Kletskousen topic

Gebruikersavatar
parel
Berichten: 364
Lid geworden op: 24 feb 2012, 11:17

Re: RE: Re: RE: Re: Kletskousen topic

Bericht door parel »

Bruna schreef:
parel schreef:
HersteldHervormd schreef:Tussen verkering en trouwen duurden het 13 maanden bij mijn ouders, ze waren al wat ouder dus opzich geen probleem. Zijn er mensen die ook voorbeelden weten van familie, vrienden, collega's etc waarbij hun verkering en verlovingstijd heel kort was?
Bij mijn ouders was dat bijna vier maanden... Wel heel snel! Bij mij persoonlijk was dat 17 maanden.

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 Lite met Tapatalk
Das ook vrij vlot toch? 17 maanden. Maar ja wat is de norm, dat is verschillend.
Je ziet bij stellen die wat ouder zijn, dus zeg maar 35+ dat het sneller gaat...
Wij waren 23 en 24. En inderdaad, klasgenoten (we studeren nog) hadden daar niet altijd begrip voor. Je bent vooral aan het uitleggen waarom je trouwt.

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 Lite met Tapatalk
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: Kletskousen topic

Bericht door Zeeuw »

parel schreef:
HersteldHervormd schreef:Tussen verkering en trouwen duurden het 13 maanden bij mijn ouders, ze waren al wat ouder dus opzich geen probleem. Zijn er mensen die ook voorbeelden weten van familie, vrienden, collega's etc waarbij hun verkering en verlovingstijd heel kort was?
Bij mijn ouders was dat bijna vier maanden... Wel heel snel! Bij mij persoonlijk was dat 17 maanden.

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 Lite met Tapatalk
Binnen 4 maanden een bruiloft regelen vind ik al knap, laat staan elkaar een beetje leren kennen en echt zeker zijn dat je samen verder wilt.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: RE: Re: Kletskousen topic

Bericht door Zeeuw »

parel schreef:
Bruna schreef:
parel schreef:
HersteldHervormd schreef:Tussen verkering en trouwen duurden het 13 maanden bij mijn ouders, ze waren al wat ouder dus opzich geen probleem. Zijn er mensen die ook voorbeelden weten van familie, vrienden, collega's etc waarbij hun verkering en verlovingstijd heel kort was?
Bij mijn ouders was dat bijna vier maanden... Wel heel snel! Bij mij persoonlijk was dat 17 maanden.

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 Lite met Tapatalk
Das ook vrij vlot toch? 17 maanden. Maar ja wat is de norm, dat is verschillend.
Je ziet bij stellen die wat ouder zijn, dus zeg maar 35+ dat het sneller gaat...
Wij waren 23 en 24. En inderdaad, klasgenoten (we studeren nog) hadden daar niet altijd begrip voor. Je bent vooral aan het uitleggen waarom je trouwt.

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 Lite met Tapatalk
En, waarom trouwde je zo snel? :D
Gebruikersavatar
parel
Berichten: 364
Lid geworden op: 24 feb 2012, 11:17

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Kletskousen topic

Bericht door parel »

Zeeuw schreef:
parel schreef:
Bruna schreef:
parel schreef:Bij mijn ouders was dat bijna vier maanden... Wel heel snel! Bij mij persoonlijk was dat 17 maanden.

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 Lite met Tapatalk
Das ook vrij vlot toch? 17 maanden. Maar ja wat is de norm, dat is verschillend.
Je ziet bij stellen die wat ouder zijn, dus zeg maar 35+ dat het sneller gaat...
Wij waren 23 en 24. En inderdaad, klasgenoten (we studeren nog) hadden daar niet altijd begrip voor. Je bent vooral aan het uitleggen waarom je trouwt.

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 Lite met Tapatalk
En, waarom trouwde je zo snel? :D
Omdat we van elkaar houden Afbeelding


En omdat er wat praktische kanten aan zaten als maar een huur hebben. Scheelt wel behoorlijk wat geld.

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 Lite met Tapatalk
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Kletskousen topic

Bericht door Zeeuw »

parel schreef:Omdat we van elkaar houden Afbeelding


En omdat er wat praktische kanten aan zaten als maar een huur hebben. Scheelt wel behoorlijk wat geld.

