TV

Heb jij een televisie in huis?

Ja
34
35%
Nee
63
64%
Zeg ik niet
1
1%
 
Totaal aantal stemmen: 98

Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

TV

Bericht door Piet Puk »

Heb jij een TV in huis?
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: TV

Bericht door Maanenschijn »

Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: TV

Bericht door Bezorgd »

Iedereen met een internetverbinding heeft een TV in huis.
Gebruikersavatar
KGPHP
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 mar 2019, 12:47

Re: TV

Bericht door KGPHP »

Geen televisietoestel in huis, omdat wij geloven dat dit nog verwoestender is dan wat we nu al in huis hebben (internetverbinding). Zoals @Bezorgd aangeeft: iedereen met een internetaansluiting heeft een televisie in huis.
If you cannot pray like Peter, If you cannot preach like Paul,
You can tell the love of Jesus, How He died tot save us all!
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: TV

Bericht door J.C. Philpot »

Nee, maar zoals Bezorgt ook aangeeft zijn de fronten met de komst van internet drastisch veranderd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: TV

Bericht door HersteldHervormd »

Ik snap dat mensen zeggen internet is hetzelfde als TV, alleen laten we oppassen met die gedachten. Waarom? Omdat als we het over een kam scheren, wat let een ieder om dan óók nog eens een TV te kopen?

Internet is heel gevaarlijk, dat weet ik. Maar een TV ook.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: TV

Bericht door Bezorgd »

HersteldHervormd schreef:Ik snap dat mensen zeggen internet is hetzelfde als TV, alleen laten we oppassen met die gedachten. Waarom? Omdat als we het over een kam scheren, wat let een ieder om dan óók nog eens een TV te kopen?

Internet is heel gevaarlijk, dat weet ik. Maar een TV ook.

Voor velen is het een gevoelsmatige beslissing om geen TV aan te schaffen.
Zo zit ik er ook wel in.
Tegelijkertijd zie je jongeren steeds meer kijken op kleinere schermen, ook al staat er een 2meter TV in huis.
De discussie over TV is leuk, maar dus volstrekt achterhaald.


Veel zorgwekkender vind ik persoonlijk dat een abo op Netflix gemeengoed is geworden binnen onze gezindte.
Alleen maar entertainment.
Op TV heb je nog inhoudelijke programma's.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: TV

Bericht door -DIA- »

Maar dan kunnen we er een vraag aan koppelen: Wie kijkt tv via internet?
Dan bedoel ik andere programma's dan het nieuws.
Ik denk dat het percentage tv-bezitters aanmerkelijk hoger zou kunnen zijn als er geen internet was...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: TV

Bericht door Bezorgd »

-DIA- schreef:Maar dan kunnen we er een vraag aan koppelen: Wie kijkt tv via internet?
Dan bedoel ik andere programma's dan het nieuws.
Ik denk dat het percentage tv-bezitters aanmerkelijk hoger zou kunnen zijn als er geen internet was...
Daarom vind ik deze poll niet veel zeggen. Ik heb geen TV toestel in huis, toch heb ik de optie "ik heb een TV " aangevinkt.
Omdat tegenwoordig bijna alles toegankelijk is, zelfs met filter.

Ik vermoed dat iedereen wel eens TV kijkt via internet.
Dat er nog kerkenraden zijn die volhouden dat je niet mag laten dopen als je een TV toestel in huis hebt, is dan ook volstrekt achterhaald en grote onzin.
Online
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: TV

Bericht door Bertiel »

Ik ken veel mensen die triomfantelijk zeggen: ik heb geen TV en toch meer afweten van TV programmas dan mensen met TV.
Ik ken veel mensen die triomfantelijk zeggen: ik heb geen TV en als ze in een vakantiehuisje zitten met TV, toch even het journaal kijken of even een quiz, of even een natuurpromma.

Altijd met TV groot geworden, maar geen genomen toen ik op mezelf ging wonen. We hadden de laatste 2 jaar dat ik thuis woonde een nieuwe, en ik wist na 2 jaar nog steeds niet hoe die aan moest. Vond dat wel genoeg zeggen om geen te nemen.

TV is makkelijk, ff avondje zappen. Aan de andere kant, als ik moe ben, dan pak ik ook geen boek en biedt m'n smartphone genoeg verpozing.
Dus wat dat aangaat, denk ik dat de smartphone echt de nieuwe TV is!
Bij het zappen kom je wel langs programmas waarvan de inhoudt haaks op de bijbel staat, bij internet moet je er actief zelf op uit.

De oplossing van Maaneschijn lijkt mij ook prima als je kinderen hebt. Geen actieve TV, wel lekker de wii, of een filmpje kijken.
Bij 99 van de 100 refo-ouders die ik ken gebeurt dit achter de PC of boven de tablet. Kan je toch echt beter een wat groter scherm hebben op afstand, lijkt me een stuk beter voor m'n ogen.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: TV

Bericht door J.C. Philpot »

Het is mijn waarneming rond me heen dat kinderen die constant achter tv of tablet worden gezet en elke dat filmpjes kijken, minder ontvankelijk worden voor indrukken van de eeuwigheid en Gods woord. En ontvankelijk voor het moderne denken en de geest van deze wereld. Natuurlijk is dat een generalisatie, en kun je ook met tvbezit restrictief zijn als je die gave bezit, maar dat is voor ons een rede om er heel terughoudend te zijn. We hebben daarom geen tv, en de kinderen zien maar weinig op youtube. En als ze wat zien is het bijvoorbeeld van Dick Baarssen over de Christenreis.

Je merkt echter in de klas dat we uitzonderingen zijn hierin. Veel kinderen kunnen vrijuit beschikken over de tablet, zelfs bij zeer ouders van meest rechtse signatuur.

Naar bewustwording hierover is zeer noodzakelijk. Er woed een strijd om de zielen van onze kinderen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: TV

Bericht door -DIA- »

J.C. Philpot schreef:Het is mijn waarneming rond me heen dat kinderen die constant achter tv of tablet worden gezet en elke dat filmpjes kijken, minder ontvankelijk worden voor indrukken van de eeuwigheid en Gods woord. Natuurlijk is dat een generalisatie, en kun je ook met tvbezit restrictief zijn als je die gave bezit, maar dat is voor ons een rede om er heel terughoudend mee te zijn.

Je merkt echter in de klas dat we uitzonderingen zijn hierin. Veel kinderen kunnen vrijuit beschikken over de tablet, zelfs bij zeer ouders van meest rechtse signatuur.

Naar bewustwording hierover is zeer noodzakelijk. Er woed een strijd om de zielen van onze kinderen.
Deze dingen werden met de komst van de tv in de jaren 50 al genoemd. We mogen dan in alle bescheidenheid constateren dat men in de jaren 50 goed wakker is geweest. De waarschuwingen van TOEN zijn nog actueel. Lees de Saambinder maar op Digibron over deze zaak.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: TV

Bericht door Tiberius »

Piet Puk schreef:Heb jij een TV in huis?
Deze twee weken wel, ja.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: TV

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef:
Piet Puk schreef:Heb jij een TV in huis?
Deze twee weken wel, ja.
Ja dat hebben we ook wel enkele weken. Als je b.v. maar een Landalpark gaat heb je al standaard een tv in huis.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: TV

Bericht door liz boer »

Bezorgd schreef:Iedereen met een internetverbinding heeft een TV in huis.
Dat is helemaal correct.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Plaats reactie