TV

Heb jij een televisie in huis?

Ja
34
35%
Nee
63
64%
Zeg ik niet
1
1%
 
Totaal aantal stemmen: 98

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: TV

Bericht door Mara »

HersteldHervormd schreef: Je hebt best een punt, maar je kan niet op basis hoe andere doen dan toch maar een TV hebben. Onder het mum van: andere middelen zijn veel schadelijker... toch?
Ik zeg niet hoe anderen het moeten doen, ik zeg hoe het soms gaat.
Wij hebben een TV, dus in die zin heb ik boter op mijn hoofd. ;)
Maar of ik Eva Jinek en het journaal nu daarop kijk of op mijn laptop, what's the difference?
Lilian1975 schreef:Plus dat het een illusie is dat er dan wel controle over hebt.
Wij hebben prima de controle.
Op zondag blijftie sowieso altijd uit. Dat heb ik bedongen destijds (mijn man had nl. al TV)
En als je eenmaal kinderen krijgt, zie je dat ze bij vriendjes dingen kijken waar je nooit je toestemming voor had gegeven en waarvan je ook niet kunt begrijpen dat ouders hun jonge kinderen daarnaar laten kijken.
Mijn zoon - destijds een jaar of 10,11 - was s nachts een keer gillend wakker geworden. Bleek dat hij bij een vriendje een aflevering had gezien van een oorlogsserie die zich in Vietnam afspeelde. Destijds heel populair. Vader keek ernaar en vond het prima dat zoontje ook meekeek.
Ik heb die ouders daar wel op aangesproken. Dat zij me best vooraf toestemming hadden kunnen vragen.
Ik vind dergelijke uitzendingen verschrikkelijk en ronduit schadelijk voor een kind!

Waarom denken mensen toch dat je zo'n moeite hebt met een UITknop? Is dat puur een aanname?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4066
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: TV

Bericht door Maanenschijn »

Ik heb het hier op het forum al eens eerder aangegeven en nog maar eens gekipt en geplakt:

Ik moet zeggen dat ik bewondering heb voor een ieder die de kunst verstaat om zelf, maar ook zijn/haar kinderen zo op te voeden dat door selectief kijken geen onnodige zondige zaken de huiskamer binnen komen.

Ruim 15 jaar lang heeft de tv deel uitgemaakt van ons gezinsleven. In de begintijd waren de kinderen jong en wij als ouders selectief. Maar langzamerhand ging de selectiviteit verloren, accepteerden we steeds meer beelden die in strijd waren met Gods Woord (ik herkende in de beeldspraak de vader die zuchtte als er weer gevloekt werd) en werden de avonden zappend achter het scherm doorgebracht. Zowel onze selectiviteit als onze opvoeding kwamen te kort, als wij niet thuis waren namen onze kinderen de vrijheid om alles wat voor hun interessant was te bekijken. Vandaar mijn bewondering voor een ieder die dit zo goed weet te managen. op 1 januari 2017 hebben we besloten de decoder te verwijderen (we hebben schotel) en is de directe verbinding verbroken.

Ons scherm staat nog gewoon in de kamer, de jongens spelen daarop met hun playstation. Het apparaat is verbonden aan Internet, zodat we via smart-tv eenvoudig wat kunnen terugkijken als er iets interessants te zien was. Via Spotify klinkt de mooiste muziek door de kamer. Van elke avond kijken is het terug gegaan naar hooguit twee keer per week wat terug kijken. Wat een rust, vooral ook zielerust. De reden om deze stap te nemen is vooral ook geweest het besef dat voor een heilig God de zonde niet kan bestaan. Ook niet datgene wat we kunnen zien op een scherm. Ik moest vaak denken aan Lot, die zijn ziel pijnigde in Sodom.

