DE UITKOMST VAN DE POLL | Zitten er een bepaald type mensen op Refoforum

Plaats reactie
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

DE UITKOMST VAN DE POLL | Zitten er een bepaald type mensen op Refoforum

Bericht door J.C. Philpot »

Ik werd getriggerd door onder andere de volgende post:
Hendrien schreef:Wat me wel erg opviel, dat het allemaal een beetje dezelfde soort mensen zijn. Ze houden van eindeloos praten en discussiëren. Ik vertel ook bijna nooit in mij omgeving dat ik actief ben op Refoforum, want dan word ik meestal keihard uitgelachen.
Naar aanleiding hiervan heb ik de poll aangemaakt:
https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... 23&t=13887

Nu er (vrijdag 26 juli om 7:45) 34 mensen gestemd hebben, lijkt het me tijd voor een voorlopige conclusie. De algemene gemiddelden zijn:
Afbeelding

De voorlopige conclusies

Extrovert / introvert
Algemene gemiddelde: 49,3 % / 50,7 %
Refoforum gemiddelde: 37,83 % / 62,16 %

De gemiddelde Refoforummer is een stuk introverter dan het algemene gemiddelde. Op zich logisch. Als je extrovert bent, ga je sneller in real life met mensen converseren.

Waarnemend / intuatief
Algemene gemiddelde: 73,3 % / 26,7 %
Refoforum gemiddelde: 57,58 % / 42,42 %

Het lijkt het dat de Refoforummer intuïtiever is in het opnemen van informatie dan de gemiddelde mens.

Neemt beslissingen rationeel of op gevoel
Algemene gemiddelde: 40,2 % / 59,6 %
Refoforum gemiddelde: 78,13 % / 21,88 %

Duidelijke uitkomst! De Refoforummer is een stuk rationeler dan de gemiddelde mens!

Beoordeeld de wereld om zich heen / neemt alleen waar
Algemene gemiddelde: 54,1 / 45,9
Refoforum gemiddelde: 38,24 % / 61,76 %

Dit zou betekenen dat de Refoforummers open in de wereld staan, en wat er om hen heen gebeurt niet (gelijk) beoordeelt. Ik waag dit te betwijfelen. Als christenen beoordelen we alles aan de hand van de bijbel. Wellicht dat we "beoordelen" als negatief ervaren (invloed van de maatschappij?), en ons stemgedrag daarop aanpassen.

Meer informatie over het model:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Myers-Bri ... _Indicator

Voorlopige eindconclusie:
Ik denk dat we vooral wat kunnen met de uitkomst van extrovert / introvert en rationeel/op basis van gevoel. Het is inderdaad zo dat er een bepaald type persoonlijkheid voor een forum als dit kiest. Met name introverte en meer rationeel ingestelde personen populeren dit forum.

Disclaimer:
Als niet wetenschappelijk geschoold persoon, valt er uiteraard het e.e.a. af te dingen aan de conclusies. Voel je vrij om hier input op te leveren, zodat we met elkaar een betere conclusie en zicht op de persoonlijkheid van "de refoforummer" kunnen krijgen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: DE UITKOMST VAN DE POLL | Zitten er een bepaald type mensen op Refoforum

Bericht door Dodo »

Er zijn maar 34 mensen die de poll ingevuld hebben hoor.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: DE UITKOMST VAN DE POLL | Zitten er een bepaald type mensen op Refoforum

Bericht door J.C. Philpot »

Dodo schreef:Er zijn maar 34 mensen die de poll ingevuld hebben hoor.
Dat klopt. Vandaar de "voorlopige conclusie". Het is wel zo dat de meest actieve Refoforummers de poll als eerste invullen. De conclusie gaat dan ook vooral over hen, de actieve refoforummer.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Voorbijganger
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 okt 2018, 15:14

Re: DE UITKOMST VAN DE POLL | Zitten er een bepaald type mensen op Refoforum

Bericht door Voorbijganger »

In het verlengde van dit onderwerp. Het boek van J.H. Bavinck 'Persoonlijkheid en wereldbeschouwing' laat ook e.e.a. op dit gebied zien.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: DE UITKOMST VAN DE POLL | Zitten er een bepaald type mensen op Refoforum

Bericht door Mara »

J.C. Philpot schreef:
Dodo schreef:Er zijn maar 34 mensen die de poll ingevuld hebben hoor.
Dat klopt. Vandaar de "voorlopige conclusie". Het is wel zo dat de meest actieve Refoforummers de poll als eerste invullen. De conclusie gaat dan ook vooral over hen, de actieve refoforummer.
De niet actieve zal het worst zijn. ;)
Maar je kunt niet op basis van enkele vragen een conclusie verbinden over iemand's karakter.
En ook de persoonlijke omstandigheden kunnen van invloed zijn, op de wijze van reageren.
Ik heb nu al zo vaak meegemaakt dat je meent iemand te kennen (deels) op basis van zijn postings, maar in een pb zo totaal anders blijkt te zijn.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: DE UITKOMST VAN DE POLL | Zitten er een bepaald type mensen op Refoforum

Bericht door Dodo »

Ik heb de test ook ingevuld, en ik vond het verrassend kloppen met mijn karakter. Maar ik vind het niet nodig om hier de zeldzame en bijzondere kanten van mijn karakter op te noemen.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: DE UITKOMST VAN DE POLL | Zitten er een bepaald type mensen op Refoforum

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Ik heb de test ook ingevuld, en ik vond het verrassend kloppen met mijn karakter. Maar ik vind het niet nodig om hier de zeldzame en bijzondere kanten van mijn karakter op te noemen.
Die test had ik nog niet ingevuld, ik bedoelde dit op basis van iemand's postings.

Inmiddels heb ik de test ook gedaan en ik kwam uit op:
ENFP-T
Campagnevoerder
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie