Meerdere accounts

Ik heb meerdere accounts op Refoforum.

Ja
8
19%
Nee
34
81%
Zeg ik niet
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 42

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33286
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Meerdere accounts

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:
Tiberius schreef:Nee.
Wat bedoel je daar dan mee?
Dat het gebruik van een anonieme proxyserver niet strafbaar is.
Integendeel zelfs: privacy is een grondrecht.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Meerdere accounts

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:
Jantje schreef:
Tiberius schreef:Nee.
Wat bedoel je daar dan mee?
Dat het gebruik van een anonieme proxyserver niet strafbaar is.
Jawel. Maar wat is een anonieme proxyserver?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Meerdere accounts

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:
Tiberius schreef:
Jantje schreef:
Tiberius schreef:Nee.
Wat bedoel je daar dan mee?
Dat het gebruik van een anonieme proxyserver niet strafbaar is.
Jawel. Maar wat is een anonieme proxyserver?

www.Google.com
Zeeuw
Berichten: 11605
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Meerdere accounts

Bericht door Zeeuw »

Bezorgd schreef:
Zeeuw schreef:
Bezorgd schreef:
Toch is dat anders.
Op een forum reageer je primair, in een discussie en kun je dingen schrijven die je achteraf toch niet zo verstandig vond.
Dat is heel anders als een boek, een artikel of een inleiding, waar je eerst heel goed nadenkt en overweegt wat je schrijven wil.

Reacties op een forum zie ik als een reactie in een gesprek. Een mening die je soms later anders zou verwoorden of zelfs nuanceren. Niet als een in beton gegoten schriftelijk vastgestelde mening.
Maar zo worden postings door anderen soms wel opgevat.
Dat klopt. Maar dan kun je dit toch later nuanceren? Ook in een gesprek ga ik er van uit dat je niet keihard primair reageert. Ik krijg af en toe wel eens reacties, maar vooral dat ik op het forum net ben als in het echte leven. :D
Dat lig aan je karakter denk ik. Ik kan best wel eens heel primair reageren, afhankelijk met wie ik in gesprek ben, kan die reactie dan een bepaalde kleur hebben. En ja bij door vragen moet je dan wel eens nuanceren ;)
Ja, dat weet ik :D. En als je dan durft te nuanceren later, geeft dit toch weer karakter weer.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33286
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Meerdere accounts

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:
Tiberius schreef:Verder kan iemand gebruik maken van een anonieme proxyserver of tor-achtige browser (alhoewel we die sinds kort niet meer toelaten).
Een anonieme server? Is dat niet strafbaar?
Jantje schreef:Jawel. Maar wat is een anonieme proxyserver?
Als het wel strafbaar zou zijn, zou je het antwoord dan wel weten? (Tip: google even).
Mannetje
Berichten: 7758
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Meerdere accounts

Bericht door Mannetje »

eilander schreef:
Mannetje schreef:Opvallend is dat forumleden die onder een nieuwe naam komen vaak aan het begin expres dom doen met quoten, onder het mom van ik ben nieuw dus ik weet niet hoe het werkt.
Daar ken ik maar één voorbeeld van, en die persoon is op zijn schreden terug gekeerd. Laten we dan maar vergeven en vergeten, toch?
Helaas, het is er niet een. Diverse (of wellicht maar een) repeterende trollen hebben hetzelfde gedaan.
-
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Meerdere accounts

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef:Jawel. Maar wat is een anonieme proxyserver?
Je kunt ook de Tor Browser installeren op je Android telefoon of tablet. Kun je anoniem surfen, zoals ik nu.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Meerdere accounts

Bericht door Jantje »

Zeeuw schreef:
Bezorgd schreef:
Zeeuw schreef:
Bezorgd schreef:
Toch is dat anders.
Op een forum reageer je primair, in een discussie en kun je dingen schrijven die je achteraf toch niet zo verstandig vond.
Dat is heel anders als een boek, een artikel of een inleiding, waar je eerst heel goed nadenkt en overweegt wat je schrijven wil.

