Merk of niet?

Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Merk of niet?

Bericht door Hollander »

Zeeuw schreef:Als jij data kan overleggen dat je méér kilometers rijdt, ben ik zeer benieuwd. Mijn auto'tje rijdt inmiddels 210.000 km keurig op goedkopere diesel. Volgens mij is de brandstof vaak alleen goedkoper vanwege locatie. Bv snelweg versus in een achteraf dorpje, bemand vs onbemand. Bij ons in Goes is er bv al jarenlang een prijsoorlog, dus ook de Shell en BP zijn veel goedkoper dan elders. Denk je echt dat er dan speciaal voor die pompen slechtere brandstof wordt gebracht?
Voor de helderheid, ik heb het over benzine. Dus of de data ook geldt voor diesel, durf ik niet te zeggen.

Ik heb ongeveer 3 jaar lang bij iedere tankbeurt met drie verschillende auto's bijgehouden wat ik reed i.c.m. het aantal getankte liters. Gedaan uit belangstelling en omdat mensen uit mijn omgeving het verschil in verbruik niet geloofden.
Conclusie: Met benzine van Shell, BP of De Haan reed ik op 35 liter ongeveer 550 kilometer per tank. Met benzine van Tamoil, Agri, Lukoil reed ik op 35 liter ongeveer 510/520 per tank. Voor iemand die tussen de 20.000 en 30.000 kilometer per jaar rijdt is het tanken bij de Shell, BP en De Haan behoorlijk rendabel. Recent is daar Esso ook bijgekomen, maar daar heb ik nog te weinig getankt om serieus over te kunnen oordelen.
In combinatie met de AirMiles zorgt dit alles ervoor dat ik het liefst een "Shell-rijder" ben.

Ps. Langs de snelweg tank ik eigenlijk nooit.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Merk of niet?

Bericht door Zeeuw »

Hollander schreef:
Zeeuw schreef:Als jij data kan overleggen dat je méér kilometers rijdt, ben ik zeer benieuwd. Mijn auto'tje rijdt inmiddels 210.000 km keurig op goedkopere diesel. Volgens mij is de brandstof vaak alleen goedkoper vanwege locatie. Bv snelweg versus in een achteraf dorpje, bemand vs onbemand. Bij ons in Goes is er bv al jarenlang een prijsoorlog, dus ook de Shell en BP zijn veel goedkoper dan elders. Denk je echt dat er dan speciaal voor die pompen slechtere brandstof wordt gebracht?
Voor de helderheid, ik heb het over benzine. Dus of de data ook geldt voor diesel, durf ik niet te zeggen.

Ik heb ongeveer 3 jaar lang bij iedere tankbeurt met drie verschillende auto's bijgehouden wat ik reed i.c.m. het aantal getankte liters. Gedaan uit belangstelling en omdat mensen uit mijn omgeving het verschil in verbruik niet geloofden.
Conclusie: Met benzine van Shell, BP of De Haan reed ik op 35 liter ongeveer 550 kilometer per tank. Met benzine van Tamoil, Agri, Lukoil reed ik op 35 liter ongeveer 510/520 per tank. Voor iemand die tussen de 20.000 en 30.000 kilometer per jaar rijdt is het tanken bij de Shell, BP en De Haan behoorlijk rendabel. Recent is daar Esso ook bijgekomen, maar daar heb ik nog te weinig getankt om serieus over te kunnen oordelen.
In combinatie met de AirMiles zorgt dit alles ervoor dat ik het liefst een "Shell-rijder" ben.

Ps. Langs de snelweg tank ik eigenlijk nooit.
Maar betaalde je dezelfde prijs? Zo niet, dan is enkel het argument van 'beter voor je motor' nog interessant. Maar, ik zal eens gaan kijken hoe het voor diesel gaat. Ik rijd woon-werk zo een 800 km per week, dus moet wel in staat zijn wat data te genereren.

ps. langs de snelweg haal ik vooral broodjes. De Shell op de A29 bij Numansdorp heeft tegenwoordig echt heerlijke.
Mannetje
Berichten: 7745
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Merk of niet?

Bericht door Mannetje »

Ik tankte in mijn vorige woonplaats bij de dorpspomp, standaard 11 cent goedkoper, in het weekend 15 cent.
Was gewoon BP benzine.



Verder draag ik graag kleding van Camel Active. Kost wat, maar zit prima bij mij.
-
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Merk of niet?

Bericht door merel »

Ik houd niets bij van mijn auto en geef er het liefst zo min mogelijk aan uit, dus ook aan de benzine. Ik tank bij de Tango en doe zoveel mogelijk op de fiets.

Verder zijn wij qua eten niet zo merkgebonden. De boodschappen doe ik bij de Lidl. Van een aantal produkten vind ik het A-merk het lekkerste, maar haal het Lidl merk. Het enige waar ik nog wel eens het A merk van haal is wasmiddel. Ariel blijf ik het fijnste vinden om mee te wassen.

Met kleding ben ik eigenlijk nog het meeste merk gevoelig. Panty's draag ik graag van Oroblu en mooie (basis) shirts voor op een rok
( donkerblauw, zwart, grijs, wit) vaak van Vanillia. Hippe, trendy kledingstukken vaak van de Zara.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Merk of niet?

Bericht door eilander »

Ik rijd diesel. Twee jaar geleden heb ik een hele tijd (aantal maanden) Shell getankt, icm Airmiles. Toen ik weer wat beter op m'n centjes ging letten, ben ik weer gaan tanken bij Agritank. Ik zou het exact na kunnen kijken, omdat ik mijn verbruik altijd bij houd. Maar er is mij geen effect bijgebleven, behalve dan in mijn portemonnee.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Merk of niet?

Bericht door Hollander »

Zeeuw schreef:Maar betaalde je dezelfde prijs?
Prijsschommelingen daargelaten, maar de Shell/BP/De Haan waar ik tank zijn gemiddeld zo'n 4/5 cent duurder, dan de andere tankstations die ik noemde. Dat betekent dat ik ongeveer 6 à 6,5% méér kilometers kan rijden voor ongeveer 3 à 3,5% hogere prijs.
Zo niet, dan is enkel het argument van 'beter voor je motor' nog interessant.
Ja, dat argument heb ik eigenlijk altijd gehoord, maar nogmaals ik ben geen auto-techneut. Dus: correct me if i'm wrong.
ps. langs de snelweg haal ik vooral broodjes. De Shell op de A29 bij Numansdorp heeft tegenwoordig echt heerlijke.
Die Shell is vooral een hele dure Shell, waar ik dus (op 'nood' na) niet zal tanken.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Merk of niet?

Bericht door Zeeuw »

Hollander schreef: Die Shell is vooral een hele dure Shell, waar ik dus (op 'nood' na) niet zal tanken.
Ik ook niet. Maar voor de broodjes is deze uitstekend. (En om een sigaartje te roken als die ellendige brug weer eens open staat in de spits).
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Merk of niet?

Bericht door merel »

Mannetje schreef:
Verder draag ik graag kleding van Camel Active. Kost wat, maar zit prima bij mij.
Volgens mij heb jij wel eens gepost dat jij erg lang bent. Dan is passende kleding ook wel een ding. Mijn broers zijn 2m+ en hebben hele grote voeten, dus ook schoenen. Zij halen altijd Floris van Bommel schoenen. Deze schoenen zijn in deze maat ook nooit in de aanbieding, dus betaal je altijd het volle pond.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Merk of niet?

Bericht door Hollander »

Zeeuw schreef:
Hollander schreef: Die Shell is vooral een hele dure Shell, waar ik dus (op 'nood' na) niet zal tanken.
Ik ook niet. Maar voor de broodjes is deze uitstekend. (En om een sigaartje te roken als die ellendige brug weer eens open staat in de spits).
Ik geef je groot gelijk. Maar om de broodjes te kunnen veroorloven, tank je bij Agri? :)
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Mannetje
Berichten: 7745
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Merk of niet?

Bericht door Mannetje »

Ik loop nu op een paar Australians, maat 46. Bleken te passen, terwijl ik hiervoor altijd maat 47 of 48 droeg.

Ze waren zelfs in de uitverkoop. Het was sinds de komst van de euro mij eerste paar van onder de €100,-.
-
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Merk of niet?

Bericht door Geytenbeekje »

Mannetje schreef:Ik loop nu op een paar Australians, maat 46. Bleken te passen, terwijl ik hiervoor altijd maat 47 of 48 droeg.

Ze waren zelfs in de uitverkoop. Het was sinds de komst van de euro mij eerste paar van onder de €100,-.
Naar de kerk draag ik puntschoenen van de scapino 30 euries :D
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Merk of niet?

Bericht door Zeeuw »

Hollander schreef:
Zeeuw schreef:
Hollander schreef: Die Shell is vooral een hele dure Shell, waar ik dus (op 'nood' na) niet zal tanken.
Ik ook niet. Maar voor de broodjes is deze uitstekend. (En om een sigaartje te roken als die ellendige brug weer eens open staat in de spits).
Ik geef je groot gelijk. Maar om de broodjes te kunnen veroorloven, tank je bij Agri? :)
Jep, penny wise:-)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Merk of niet?

Bericht door Mara »

merel schreef:
Mannetje schreef:
Verder draag ik graag kleding van Camel Active. Kost wat, maar zit prima bij mij.
Volgens mij heb jij wel eens gepost dat jij erg lang bent. Dan is passende kleding ook wel een ding. Mijn broers zijn 2m+ en hebben hele grote voeten, dus ook schoenen. Zij halen altijd Floris van Bommel schoenen. Deze schoenen zijn in deze maat ook nooit in de aanbieding, dus betaal je altijd het volle pond.
Ik kan ook alleen maar merkschoenen dragen. Ik heb een smalle voet en gevoelige huid, die ik snel kapot loop op die goedkope schoenen, die vaak te breed zijn.
Maar ik doe er jaaaaaren mee.
Mijn toppers zijn zwarte suede pumps die ik al op talloze officiële gelegenheden heb gedragen.
Ze kostten toen, afgeprijsd, 200 euro, ik heb het bonnetje nog.
Zo'n tweede paar heb ik nooit meer kunnen vinden, dus ik ben er zuinig op.
Helaas bestaat de winkel niet meer waar ik ze gekocht heb.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
HersteldHervormd
Berichten: 6068
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Merk of niet?

Bericht door HersteldHervormd »

Zeeuw schreef:
HersteldHervormd schreef:
Het is je eigen keuze, diesel is sowieso krachtiger. Ik zal een voorbeeld noemen:

Ik rijd een BMW en houd alles bij van mn auto (is ook mijn hobby hoor).

Ik tankte vorig jaar benzine bij een supermarkt voor een goedkoop prijsje zegmaar. Reed naar Duitsland op en neer. Zo'n 450 kilometer in totaal. En daarbuiten om gewoon mijn normale ritten. Ik kwam die tankbeurt uit op een schamele 7,6 liter Op 100 kilometer. Het gemiddelde verbruik op jaarbasis is zo'n 7,4 liter op 100 kilometer. Dus het was al lager als gemiddeld, ondanks de 450 kilometer snelweg.

Nou had ik een paar weken geleden zo goed als dezelfde omstandigheden. Ook naar Duitsland. Benzine was van de Esso. Ik kwam uit op 1 op 15,2. Dat is 6,6 op 100.

Is dit geldig Zeeuw?

Ik zou het echt eens aanraden, probeer een tank diesel van een goede pomp. En dan is kijken wat het verbruik doet. Het probleem zit hem in de vluchtige stoffen die worden toegevoegd. Of nèt even iets meer goedkopere ethanol toevoegen. Het geeft iets verlies qua vermogen, dus je motor moet harder werken om de auto op gang te helpen. En nu praten we niet eens over wat de motor doet met verschillende brandstoffen.
Interessant. Ik tank vaak bij ons bij de Agrisneltank. Tank af en toe bij de Shell en regelmatig bij Tango. Is bij ons qua prijs redelijk vergelijkbaar allemaal. Ik hou ook altijd vrij aardig bij hoe ver ik kan rijden en zit zelden ver van de 850 km per tank vandaan. Gemiddelde is vaak rond de 4,5/4,6 per 100. Ik vind het, op basis van 1 ervaring, moeilijk in te schatten in hoeverre het klopt. Ik zal het eens een poosje bij houden en je mijn bevindingen melden. Alhoewel het lastig is een tank een paar keer onder dezelfde omstandigheden leeg te rijden.
Prima, lijkt me leuk! Ik hoor het wel. Ben je veel op weg? 210.000 met de auto is aardig wat, mag ik gokken? Volvo? :yahoo
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Merk of niet?

Bericht door Zeeuw »

HersteldHervormd schreef:
Zeeuw schreef:
HersteldHervormd schreef:
Het is je eigen keuze, diesel is sowieso krachtiger. Ik zal een voorbeeld noemen:

Ik rijd een BMW en houd alles bij van mn auto (is ook mijn hobby hoor).

Ik tankte vorig jaar benzine bij een supermarkt voor een goedkoop prijsje zegmaar. Reed naar Duitsland op en neer. Zo'n 450 kilometer in totaal. En daarbuiten om gewoon mijn normale ritten. Ik kwam die tankbeurt uit op een schamele 7,6 liter Op 100 kilometer. Het gemiddelde verbruik op jaarbasis is zo'n 7,4 liter op 100 kilometer. Dus het was al lager als gemiddeld, ondanks de 450 kilometer snelweg.

Nou had ik een paar weken geleden zo goed als dezelfde omstandigheden. Ook naar Duitsland. Benzine was van de Esso. Ik kwam uit op 1 op 15,2. Dat is 6,6 op 100.

Is dit geldig Zeeuw?

Ik zou het echt eens aanraden, probeer een tank diesel van een goede pomp. En dan is kijken wat het verbruik doet. Het probleem zit hem in de vluchtige stoffen die worden toegevoegd. Of nèt even iets meer goedkopere ethanol toevoegen. Het geeft iets verlies qua vermogen, dus je motor moet harder werken om de auto op gang te helpen. En nu praten we niet eens over wat de motor doet met verschillende brandstoffen.
Interessant. Ik tank vaak bij ons bij de Agrisneltank. Tank af en toe bij de Shell en regelmatig bij Tango. Is bij ons qua prijs redelijk vergelijkbaar allemaal. Ik hou ook altijd vrij aardig bij hoe ver ik kan rijden en zit zelden ver van de 850 km per tank vandaan. Gemiddelde is vaak rond de 4,5/4,6 per 100. Ik vind het, op basis van 1 ervaring, moeilijk in te schatten in hoeverre het klopt. Ik zal het eens een poosje bij houden en je mijn bevindingen melden. Alhoewel het lastig is een tank een paar keer onder dezelfde omstandigheden leeg te rijden.
Prima, lijkt me leuk! Ik hoor het wel. Ben je veel op weg? 210.000 met de auto is aardig wat, mag ik gokken? Volvo? :yahoo
Haha, nee hoor. Een Seat Ibiza St. Klein dieseltje. Net distributieriem vervangen, kan er weer 210k tegenaan.
Plaats reactie