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 Lite met Tapatalk
Dat snap ik. Ik heb het vaker gezien. Ik kreeg met mijn vrouw verkering in het 3e studiejaar, dus die 'nood' was niet zo hoog. Ik zou overigens niet graag samen op een studentenkamer hebben gewoon. We zouden dan wel iets groters hebben gezocht denk ik.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kletskousen topic

Bericht door samanthi »

Bij mij zeven en een halve maand, ik was 19 Samanthus was 21.
Nooit spijt van gehad,
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
parel
Berichten: 364
Lid geworden op: 24 feb 2012, 11:17

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Kletskousen topic

Bericht door parel »

Zeeuw schreef:
parel schreef:Omdat we van elkaar houden Afbeelding


En omdat er wat praktische kanten aan zaten als maar een huur hebben. Scheelt wel behoorlijk wat geld.

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 Lite met Tapatalk
Dat snap ik. Ik heb het vaker gezien. Ik kreeg met mijn vrouw verkering in het 3e studiejaar, dus die 'nood' was niet zo hoog. Ik zou overigens niet graag samen op een studentenkamer hebben gewoon. We zouden dan wel iets groters hebben gezocht denk ik.
Gelukkig hebben we ook een flatje samen. Een studentenkamer in een studentenhuis is inderdaad niet ideaal
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kletskousen topic

Bericht door Orchidee »

Mijn ouders zijn ooit (in 1967) binnen 9 maanden getrouwd.
Reisafstand, leeftijd (beiden 30+), mijn vader was wees en woonde nog alleen in het ouderlijk huis, speelden wel een rol.


Mijn man en ik zijn binnen 10 maanden getrouwd (25 jaar geleden).
Wij "kenden" en "wisten" bijna alles al van elkaar omdat we al 10 jaar als goede vrienden met elkaar omgingen, dat maakte ook dat we niet zo'n lange verdere kennismaking nodig hadden voordat we wisten; wij willen ons verdere leven met elkaar delen.
We hadden inmiddels ook de leeftijd en de middelen dat we "snel" konden trouwen.
Mijn man was inmiddels ook wees en woonde alleen in het ouderlijk huis.
In datzelfde huis wonen wij inmiddels alweer 25 jaar en de oudste van onze 2 kinderen is inmiddels alweer uitgevlogen :super

(Mijn man woont hier overigens al ruim 62 jaar :super )
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kletskousen topic

Bericht door HersteldHervormd »

samanthi schreef:Bij mij zeven en een halve maand, ik was 19 Samanthus was 21.
Nooit spijt van gehad,
Zo goeie grut, :haha

Nee hoor het geeft niks, in de tijd van de Bijbel ging het ook anders als nu.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kletskousen topic

Bericht door samanthi »

HersteldHervormd schreef:
samanthi schreef:Bij mij zeven en een halve maand, ik was 19 Samanthus was 21.
Nooit spijt van gehad,
Zo goeie grut, :haha

Nee hoor het geeft niks, in de tijd van de Bijbel ging het ook anders als nu.
Doordat ik bijna meteen in verwachting raakte, waren de mensen aan het rekenen...
Maar goed, de eerste baby kwam pas na ruim negen maanden.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1106
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Kletskousen topic

Bericht door Anselmus »

HersteldHervormd schreef:Tussen verkering en trouwen duurden het 13 maanden bij mijn ouders, ze waren al wat ouder dus opzich geen probleem. Zijn er mensen die ook voorbeelden weten van familie, vrienden, collega's etc waarbij hun verkering en verlovingstijd heel kort was?
Mijn zwager en schoonzus. Iets van 8 maanden ofzo.
Fides Quaerens Intellectum
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kletskousen topic

Bericht door HersteldHervormd »

Ik kan het topic om afscheid te nemen niet vinden. Ik wil eventjes afstand doen van het forum, niet echt met een bepaalde rede hoor. Kan iemand mij helpen?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Kletskousen topic

Bericht door Geytenbeekje »

HersteldHervormd schreef:Ik kan het topic om afscheid te nemen niet vinden. Ik wil eventjes afstand doen van het forum, niet echt met een bepaalde rede hoor. Kan iemand mij helpen?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Kletskousen topic

Bericht door Ad Anker »

HersteldHervormd schreef:Ik kan het topic om afscheid te nemen niet vinden. Ik wil eventjes afstand doen van het forum, niet echt met een bepaalde rede hoor. Kan iemand mij helpen?
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kletskousen topic

Bericht door Mannetje »

Willen jullie ook een poosje weg?
-
Plaats reactie