Nogmaals, ik veroordeel niemand die tv kijkt, weet ook dat via allerlei andere kanalen de zonde in huis en broekzak zit. Maar mijn overwegingen heb ik boven opgeschreven en kan die een ieder aanbevelen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: TV

Bericht door Lilian1975 »

Mara schreef:
HersteldHervormd schreef: Je hebt best een punt, maar je kan niet op basis hoe andere doen dan toch maar een TV hebben. Onder het mum van: andere middelen zijn veel schadelijker... toch?
Ik zeg niet hoe anderen het moeten doen, ik zeg hoe het soms gaat.
Wij hebben een TV, dus in die zin heb ik boter op mijn hoofd. ;)
Maar of ik Eva Jinek en het journaal nu daarop kijk of op mijn laptop, what's the difference?
Lilian1975 schreef:Plus dat het een illusie is dat er dan wel controle over hebt.
Wij hebben prima de controle.
Op zondag blijftie sowieso altijd uit. Dat heb ik bedongen destijds (mijn man had nl. al TV)
En als je eenmaal kinderen krijgt, zie je dat ze bij vriendjes dingen kijken waar je nooit je toestemming voor had gegeven en waarvan je ook niet kunt begrijpen dat ouders hun jonge kinderen daarnaar laten kijken.
Mijn zoon - destijds een jaar of 10,11 - was s nachts een keer gillend wakker geworden. Bleek dat hij bij een vriendje een aflevering had gezien van een oorlogsserie die zich in Vietnam afspeelde. Destijds heel populair. Vader keek ernaar en vond het prima dat zoontje ook meekeek.
Ik heb die ouders daar wel op aangesproken. Dat zij me best vooraf toestemming hadden kunnen vragen.
Ik vind dergelijke uitzendingen verschrikkelijk en ronduit schadelijk voor een kind!

Waarom denken mensen toch dat je zo'n moeite hebt met een UITknop? Is dat puur een aanname?
Je beschrijft nu precies wat ik wilde zeggen. En ik wil best aannemen dat jullie de knop de baas zijn. Maar dsat was mijn punt ook niet. Dat wil niet zeggen dat de tv ongemerkt dan toch steeds meer invloed krijgt. Ik ben het wel eens met maaneschijn.


Alleen de tv in huis nemen als middel om controle te houden over wat je kinderen kijken is een illusie. Als ik alleen al kijk hoeveel weerstand een parents app geeft. Zou dat met de tv niet anders zijn hier in huis, vrees ik.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: TV

Bericht door Mara »

Lilian1975 schreef: Je beschrijft nu precies wat ik wilde zeggen. En ik wil best aannemen dat jullie de knop de baas zijn. Maar dsat was mijn punt ook niet. Dat wil niet zeggen dat de tv ongemerkt dan toch steeds meer invloed krijgt. Ik ben het wel eens met maaneschijn.
Onze kinderen zijn ook van de (vrijwel) niet kijken generatie intussen. Welke invloed zou de tv kunnen hebben, buiten de gangbare die bekend zijn?
Lilian1975 schreef:Alleen de tv in huis nemen als middel om controle te houden over wat je kinderen kijken is een illusie. Als ik alleen al kijk hoeveel weerstand een parents app geeft. Zou dat met de tv niet anders zijn hier in huis, vrees ik.
Dat denk ik ook wel omdat het nieuw is dan. En dan is het opeens bijzonder aantrekkelijk om alles binnen je bereik te hebben, wat voorheen niet kon.
Mijn kinderen zijn er een soort in opgegroeid en zien dat dus niet als bijzonder (aantrekkelijk).

Maar ik lees 2 verschillende zaken (corrigeer me gerust als ik het niet goed zie) er is een soort beeldbuisfobie, dus alles was er op komt moet je vermijden en afkeuren. Nooit kijken dus.
En, nee de kans is groot dat je zo verstrikt en verslaafd raakt, dat je op den duur alles wilt kijken, ongeacht of er ongewenste scenes en grove praat in voorkomen. Dus dan maar niet, want die UITknop wordt de baas over ons.
De AANknop dus niet? Of ook?
Maar wij zien dat niet anders dan een scherm van de computer. Dat ziet er hetzelfde uit, moet alleen anders bediend worden.

Weet je wat ook een probleem is Lilian, onze ouders werden nog gesteund door de predikanten. Er werd gewaarschuwd op de kansel en op catechisatie. Nu waarschuwt een heel enkele keer een predikant voor de gevaren van de moderne media, maar het blijft wat vaag.
Omdat sommigen zelf inmiddels een TV in huis hebben.
Dus als je dan een puber in huis hebt, zegt deze: de dominee kijkt ook.
Zo worden er argumenten uit handen geslagen bij veel ouders. Heel moeilijk!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: TV

Bericht door Boertje »

Boertje schreef:Wat is het verschil tussen een tv kopen, of een duur huis, auto, lopen in dure merkkleding, 2e vakantie etc. Het gaat om de innerlijke gesteldheid. Men verkettert er de tv, of degene die een tv aanschaft, maar haalt langs een andere weg net zo goed de wereld binnen, al wordt dat niet toegegeven. En dan ondertussen roepen kijk mij eens vroom zijn.
Ik word verkeerd begrepen, mijn insteek is wat is het verschil in koop gedrag? Een tv mag niet, maar geld besteden aan de nieuwste mode, een dure auto, een duur huis, een tweede of derde vakantie etc dat wordt acceptabel gevonden. Alsof de intenties daarvan niet werelds zijn....wie van jullie rijdt er in een zgn SUF? Ik noem dat asobakken. Kijk ook eens naar de inrichting van een gemiddeld refo huis. Het doet in niets onder voor de wereld, onder het mom het moet er netjes uitzien. Ja, ja....
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: TV

Bericht door Mara »

Boertje schreef: Ik word verkeerd begrepen, mijn insteek is wat is het verschil in koop gedrag?
Door wie wordt je verkeerd begrepen dan? :?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: TV

Bericht door J.C. Philpot »

Boertje schreef:En dan ondertussen roepen kijk mij eens vroom zijn.
Ik stoor me erg aan deze kwalificatie. Ik vind het een ongepaste en oneerlijke manier van omgaan met anderen, waar ik verdrietig van word. Het suggereert dat de intentie van sommigen (of velen?) hier is om hun vroomheid te etaleren.

Daaarbij noem je geen man en paard. Wie bedoel je, en waarom ga je er vanuit dat die persoon of personen een dergelijke hartsgesteldheid hebben? Kan het ook zijn dat anderen met een andere zienswijze oprechte motivaties hebben, of acht je dat uitgesloten?

Je andere vooroordelen (SUV en zo) kloppen overigens geen van allen in mijn geval. Automerk en vakantie enz zijn per pb op te vragen :bobo
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: TV

Bericht door merel »

Een mooie post maanenschijn! Het zet wel tot nadenken! Al zal het wegdoen van de tv en netflix bij ons geen optie zijn :D

@ lilian
Ik begrijp de weerstand wel tegen een parents app. Ik krijg de indruk uit jouw berichten, corrigeer mij als ik het verkeerd zie, dat je veel je kinderen wil controleren op het media vlak. Ik zou daar als tiener ook erg dwars van zijn geworden.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: RE: Re: TV

Bericht door Lilian1975 »

merel schreef:Een mooie post maanenschijn! Het zet wel tot nadenken! Al zal het wegdoen van de tv en netflix bij ons geen optie zijn :D

@ lilian
Ik begrijp de weerstand wel tegen een parents app. Ik krijg de indruk uit jouw berichten, corrigeer mij als ik het verkeerd zie, dat je veel je kinderen wil controleren op het media vlak. Ik zou daar als tiener ook erg dwars van zijn geworden.
Ik wil ze niet controleren. Maar ze wel behoeden voor een aantal zaken. Ik wil ze niet vol laten stoppen met de meest goddeloze muziek. Hun seksuele vorming niet laten misvormen via instagram. En dat was gaande. In ons huis. Niet ieder kind kan blijkbaar omgaan met begeleide confrontatie. En niet iedere puber gelooft vanzelfsprekend.
En aangezien de een er gevoeliger voor is dan de ander, zijn bepaalde apps na herhaalde keren er met ze over gesproken te hebben en de indruk gevende er geen gehoor aan te willen en kunnen geven afgesloten. Zodat er nu een duidelijke grens is.




Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: TV

Bericht door merel »

Ik begrijp jouw overwegingen. In hoeverre zullen jouw kinderen zodra deze apps er niet meer zijn andere keuzes gaan maken en wellicht helemaal losgaan? Het gaat immers niet alleen om de sites waar zij op zitten maar vooral om hun intrinsieke motivatie om bepaalde keuzes te maken?

Dat is niet om te beoordelen hoor! Ik vroeg het mijzelf ook recent af. Onze kinderen hockeyen op dit moment, maar vanaf 17/18 jaar worden alle wedstrijden op zondag gespeeld. Dat houdt wat ons betreft de hockey ook op. Wij hebben nu aangegeven dat alle toernooien op zondag en andere activiteiten van zaterdag op zondag ook geen optie zijn. In hoeverre kan je het dan handhaven?
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: RE: Re: TV

Bericht door Lilian1975 »

merel schreef:Ik begrijp jouw overwegingen. In hoeverre zullen jouw kinderen zodra deze apps er niet meer zijn andere keuzes gaan maken en wellicht helemaal losgaan? Het gaat immers niet alleen om de sites waar zij op zitten maar vooral om hun intrinsieke motivatie om bepaalde keuzes te maken?

Dat is niet om te beoordelen hoor! Ik vroeg het mijzelf ook recent af. Onze kinderen hockeyen op dit moment, maar vanaf 17/18 jaar worden alle wedstrijden op zondag gespeeld. Dat houdt wat ons betreft de hockey ook op. Wij hebben nu aangegeven dat alle toernooien op zondag en andere activiteiten van zaterdag op zondag ook geen optie zijn. In hoeverre kan je het dan handhaven?
Wanneer een peuter iedere dag patat wil eten, omdat het zo lekker is. Maar jij weet dat het ongezond is. Wat doe jij dan?

Verder gaat dit kind al los, nu ze nog op school zit en thuis woont.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: TV

Bericht door merel »

Lilian1975 schreef:
merel schreef:Ik begrijp jouw overwegingen. In hoeverre zullen jouw kinderen zodra deze apps er niet meer zijn andere keuzes gaan maken en wellicht helemaal losgaan? Het gaat immers niet alleen om de sites waar zij op zitten maar vooral om hun intrinsieke motivatie om bepaalde keuzes te maken?

Dat is niet om te beoordelen hoor! Ik vroeg het mijzelf ook recent af. Onze kinderen hockeyen op dit moment, maar vanaf 17/18 jaar worden alle wedstrijden op zondag gespeeld. Dat houdt wat ons betreft de hockey ook op. Wij hebben nu aangegeven dat alle toernooien op zondag en andere activiteiten van zaterdag op zondag ook geen optie zijn. In hoeverre kan je het dan handhaven?
Wanneer een peuter iedere dag patat wil eten, omdat het zo lekker is. Maar jij weet dat het ongezond is. Wat doe jij dan?

Verder gaat dit kind al los, nu ze nog op school zit en thuis woont.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Een peuter of een tiener vind ik een ander verhaal. Het is namelijk de bedoeling dat je beetje bij beetje een kind zelfstandig keuzes laat maken, ook als deze keuzes anders zijn dan jouw keuzes.

En als jouw dochter al 'losgaat' terwijl zij nog thuis woont en jij relatief veel controleert probeert om voor haar andere keuzes te maken, dan is het de vraag in hoeverre het niet dweilen met de kraan open is. Jij kan haar hart, wil en genen om anders te doen niet veranderen. Hoe oud is jouw dochter? Hoe oud was zij toe zij in jullie leven kwam?
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: RE: Re: RE: Re: TV

Bericht door Lilian1975 »

merel schreef:
Lilian1975 schreef:
merel schreef:Ik begrijp jouw overwegingen. In hoeverre zullen jouw kinderen zodra deze apps er niet meer zijn andere keuzes gaan maken en wellicht helemaal losgaan? Het gaat immers niet alleen om de sites waar zij op zitten maar vooral om hun intrinsieke motivatie om bepaalde keuzes te maken?

Dat is niet om te beoordelen hoor! Ik vroeg het mijzelf ook recent af. Onze kinderen hockeyen op dit moment, maar vanaf 17/18 jaar worden alle wedstrijden op zondag gespeeld. Dat houdt wat ons betreft de hockey ook op. Wij hebben nu aangegeven dat alle toernooien op zondag en andere activiteiten van zaterdag op zondag ook geen optie zijn. In hoeverre kan je het dan handhaven?
Wanneer een peuter iedere dag patat wil eten, omdat het zo lekker is. Maar jij weet dat het ongezond is. Wat doe jij dan?

Verder gaat dit kind al los, nu ze nog op school zit en thuis woont.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Een peuter of een tiener vind ik een ander verhaal. Het is namelijk de bedoeling dat je beetje bij beetje een kind zelfstandig keuzes laat maken, ook als deze keuzes anders zijn dan jouw keuzes.

En als jouw dochter al 'losgaat' terwijl zij nog thuis woont en jij relatief veel controleert probeert om voor haar andere keuzes te maken, dan is het de vraag in hoeverre het niet dweilen met de kraan open is. Jij kan haar hart, wil en genen om anders te doen niet veranderen. Hoe oud is jouw dochter? Hoe oud was zij toe zij in jullie leven kwam?
Het gaat nu even niet om mijn dochter.
Maar ik kan je verzekeren dat ze goed is begeleid. Maar op de middelbare school qua karakter trekt op de verkeerde groepjes.

Verder vraag ik mij af of jij zou kunnen accepteren dat in jouw huis gespot wordt met de Heere. Waar kinderen onder jouw toeziend oog misvormd worden in hun seksuele opvoeding. Je opoieding houdt niet op bij 13 jaar. Dat toelaten is hen bewust laten verharden voor de dienst van de Heere. Daarom een parent controll app. En ja de andere dochter taalt niet naar deze rotzooi. En protesteert ook echt niet tegen deze begrenzing.
Kan ik ze hierdoor bekeren. Nee.
Hou ik mijn hart vast voor de toekomst. Ja.
Overschat ik de verkeerde invloed van muziek etc. Nee, we worden met de neus op de feiten gedrukt hoe de Satan op deze manier velen bij de Heere vandaan willen houden. En grenzen stellen blijft niet genoeg. Gesprek maar bovenal gebed blijft voorop staan.


Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: RE: Re: TV

Bericht door merel »

Lilian1975 schreef:
merel schreef:
Lilian1975 schreef:
merel schreef:Ik begrijp jouw overwegingen. In hoeverre zullen jouw kinderen zodra deze apps er niet meer zijn andere keuzes gaan maken en wellicht helemaal losgaan? Het gaat immers niet alleen om de sites waar zij op zitten maar vooral om hun intrinsieke motivatie om bepaalde keuzes te maken?

Dat is niet om te beoordelen hoor! Ik vroeg het mijzelf ook recent af. Onze kinderen hockeyen op dit moment, maar vanaf 17/18 jaar worden alle wedstrijden op zondag gespeeld. Dat houdt wat ons betreft de hockey ook op. Wij hebben nu aangegeven dat alle toernooien op zondag en andere activiteiten van zaterdag op zondag ook geen optie zijn. In hoeverre kan je het dan handhaven?
Wanneer een peuter iedere dag patat wil eten, omdat het zo lekker is. Maar jij weet dat het ongezond is. Wat doe jij dan?

Verder gaat dit kind al los, nu ze nog op school zit en thuis woont.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Een peuter of een tiener vind ik een ander verhaal. Het is namelijk de bedoeling dat je beetje bij beetje een kind zelfstandig keuzes laat maken, ook als deze keuzes anders zijn dan jouw keuzes.

