Benoem 2 goede dingen van jouw kerk (gemeente)

amateur-theoloog
Verbannen
Berichten: 392
Lid geworden op: 03 mei 2019, 21:51

Re: Benoem 2 goede dingen van jouw kerk (gemeente)

Bericht door amateur-theoloog »

DDD schreef:
amateur-theoloog schreef:
DDD schreef:Hoe zit het met de aandacht voor de 'grijzaarden'? Stellen senioren dat ook op prijs? In mijn omgeving zouden oudere gemeenteleden zeker niet vereerd zijn met zulke aandacht.
Ik heb niets gezegd aan de manier waarop ouderen aandacht krijgen, dus waarom heb je het dan speciaal over 'zulke' aandacht?
Op diverse wijzen wordt dit in onze gemeente tot stand gebracht, namelijk:
- Ouderenmiddagen;
- Bezoekjes aan ouderen die bijv. ziek geweest zijn of alleenstaand zijn door zowel kerkenraads- alsook gemeenteleden (steunkring);
- Kinderen en jongeren uit de kerk organiseren soms iets voor de ouderen, zoals een maaltijd met psalmen zingen.
Ik heb nu e.e.a. genoemd. Ouderen, oftewel grijzaarden stellen dat zeker wel op prijs, hoor. De één heeft er wat meer behoefte aan dan de ander, dus zijn we niet opdringerig en stellen we geen verplichtingen. We behandelen ze verder ook niet anders dan anderen. We zien het echter als Bijbelse roeping en plicht om aan onze ouderen te gedenken in de avond van hun leven, omdat zij ons hebben grootgebracht. Zouden we dat alles dan niet vergelden?

Wat voor oudere mensen zitten er dan in jouw gemeente? Zijn die nogal op zichzelf gericht dan?
In ieder geval ouderen die geen grijsaard zijn. En verder laat ik het er maar bij. Ik vind dat je je wonderlijk en deels onbehoorlijk uitdrukt, maar je zult het zelf wel heel stichtelijk vinden.
Bij ons alle mensen boven de 65 grijs. Mijn manier van uitdrukken is wellicht onderscheiden aan dat van jou en veel anderen, maar ik kies daar bewust voor. Ik kies voor de verandering.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Benoem 2 goede dingen van jouw kerk (gemeente)

Bericht door Geytenbeekje »

Hendrikus schreef:
refo schreef:Ons kerkgebouw heeft het meeste gekost van alle GG kerkgebouwen.
Ons parkeerterrein idem van alle parkeerterreinen in eigendom van een GG.
boegbeeld van de biblebelt, blijkbaar
https://www.catharijneconvent.nl/tentoo ... qiT5KJSjIA
Bezoek ook iemand uit de Biblebelt.
Sinds wanneer zijn we een vreemd, exclusief soort dier geworden ?
amateur-theoloog
Verbannen
Berichten: 392
Lid geworden op: 03 mei 2019, 21:51

Re: Benoem 2 goede dingen van jouw kerk (gemeente)

Bericht door amateur-theoloog »

Geytenbeekje schreef:
Hendrikus schreef:
refo schreef:Ons kerkgebouw heeft het meeste gekost van alle GG kerkgebouwen.
Ons parkeerterrein idem van alle parkeerterreinen in eigendom van een GG.
boegbeeld van de biblebelt, blijkbaar
https://www.catharijneconvent.nl/tentoo ... qiT5KJSjIA
Bezoek ook iemand uit de Biblebelt.
Sinds wanneer zijn we een vreemd, exclusief soort dier geworden ?
Sinds de christenheid in Nederland in de minderheid is gekomen en de onkerkelijken in de meerderheid.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Benoem 2 goede dingen van jouw kerk (gemeente)

Bericht door Geytenbeekje »

Geld het dan meer voor mensen die niet in de Biblebelt wonen ?
amateur-theoloog
Verbannen
Berichten: 392
Lid geworden op: 03 mei 2019, 21:51

Re: Benoem 2 goede dingen van jouw kerk (gemeente)

Bericht door amateur-theoloog »

Geytenbeekje schreef:Geld het dan meer voor mensen die niet in de Biblebelt wonen ?
Zou kunnen. Alhoewel je ziet dat onkerkelijken van elders soms neerstrijken in de Biblebelt om daar een woninkje te zoeken, maar van God noch gebod afweten.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Benoem 2 goede dingen van jouw kerk (gemeente)

Bericht door Zita »

amateur-theoloog schreef:
Geytenbeekje schreef:Geld het dan meer voor mensen die niet in de Biblebelt wonen ?
Zou kunnen. Alhoewel je ziet dat onkerkelijken van elders soms neerstrijken in de Biblebelt om daar een woninkje te zoeken, maar van God noch gebod afweten.
Hoe durven ze. Alsof ze niet hadden kunnen weten dat bepaalde gebieden een refo-reservaat zijn. :bobo
amateur-theoloog
Verbannen
Berichten: 392
Lid geworden op: 03 mei 2019, 21:51

Re: Benoem 2 goede dingen van jouw kerk (gemeente)

Bericht door amateur-theoloog »

Zita schreef:
amateur-theoloog schreef:
Geytenbeekje schreef:Geld het dan meer voor mensen die niet in de Biblebelt wonen ?
Zou kunnen. Alhoewel je ziet dat onkerkelijken van elders soms neerstrijken in de Biblebelt om daar een woninkje te zoeken, maar van God noch gebod afweten.
Hoe durven ze. Alsof ze niet hadden kunnen weten dat bepaalde gebieden een refo-reservaat zijn. :bobo
Ze weten wel dat daar reformatorische mensen wonen, maar niet wat die reformatorische mensen geloven.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Benoem 2 goede dingen van jouw kerk (gemeente)

Bericht door Geytenbeekje »

Refo's zijn ook christenen maar vinden zaken zoals bevinding, bepalde gewoonte (tot eer van God) ook heel belangrijk dus ja er zit wel verschil en die wordt groter naarmate je een grotere ligging krijgt.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Benoem 2 goede dingen van jouw kerk (gemeente)

Bericht door Jantje »

Zita schreef:
amateur-theoloog schreef:
Geytenbeekje schreef:Geld het dan meer voor mensen die niet in de Biblebelt wonen ?
Zou kunnen. Alhoewel je ziet dat onkerkelijken van elders soms neerstrijken in de Biblebelt om daar een woninkje te zoeken, maar van God noch gebod afweten.
Hoe durven ze. Alsof ze niet hadden kunnen weten dat bepaalde gebieden een refo-reservaat zijn. :bobo
Wist je wel dat in bijvoorbeeld Elspeet zulke mensen op zondag niet hun auto wassen of hun gras maaien? Dat heb ik ooit in die documentaire van Andries Knevel gezien.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Benoem 2 goede dingen van jouw kerk (gemeente)

Bericht door liz boer »

amateur-theoloog schreef:
Zita schreef:
amateur-theoloog schreef:
Geytenbeekje schreef:Geld het dan meer voor mensen die niet in de Biblebelt wonen ?
Zou kunnen. Alhoewel je ziet dat onkerkelijken van elders soms neerstrijken in de Biblebelt om daar een woninkje te zoeken, maar van God noch gebod afweten.
Hoe durven ze. Alsof ze niet hadden kunnen weten dat bepaalde gebieden een refo-reservaat zijn. :bobo
Ze weten wel dat daar reformatorische mensen wonen, maar niet wat die reformatorische mensen geloven.
Een mooi moment om het te gaan vertellen, in onze straat weten veel mensen wel wat we geloven, dat hebben we in de loop der jaren meerdere malen verteld en ik hoop dat xe het ook aan onze levenswandel zien
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Benoem 2 goede dingen van jouw kerk (gemeente)

Bericht door liz boer »

Jantje schreef:
Zita schreef:
amateur-theoloog schreef:
Geytenbeekje schreef:Geld het dan meer voor mensen die niet in de Biblebelt wonen ?
Zou kunnen. Alhoewel je ziet dat onkerkelijken van elders soms neerstrijken in de Biblebelt om daar een woninkje te zoeken, maar van God noch gebod afweten.
Hoe durven ze. Alsof ze niet hadden kunnen weten dat bepaalde gebieden een refo-reservaat zijn. :bobo
Wist je wel dat in bijvoorbeeld Elspeet zulke mensen op zondag niet hun auto wassen of hun gras maaien? Dat heb ik ooit in die documentaire van Andries Knevel gezien.
Deden onze vorige buren ook niet uit eigen beweging
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Bijdrager
Berichten: 190
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:08

Re: Benoem 2 goede dingen van jouw kerk (gemeente)

Bericht door Bijdrager »

1. Onze gemeente bestaat alleen maar uit zondaren.
2. De voorgangers zijn ook gewone mensen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Benoem 2 goede dingen van jouw kerk (gemeente)

Bericht door Zeeuw »

amateur-theoloog schreef:
DDD schreef:
amateur-theoloog schreef:
DDD schreef:Hoe zit het met de aandacht voor de 'grijzaarden'? Stellen senioren dat ook op prijs? In mijn omgeving zouden oudere gemeenteleden zeker niet vereerd zijn met zulke aandacht.
Ik heb niets gezegd aan de manier waarop ouderen aandacht krijgen, dus waarom heb je het dan speciaal over 'zulke' aandacht?
Op diverse wijzen wordt dit in onze gemeente tot stand gebracht, namelijk:
- Ouderenmiddagen;
- Bezoekjes aan ouderen die bijv. ziek geweest zijn of alleenstaand zijn door zowel kerkenraads- alsook gemeenteleden (steunkring);
- Kinderen en jongeren uit de kerk organiseren soms iets voor de ouderen, zoals een maaltijd met psalmen zingen.
Ik heb nu e.e.a. genoemd. Ouderen, oftewel grijzaarden stellen dat zeker wel op prijs, hoor. De één heeft er wat meer behoefte aan dan de ander, dus zijn we niet opdringerig en stellen we geen verplichtingen. We behandelen ze verder ook niet anders dan anderen. We zien het echter als Bijbelse roeping en plicht om aan onze ouderen te gedenken in de avond van hun leven, omdat zij ons hebben grootgebracht. Zouden we dat alles dan niet vergelden?

Wat voor oudere mensen zitten er dan in jouw gemeente? Zijn die nogal op zichzelf gericht dan?
In ieder geval ouderen die geen grijsaard zijn. En verder laat ik het er maar bij. Ik vind dat je je wonderlijk en deels onbehoorlijk uitdrukt, maar je zult het zelf wel heel stichtelijk vinden.
Bij ons alle mensen boven de 65 grijs. Mijn manier van uitdrukken is wellicht onderscheiden aan dat van jou en veel anderen, maar ik kies daar bewust voor. Ik kies voor de verandering.
Gewoon blijven doen. Ik vind dat je keurig verwoord wat jullie in kerk doen. Er zullen altijd mensen wat vinden van woorden in de marge en vallen over een grassprietje.
amateur-theoloog
Verbannen
Berichten: 392
Lid geworden op: 03 mei 2019, 21:51

Re: Benoem 2 goede dingen van jouw kerk (gemeente)

Bericht door amateur-theoloog »

Zeeuw schreef: Gewoon blijven doen. Ik vind dat je keurig verwoord wat jullie in kerk doen. Er zullen altijd mensen wat vinden van woorden in de marge en vallen over een grassprietje.
Eindelijk nog eens een nuchtere Zeeuw.
amateur-theoloog
Verbannen
Berichten: 392
Lid geworden op: 03 mei 2019, 21:51

Re: Benoem 2 goede dingen van jouw kerk (gemeente)

Bericht door amateur-theoloog »

Bijdrager schreef: 1. Onze gemeente bestaat alleen maar uit zondaren.
2. De voorgangers zijn ook gewone mensen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zijn dat twee goede dingen?
Of zijn dat dingen om te betreuren?
Plaats reactie