Meerdere accounts

Ik heb meerdere accounts op Refoforum.

Ja
8
19%
Nee
34
81%
Zeg ik niet
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 42

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33287
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Meerdere accounts

Bericht door Tiberius »

Dodo schreef:
Tiberius schreef:
Mannetje schreef:Opvallend is dat forumleden die onder een nieuwe naam komen vaak aan het begin expres dom doen met quoten, onder het mom van ik ben nieuw dus ik weet niet hoe het werkt.
En ook vaak onlogische taalfouten maken.
Jullie als moderators kunnen vrij eenvoudig naar de IP-adressen kijken, dus ik denk dat er op dit gebied weinig aan jullie aandacht ontsnapt.
Dat valt tegen. IP-adres zegt lang niet alles.
GerGem
Berichten: 202
Lid geworden op: 13 nov 2013, 17:15
Locatie: Den Haag

Re: Meerdere accounts

Bericht door GerGem »

Zeeuw schreef:
Bezorgd schreef: Reden: het liefst zou ik net als op andere social media de mogelijkheid zien dat je periodiek je oude berichten kunt verwijderen.
Helaas kan dat hier niet.
Zou ik ook echt willen!
En als je het vraagt aan het beheer... Laat ik maar zwijgen...
GerGem
Berichten: 202
Lid geworden op: 13 nov 2013, 17:15
Locatie: Den Haag

Re: Meerdere accounts

Bericht door GerGem »

Zeeuw schreef:
Bezorgd schreef:
Zeeuw schreef:
Bezorgd schreef:Ja meerdere accounts.
Reden: het liefst zou ik net als op andere social media de mogelijkheid zien dat je periodiek je oude berichten kunt verwijderen.
Helaas kan dat hier niet.
Daarom , als ik vind dat ik weer teveel berichten heb staan, open ik een ander account. Overigens zonder de vorige te deactiveren. Daar zie ik het nut niet van in.
:slurp dan staan die berichten er toch nog steeds? Ik begrijp je logica niet.

Het is misschien een onzin redenatie inderdaad.
Maar soms is het ook wel prettig dat meelezende mensen (buiten familie en vriendenkring om) die hier niet durven te reageren, maar je wel persoonlijk aanspreken op bepaalde postings, dan een tijdje in ieder geval, niet weten wie je bent ;)
Word je dan op een negatieve manier aangesproken? Ik krijg ook wel eens reacties van niet postende medelezers (jaja, ik bedoel jou broeder :D), maar die zijn niet negatief.
O.a. berichten die niet meer van toepassing zijn.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Meerdere accounts

Bericht door eilander »

Mannetje schreef:Opvallend is dat forumleden die onder een nieuwe naam komen vaak aan het begin expres dom doen met quoten, onder het mom van ik ben nieuw dus ik weet niet hoe het werkt.
Daar ken ik maar één voorbeeld van, en die persoon is op zijn schreden terug gekeerd. Laten we dan maar vergeven en vergeten, toch?
Zeeuw
Berichten: 11605
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Meerdere accounts

Bericht door Zeeuw »

GerGem schreef:
Zeeuw schreef:
Bezorgd schreef: Reden: het liefst zou ik net als op andere social media de mogelijkheid zien dat je periodiek je oude berichten kunt verwijderen.
Helaas kan dat hier niet.
Zou ik ook echt willen!
En als je het vraagt aan het beheer... Laat ik maar zwijgen...
Beter nadenken over je posts?
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Meerdere accounts

Bericht door Bezorgd »

Zeeuw schreef:
GerGem schreef:
Zeeuw schreef:
Bezorgd schreef: Reden: het liefst zou ik net als op andere social media de mogelijkheid zien dat je periodiek je oude berichten kunt verwijderen.
Helaas kan dat hier niet.
Zou ik ook echt willen!
En als je het vraagt aan het beheer... Laat ik maar zwijgen...
Beter nadenken over je posts?
Toch is dat anders.
Op een forum reageer je primair, in een discussie en kun je dingen schrijven die je achteraf toch niet zo verstandig vond.
Dat is heel anders als een boek, een artikel of een inleiding, waar je eerst heel goed nadenkt en overweegt wat je schrijven wil.

Reacties op een forum zie ik als een reactie in een gesprek. Een mening die je soms later anders zou verwoorden of zelfs nuanceren. Niet als een in beton gegoten schriftelijk vastgestelde mening.
Maar zo worden postings door anderen soms wel opgevat.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Meerdere accounts

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:
Dodo schreef:
Tiberius schreef:
Mannetje schreef:Opvallend is dat forumleden die onder een nieuwe naam komen vaak aan het begin expres dom doen met quoten, onder het mom van ik ben nieuw dus ik weet niet hoe het werkt.
En ook vaak onlogische taalfouten maken.
Jullie als moderators kunnen vrij eenvoudig naar de IP-adressen kijken, dus ik denk dat er op dit gebied weinig aan jullie aandacht ontsnapt.
Dat valt tegen. IP-adres zegt lang niet alles.
Nee? Hoezo niet?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Meerdere accounts

Bericht door eilander »

Omdat Kliksafers allemaal hetzelfde IP-adres hebben.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33287
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Meerdere accounts

Bericht door Tiberius »

Inderdaad. Zelfde geldt in iets mindere mate voor Solcon (daar zijn dacht ik een stuk of 10 ip-adressen in gebruik).
Verder kan iemand gebruik maken van een anonieme proxyserver of tor-achtige browser (alhoewel we die sinds kort niet meer toelaten).
Of iemand kan verschillende ip-adressen gebruiken, bijvoorbeeld thuis, op zijn werk of via zijn mobiel.
Dus op ip-adres bannen, wat we vroeger wel eens deden, kan eigenlijk niet meer.
Zeeuw
Berichten: 11605
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Meerdere accounts

Bericht door Zeeuw »

Bezorgd schreef:
Toch is dat anders.
Op een forum reageer je primair, in een discussie en kun je dingen schrijven die je achteraf toch niet zo verstandig vond.
Dat is heel anders als een boek, een artikel of een inleiding, waar je eerst heel goed nadenkt en overweegt wat je schrijven wil.

Reacties op een forum zie ik als een reactie in een gesprek. Een mening die je soms later anders zou verwoorden of zelfs nuanceren. Niet als een in beton gegoten schriftelijk vastgestelde mening.
Maar zo worden postings door anderen soms wel opgevat.
Dat klopt. Maar dan kun je dit toch later nuanceren? Ook in een gesprek ga ik er van uit dat je niet keihard primair reageert. Ik krijg af en toe wel eens reacties, maar vooral dat ik op het forum net ben als in het echte leven. :D
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33287
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Meerdere accounts

Bericht door Tiberius »

Probleem met het verwijderen van berichten van forummers is dat de discussies dan in de lucht komen te hangen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Meerdere accounts

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:Verder kan iemand gebruik maken van een anonieme proxyserver of tor-achtige browser (alhoewel we die sinds kort niet meer toelaten).
Een anonieme server? Is dat niet strafbaar?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33287
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Meerdere accounts

Bericht door Tiberius »

Nee.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Meerdere accounts

Bericht door Bezorgd »

Zeeuw schreef:
Bezorgd schreef:
Toch is dat anders.
Op een forum reageer je primair, in een discussie en kun je dingen schrijven die je achteraf toch niet zo verstandig vond.
Dat is heel anders als een boek, een artikel of een inleiding, waar je eerst heel goed nadenkt en overweegt wat je schrijven wil.

Reacties op een forum zie ik als een reactie in een gesprek. Een mening die je soms later anders zou verwoorden of zelfs nuanceren. Niet als een in beton gegoten schriftelijk vastgestelde mening.
Maar zo worden postings door anderen soms wel opgevat.
Dat klopt. Maar dan kun je dit toch later nuanceren? Ook in een gesprek ga ik er van uit dat je niet keihard primair reageert. Ik krijg af en toe wel eens reacties, maar vooral dat ik op het forum net ben als in het echte leven. :D
Dat lig aan je karakter denk ik. Ik kan best wel eens heel primair reageren, afhankelijk met wie ik in gesprek ben, kan die reactie dan een bepaalde kleur hebben. En ja bij door vragen moet je dan wel eens nuanceren ;)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Meerdere accounts

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:Nee.
Wat bedoel je daar dan mee?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie