Ik weet wie ...... is (forummers)

Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16745
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: RE: Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:
Hendrikus schreef: Ik bleef binnen verband, dat gedoe met die uitgetredenen ook altijd :nananere
Nu moet ik toch zeggen dat dit een weinig bezijden de waarheid is. Ook ik zat onder een vreemde naam op Rehoboth, en gij ook, (Brutus!) ;)
Nou je 't zegt: uit nieuwsgierigheid wel eens bij de buren gekeken, ja. ;)
Ben je al bij de brievenbus geweest trouwens?
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:
Hendrikus schreef: Ik bleef binnen verband, dat gedoe met die uitgetredenen ook altijd :nananere
Nu moet ik toch zeggen dat dit een weinig bezijden de waarheid is. Ook ik zat onder een vreemde naam op Rehoboth, en gij ook, (Brutus!) ;)
Nou je 't zegt: uit nieuwsgierigheid wel eens bij de buren gekeken, ja. ;)
Ben je al bij de brievenbus geweest trouwens?
Nee, ik ben nog niet beneden geweest. Mijn broer heeft de krant uit de bus gehaald, en verder geen post of reclame
:love
Dat wil niet per definitie zeggen dat er niet meer in zat. De bus is diep en donker... En broederke ziet dat niet allemaal
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door merel »

Desiree schreef:
merel schreef:Ik ken niemand op dit forum
Dan weet je niet wat je mist ;)
Ik zou niet weten waar ik "ze" zou moeten ontmoeten.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10443
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door Zita »

merel schreef:
Desiree schreef:
merel schreef:Ik ken niemand op dit forum
Dan weet je niet wat je mist ;)
Ik zou niet weten waar ik "ze" zou moeten ontmoeten.
Altijd als ik door je wijk kom, spied ik verwoed om me heen of ik iemand zie die op Merel lijkt. Maar da's tamelijk lastig zoeken, omdat ik niet weet hoe je eruit ziet.
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door merel »

:haha ben erg benieuwd hoe een merel eruit ziet.


Datzelfde heb ik trouwens ook als ik naar de kerk ga ;)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10443
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door Zita »

merel schreef::haha ben erg benieuwd hoe een merel eruit ziet.


Datzelfde heb ik trouwens ook als ik naar de kerk ga ;)
Als ik weer een weekend aldaar ben, zal ik zwaaien naar iedereen die mij ook maar enigszins onbekend voorkomt. :yahoo
Charles
Berichten: 1554
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door Charles »

Hendrikus schreef:
Charles schreef:Wat je zou moeten zeggen is dat het is 'vanaf den beginne' en niet 'beginneN'.

Eerste forum was volgens mij van omsionswil. Die hield letterlijk van de een op de andere dag op. Toen werd door oud leden een nieuw forum opgericht. Was dat toen al refoforum of had dat toen een andere naam? Ik moet in iig nog regelmatig aan Rens denken.
Rens, Corydoras, Miscanthus, MM, Tukkertje...

Ja, en daarnaast is er ook nog even een afgescheiden forum buiten verband uitgetreden geweest, Rehoboth. Tja...
'Breekijzertje' natuurlijk. Wel goede discussies toen met 'De Paus', Refojongere, Rinie (nu dominee), Grace, Johannes, Mathijs, Refo (toen al) etc.
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef: Ben je al bij de brievenbus geweest trouwens?
Beste Hendrikus,
Hierbij kan ik mededelen dat uw envelop in de brievenbus is gevonden.
Mijn hartelijke dank voor uw attentie!
Vr. gr.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Voorbijganger
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 okt 2018, 15:14

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door Voorbijganger »

Charles schreef:
Hendrikus schreef:
Charles schreef:Wat je zou moeten zeggen is dat het is 'vanaf den beginne' en niet 'beginneN'.

Eerste forum was volgens mij van omsionswil. Die hield letterlijk van de een op de andere dag op. Toen werd door oud leden een nieuw forum opgericht. Was dat toen al refoforum of had dat toen een andere naam? Ik moet in iig nog regelmatig aan Rens denken.
Rens, Corydoras, Miscanthus, MM, Tukkertje...

Ja, en daarnaast is er ook nog even een afgescheiden forum buiten verband uitgetreden geweest, Rehoboth. Tja...
'Breekijzertje' natuurlijk. Wel goede discussies toen met 'De Paus', Refojongere, Rinie (nu dominee), Grace, Johannes, Mathijs, Refo (toen al) etc.
Ik kan niet beoordelen of hier nu sprake is van een beetje geschiedvervalsing of alleen van selectief waarnemen. De voorstelling doet in ieder geval geen recht aan de feiten.

Toen werd er ook regelmatig geklaagd over het optreden van het juichend christendom, ook toen zwegen of vertrokken de deelnemers uit de bevindelijke kring. Lang voor Rehoboth is een poging gedaan om personen uit de bevindelijke hoek te behouden door het creëren van een forum binnen het forum. Helaas zijn ook daar de wolven in schaapskleren binnengedrongen en zijn de bevindelijke verjaagd. Zoals niet lang gelden Huisman hier opmerkte dat een Bijbelse discussie niet (meer) mogelijk is.

Er is dus geen enkele aanleiding om te spreken dat er toen wel goede discussies waren. Niet dat ze er niet waren, maar het verleden is niet zoveel beter als het heden. Eigenlijk zie je nog steeds hetzelfde.
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door -DIA- »

Voorbijganger schreef:
Ik kan niet beoordelen of hier nu sprake is van een beetje geschiedvervalsing of alleen van selectief waarnemen. De voorstelling doet in ieder geval geen recht aan de feiten.

Toen werd er ook regelmatig geklaagd over het optreden van het juichend christendom, ook toen zwegen of vertrokken de deelnemers uit de bevindelijke kring. Lang voor Rehoboth is een poging gedaan om personen uit de bevindelijke hoek te behouden door het creëren van een forum binnen het forum. Helaas zijn ook daar de wolven in schaapskleren binnengedrongen en zijn de bevindelijke verjaagd. Zoals niet lang gelden Huisman hier opmerkte dat een Bijbelse discussie niet (meer) mogelijk is.

Er is dus geen enkele aanleiding om te spreken dat er toen wel goede discussies waren. Niet dat ze er niet waren, maar het verleden is niet zoveel beter als het heden. Eigenlijk zie je nog steeds hetzelfde.
Het kan best goed gaan. Als je niet te diep op sommige onderwerpen ingaat. Ik merk wel dat een bepaalde groep vaker dan andere 'onder vuur' ligt. Wie met 'de oude waarheid' aankomt (die kan echt vlijmscherp zijn) wordt vaak niet verdragen. Daarnaast worden dezulken extra in het oog gehouden om ze op misstappen te betrappen. Ik merk dat vaak: Men gaat doorvragen over zaken die vanouds wel bekend waren, en die men goed kan weten als men bv. digibron raadpleegt. Nu moet vanzelf ook digibron heel selectief gebruikt worden want ook via digibron komen verschillende leringen tot ons.
Wellicht dat niet alle doorvragers een verkeerde bedoeling hebben, maar het tekent toch wel wat over de geestelijk staat van kerk en staat.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door refo »

Voorbijganger schreef:
Charles schreef:
Hendrikus schreef:
Charles schreef:Wat je zou moeten zeggen is dat het is 'vanaf den beginne' en niet 'beginneN'.

Eerste forum was volgens mij van omsionswil. Die hield letterlijk van de een op de andere dag op. Toen werd door oud leden een nieuw forum opgericht. Was dat toen al refoforum of had dat toen een andere naam? Ik moet in iig nog regelmatig aan Rens denken.
Rens, Corydoras, Miscanthus, MM, Tukkertje...

Ja, en daarnaast is er ook nog even een afgescheiden forum buiten verband uitgetreden geweest, Rehoboth. Tja...
'Breekijzertje' natuurlijk. Wel goede discussies toen met 'De Paus', Refojongere, Rinie (nu dominee), Grace, Johannes, Mathijs, Refo (toen al) etc.
Ik kan niet beoordelen of hier nu sprake is van een beetje geschiedvervalsing of alleen van selectief waarnemen. De voorstelling doet in ieder geval geen recht aan de feiten.

Toen werd er ook regelmatig geklaagd over het optreden van het juichend christendom, ook toen zwegen of vertrokken de deelnemers uit de bevindelijke kring. Lang voor Rehoboth is een poging gedaan om personen uit de bevindelijke hoek te behouden door het creëren van een forum binnen het forum. Helaas zijn ook daar de wolven in schaapskleren binnengedrongen en zijn de bevindelijke verjaagd. Zoals niet lang gelden Huisman hier opmerkte dat een Bijbelse discussie niet (meer) mogelijk is.

Er is dus geen enkele aanleiding om te spreken dat er toen wel goede discussies waren. Niet dat ze er niet waren, maar het verleden is niet zoveel beter als het heden. Eigenlijk zie je nog steeds hetzelfde.
Nee, hoor. Alleen leg je van te voren al vast wat jij een goede discussie vindt. En wat Huisman 'Bijbels' vond, is in werkelijkheid 'Bijbels volgens Huisman'. Daarom moet discussie mogelijk zijn. Heel veel zgn 'Bijbelse waarheden' zijn interpretaties.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door Bezorgd »

Toch worden hier de verschillen uitvergroot.
Ik draai ook al wat jaartjes mee.
Maar het forum is al die jaren een afspiegeling geweest van de gereformeerde gezindte.
En de discussies die er waren en zijn, zijn discussies die ook de hele kerkhistorie steeds weer terug ziet keren.
Ik zie het als verschillen die er ook altijd al waren bij bv: de Marrowman , de rekkelijken en preciezen, Calvinisme en hypercalvinisme, Hervormden en afgescheidenen. Wat meer rationalisten en de wat meer mystieken.
Ik denk dat je het niet groter moet maken dan het is.

Het is wel zo, dat je op een forum als deze, om moet kunnen gaan met wat verschillen. Dat is ook het bestaansrecht van een discussieplatform .
Ik vermoed dat tussen alle !! formummers, de overeenkomsten groter zijn dan de verschillen. Maar daar praten we niet over ;)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door Jantje »

Nee...

Dat wil men ook niet. Als je het al eens probeert, dan reageert men er niet op of wil men dat niet toegeven. :nonnon
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door DDD »

Ik ben duidelijk geen 'men'. Dat heb ik altijd al gevonden, trouwens.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door Jongere »

Voorbijganger schreef:Er is dus geen enkele aanleiding om te spreken dat er toen wel goede discussies waren. Niet dat ze er niet waren, maar het verleden is niet zoveel beter als het heden. Eigenlijk zie je nog steeds hetzelfde.
Er is niet zo veel reden om het verleden te verheerlijken. Op OSW ging het er niet altijd even sjiek aan toe en er stond ook bijzonder veel onzin op. In een bepaald opzicht was er in het verleden eerder meer dan minder ruimte voor andere geluiden. Jelle, Dafne, Rens, Marnix, hebben hier ook jaren verkeerd. Hoewel de laatste uiteindelijk ook te ver buiten de forumkaders stond.
Maar toch kan ik me uit het verleden meer inhoudelijke discussies herinneren dan ik die nu zie. Er waren regelmatig heel inhoudelijke, uitvoerige theologische gesprekken. O.a. met ndonselaar, zonderling, memento, geka, etc. Daar heb ik erg veel van geleerd. Ik zie dat nu niet meer terug. Voor mijn gevoel worden inhoudelijke discussies nu vrij snel "gekaapt" door zijsporen. Ook vonden de gesprekken in het verleden echt plaats binnen kaders van de gereformeerde theologie, terwijl die nu vaker juist zelf ter discussie staat.
Overigens klonk destijds wel regelmatig het geluid dat de inhoudelijke discussies te gedetailleerd en te veel voor ingewijden waren.
Plaats reactie