POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Vul 4 opties in: hoe zit jij in elkaar?

a. Ik ben extrovert
26
9%
b. Ik ben introvert
49
17%
a. Ik neem informatie op door feitelijk waar te nemen
45
16%
b. Ik neem informatie op door mijn intuitie
25
9%
a. Ik neem een beslissing door te denken
55
19%
b. Ik neem een beslissing met mijn gevoel
18
6%
a. Ik bekijk de wereld om me heen om te beoordelen
29
10%
b. Ik bekijk de wereld om me heen open, zonder direct een mening te vormen
41
14%
 
Totaal aantal stemmen: 288

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door eilander »

Verdediger
ISFJ-A

Dit persoonlijkheidstype is vrij uniek, omdat veel van hun kwaliteiten de definitie van hun individuele kenmerken tarten. Hoewel ze empathisch zijn, kunnen Verdedigers ook vinnig zijn als ze familie of vrienden moeten beschermen; hoewel rustig en gereserveerd, beschikken ze meestal ook over goed ontwikkelde sociale vaardigheden en robuuste sociale relaties; en hoewel ze veiligheid en stabiliteit zoeken, kunnen ze opmerkelijk open staan voor verandering, zolang ze zich maar begrepen en gerespecteerd voelen. Zoals met zoveel dingen geldt ook voor de Verdediger dat ze meer zijn dan de som der delen, en het is de manier waarop ze gebruikmaken van deze sterke punten wat bepaalt wie ze zijn.
GGotK
Berichten: 2181
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door GGotK »

Of iedereen doet zich op refoforum anders voor of de test klopt niet.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Orchidee »

Ik ben een verdediger
ISFJ-T
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door JCRyle »

GGotK schreef:Of iedereen doet zich op refoforum anders voor of de test klopt niet.
Ik denk dat de test een aardige richting geeft. Ik kan de uitkomsten in grote lijnen wel plaatsen bij iedereen.
Gebruikersavatar
johannes
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mar 2010, 11:48
Locatie: holland

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door johannes »

Campagneleider
ENFP-A/T
De Campagnevoerder is een echte vrije geest. Ze vormen het hart van het feest, maar ze zijn minder geïnteresseerd in de pure opwinding en het plezier van het moment dan in het genieten van de sociale en emotionele banden die ze met anderen aangaan. Charmant, onafhankelijk, energiek en barmhartig maken ze 7% van de bevolking uit. Hun bestaan wordt in de menigte zeker opgemerkt.
Gebruikersavatar
johannes
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mar 2010, 11:48
Locatie: holland

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door johannes »

Sorry: Campangevoerder
Voorbijganger
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 okt 2018, 15:14

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Voorbijganger »

Aangezien de vraag naar karakter ontstaan is naar aanleiding van een posting van mijn hand heb ik deze test gedaan.

Het resultaat is:
“Advocaat” persoonlijkheid
Deze persoonlijkheid is zeldzaam en maakt minder dan een procent van de bevolking uit. Ze drukken echter toch een stempel op de wereld. Ze hebben een aangeboren gevoel voor idealisme en moraal, maar wat hen onderscheidt van andere idealistische persoonlijkheden is hun daadkracht en vastberadenheid

Advocaten zijn geen luie dromers, maar mensen die concrete stappen kunnen ondernemen om hun doelen te bereiken en blijvend een positief verschil kunnen maken.
Advocaten hebben de neiging om het helpen van anderen te zien als levensdoel, maar terwijl mensen met dit persoonlijkheidstype boeiende reddingspogingen en liefdadigheidswerk kunnen doen, ligt hun echte passie in het tot de kern van de zaak komen, zodat anderen helemaal niet meer gered hoeven te worden.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Jantje »

JCRyle schreef:
GGotK schreef:Of iedereen doet zich op refoforum anders voor of de test klopt niet.
Ik denk dat de test een aardige richting geeft. Ik kan de uitkomsten in grote lijnen wel plaatsen bij iedereen.
Ik ook. Altijd al geweten dat @DDD en ik bijzonder grote tegenpolen van elkaar zijn. ::lol
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Dodo »

..
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Bezorgd »

Toch is dit best interessant.
In het verleden heb ik diverse trainingen gedaan waarbij dit soort tests ook gedaan moesten worden.
Een keer een groepssessie met collega's. Door dit soort tests leerden tegenpolen elkaar begrijpen.
Het ging toen meer over de overheersende kleur in je profiel. (Disc kleuren) Maar in discussies en vergaderingen daarna gebeurde het vaak dat bij onbegrip, humorvol opgemerkt werd: "Nu begrijp ik waarom je zo denkt, je hebt niet voor niets de kleur blauw (Of geel, of groen of rood ;) )
Er kwam begrip naar elkaar toe. Waarom iemand doet en denkt zoals hoe hij doet en denkt.

(Voor meer info over Disc kleuren zie bv https://patrickschriel.nl/2015/06/04/di ... -en-blauw/ )
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door J.C. Philpot »

Hier de algemene gemiddelden:
Afbeelding

Hiermee kunnen we straks bepalen of de gemiddelde refoforummer afwijkt van het gemiddelde van de overige mensheid.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Zonnebloem
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2019, 09:52

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Zonnebloem »

Ik ben een avonturier :tilt
Zet me niet in een hokje ...

isfp a
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Ad Anker »

Entertainer. Klopt als een bus.
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Framboos »

Intj-a
Architect.

Het is eenzaam aan de top, en als een van de meest zeldzame en strategisch onderlegde persoonlijkheden, weet de Architect dit maar al te goed. Architecten maken slechts twee procent van de bevolking uit, en vrouwen met dit persoonlijkheidstype zijn nog zeldzamer met slechts 0,8% – het is vaak een uitdaging om gelijkgestemden te vinden die in staat zijn om gelijke tred te houden met hun niet aflatende intellectualisme en schaakachtige manoeuvres. Mensen met het persoonlijkheidstype Architect zijn fantasierijk, maar besluitvaardig, ambitieus maar op zichzelf, verbazingwekkend nieuwsgierig, maar verspillen hun energie niet.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door helma »

Ad Anker schreef:Entertainer. Klopt als een bus.
Ik ook. Het zal wel kloppen dan :huhu
Plaats reactie