POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Vul 4 opties in: hoe zit jij in elkaar?

a. Ik ben extrovert
26
9%
b. Ik ben introvert
49
17%
a. Ik neem informatie op door feitelijk waar te nemen
45
16%
b. Ik neem informatie op door mijn intuitie
25
9%
a. Ik neem een beslissing door te denken
55
19%
b. Ik neem een beslissing met mijn gevoel
18
6%
a. Ik bekijk de wereld om me heen om te beoordelen
29
10%
b. Ik bekijk de wereld om me heen open, zonder direct een mening te vormen
41
14%
 
Totaal aantal stemmen: 288

Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2059
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Arja »

Ik heb deze test in het echt gedaan (iemand moest het doen op therapie en vroeg of hij die van mij ook mee mocht nemen). Ik heb hem heel serieus ingevuld.

Ik kreeg twee uitkomsten.

1. INTP (de denker, de architect, de wetenschapper)
2. INFP (de idealist, de vredestichter)

Het leuke is dat ik er een heel verslag bij kreeg. Over werkvoorkeuren, hoe ik zou zijn in teams, mijn valkuilen, oplossingen, ontwikkelingspunten, een gebed etc. Ik heb er wel wat aan.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3022
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Lilian1975 »

Grappig. Door jouw reactie @Arja kwam dit draadje naar boven. Ik heb hem ook ingevuld..

Verdediger
ISFJ-T
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door DDD »

Arja schreef:Ik heb deze test in het echt gedaan (iemand moest het doen op therapie en vroeg of hij die van mij ook mee mocht nemen). Ik heb hem heel serieus ingevuld.

Ik kreeg twee uitkomsten.

1. INTP (de denker, de architect, de wetenschapper)
2. INFP (de idealist, de vredestichter)

Het leuke is dat ik er een heel verslag bij kreeg. Over werkvoorkeuren, hoe ik zou zijn in teams, mijn valkuilen, oplossingen, ontwikkelingspunten, een gebed etc. Ik heb er wel wat aan.
Wat is er anders aan de test in het echt dan aan deze test dan?
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2059
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Arja »

DDD schreef:
Arja schreef:Ik heb deze test in het echt gedaan (iemand moest het doen op therapie en vroeg of hij die van mij ook mee mocht nemen). Ik heb hem heel serieus ingevuld.

Ik kreeg twee uitkomsten.

1. INTP (de denker, de architect, de wetenschapper)
2. INFP (de idealist, de vredestichter)

Het leuke is dat ik er een heel verslag bij kreeg. Over werkvoorkeuren, hoe ik zou zijn in teams, mijn valkuilen, oplossingen, ontwikkelingspunten, een gebed etc. Ik heb er wel wat aan.
Wat is er anders aan de test in het echt dan aan deze test dan?

Dat kan ik niet schrijven zonder persoonlijk te worden. Daarom een PB'tje naar jou gestuurd.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2059
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Arja »

Lilian1975 schreef:Grappig. Door jouw reactie @Arja kwam dit draadje naar boven. Ik heb hem ook ingevuld..

Verdediger
ISFJ-T
Herken jij jezelf erin? :)
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3022
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Lilian1975 »

Arja schreef:
Lilian1975 schreef:Grappig. Door jouw reactie @Arja kwam dit draadje naar boven. Ik heb hem ook ingevuld..

Verdediger
ISFJ-T
Herken jij jezelf erin? :)
Eh ja en nee. Nee omdat ik er een beetje ongemakkelijk van werd. En ja. Ik herken het door het vuur gaan voor waarheid. Maar ook de angst om een ander te kwetsen. En daarom heel vriendelijk en beleefd probeer te blijven terwijl je aanvoelt dat er gewoon niet netjes gehandeld wordt. En inderdaad ook misbruik wordt gemaakt van je werkhouding. Oh ja en dat precies zijn ook. Vooral volledig willen zijn in je informatie...
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Van Ewijk »

Ondanks dat mensen veel op elkaar kunnen lijken, en zelfs zo veel in aantal dat je kunt spreken van een bepaald type, geloof ik toch niet in een definitieve allesomvattende indeling in vaste categorieen.
Daarvoor zijn de verschillen onder het onderdeel van schepping die mensheid heet, te divers.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door HersteldHervormd »

Van Ewijk schreef:Ondanks dat mensen veel op elkaar kunnen lijken, en zelfs zo veel in aantal dat je kunt spreken van een bepaald type, geloof ik toch niet in een definitieve allesomvattende indeling in vaste categorieen.
Daarvoor zijn de verschillen onder het onderdeel van schepping die mensheid heet, te divers.
Het gaat ook niet om dat je exact bent zoals beschreven word, maar wel dat je het meeste lijkt op... en dan komt er dus iets uit.

Ik moet wel lachen om de topicnaam.

Wat voor "figuren" :haha leuk verzonnen
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Dodo »

Gisteravond kwam het gesprek op die 16-personalities-test, en ik heb 'm nog een keer gedaan. Met precies dezelfde uitkomst, dus dat is wel aardig. En omdat ik nogal introvert ben, vertel ik liever niet wat de uitkomst is...

In het gesprek kwam overigens naar voren dat er onderzoeken zijn gedaan naar de mate van betrouwbaarheid van vragenlijsten, en er zou gevonden zijn dat 5% van de mensen doelbewust onzin invult. Dat is nog best veel.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door DDD »

Het zou interessant zijn om te weten waarom mensen dat doen. Is dat omdat zij anderen minachten of niet serieus nemen?

Of misschien uit angst voor de waarheid?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Dodo »

Waarschijnlijk om te trollen.
Er was iets met een telefonisch onderzoek waarbij ze onder andere vroegen: gelooft u dat de Verenigde Staten worden aangestuurd door reptielachtige wezens die de macht hebben over de regering?
En 5% zei ja.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door DDD »

O, maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die daar werkelijk van overtuigd zijn.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Charles »

Kwam dit oude draadje tegen. Als je 20 jaar meeloopt als kantoortijger heb je heel wat teambuidlings, heidagen en testen gedaan. Vaak wel beetje herkenbaar maar niet meer dan dat. Doorgaans ben ik een beetje de vreemd eend in de bijt op kantoor. Echter zeven jaar met een vrouwelijke collega samengewerkt en bij elkaar op de kamer gezeten. Dat was 'a match made in heaven' zoals in een toespraak bij ons afscheid werd gezegd (we gingen 'toevallig' tegelijk weg). Tijdje terug appte ze dat ze in haar nieuwe baan als team de 16 Myers-Briggs Type Indicator (MBTI) persoonlijkheidstest hadden gedaan en dat ik die ook moest invullen. Een keertje snel en later serieus de test ingevuld en beide keren kwam er INFP uit. Bij haar dus ook. Dat verklaart de match. Via Pinterest dingen over INFP opgezocht en dat was echt een shock, alsof je een biografie over jezelf zit te lezen. Geeft een hoop inzichten (en verklaringen). Via internet kan je vervolgens veel vinden over valkuilen, stress-factoren, geschikte banen bij je profiel.

INTP zijn meestal vrouwen. Mannen met INTP zijn uitzonderlijk en voelen zich niet passend in de maatschappij. Herkenbaar. Mn ma heeft in het onderwijs gezeten en zei wel eens: niet omdat je mn eigen kind was maar je was de grappigste, liefste, vrolijkste peuter die ik ooit had gezien. Tot je naar school moest, toen was het opeens voorbij.
Gebruikersavatar
Bogerman
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 okt 2010, 00:10

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Bogerman »

Mijn antwoorden staan er niet bij.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Tiberius »

Charles schreef:(...) je was de grappigste, liefste, vrolijkste peuter die ik ooit had gezien. Tot je naar school moest, toen was het opeens voorbij.
Toen was je kleuter geworden? ;)
Plaats reactie