Voor de helderheid, ik heb het over benzine. Dus of de data ook geldt voor diesel, durf ik niet te zeggen.Zeeuw schreef:Als jij data kan overleggen dat je méér kilometers rijdt, ben ik zeer benieuwd. Mijn auto'tje rijdt inmiddels 210.000 km keurig op goedkopere diesel. Volgens mij is de brandstof vaak alleen goedkoper vanwege locatie. Bv snelweg versus in een achteraf dorpje, bemand vs onbemand. Bij ons in Goes is er bv al jarenlang een prijsoorlog, dus ook de Shell en BP zijn veel goedkoper dan elders. Denk je echt dat er dan speciaal voor die pompen slechtere brandstof wordt gebracht?
Ik heb ongeveer 3 jaar lang bij iedere tankbeurt met drie verschillende auto's bijgehouden wat ik reed i.c.m. het aantal getankte liters. Gedaan uit belangstelling en omdat mensen uit mijn omgeving het verschil in verbruik niet geloofden.
Conclusie: Met benzine van Shell, BP of De Haan reed ik op 35 liter ongeveer 550 kilometer per tank. Met benzine van Tamoil, Agri, Lukoil reed ik op 35 liter ongeveer 510/520 per tank. Voor iemand die tussen de 20.000 en 30.000 kilometer per jaar rijdt is het tanken bij de Shell, BP en De Haan behoorlijk rendabel. Recent is daar Esso ook bijgekomen, maar daar heb ik nog te weinig getankt om serieus over te kunnen oordelen.
In combinatie met de AirMiles zorgt dit alles ervoor dat ik het liefst een "Shell-rijder" ben.
Ps. Langs de snelweg tank ik eigenlijk nooit.