Schoon Schip

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Schoon Schip

Bericht door Stof »

Beste medeforummers,

Even getwijfeld of het de moeite waard is om er een nieuw topic voor te openen maar wellicht willen meer mensen er in de toekomst gebruik van maken, al hoop ik natuurlijk dat het niet nodig is. Toch zou het zomaar een goede toevoeging aan een christelijk forum kunnen zijn. Voor mij is het een manier om terug te komen op mijn post van gisteravond die een totaal verkeerde toon had. Ik heb er de volgende PB aan Bezorgd over verstuurd.

Dag Bezorgd,

Langs deze weg (het is onpersoonlijk, maar persoonlijker kan ik het niet maken) wil ik mijn welgemeende excuses aanbieden voor mijn vlijmscherpe, niet goed te praten reactie van gisteravond. Hij was onder de gordel.

Ik zou allerlei redenen aan kunnen voeren maar dat zou de indruk kunnen wekken dat ik me daarachter verschuil. Vandaar louter een schuldbelijdenis. Niet alleen naar jou, ook naar de rest van het forum. Ik zal wanneer je dit gelezen hebt dan ook op het forum nog een bericht daarover plaatsen. Daarna hoop ik me voorlopig gedeisd te houden.

Mijn excuses, van harte.

Over het terugkeren op RF onder een andere naam: om anderen uit een onterechte verdenkhoek te halen, ik was ooit Roeline. Ik heb mijn afscheidsbericht van destijds gister nog eens opgezocht en terug gelezen. Ik gaf daarin al aan dat mijn vertrek wellicht tijdelijk was, wellicht definitief. Ik ben wel degelijk vertrokken van RF, heb het sinds mijn laatste bericht lange tijd links laten liggen maar kon het op een bepaald moment toch niet missen. Dat was de enige simpele reden om terug te keren. Niet om wie dan ook nog een hak te zetten. (....)

En de reden om onder een andere naam terug te komen was omdat ik had gelezen (ik meen van jou) dat het afscheidstopic een leugentopic is, en een vissen naar complimenten.
Omdat ik me daar absoluut niet herken en daar ook niet mee geassocieerd wil worden heb ik een nieuw account aangemaakt. Ik hoop dat je de bereidwilligheid hebt - ondanks gisteravond - om dat openminded van me te geloven.



Tot zover. Ik houd me voorlopig even gedeisd, maar hoe en wanneer ik ook terugkeer - nooit meer onder een andere naam. Promise.
JvW
Berichten: 761
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Schoon Schip

Bericht door JvW »

Ik heb geen idee over welke posting het gaat, maar ik vind deze posting oprecht heel erg netjes. Een voorbeeld hoe mensen (en zeker christenen) met elkaar om horen te gaan! Dank voor het goede voorbeeld voor ons allemaal!
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Schoon Schip

Bericht door Tiberius »

Goed dat je zo schoon schip maakt!
Neem alleen het forum niet al te zwaar op.
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Schoon Schip

Bericht door Stof »

Even voor de duidelijkheid: lief als het gewaardeerd wordt dat ik probeer schoon schip te maken maar dat is gelijk niet meer dan plicht. Het was met dit topic zeker niet mijn oogmerk om pluimstrijkende woorden te ontvangen (zoals soms ook bij het afscheidstopic vermoed wordt). Het voelt voor mezelf wat ongemakkelijk vanwege de oorzaak. Dat wil ik toch even gezegd hebben. Laten we "onbaatzuchtig" proberen onder elkaar te buigen. Overigens begrijp ik de goede woorden hoor.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Schoon Schip

Bericht door Bezorgd »

We hebben een goede PB wisseling gehad.
Prima zo. En soms een beetje uit je slof schieten mag best, houdt het levendig ;)
En inderdaad er op terugkomen getuigt ook van moed.

Het is ook een nadeel van social media. Of het nu Refoforum , Facebook of Twitter is, discussies worden wel eens te stellig gevoerd.
Ik denk dat we er ons bij tijden allemaal wel schuldig aan maken.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Schoon Schip

Bericht door samanthi »

:super
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Schoon Schip

Bericht door DDD »

Als het gaat om mensen die pijn doen of pijn gedaan wordt, is het dan weer niet snel te serieus te nemen, Tiberius.

Maar goed om te horen. Ik meende Marion te herkennen, maar een fijnproever merkt het verschil. En verder is het heel goed om te lezen. Stuur mij gerust een pb als ik ook een bijdrage moet leveren in dit draadje.
Plaats reactie