POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Vul 4 opties in: hoe zit jij in elkaar?

a. Ik ben extrovert
26
9%
b. Ik ben introvert
49
17%
a. Ik neem informatie op door feitelijk waar te nemen
45
16%
b. Ik neem informatie op door mijn intuitie
25
9%
a. Ik neem een beslissing door te denken
55
19%
b. Ik neem een beslissing met mijn gevoel
18
6%
a. Ik bekijk de wereld om me heen om te beoordelen
29
10%
b. Ik bekijk de wereld om me heen open, zonder direct een mening te vormen
41
14%
 
Totaal aantal stemmen: 288

CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door CvdW »

Bourdon16 schreef:Ik probeer mij weleens een beeld te maken van de verschillende forummers hier. Wat voor mens hij of zij is en hoe hij of zij in het leven staat. Hebben meer mensen hier 'last' van?
Dat is geen 'last', maar het was een groot onderdeel van mijn werk.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Mannetje »

Ditbenik schreef:Van zo'n beeld zal weinig kloppen denk ik. Mensen zijn in 'real-life' vaak totaal anders dan op een forum blijkt. Dat heeft o.a. te maken met wat je als lezer aan intonatie en emotie legt in wat je leest. Daardoor kunnen de woorden totaal anders 'klinken' dan ze 'klinken' voor degene die ze schreef.
Voor sommige forummers geeft dat hoop dat ze in het echte leven veel minder stekelig zijn dan op het forum. Anders zou je soms echt medelijden met hun omgeving krijgen ;)
-
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door HersteldHervormd »

Ditbenik schreef:
Bourdon16 schreef:Ik probeer mij weleens een beeld te maken van de verschillende forummers hier. Wat voor mens hij of zij is en hoe hij of zij in het leven staat. Hebben meer mensen hier 'last' van?
Van zo'n beeld zal weinig kloppen denk ik. Mensen zijn in 'real-life' vaak totaal anders dan op een forum blijkt. Dat heeft o.a. te maken met wat je als lezer aan intonatie en emotie legt in wat je leest. Daardoor kunnen de woorden totaal anders 'klinken' dan ze 'klinken' voor degene die ze schreef.
Ja dat denk ik ook, op een forum zeg je toch meer en directer dan in real-time.
Daarom dat ik me ook wel eens afgevraagd hebt of een forum wel goed is voor je sociale vaardigheden. Ik zal heel eerlijk bekennen dat ik in real-time een gesprek nooit zal laten escaleren, op een forum kan ik wel eens wat stugger zijn. Misschien ook wel dat dit één en al discussies en gesprekken zijn. Eigenlijk reageer je meer op zaken waar je het niet mee eens bent.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door -DIA- »

Het verwondert me een beetje dat hier nogal wat mensen zijn die zich introvert noemen. Ik kan er wel inkomen dat men dat in bepaalde zaken is, dan ben ik ook introvert. Maar meest moet ik wel de hand op de mond houden, en heb ik weer wat gezegd wat ik beter niet kon zeggen.
De ruimte tussen iets wel, dan niet te zeggen lijkt soms flinterdun.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Ararat »

Mannetje schreef:
Ditbenik schreef:Van zo'n beeld zal weinig kloppen denk ik. Mensen zijn in 'real-life' vaak totaal anders dan op een forum blijkt. Dat heeft o.a. te maken met wat je als lezer aan intonatie en emotie legt in wat je leest. Daardoor kunnen de woorden totaal anders 'klinken' dan ze 'klinken' voor degene die ze schreef.
Voor sommige forummers geeft dat hoop dat ze in het echte leven veel minder stekelig zijn dan op het forum. Anders zou je soms echt medelijden met hun omgeving krijgen ;)
Toch komen mensen die ik in beide werelden ken behoorlijk overeen.
Tegelijk zie ik anderen die chronisch boos lijken.

Of vaak Onder-tegen of Boven-tegen. Ik vind het wel lastig om dat om te buigen naar de 'Samen-kant'. Geen beginnen aan op een forum :)
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Plaats reactie