On demand

Ik of een gezinslid is geabonneerd op:

Netflix
11
22%
Amazon Prime Video
1
2%
Film 1
0
Geen stemmen
Videoland
1
2%
Ziggo
0
Geen stemmen
Ander
2
4%
Geen
36
71%
 
Totaal aantal stemmen: 51

JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: On demand

Bericht door JCRyle »

liz boer schreef:
JCRyle schreef:
Arja schreef:Ik mis New Faith Network in de poll
https://newfaithnetwork.nl/
Wat is dat voor vaagheid? RefoTV? Films en series met een godsdienstig sausje? Alleen de titel "Father, Son & Holy Moses" is al godslasterlijk. Laat staan alle andere dubieuze titels met Bijbelse verwijzingen.

Het is niet aangenaam voor het vlees, want ook ik doe graag met de wereld mee, maar Huisman heeft in zijn stevige afwijzing geheel gelijk. Het is werelds, het is zondig, het prijst een zondige levensstijl aan en het houdt bij God vandaan. Het argument dat er ook goede en leerzame dingen op te vinden zijn, vind ik nogal zwak. Het zal ongetwijfeld zo zijn, maar de grens naar de zonde is flinterdun.
En internet dan al dan niet gefilterd?
Inderdaad. Geldt niet alleen voor genoemde websites, maar voor heel het internet. Waarom? M'n hart, dat is de wereld. En daarom is die grens naar de zonde flinterdun. Of ik nu wel of geen filter heb, de wereld trekt en m'n hart van nature wil zich daarin verlustigen. Ik vind het vreselijk om te schrijven.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: On demand

Bericht door liz boer »

JCRyle schreef:
liz boer schreef:
JCRyle schreef:
Arja schreef:Ik mis New Faith Network in de poll
https://newfaithnetwork.nl/
Wat is dat voor vaagheid? RefoTV? Films en series met een godsdienstig sausje? Alleen de titel "Father, Son & Holy Moses" is al godslasterlijk. Laat staan alle andere dubieuze titels met Bijbelse verwijzingen.

Het is niet aangenaam voor het vlees, want ook ik doe graag met de wereld mee, maar Huisman heeft in zijn stevige afwijzing geheel gelijk. Het is werelds, het is zondig, het prijst een zondige levensstijl aan en het houdt bij God vandaan. Het argument dat er ook goede en leerzame dingen op te vinden zijn, vind ik nogal zwak. Het zal ongetwijfeld zo zijn, maar de grens naar de zonde is flinterdun.
En internet dan al dan niet gefilterd?
Inderdaad. Geldt niet alleen voor genoemde websites, maar voor heel het internet. Waarom? M'n hart, dat is de wereld. En daarom is die grens naar de zonde flinterdun. Of ik nu wel of geen filter heb, de wereld trekt en m'n hart van nature wil zich daarin verlustigen. Ik vind het vreselijk om te schrijven.
Daarom is het beter om eerst je eigen zaakjes op orde te hebben.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: On demand

Bericht door JCRyle »

liz boer schreef:Daarom is het beter om eerst je eigen zaakjes op orde te hebben.
Dan kan de meest heilige hier op aarde z'n mond houden, want zelfs die heeft genoeg aan zichzelf. Is dat in lijn van het "uw naasten liefhebben" of toch meer " ben ik mijn broeders hoeder?".
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: On demand

Bericht door liz boer »

JCRyle schreef:
liz boer schreef:Daarom is het beter om eerst je eigen zaakjes op orde te hebben.
Dan kan de meest heilige hier op aarde z'n mond houden, want zelfs die heeft genoeg aan zichzelf. Is dat in lijn van het "uw naasten liefhebben" of toch meer " ben ik mijn broeders hoeder?".
Dat staat zelfs in Romeinen 2
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: On demand

Bericht door JCRyle »

liz boer schreef:
JCRyle schreef:
liz boer schreef:Daarom is het beter om eerst je eigen zaakjes op orde te hebben.
Dan kan de meest heilige hier op aarde z'n mond houden, want zelfs die heeft genoeg aan zichzelf. Is dat in lijn van het "uw naasten liefhebben" of toch meer " ben ik mijn broeders hoeder?".
Dat staat zelfs in Romeinen 2
Wat staat in Romeinen 2?*

*Teksten droppen (zonder toelichting) kan iedereen.
Laatst gewijzigd door JCRyle op 31 jul 2019, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: On demand

Bericht door -DIA- »

liz boer schreef:
JCRyle schreef:
liz boer schreef:Daarom is het beter om eerst je eigen zaakjes op orde te hebben.
Dan kan de meest heilige hier op aarde z'n mond houden, want zelfs die heeft genoeg aan zichzelf. Is dat in lijn van het "uw naasten liefhebben" of toch meer " ben ik mijn broeders hoeder?".
Dat staat zelfs in Romeinen 2
Maar dat kan iedereen met een doe-het-zelf geloof? Of is er toch meer?
Er staat ook: Wees welgemoed, uw zonden zijn u vergeven. Als je dat leest kun je dat dan zo naar je toe trekken?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: On demand

Bericht door liz boer »

-DIA- schreef:
liz boer schreef:
JCRyle schreef:
liz boer schreef:Daarom is het beter om eerst je eigen zaakjes op orde te hebben.
Dan kan de meest heilige hier op aarde z'n mond houden, want zelfs die heeft genoeg aan zichzelf. Is dat in lijn van het "uw naasten liefhebben" of toch meer " ben ik mijn broeders hoeder?".
Dat staat zelfs in Romeinen 2
Maar dat kan iedereen met een doe-het-zelf geloof? Of is er toch meer?
Er staat ook: Wees welgemoed, uw zonden zijn u vergeven. Als je dat leest kun je dat dan zo naar je toe trekken?
Dit is niet eerlijk, het gaat er over dat mensen anderen waarschuwen dat ze niet mogen stelen en zelf stelen... anders zou Paulus ook zeggen wat jij hier stelt.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: On demand

Bericht door liz boer »

JCRyle schreef:
liz boer schreef:
JCRyle schreef:
liz boer schreef:Daarom is het beter om eerst je eigen zaakjes op orde te hebben.
Dan kan de meest heilige hier op aarde z'n mond houden, want zelfs die heeft genoeg aan zichzelf. Is dat in lijn van het "uw naasten liefhebben" of toch meer " ben ik mijn broeders hoeder?".
Dat staat zelfs in Romeinen 2
Wat staat in Romeinen 2?*

*Teksten droppen (zonder toelichting) kan iedereen.
Volgens mij heb je het niet gelezen anders zou je geen uitleg nodig hebben.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: On demand

Bericht door -DIA- »

liz boer schreef:
-DIA- schreef:
Maar dat kan iedereen met een doe-het-zelf geloof? Of is er toch meer?
Er staat ook: Wees welgemoed, uw zonden zijn u vergeven. Als je dat leest kun je dat dan zo naar je toe trekken?
Dit is niet eerlijk, het gaat er over dat mensen anderen waarschuwen dat ze niet mogen stelen en zelf stelen... anders zou Paulus ook zeggen wat jij hier stelt.
Er is een hele Bijbel vol teksten. Ik kan ze allemaal lezen. Maar ik kan er geen eentje pakken en uit mezelf op mezelf toepassen. Dat is toch het werk van de Heilige Geest? Doe overtuigd toch van zonde, gerechtigheid en oordeel?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: On demand

Bericht door liz boer »

-DIA- schreef:
liz boer schreef:
-DIA- schreef:
Maar dat kan iedereen met een doe-het-zelf geloof? Of is er toch meer?
Er staat ook: Wees welgemoed, uw zonden zijn u vergeven. Als je dat leest kun je dat dan zo naar je toe trekken?
Dit is niet eerlijk, het gaat er over dat mensen anderen waarschuwen dat ze niet mogen stelen en zelf stelen... anders zou Paulus ook zeggen wat jij hier stelt.
Er is een hele Bijbel vol teksten. Ik kan ze allemaal lezen. Maar ik kan er geen eentje pakken en uit mezelf op mezelf toepassen. Dat is toch het werk van de Heilige Geest? Doe overtuigd toch van zonde, gerechtigheid en oordeel?
Ook dit is niet eerlijk, er zeggen hier mensen dat je met netflix ed het Koninkrijk van God niet kan beërven, ik beweer dan dat dit dan ook niet met internet kan... Romeinen 2

1 Daarom zijt gij niet te verontschuldigen, o mens, wie gij zijt, die anderen oordeelt; want waarin gij een ander oordeelt, veroordeelt gij uzelven; want gij, die anderen oordeelt, doet dezelfde dingen. 2 En wij weten, dat het oordeel Gods naar waarheid is, over degenen, die zulke dingen doen. 4 Of veracht gij den rijkdom Zijner goedertierenheid, en verdraagzaamheid, en lankmoedigheid, niet wetende, dat de goedertierenheid Gods u tot bekering leidt? 3 En denkt gij dit, o mens, die oordeelt degenen, die zulke dingen doen, en dezelve doet, dat gij het oordeel Gods zult ontvlieden? 21 Die dan een anderen leert, leert gij uzelven niet? Die predikt, dat men niet stelen zal, steelt gij?
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: On demand

Bericht door Arja »

JCRyle schreef:
Arja schreef:Ik mis New Faith Network in de poll
https://newfaithnetwork.nl/
Wat is dat voor vaagheid? RefoTV? Films en series met een godsdienstig sausje? Alleen de titel "Father, Son & Holy Moses" is al godslasterlijk. Laat staan alle andere dubieuze titels met Bijbelse verwijzingen.
Het is echt geen RefoTV. Meer een interactief online platform dat een brug probeert te slaan tussen het geloof en het dagelijkse leven. Het platform heeft een breed aanbod van inspirerende verhalen, sprekers, films, thema-video’s en series. Ik heb er in het begin van dit jaar bewust voor gekozen om me niet te abonneren na de gratis proefperiode.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33289
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: On demand

Bericht door Tiberius »

Is dat hetzelfde als Family 7?
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: On demand

Bericht door -DIA- »

liz boer schreef: Ook dit is niet eerlijk, er zeggen hier mensen dat je met netflix ed het Koninkrijk van God niet kan beërven, ik beweer dan dat dit dan ook niet met internet kan... Romeinen 2

1 Daarom zijt gij niet te verontschuldigen, o mens, wie gij zijt, die anderen oordeelt; want waarin gij een ander oordeelt, veroordeelt gij uzelven; want gij, die anderen oordeelt, doet dezelfde dingen. 2 En wij weten, dat het oordeel Gods naar waarheid is, over degenen, die zulke dingen doen. 4 Of veracht gij den rijkdom Zijner goedertierenheid, en verdraagzaamheid, en lankmoedigheid, niet wetende, dat de goedertierenheid Gods u tot bekering leidt? 3 En denkt gij dit, o mens, die oordeelt degenen, die zulke dingen doen, en dezelve doet, dat gij het oordeel Gods zult ontvlieden? 21 Die dan een anderen leert, leert gij uzelven niet? Die predikt, dat men niet stelen zal, steelt gij?
Ik zal niemand oordelen. Maar als ik op mijn sterfbed lig, zou ik dan naar zoiets willen kijken? Zou ik daar troost of misschien verstrooiing uit putten? Ons is het altijd geleerd om naast de dingen van de wereld de dood te leggen. Hoe zou ik er tegen aankijken als ik om mijn sterfbed (als je dat krijgt) lig? Dat is wel iets wat de mens van nature niet doet. Ik niet, jij niet, niemand, maar het is wel een welgemeend advies die we nog in de kerk mogen horen.

Wat Family 7 betreft, die heb ik eens gezien toen ik bij mijn fietsmaat was. Ik vond het echt verschrikkelijk. Er werden 'gebeden' gedaan als spel, als toneel.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: On demand

Bericht door Arja »

Tiberius schreef:Is dat hetzelfde als Family 7?
Nee, het heeft niets met Family 7 te maken. New Faith Network wil gelovigen aanspreken die niet meer naar de kerk gaan, maar wel met vragen rondlopen aan God of over God.

Bekende Nederlandse sprekers zoals Wilkin van der Kamp (Vrij zijn), David de Vos (Go&Tell), Orlando Bottenbley en Ilona en Peter Paauwe (Doorbrekers) zijn op het platform te zien. Ook bekende internationale sprekers als Joyce Meyer en Robert Morris hebben zich inmiddels aangesloten. Bron: Christelijk Nieuws, december 2017 https://www.christelijknieuws.nl/news/9 ... an-Netflix
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: On demand

Bericht door -DIA- »

Arja schreef:
Tiberius schreef:Is dat hetzelfde als Family 7?
Nee, het heeft niets met Family 7 te maken. New Faith Network wil gelovigen aanspreken die niet meer naar de kerk gaan, maar wel met vragen rondlopen aan God of over God.

Bekende Nederlandse sprekers zoals Wilkin van der Kamp (Vrij zijn), David de Vos (Go&Tell), Orlando Bottenbley en Ilona en Peter Paauwe (Doorbrekers) zijn op het platform te zien. Ook bekende internationale sprekers als Joyce Meyer en Robert Morris hebben zich inmiddels aangesloten. Bron: Christelijk Nieuws, december 2017 https://www.christelijknieuws.nl/news/9 ... an-Netflix
Zijn daarop films te zien waarin men een gebed doet? Als dat spel en toneel is kan ik dat niet zien als goed. Zoiets acht ik misbruik van Gods Naam. Zie wat de Catechismus daarover zegt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie