Ik weet wie ...... is (forummers)

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33252
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door Tiberius »

@jsf Fijn dat je inhoudelijk met de discussies meedoet. Maar het is niet verplicht om met elke discussie mee te doen.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door liz boer »

merel schreef:Wat is jammer?
Dat mensen niet meer te onvoorwaardelijk in de schepping geloven.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
JSF
Inactief
Berichten: 60
Lid geworden op: 15 jun 2019, 00:28

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door JSF »

Tiberius schreef:@jsf Fijn dat je inhoudelijk met de discussies meedoet. Maar het is niet verplicht om met elke discussie mee te doen.

Je bedoeld: Hou je mond? :OO3
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door Wim Anker »

Houdbaarheidsdatums worden te te vaak overschreden. Of het nu om de SGP, kerkenraden of mods gaat.
En dan zijn de reacties voorspelbaar. Powerplay.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10448
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door Zita »

Tiberius schreef:Helemaal eens met Eilander (behalve dan het emotionele aspect; deze discussie zit mij veel minder dwars dan hem).
Idem voor mij. En geloof mij: modereren doen we zorgvuldig. Ik claim niet dat we het volmaakt doen, want er gaat vast weleens iets mis. Maar het verwondert mij (en verdriet mij een klein beetje) dat de verwijten zich eigenlijk uitsluitend op het modteam richten.
En verder heeft Eilander het allemaal al zo goed gezegd, dat ik er nu even niets meer aan ga toevoegen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door refo »

Ad Anker schreef:
Mara schreef: dus klagen had geen zin. Stond in dat modpb!

Prima hoor, ik heb er allang vrede mee gekregen, maar aangezien je mijn naam er weer uitvist, voel ik mij geroepen dit te zeggen. Normaliter heb ik het op het forum niet over het modbeleid. Omdat ik weet hoe het werkt. :)
Je zou ook kunnen zeggen: sorry Eilander...

Eilander, heb de discussie terug gelezen en waardeer je reactie daarop.

JSF: een andere naam aannemen en daar bedekt over jokken vind ik onkies.
Wat ik ook altijd zo merkwaardig vind: zo overtuigd zijn de enige te zijn die de bijbel serieus neemt en dan zo dol zijn op een vechtmachine als de JSF. Zelfs je nickname eraan ontlenen.
Wedergeboren zijn houdt meer in dan de leer. Vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid etc.
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door Framboos »

refo schreef:
Ad Anker schreef:
Mara schreef: dus klagen had geen zin. Stond in dat modpb!

Prima hoor, ik heb er allang vrede mee gekregen, maar aangezien je mijn naam er weer uitvist, voel ik mij geroepen dit te zeggen. Normaliter heb ik het op het forum niet over het modbeleid. Omdat ik weet hoe het werkt. :)
Je zou ook kunnen zeggen: sorry Eilander...

Eilander, heb de discussie terug gelezen en waardeer je reactie daarop.

JSF: een andere naam aannemen en daar bedekt over jokken vind ik onkies.
Wat ik ook altijd zo merkwaardig vind: zo overtuigd zijn de enige te zijn die de bijbel serieus neemt en dan zo dol zijn op een vechtmachine als de JSF. Zelfs je nickname eraan ontlenen.
Wedergeboren zijn houdt meer in dan de leer. Vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid etc.
Waarom zo op de persoon? ?
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door Roos2018 »

refo schreef:
Ad Anker schreef:
Mara schreef: dus klagen had geen zin. Stond in dat modpb!

Prima hoor, ik heb er allang vrede mee gekregen, maar aangezien je mijn naam er weer uitvist, voel ik mij geroepen dit te zeggen. Normaliter heb ik het op het forum niet over het modbeleid. Omdat ik weet hoe het werkt. :)
Je zou ook kunnen zeggen: sorry Eilander...

Eilander, heb de discussie terug gelezen en waardeer je reactie daarop.

JSF: een andere naam aannemen en daar bedekt over jokken vind ik onkies.
Wat ik ook altijd zo merkwaardig vind: zo overtuigd zijn de enige te zijn die de bijbel serieus neemt en dan zo dol zijn op een vechtmachine als de JSF. Zelfs je nickname eraan ontlenen.
Wedergeboren zijn houdt meer in dan de leer. Vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid etc.
@refo, nou maak je echt een onzin opmerking.
Als het goed is houd iedereen van de issues van je werk.
Ik houd van de wijngaard, maar daarmee vereer ik nog niet de bacchus.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door Ad Anker »

Wim Anker schreef:Houdbaarheidsdatums worden te te vaak overschreden. Of het nu om de SGP, kerkenraden of mods gaat.
En dan zijn de reacties voorspelbaar. Powerplay.
Wil je ook wat zeggen, jongen. Ds. Belder schreef een mooie column hierover in de krant van vandaag.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:
Jantje schreef:.Kun je trouwens ook onderbouwen waarom je het niet eens bent met wat jij slechts een mening noemt van @Voorbijganger? Want hij staat absoluut niet alleen. Integendeel...
Ik verwacht het niet, als ik zie hoe dat hierboven al door diverse forummers is gedaan. Zie onder andere het laatste bericht van Ejvl. Daar is volgens mij geen woord Spaans bij.
Maar laat ik het omdraaien: wat maakt dat jij er zo op gebrand bent om andere gelovigen zo af te zagen? Van Huisman begrijp ik zijn worsteling wel, want hij probeert steeds aan de goede kant van de grens te blijven.
De vraag is toch echt waar die grens ligt. De letterlijk zinsnede waarom ik verbannen ben, heeft hij onlangs nog in een ander draadje gebruikt, weliswaar wat algemener, maar toch zeer terecht. Ik heb van zeer achtenswaardige forummers via pb toen bericht gehad dat ze niet begrepen waarom dit bericht over de grens ging. Die personen kunnen dat ook bevestigen. Wellicht is het handig om dat achter de schermen te doen. Het gaat nu toch allemaal openbaar, dus dit post ik er dan ook nog maar bij.

En ik schreef al eerder: het gaat me vooral ter waarschuwing en ter lering, ook voor allen die meelezen, en het gaat er ook om, om te leren hoe wij met deze invloeden van bepaalde bewegingen, die toch niet volgens Gods Woord zijn, om moeten gaan, ook gezien de tijd waarin wij leven, waarvan Gods Woord zegt dat het de eindtijd is en waar Paulus scherp over schrijft, in de tweede brief aan Timothéüs, de hoofdstukken 3 en 4 en dan van beide de eerste 5 verzen (Nog steeds heb ik daar geen enkele reactie over gehoord!).

@eilander schrijft terecht op dat ik zulke discussie nu niet meer durf te beginnen. In zekere zin voel je je toch aan banden gelegd, omdat Gods Woord niet vrij mag worden aangehaald, als het gaat om bepaalde uitwassen. En deze kritiek en zorgen zijn heel wat anders als iemand die eens flink gaat afgeven over de leer van de GGiN. Pas heb ik daar met @Simon0812 ook een intensieve discussie over gevoerd. We kwamen niet perse heel veel nader tot elkaar, maar ik heb de GGiN ondanks dat toch van harte lief, ondanks dat ik er geen lid van ben.

Daarnaast vind ik het nog steeds jammer dat je geen excuses hebt aangeboden voor de laatste post van gisterenavond, waar @Erskinees ook een hele flauwe en kinderachtige reactie op gaf.

Verder waardeer ik de post van @eilander en voel ik zeker met hem mee. Ik kom daar straks nog uitgebreider op terug. Ik ben het in veel gevallen ook met hem eens, in discussies die gevoerd worden. Dat moge duidelijk zijn.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door Ad Anker »

https://www.rd.nl/opinie/column-ds-j-be ... -1.1584326
Ad Anker schreef:
Wim Anker schreef:Houdbaarheidsdatums worden te te vaak overschreden. Of het nu om de SGP, kerkenraden of mods gaat.
En dan zijn de reacties voorspelbaar. Powerplay.
Wil je ook wat zeggen, jongen. Ds. Belder schreef een mooie column hierover in de krant van vandaag.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door Jantje »

Ad Anker schreef:
Wim Anker schreef:Houdbaarheidsdatums worden te te vaak overschreden. Of het nu om de SGP, kerkenraden of mods gaat.
En dan zijn de reacties voorspelbaar. Powerplay.
Wil je ook wat zeggen, jongen. Ds. Belder schreef een mooie column hierover in de krant van vandaag.
Tsja, hij snijdt wel een terecht punt aan, die broer van je. En ds. Belder ook.
Laatst gewijzigd door Jantje op 26 jul 2019, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33252
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door Tiberius »

Wat maakt voor jou het verschil met de leer van de GGiN?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:Wat maakt voor jou het verschil met de leer van de GGiN?
Omdat daar, met alle gebrek, net zoals in de GG, nog een evenwicht is te vinden. Dat kan ik van andere festiviteiten niet zeggen. Bovendien haalde @eilander dat voorbeeld ook aan.

Daarnaast is het ook een kerkverband binnen de reformatorische gezindte. Ook dat geldt niet voor de bewegingen waar het mij om gaat.

Waarom vraag je dit, als ik mag vragen?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door Ad Anker »

Je noemt nu een overeenkomst. Maar er wordt gevraagd naar een verschil. Ik ben ook wel benieuwd naar jouw visie.

En je blijft erg hangen in je 'andere festiviteiten'.
Plaats reactie