En als jouw dochter al 'losgaat' terwijl zij nog thuis woont en jij relatief veel controleert probeert om voor haar andere keuzes te maken, dan is het de vraag in hoeverre het niet dweilen met de kraan open is. Jij kan haar hart, wil en genen om anders te doen niet veranderen. Hoe oud is jouw dochter? Hoe oud was zij toe zij in jullie leven kwam?
Het gaat nu even niet om mijn dochter.
Maar ik kan je verzekeren dat ze goed is begeleid. Maar op de middelbare school qua karakter trekt op de verkeerde groepjes.

Verder vraag ik mij af of jij zou kunnen accepteren dat in jouw huis gespot wordt met de Heere. Waar kinderen onder jouw toeziend oog misvormd worden in hun seksuele opvoeding. Je opoieding houdt niet op bij 13 jaar. Dat toelaten is hen bewust laten verharden voor de dienst van de Heere. Daarom een parent controll app. En ja de andere dochter taalt niet naar deze rotzooi. En protesteert ook echt niet tegen deze begrenzing.
Kan ik ze hierdoor bekeren. Nee.
Hou ik mijn hart vast voor de toekomst. Ja.
Overschat ik de verkeerde invloed van muziek etc. Nee, we worden met de neus op de feiten gedrukt hoe de Satan op deze manier velen bij de Heere vandaan willen houden. En grenzen stellen blijft niet genoeg. Gesprek maar bovenal gebed blijft voorop staan.


Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Ik zeg niet dat de opvoeding met 13 jaar ophoudt, maar als een kind stelselmatig filters e.d. omzeilt, accounts aanmaakt onder een andere naam etc etc, dan is er iets anders mis dat je wellicht tijdelijk kan ondervangen met controles, maar het gaat niet werken.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: TV

Bericht door Lilian1975 »

merel schreef:
Lilian1975 schreef:
merel schreef:
Lilian1975 schreef:Wanneer een peuter iedere dag patat wil eten, omdat het zo lekker is. Maar jij weet dat het ongezond is. Wat doe jij dan?

Verder gaat dit kind al los, nu ze nog op school zit en thuis woont.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Een peuter of een tiener vind ik een ander verhaal. Het is namelijk de bedoeling dat je beetje bij beetje een kind zelfstandig keuzes laat maken, ook als deze keuzes anders zijn dan jouw keuzes.

En als jouw dochter al 'losgaat' terwijl zij nog thuis woont en jij relatief veel controleert probeert om voor haar andere keuzes te maken, dan is het de vraag in hoeverre het niet dweilen met de kraan open is. Jij kan haar hart, wil en genen om anders te doen niet veranderen. Hoe oud is jouw dochter? Hoe oud was zij toe zij in jullie leven kwam?
Het gaat nu even niet om mijn dochter.
Maar ik kan je verzekeren dat ze goed is begeleid. Maar op de middelbare school qua karakter trekt op de verkeerde groepjes.

Verder vraag ik mij af of jij zou kunnen accepteren dat in jouw huis gespot wordt met de Heere. Waar kinderen onder jouw toeziend oog misvormd worden in hun seksuele opvoeding. Je opoieding houdt niet op bij 13 jaar. Dat toelaten is hen bewust laten verharden voor de dienst van de Heere. Daarom een parent controll app. En ja de andere dochter taalt niet naar deze rotzooi. En protesteert ook echt niet tegen deze begrenzing.
Kan ik ze hierdoor bekeren. Nee.
Hou ik mijn hart vast voor de toekomst. Ja.
Overschat ik de verkeerde invloed van muziek etc. Nee, we worden met de neus op de feiten gedrukt hoe de Satan op deze manier velen bij de Heere vandaan willen houden. En grenzen stellen blijft niet genoeg. Gesprek maar bovenal gebed blijft voorop staan.


Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Ik zeg niet dat de opvoeding met 13 jaar ophoudt, maar als een kind stelselmatig filters e.d. omzeilt, accounts aanmaakt onder een andere naam etc etc, dan is er iets anders mis dat je wellicht tijdelijk kan ondervangen met controles, maar het gaat niet werken.
Ik vrees dat het gros van de tieners dat doet. En daarom ook dat een deel van de ouders het opgegeven heeft....
Maar de oplossing is niet alles maar losgooien .

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Plaats reactie