Reacties op een forum zie ik als een reactie in een gesprek. Een mening die je soms later anders zou verwoorden of zelfs nuanceren. Niet als een in beton gegoten schriftelijk vastgestelde mening.
Maar zo worden postings door anderen soms wel opgevat.
Dat klopt. Maar dan kun je dit toch later nuanceren? Ook in een gesprek ga ik er van uit dat je niet keihard primair reageert. Ik krijg af en toe wel eens reacties, maar vooral dat ik op het forum net ben als in het echte leven. :D
Dat lig aan je karakter denk ik. Ik kan best wel eens heel primair reageren, afhankelijk met wie ik in gesprek ben, kan die reactie dan een bepaalde kleur hebben. En ja bij door vragen moet je dan wel eens nuanceren ;)
Ja, dat weet ik :D. En als je dan durft te nuanceren later, geeft dit toch weer karakter weer.
Ik hoop, @Bezorgd, dat ook ik nog eens zo'n nuancering van jou ontvang. :haha
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mannetje
Berichten: 7758
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Meerdere accounts

Bericht door Mannetje »

Ambtenaar schreef:
Jantje schreef:Jawel. Maar wat is een anonieme proxyserver?
Je kunt ook de Tor Browser installeren op je Android telefoon of tablet. Kun je anoniem surfen, zoals ik nu.
Er mag niet bekend worden dat je refoforumd?
-
ejvl
Berichten: 5746
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Meerdere accounts

Bericht door ejvl »

Jantje schreef:
Tiberius schreef:
Jantje schreef:
Tiberius schreef:Nee.
Wat bedoel je daar dan mee?
Dat het gebruik van een anonieme proxyserver niet strafbaar is.
Jawel. Maar wat is een anonieme proxyserver?
Ik gebruik ook wel eens een VPN verbinding. Dan loopt al mijn internetverkeer via Roemenië, Amerika, Spanje, net wat je wilt. Je bent dan anoniem en het lijkt of je dus vanuit elders in de wereld verbinding maakt. Wel opletten of de VPN provider wel te vertrouwen is natuurlijk. Of gewoon een encrypted VPN naar een eigen server die thuis staat natuurlijk, kan ook heel makkelijk met een Synology bijvoorbeeld.

Aan te raden als je gebruik maakt van publieke WiFi hotspots zoals bij de Mac, Hema of waar dan ook tegenwoordig, eigenlijk elke WiFi buiten m'n eigen WiFi omgeving. Al het verkeer wordt dan ook verstuurd met encryptie, ook apps die wachtwoorden versturen op de achtergrond zoals email en kunnen dan niet opgevangen worden door een hacker op hetzelfde netwerk.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Meerdere accounts

Bericht door huisman »

eilander schreef:
Mannetje schreef:Opvallend is dat forumleden die onder een nieuwe naam komen vaak aan het begin expres dom doen met quoten, onder het mom van ik ben nieuw dus ik weet niet hoe het werkt.
Daar ken ik maar één voorbeeld van, en die persoon is op zijn schreden terug gekeerd. Laten we dan maar vergeven en vergeten, toch?[/qote]

Weer verkeerd gequote :OO3 Blijft lastig voor mij ::bye
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3980
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Meerdere accounts

Bericht door Terri »

huisman schreef:
eilander schreef:
Mannetje schreef:Opvallend is dat forumleden die onder een nieuwe naam komen vaak aan het begin expres dom doen met quoten, onder het mom van ik ben nieuw dus ik weet niet hoe het werkt.
Daar ken ik maar één voorbeeld van, en die persoon is op zijn schreden terug gekeerd. Laten we dan maar vergeven en vergeten, toch?[/qote]

Weer verkeerd gequote :OO3 Blijft lastig voor mij ::bye
https://www.encyclo.nl/begrip/provoceren :fouet :hum
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Meerdere accounts

Bericht door eilander »

huisman schreef:
eilander schreef:
Mannetje schreef:Opvallend is dat forumleden die onder een nieuwe naam komen vaak aan het begin expres dom doen met quoten, onder het mom van ik ben nieuw dus ik weet niet hoe het werkt.
Daar ken ik maar één voorbeeld van, en die persoon is op zijn schreden terug gekeerd. Laten we dan maar vergeven en vergeten, toch?[/qote]

Weer verkeerd gequote :OO3 Blijft lastig voor mij ::bye
Dat is de tweede keer. Nog 488 keer te gaan.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Meerdere accounts

Bericht door Jantje »

En wat gebeurt er dan?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Meerdere accounts

Bericht door huisman »

[quote="Jantje"]En wat gebeurt er dan?[quote]

Geen idee (nog 487 keer) :langue
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie