TV

Heb jij een televisie in huis?

Ja
34
35%
Nee
63
64%
Zeg ik niet
1
1%
 
Totaal aantal stemmen: 98

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: TV

Bericht door Mara »

Blijkbaar is het geslenter over een refobraderie geen kostbare tijd vermorsen en veel beter dan het bekijken van een goede leerzame documentaire.
HersteldHervormd schreef:Ik vind het best erg dat echt 1/3 gewoon een TV heeft,
1/3 van wat?
Bertiel schreef:TV hebben we allemaal met een (open) internetverbinding
Precies. Maar kennelijk is dit een cruciaal verschil.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: TV

Bericht door Ouddorp »

En toch is het anders als er een tv-toestel in huis staat.

Wij hebben via internet toegang tot allerlei programma's en toch kijk ik vrijwel nooit. Nog niet eens heel erg uit principe want ik kijk best wel naar een journaal als iets belangrijks gebeurd maar vooral omdat ik vrijwel alle programma's onzin vind en mijn tijd daaraan niet wil besteden. Als er wel een tv-toestel in ons huis zou staan zou ik denk ik veel vaker kijker omdat het dan toch een soort meubelstuk is en je daar gezamenlijk naar kijkt.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: TV

Bericht door huisman »

Mara schreef:Blijkbaar is het geslenter over een refobraderie geen kostbare tijd vermorsen en veel beter dan het bekijken van een goede leerzame documentaire.
HersteldHervormd schreef:Ik vind het best erg dat echt 1/3 gewoon een TV heeft,
1/3 van wat?
Bertiel schreef:TV hebben we allemaal met een (open) internetverbinding
Precies. Maar kennelijk is dit een cruciaal verschil.
Vind je jezelf nu niet wat kinderachtig? Het hebben van een Neflix abonnement is al vergeleken met de aanschaf van de JSF en nu met het gaan naar de Terdege zomerfair. Beetje bizar vind je niet?

Soms denk ik ondeugend dat het wel handig was als de zwijgteksten over vrouwen ook voor het RF zouden gelden. :fuite
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4764
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: TV

Bericht door Johann Gottfried Walther »

huisman schreef:
Mara schreef:Blijkbaar is het geslenter over een refobraderie geen kostbare tijd vermorsen en veel beter dan het bekijken van een goede leerzame documentaire.
HersteldHervormd schreef:Ik vind het best erg dat echt 1/3 gewoon een TV heeft,
1/3 van wat?
Bertiel schreef:TV hebben we allemaal met een (open) internetverbinding
Precies. Maar kennelijk is dit een cruciaal verschil.
Vind je jezelf nu niet wat kinderachtig? Het hebben van een Neflix abonnement is al vergeleken met de aanschaf van de JSF en nu met het gaan naar de Terdege zomerfair. Beetje bizar vind je niet?
Je citeert nu zelf een bericht waarin de vergelijking van TV en (open) internet wordt gemaakt, dat is wel van andere orde dan Netflix en de JSF of bepaalde vrije tijdsbesteding.

Jij lijkt een cruciaal en wezenlijk verschil te zien tussen TV en internet (met YouTube en dergelijke), maar andere zien daarin geen verschil.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: TV

Bericht door HersteldHervormd »

Mara schreef:Blijkbaar is het geslenter over een refobraderie geen kostbare tijd vermorsen en veel beter dan het bekijken van een goede leerzame documentaire.
HersteldHervormd schreef:Ik vind het best erg dat echt 1/3 gewoon een TV heeft,
1/3 van wat?
Bertiel schreef:TV hebben we allemaal met een (open) internetverbinding
Precies. Maar kennelijk is dit een cruciaal verschil.
Van de poll toch?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: TV

Bericht door Mara »

HersteldHervormd schreef:
Mara schreef:Blijkbaar is het geslenter over een refobraderie geen kostbare tijd vermorsen en veel beter dan het bekijken van een goede leerzame documentaire.
HersteldHervormd schreef:Ik vind het best erg dat echt 1/3 gewoon een TV heeft,
1/3 van wat?
Bertiel schreef:TV hebben we allemaal met een (open) internetverbinding
Precies. Maar kennelijk is dit een cruciaal verschil.
Van de poll toch?
Ja ik snap het. :) Maar wat zegt dat nu, zo'n droog cijfer.
Ik heb (het bezit van) tv in allerlei gradaties meegemaakt. Van scherpe afwijzing, tot verborgen houden in kast of op zolder, de wat meer genuanceerde bezitters en tenslotte de mensen die met het klimmen der jaren : ach, waarom eigenlijk niet, ik zit hele avonden alleen en vind het mooi dat ik dan een film over de natuur kan kijken, of een mooi zangprogramma.".
Maar vind je dat ook onbegrijpelijk?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: TV

Bericht door ejvl »

huisman schreef:
Mara schreef:Blijkbaar is het geslenter over een refobraderie geen kostbare tijd vermorsen en veel beter dan het bekijken van een goede leerzame documentaire.
HersteldHervormd schreef:Ik vind het best erg dat echt 1/3 gewoon een TV heeft,
1/3 van wat?
Bertiel schreef:TV hebben we allemaal met een (open) internetverbinding
Precies. Maar kennelijk is dit een cruciaal verschil.
Vind je jezelf nu niet wat kinderachtig? Het hebben van een Neflix abonnement is al vergeleken met de aanschaf van de JSF en nu met het gaan naar de Terdege zomerfair. Beetje bizar vind je niet?

Soms denk ik ondeugend dat het wel handig was als de zwijgteksten over vrouwen ook voor het RF zouden gelden. :fuite
Netflix is niet letterlijk vergeleken met de JSF, alleen het principe. Natuurlijk niet letterlijk. Ik had ook een dure auto of weet ik wat kunnen gebruiken. Het gaat om het principe, niet het materiële.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: TV

Bericht door Van Ewijk »

Ik krijg toch altijd de indruk dat we met dit onderwerp altijd wel op dezelfde rotonde blijven steken.

Internet en tv hetzelfde?
- Ja, maar het maakt toch wel uit.

Maakt het uit welke programma's je kijkt?
- Nee want het ding deugt gewoon niet, klaar.

Dezelfde route als HSV versus SV discussie.
Oeverloos.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: TV

Bericht door Ouddorp »

Ik krijg toch altijd de indruk dat we met dit onderwerp altijd wel op dezelfde rotonde blijven steken.
Ja klopt, maar de meeste argumenten wijzigen niet na een aantal jaar. En daar zijn we immers een discussieforum voor. Er doen nu weer heel andere mensen mee dan vijf of tien jaar geleden, die er ook weer veel van kunnen opsteken.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: TV

Bericht door Mara »

huisman schreef: Soms denk ik ondeugend dat het wel handig was als de zwijgteksten over vrouwen ook voor het RF zouden gelden. :fuite
Ach ja, als je niet kunt winnen, leg je iemand het zwijgen op. Mara, ga in je tent. :haha :garde
Van Ewijk schreef:Dezelfde route als HSV versus SV discussie.
Oeverloos.
Ja.
Maar wat mij nu intrigeert, waarom vult iemand in: dat zeg ik niet. :quoi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: TV

Bericht door eilander »

Het lijkt mij nogal eenvoudig dat het hebben van een internetaansluiting niet vergeleken kan worden met het hebben van een tv:
1. Internet kun je gefilterd hebben, zodat je geen tv-programma's kunt bekijken. Dat kán, zeg ik.
2. Je kunt tegenwoordig maar moeilijk zonder internet. Zonder tv kun je echter uitstekend leven, en mis je niets behalve de verleiding tot vermaak of erger.

Het is echter zeer onjuist om de tv-bezitter een tik op de vingers te geven en de internetter zonder tv een compliment. Dan richten we ons teveel op het middel zelf. Terwijl het makkelijk zo kan zijn (kán, zeg ik) dat de tv-bezitter er zeer verantwoord mee omgaat, en de internetter alle vuiligheid opzoekt.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: TV

Bericht door Piet Puk »

Van Ewijk schreef:
Piet Puk schreef:Heb jij een TV in huis?
Ja, maar alleen als jij het goed vind hoor.
Anders doe ik hem natuurlijk gelijk weg... :ouin
Nee, vind het niet goed. Dus TV gaat nu weg uit huize van Ewijk?
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: TV

Bericht door Van Ewijk »

Piet Puk schreef:
Van Ewijk schreef:
Piet Puk schreef:Heb jij een TV in huis?
Ja, maar alleen als jij het goed vind hoor.
Anders doe ik hem natuurlijk gelijk weg... :ouin
Nee, vind het niet goed. Dus TV gaat nu weg uit huize van Ewijk?
Meteen. Maar ik zit nu wel met een lege plek voor de muur dus daar komt dit schilderij dan maar te hangen.

Afbeelding
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Re: TV

Bericht door Grace »

eilander schreef:Het lijkt mij nogal eenvoudig dat het hebben van een internetaansluiting niet vergeleken kan worden met het hebben van een tv:
1. Internet kun je gefilterd hebben, zodat je geen tv-programma's kunt bekijken. Dat kán, zeg ik.
2. Je kunt tegenwoordig maar moeilijk zonder internet. Zonder tv kun je echter uitstekend leven, en mis je niets behalve de verleiding tot vermaak of erger.

Het is echter zeer onjuist om de tv-bezitter een tik op de vingers te geven en de internetter zonder tv een compliment. Dan richten we ons teveel op het middel zelf. Terwijl het makkelijk zo kan zijn (kán, zeg ik) dat de tv-bezitter er zeer verantwoord mee omgaat, en de internetter alle vuiligheid opzoekt.
Je verwoord het mi helder Eilander!
Bijdrager
Berichten: 190
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:08

Re: TV

Bericht door Bijdrager »

Kom onder de steen vandaan. Wij zijn beiden TV-loos opgevoed. We hebben als gezin TV. Sinds internet kijken onze kinderen nooit meer TV. Wij ook veel minder. Onze familieleden zonder TV kennen alle boeren die een vrouw zoeken, ik heb het nog nooit gezien. Het gaat niet om het middel maar om het gebruik. In Refo-kring is de arrogantie geweest dat men het wel buiten de deur kon houden. Onmogelijk want het menselijk hart zit er tussen en dat is bij mij, ik schat ook in bij anderen arglistig.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie