POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Vul 4 opties in: hoe zit jij in elkaar?

a. Ik ben extrovert
26
9%
b. Ik ben introvert
49
17%
a. Ik neem informatie op door feitelijk waar te nemen
45
16%
b. Ik neem informatie op door mijn intuitie
25
9%
a. Ik neem een beslissing door te denken
55
19%
b. Ik neem een beslissing met mijn gevoel
18
6%
a. Ik bekijk de wereld om me heen om te beoordelen
29
10%
b. Ik bekijk de wereld om me heen open, zonder direct een mening te vormen
41
14%
 
Totaal aantal stemmen: 288

Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Ad Anker »

helma schreef:
Ad Anker schreef:Entertainer. Klopt als een bus.
Ik ook. Het zal wel kloppen dan :huhu
Starten we samen een bureautje. Helma en Ad, voor al uw refovermaak.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Desiree »

Protagonist.. enfj-t, net als barack obama en oprah winfrey
Laatst gewijzigd door Desiree op 25 jul 2019, 21:01, 2 keer totaal gewijzigd.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Piet Puk »

Ik ben Avonturier
ISFP-T
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Zita »

eilander schreef:Verdediger
ISFJ-A

Dit persoonlijkheidstype is vrij uniek, omdat veel van hun kwaliteiten de definitie van hun individuele kenmerken tarten. Hoewel ze empathisch zijn, kunnen Verdedigers ook vinnig zijn als ze familie of vrienden moeten beschermen; hoewel rustig en gereserveerd, beschikken ze meestal ook over goed ontwikkelde sociale vaardigheden en robuuste sociale relaties; en hoewel ze veiligheid en stabiliteit zoeken, kunnen ze opmerkelijk open staan voor verandering, zolang ze zich maar begrepen en gerespecteerd voelen. Zoals met zoveel dingen geldt ook voor de Verdediger dat ze meer zijn dan de som der delen, en het is de manier waarop ze gebruikmaken van deze sterke punten wat bepaalt wie ze zijn.
Idem. Maar da's vanzelfsprekend voor het modteam. :garde
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Mannetje »

Bemiddelaar.
-
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Piet Puk »

Mannetje schreef:Bemiddelaar.
Die hebben we hard nodig!
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Maanenschijn »

Hier ook een bemiddelaar. Klopt wel aardig, zelfs jaren gelden de opleiding tot mediator gedaan.

Van die kennis maak ik nog dagelijks gebruik!
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Ambtenaar »

Ik ben dan toch de meest normale op Refoforum met een persoonlijkheidstype dat het meest voorkomt:

“Logisticus” persoonlijkheid
Mijn waarneming is dat wanneer één persoon voor een taak geschikt wordt bevonden... deze taak nog slechter wordt uitgevoerd door twee personen, en nauwelijks wordt uitgevoerd als er drie of meer personen voor worden ingezet.

GEORGE WASHINGTON

De Logisticus komt waarschijnlijk het meest voor, met ongeveer 13% van de bevolking. Hun karaktereigenschappen zijn integriteit, praktische logica en een onvermoeibare toewijding aan plicht. Dit maakt dat dit type de vitale kern van vele gezinnen, maar ook organisaties is die belang hechten aan tradities, regels en normen, zoals advocatenkantoren, regelgevende instanties en defensie. Mensen met de persoonlijkheid Logisticus genieten van het nemen van verantwoordelijkheid voor hun daden, en zijn trots op het werk dat ze doen – wanneer ze naar een doel toewerken, zetten ze al hun tijd en energie in voor het afronden van elke relevante taak, met nauwkeurigheid en geduld.

“Logisticus” persoonlijkheid (ISTJ-A / ISTJ-T)
De Logisticus maakt geen veronderstellingen, maar analyseert liever hun omgevingen, controleert de feiten en komt tot praktische oplossingen en actieplannen. De Logisticus is no-nonsense, en wanneer ze een beslissing hebben genomen, zullen zij de feiten die nodig zijn om hun doel te bereiken uitleggen, in de verwachting dat anderen de situatie onmiddellijk begrijpen en actie ondernemen. De Logisticus heeft weinig tolerantie voor besluiteloosheid, maar verliest het geduld nog sneller als hun uitgestippelde pad in twijfel wordt getrokken met onpraktisch theorieën, vooral als deze belangrijke details over het hoofd zien. Als uitdagingen tijdrovende debatten worden, kan de Logisticus merkbaar boos worden zodra deadlines dichterbij komen.

Ga om met mensen met goede karaktereigenschappen als je je reputatie hoog wilt houden...
Wanneer de Logisticus zegt dat hij iets doet, doet hij dat ook. Ze voldoen aan hun verplichtingen, ongeacht persoonlijke opoffering, en ze zijn verbijsterd wanneer mensen zich niet aan hun woord houden. De combinatie van luiheid en oneerlijkheid is de snelste manier om een vijand van een Logisticus te maken. Hierdoor werken mensen met de persoonlijkheid van een Logisticus vaak het liefste alleen, of zien ten minste dat hun gezag duidelijk wordt aangetoond door een hiërarchie waardoor ze hun doelen kunnen stellen en bereiken zonder debat of zich zorgen hoeven te maken over de betrouwbaarheid van anderen.

Ze hebben een scherpe, op feiten gebaseerde geest, en zijn liever autonoom en zelfvoorzienend dan op iets of iemand anders te vertrouwen. Afhankelijkheid van anderen wordt vaak door ze gezien als een zwakte, en hun passie voor de plicht, betrouwbaarheid en een onberispelijke persoonlijke integriteit verbiedt het vallen in een dergelijke val.

Dit gevoel van persoonlijke integriteit vormt de kern van de Logisticus en gaat verder dan hun eigen geest – Ze houden zich aan regels en richtlijnen ongeacht de kosten, het melden van hun eigen fouten en de waarheid, zelfs wanneer de gevolgen rampzalig kunnen zijn. Eerlijkheid vinden ze veel belangrijker dan emotionele overwegingen, en hun botte aanpak kan anderen de valse indruk geven dat ze koud zijn, zelfs robotachtig. Mensen met deze persoonlijkheid hebben vaak moeite om emotie of affectie uit te drukken, maar de suggestie dat ze niet voelen, of erger nog geen empathie hebben, is zeer kwetsend.

...Beter alleen dan in slecht gezelschap
De toewijding van de Logisticus is een uitstekende kwaliteit, waardoor deze persoonlijkheden veel bereiken, maar het is ook een kernzwakte waar minder scrupuleuze personen misbruik van kunnen maken. De Logisticus zoekt stabiliteit en veiligheid, en zien het als hun plicht alles vlot te laten lopen. Collega's en partners schuiven verantwoordelijkheid naar ze toe, omdat ze weten dat ze de situatie altijd tot een goed einde willen brengen. Mensen met dit persoonlijkheidstype hebben de neiging om hun mening voor zich te houden en laat de feiten voor zich spreken, maar het kan lang duren voordat concreet bewijs het hele verhaal vertelt.

De Logisticus moet niet vergeten voor zichzelf te zorgen. Hun hardnekkige toewijding aan stabiliteit en efficiëntie kan deze doelstellingen op de lange termijn in gevaar brengen als anderen steeds meer op hen leunen, waardoor ze een emotionele belasting geven die jarenlang onuitgesproken kan blijven, maar naar buiten komt als het te laat is. Als deze persoonlijkheden collega's en echtgenoten vinden die hun echt waarderen en een aanvulling op hun kwaliteiten zijn omdat ze helderheid, duidelijkheid en betrouwbaarheid bieden, zal de Logisticus erachter komen dat zijn stabiliserende rol enorm bevredigend is, wetende dat hij deel uitmaakt van een systeem dat werkt.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Mara »

johannes schreef:Campagneleider
ENFP-A/T
De Campagnevoerder is een echte vrije geest. Ze vormen het hart van het feest, maar ze zijn minder geïnteresseerd in de pure opwinding en het plezier van het moment dan in het genieten van de sociale en emotionele banden die ze met anderen aangaan. Charmant, onafhankelijk, energiek en barmhartig maken ze 7% van de bevolking uit. Hun bestaan wordt in de menigte zeker opgemerkt.
Daar kwam ik ook op uit. :?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Desiree »

Ik vind het nogal grappig dat Ddd en ik beide protagonist zijn. Alleen de A en T zijn anders. Ooit was ik proefkonijn voor een psychologie studie en daar herkende ik wel wat uit de beschrijving van die prota.. etc.

Mijn man is een consul. Die vond het eerst maar onzin..

Hier dus een Clinton en een Barack Obama in 1 huis.. kan verkeren.. ;)
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Piet Puk »

Ik ben pollmaker :nananere
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Hendrikus »

Mara schreef:Tot nu toe ben ik de enige die een beslissing neemt op gevoel.
Ik vermoed dat dit meer een vrouweneigenschap is. :)
Volgens de uitslag van deze test moet je mij met een korreltje zout nemen ;)
Maar dat gold kennelijk ook voor Bill Gates en Albert Einstein, want die zaten in dezelfde -zeldzame- categorie :huhu
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door liz boer »

Hendrikus schreef:
Mara schreef:Tot nu toe ben ik de enige die een beslissing neemt op gevoel.
Ik vermoed dat dit meer een vrouweneigenschap is. :)
Volgens de uitslag van deze test moet je mij met een korreltje zout nemen ;)
Maar dat gold kennelijk ook voor Bill Gates en Albert Einstein, want die zaten in dezelfde -zeldzame- categorie :huhu
Nee ik ook, volgens mij zijn wij zeldzaam
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door HersteldHervormd »

Test ingevuld, kwam uit dat ik Leidinggevende persoonlijkheid heb.

Dit klopt best heel goed, grappig wel! Dit stond eronder:

ESTJ-A
De Leidinggevende vertegenwoordigt traditie en orde. Ze maken gebruik van hun begrip van wat goed, verkeerd en sociaal aanvaardbaar is om families en gemeenschappen bij elkaar te brengen. Ze omarmen waarden als eerlijkheid, toewijding en waardigheid en worden gewaardeerd om hun duidelijk advies en begeleiding. Ze nemen graag het voortouw bij het inslaan van moeilijke wegen. Leidinggevenden zijn trots op hun vermogen mensen samen te brengen en zijn vaak organisatoren. Ze werken hard om iedereen samen te brengen voor het vieren van gekoesterde lokale evenementen, of ter verdediging van de traditionele normen en waarden die families en gemeenschappen bij elkaar houden.

Iedereen die ook maar een knip voor de neus waard is komt op voor waar ze in geloven...

Dit persoonlijkheidstype is in trek in democratische samenlevingen, en ze maken minimaal 11% van de bevolking uit. Het is dan ook geen wonder dat veel beroemde politici en zakelijk leiders Leidinggevenden zijn. Ze geloven sterk in de rechtsstaat en autoriteit die moet worden verdiend. Ze geven zelf ook het goede voorbeeld, waaruit hun toewijding en doelgerichte eerlijkheid blijkt en hun complete afwijzing van luiheid en bedrog, met name op het werk. Als er iemand is die hard werken met je handen karakteropbouwend vindt is het wel de Leidinggevende.

Leidinggevenden zijn zich bewust van hun omgeving en leven in een wereld van duidelijke, controleerbare feiten – de zekerheid van hun kennis betekent dat ze zelfs bij zware weerstand vasthouden aan hun principes en een duidelijke visie doorzetten op wat wel of niet acceptabel is. Hun adviezen zijn geen loze praatjes. Ze zijn altijd bereid om zich aan de meest uitdagende projecten te wagen, actieplannen te verbeteren en problemen onderweg aan te pakken, zelfs de meest gecompliceerde taken lijken eenvoudig en toegankelijk.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Bezorgd »

Misschien geeft een Poll over persoonlijkheidstypen nog meer duidelijkheid? Pietje Poll, misschien leuke taak voor jou? ;)
https://www.16personalities.com/nl/pers ... heidstypen
Plaats reactie