TV

Heb jij een televisie in huis?

Ja
34
35%
Nee
63
64%
Zeg ik niet
1
1%
 
Totaal aantal stemmen: 98

Thea
Berichten: 1086
Lid geworden op: 03 jan 2019, 14:54

Re: TV

Bericht door Thea »

Ik denk dat radicaliteit het enige antwoord is, hoewel ik mezelf absoluut niet boven een ander verhef. Je mag met de zonde geen gemeenschap hebben.
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: TV

Bericht door Mistig »

Ook ik ben met een televisie in huis opgegroeid. Althans, de eerste 12 jaar van mijn leven ongeveer.
Daarna ging deze kapot en is deze nooit vervangen. Gelukkig.

Zelf hebben wij ook geen televisie. En daar ben ik ergens blij mee.
Ik kijk ook zelden tv-programma's, omdat ik in die tijd ook heel veel andere nuttige dingen kan doen. Een enkele keer maak ik daarop een uitzondering, zoals nu bijvoorbeeld met de watersnood-uitzendingen.

Ik vind het wel moeilijk om geen programma's te kijken overigens. Ik vind 'Wie is de mol' bijvoorbeeld een leuk programma. Het is ook een leuk spelletje. Echter, in de eerste paar uitzendingen werd al een aantal keer gevloekt. Dan heeft het voor mij toch afgedaan. En dat vind ik dan weer jammer.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: TV

Bericht door merel »

Thea schreef:Ik denk dat radicaliteit het enige antwoord is, hoewel ik mezelf absoluut niet boven een ander verhef. Je mag met de zonde geen gemeenschap hebben.
Jij bent vrij stellig in jouw bewoordingen, maar ik heb wederom geen flauw idee wat je bedoelt. In de vorige stelling 'alle gorigheid' ging het over grappen over de dood. Dat valt voor mij niet onder 'alle gorigheid' en zijn m.i. grotendeels ook niet zondig.

Wat is 'gemeenschap hebben met de zonde"? Wat versta je daaronder? Valt voor jou inactieve aanwezigheid al onder zondig gedrag of actieve aanwezigheid?
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: TV

Bericht door JvW »

Mistig schreef:Ook ik ben met een televisie in huis opgegroeid. Althans, de eerste 12 jaar van mijn leven ongeveer.
Daarna ging deze kapot en is deze nooit vervangen. Gelukkig.

Zelf hebben wij ook geen televisie. En daar ben ik ergens blij mee.
Ik kijk ook zelden tv-programma's, omdat ik in die tijd ook heel veel andere nuttige dingen kan doen. Een enkele keer maak ik daarop een uitzondering, zoals nu bijvoorbeeld met de watersnood-uitzendingen.

Ik vind het wel moeilijk om geen programma's te kijken overigens. Ik vind 'Wie is de mol' bijvoorbeeld een leuk programma. Het is ook een leuk spelletje. Echter, in de eerste paar uitzendingen werd al een aantal keer gevloekt. Dan heeft het voor mij toch afgedaan. En dat vind ik dan weer jammer.
Ik snap je deels wel, maar het punt is dat je geen TV meer nodig hebt om tv-programma's te kijken. Ik heb eigenlijk liever dat de kids via de TV naar een programma of filmpje kijken dan via hun mobieltje. Via het mobieltje heb je maar een heel beperkt zicht op wat ze aan het doen zijn, via de TV kijkt/luistert iedereen mee. Ze moeten ook leren dat een TV niet altijd aan hoeft te staan (of zoals bij ons een enkele keer aan staat). Ze moeten leren om die knop uit te zetten (en te laten), ook om die keuzes op hun mobiel ook zo te maken. En ja, dat is een worsteling...
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: TV

Bericht door huisman »

Thea schreef:Ik denk dat radicaliteit het enige antwoord is, hoewel ik mezelf absoluut niet boven een ander verhef. Je mag met de zonde geen gemeenschap hebben.

Eens. Toch helpt het mij enorm dat ik al die TV programma's saai, plat en dom vind. Ook als ik geen principiële bezwaren zou hebben zou ik niet kijken. Voor mij is het dus geen verleiding.
Wat ik online wel eens volg is bv nieuwsuur als er belangrijke ontwikkelingen in ons land of in de wereld zijn. Stukjes OP1 vooral aan het begin van de oorlog in de Oekraïne.
….en vanwege mijn interesse in het verleden heb ik wel eens afleveringen gekeken van Andere tijden. De serie In Europa van Geert Mak heb ik jaren geleden gezien. Dat vind ik dan wel weer interessant.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Thea
Berichten: 1086
Lid geworden op: 03 jan 2019, 14:54

Re: TV

Bericht door Thea »

Eens hoor, @huisman. Ik vind bepaalde dingen ook interessant.
Maar om voor @merel 'alle gorigheid' expliciet te melden, staat me tegen. Ik heb benoemd 'veel schuine moppen'. Voor mij valt dat o.a onder 'alle gorigheid'.
Thea
Berichten: 1086
Lid geworden op: 03 jan 2019, 14:54

Re: TV

Bericht door Thea »

Ik denk wel eens: op dat laatste vlak zijn er geen verschillen in intelligentie.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: TV

Bericht door Maanenschijn »

Ik heb in dit draadje wel eens iets geschreven over de (niet meer) televisie in ons gezin.

Ik/we kijken nu heel gericht, via NLZIET en een chromecast datgene wat mogelijk interessant is. Er zijn weken dat er niks gekeken wordt, soms een interessante documentaire. Ik merk aan de oudere kinderen dat zij ook op deze wijze keuzes maken. Spelprogramma’s of praat/kletsprogramma’s boeien mij volstrekt niet. Films en series meestal ook niet. Dan blijft er niet zo veel over. Een enkele keer een Engelse detective ter ontspanning, dat vind ik nog wel eens leuk.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
newton
Berichten: 673
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: TV

Bericht door newton »

De documentaire serie God, Jezus, Trump! waarin EO-presentator Tijs van den Brink naar Amerika reist om in gesprek te gaan met fanatieke Trump-supporters, complotdenkers en schietende Democraten vond ik wel interessant om te volgen. Maar niet op TV. Dan neem ik toch maar comfortabel de laptop op schoot.
De TV hier dient alleen maar als een groot scherm voor de playstation.
Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: TV

Bericht door merel »

Thea schreef:Eens hoor, @huisman. Ik vind bepaalde dingen ook interessant.
Maar om voor @merel 'alle gorigheid' expliciet te melden, staat me tegen. Ik heb benoemd 'veel schuine moppen'. Voor mij valt dat o.a onder 'alle gorigheid'.
Thea schreef:Ik denk wel eens: op dat laatste vlak zijn er geen verschillen in intelligentie.
Ik heb zo'n vermoeden dat jij deze opmerkingen veel groter maakt dan dat het daadwerkelijk is. Seksualiteit wordt in christelijke kringen sowieso enorm opgeblazen.
Thea
Berichten: 1086
Lid geworden op: 03 jan 2019, 14:54

Re: TV

Bericht door Thea »

Geen idee,@merel. Maar ik vraag me altijd af waarom het pas leuk wordt, als het over seksualiteit gaat. Dat vind ik echt zo ' onder de gordel.' Ik vraag me dan af wat normaal is: hoe er in christelijke kringen mee om wordt gegaan of daarbuiten.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: TV

Bericht door Charles »

huisman schreef: Eens. Toch helpt het mij enorm dat ik al die TV programma's saai, plat en dom vind. Ook als ik geen principiële bezwaren zou hebben zou ik niet kijken. Voor mij is het dus geen verleiding.
Ja, herkenbaar. Vaak komt de verleiding dan wel op andere manier. Tijd Twitter gehad en gevolgd. Handig maar veel negatieve energie. Op enig moment Twitter en Instagram verwijderd. Dat scheelt heel veel ruimte in mn hoofd. Ook geen nieuwsapp want de verleiding is om in een 'dood' moment weer te gaan scrollen. Sowieso is het geen slecht uitgangspunt om het nieuws minimaal te volgen. Zie oa: https://florisleest.nl/nieuws-volgen-gu ... anten-las/
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: TV

Bericht door Zeeuw »

Thea schreef:Geen idee,@merel. Maar ik vraag me altijd af waarom het pas leuk wordt, als het over seksualiteit gaat. Dat vind ik echt zo ' onder de gordel.' Ik vraag me dan af wat normaal is: hoe er in christelijke kringen mee om wordt gegaan of daarbuiten.
Volgens mij zijn er veel andere zaken die het ook ‘leuk’ maken. Ik denk dat Merel wel een punt heeft dat er in sommige kringen wel erg ingewikkeld met dit onderwerp wordt omgegaan.
Onbekende
Berichten: 325
Lid geworden op: 27 sep 2021, 20:19

Re: TV

Bericht door Onbekende »

In mijn woonhuis is standaard interactieve TV van KPN aanwezig. In het begin wat gebruik van gemaakt. Het signaal is te zwak om te splitten naar de chromecast. Dus nu zit standaard de chromecast aangesloten en kijk ik gericht films van New Faith Network of stream ik vanaf m'n smartphone.

Als er iets heel erg interessant is op TV kan ik dus switchen maar dat is me teveel moeite. Dus de TV staat al ruim een half jaar op error.

Vind het prettiger om zelf te kiezen.

Verder vraag ik me ernstig af of het gezond is om seksualiteit in de taboesfeer te houden of om er besmuikt over te doen. In mijn persoonlijke leven heb ik daar zeer ernstige gevolgen van meegemaakt, dus ik pleit voor meer openheid en het eerlijk benoemen van zaken. Noem dingen ook gewoon bij naam in plaats van allerlei 'fatsoenlijke' termen te bedenken.
De strijdende kerk op aarde strijdt vooral onderling.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: TV

Bericht door Orchidee »

Zeeuw schreef:
Thea schreef:Geen idee,@merel. Maar ik vraag me altijd af waarom het pas leuk wordt, als het over seksualiteit gaat. Dat vind ik echt zo ' onder de gordel.' Ik vraag me dan af wat normaal is: hoe er in christelijke kringen mee om wordt gegaan of daarbuiten.
Volgens mij zijn er veel andere zaken die het ook ‘leuk’ maken. Ik denk dat Merel wel een punt heeft dat er in sommige kringen wel erg ingewikkeld met dit onderwerp wordt omgegaan.
Maar onderhand......
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie