star, Abercrombie (die we meestal op vakantie in het buitenland in outlet stores kochten) werden door verschillende kinderen na elkaar gedragen en daarna verkochten we het nog op Marktplaats omdat het er nog goed uitzag of we gaven het aan vrienden. Zelfde geldt voor levensmiddelen. Onze kinderen proeven blind als de chips niet van Lays is maar een huismerk, idem bij Cola.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Merk of niet?

Bericht door samanthi »

crossmountain schreef:
Adje schreef:
Pioenroosje schreef:Volgens mij is het én kleding én spullen. Het is belangrijk welke schoenen je draagt, welke merkkleding je draagt, of op z'n minst welke uitstraling je kleren hebben. Daarbij is het ook belangrijk welke telefoon je hebt, welke gadgets daarbij (oortjes, hoesje, speakers), welke rugtas, of je een x-box of een andersoortige spelcomputer hebt.
Bij onze (oudere) kleinkinderen zie ik dat niet.
De kleinzonen hebben er helemaal geen interesse in, de oudste kleindochter krijgt kleedgeld. Ze is nu zo zuinig dat ze bijna alle kleding in kringloopwinkels koopt.
Toch vind ik merkkleding vaak kwalitiatief beter. Sommige merk-kledingstukken van onze kinderen zoals Tommy Hilfiger, Levi's, G-Star, Abercrombie (die we meestal op vakantie in het buitenland in outlet stores kochten) werden door verschillende kinderen na elkaar gedragen en daarna verkochten we het nog op Marktplaats omdat het er nog goed uitzag of we gaven het aan vrienden. Zelfde geldt voor levensmiddelen. Onze kinderen proeven blind als de chips niet van Lays is maar een huismerk, idem bij Cola.
Wij deden op school, met de open dag, weleens proefjes, met cola, nou ik kan vertellen dat 80% dacht dat de Aldi Cola de Coca-Cola was :haha
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Merk of niet?

Bericht door Zeeuw »

crossmountain schreef:
Adje schreef:
Pioenroosje schreef:Volgens mij is het én kleding én spullen. Het is belangrijk welke schoenen je draagt, welke merkkleding je draagt, of op z'n minst welke uitstraling je kleren hebben. Daarbij is het ook belangrijk welke telefoon je hebt, welke gadgets daarbij (oortjes, hoesje, speakers), welke rugtas, of je een x-box of een andersoortige spelcomputer hebt.
Bij onze (oudere) kleinkinderen zie ik dat niet.
De kleinzonen hebben er helemaal geen interesse in, de oudste kleindochter krijgt kleedgeld. Ze is nu zo zuinig dat ze bijna alle kleding in kringloopwinkels koopt.
Toch vind ik merkkleding vaak kwalitiatief beter. Sommige merk-kledingstukken van onze kinderen zoals Tommy Hilfiger, Levi's, G-Star, Abercrombie (die we meestal op vakantie in het buitenland in outlet stores kochten) werden door verschillende kinderen na elkaar gedragen en daarna verkochten we het nog op Marktplaats omdat het er nog goed uitzag of we gaven het aan vrienden. Zelfde geldt voor levensmiddelen. Onze kinderen proeven blind als de chips niet van Lays is maar een huismerk, idem bij Cola.
https://www.ad.nl/economie/fans-staan-i ... ~a338bdaf/ Dit is wel een interessant inzicht. Voor schoenen geldt over het algemeen amper kwaliteitsverschil als het gaat om de sneakers. Kleding wellicht wat meer. Natuurlijk proeven je kinderen dit. Ze zijn te vaak verwend met Lays blijkbaar. En vwb cola ben ik het helemaal eens met Samanthi. Onze kids drinken overigens zo weinig cola, dat iedere cola goed genoeg is voor ze.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Merk of niet?

Bericht door Zeeuw »

HersteldHervormd schreef:
Prima, lijkt me leuk! Ik hoor het wel. Ben je veel op weg? 210.000 met de auto is aardig wat, mag ik gokken? Volvo? :yahoo
Beetje bijgehouden afgelopen tijd:
Tango, 926 km op 41,51 liter, maakt 1 op 22,3, met gemiddelde snelheid (volgens boordcomputer) 59.
Esso, 790 km op 38,41, is 1 op 20,57, gemiddeld 56.
De Meeuw, 873 km op 42,13, is 1 op 20,72, gemiddeld 70.
Esso, 904 km op 42,71, is 1 op 21,17, gemiddeld 58.
Shell, 779 op 38,94, is 1 op 20,00, gemiddeld 72.

Eerste was echt mijn standaard woon-werk met rustig verkeer en de laatste was 500 km op 1 dag en veel snelweg. Ik kan er nog niet zoveel aan verbinden qua conclusies eigenlijk.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Merk of niet?

Bericht door -DIA- »

Ik heb vrijwel altijd A-merken gekocht.
Voorbeelden:
Dubro afwasmiddel, gewoon goed, Dreft is duurder,
en tegenwoordig komen merken als Ecover en Method vrij snel op.
Glorix bleekmiddel, schoonmaakmiddelen van Cif en Andy.
Omo of Robijn wasmiddel en wasverzachter
Hero jams (vroeger De Betuwe)
Campina zuivel of eerder Friesche Vlag
Brood van huismerk,
en ook vleeswaren neem ik normaal altijd van het huismerk
De laatste jaren koop ik wel meer huismerken dan voorheen.
Het huismerk van AH is gewoon goed te noemen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Merk of niet?

Bericht door HersteldHervormd »

Zeeuw schreef:
HersteldHervormd schreef:
Prima, lijkt me leuk! Ik hoor het wel. Ben je veel op weg? 210.000 met de auto is aardig wat, mag ik gokken? Volvo? :yahoo
Beetje bijgehouden afgelopen tijd:
Tango, 926 km op 41,51 liter, maakt 1 op 22,3, met gemiddelde snelheid (volgens boordcomputer) 59.
Esso, 790 km op 38,41, is 1 op 20,57, gemiddeld 56.
De Meeuw, 873 km op 42,13, is 1 op 20,72, gemiddeld 70.
Esso, 904 km op 42,71, is 1 op 21,17, gemiddeld 58.
Shell, 779 op 38,94, is 1 op 20,00, gemiddeld 72.

Eerste was echt mijn standaard woon-werk met rustig verkeer en de laatste was 500 km op 1 dag en veel snelweg. Ik kan er nog niet zoveel aan verbinden qua conclusies eigenlijk.
Zegt inderdaad niet zo heel veel, mijn BC geeft aan gemiddeld 54 km/h

Ik heb afgelopen week toch maar wel premium brandstof getankt. Ik had een tankje E10 uit België (daar koop je haast niks anders) daarvoor geprobeerd. Ik wil wel een foto uploaden hoe het achter de tankdop eruit ziet. Ik zal even kijken hoe je dat doet.

Bedankt voor het delen Zeeuw, leuk!
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie