Bij welke supermarkt doe jij je boodschappen?

Ik doe mijn boodschappen hoofdzakelijk bij....

Jumbo
16
18%
Aldi
12
13%
Albert Heijn
20
22%
Lidl
13
14%
Spar
0
Geen stemmen
Coop
6
7%
Dirk vd Broek
3
3%
Attent
1
1%
Anders
20
22%
 
Totaal aantal stemmen: 91

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9188
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Bij welke supermarkt doe jij je boodschappen?

Bericht door parsifal »

Zita schreef:
Piet Puk schreef:Waar doen wij Refoforummers hoofdzakelijk onze boodschappen?
85% Lidl (zit om de hoek, goed en goedkoop), 13% AH (de aanbiedingen), 2% Jumbo (omdat daar de eierkoeken het lekkerst zijn)
2% van de inkopen eierkoeken :modo , dat is indrukwekkend.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Bij welke supermarkt doe jij je boodschappen?

Bericht door windorgel »

Ik mis de Plus in het rijtje, dus heb gekozen voor 'anders'.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10441
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Bij welke supermarkt doe jij je boodschappen?

Bericht door Zita »

parsifal schreef:
Zita schreef:
Piet Puk schreef:Waar doen wij Refoforummers hoofdzakelijk onze boodschappen?
85% Lidl (zit om de hoek, goed en goedkoop), 13% AH (de aanbiedingen), 2% Jumbo (omdat daar de eierkoeken het lekkerst zijn)
2% van de inkopen eierkoeken :modo , dat is indrukwekkend.
Mwah, dat zal het niet precies zijn. Maar als ik dan toch in die Jumbo rondloop, gaat er nog weleens iets anders ook meteen mee.
-DIA-
Berichten: 32735
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Bij welke supermarkt doe jij je boodschappen?

Bericht door -DIA- »

Zita schreef:
parsifal schreef:
Zita schreef:
Piet Puk schreef:Waar doen wij Refoforummers hoofdzakelijk onze boodschappen?
85% Lidl (zit om de hoek, goed en goedkoop), 13% AH (de aanbiedingen), 2% Jumbo (omdat daar de eierkoeken het lekkerst zijn)
2% van de inkopen eierkoeken :modo , dat is indrukwekkend.
Mwah, dat zal het niet precies zijn. Maar als ik dan toch in die Jumbo rondloop, gaat er nog weleens iets anders ook meteen mee.
Daar zijn supermarkten voor. Verleiden om meer te kopen dan je van plan was....
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
aggieoudje
Berichten: 901
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Bij welke supermarkt doe jij je boodschappen?

Bericht door aggieoudje »

De Jumbo omdat die als enige niet op zondag open is. Ik moet er een stukje voor fietsen maar dat heb ik er voor over om deze ondernemer te steunen in zijn standpunt dat hij niet op zondag open wil!
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Bij welke supermarkt doe jij je boodschappen?

Bericht door Dodo »

Ik keek vanmorgen eens in het koopzegelprogramma van de jumbo. Als je nou eens ongemerkt dat boekje volspaart, kun je dat bij iemand in de bus doen die wel een extraatje kan gebruiken. Maar ik zie er toch van af. ik weet niet wie dat bedacht heeft, maar het rendement is zo gering dat het lachwekkend is. Je koopt zegeltjes voor tien cent per stuk, en als je er 25 op een kaart hebt geplakt, is die kaart € 2,60 waard. Dus dan heb je een dubbeltje winst.
Wat geld in een envelop bij iemand in de bus doen is eenvoudiger.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12002
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Bij welke supermarkt doe jij je boodschappen?

Bericht door Herman »

Een dubbeltje op € 2,50. Dat is een rente van 4%. Dat krijg je niet bij de bank.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Bij welke supermarkt doe jij je boodschappen?

Bericht door Dodo »

Herman schreef:Een dubbeltje op € 2,50. Dat is een rente van 4%. Dat krijg je niet bij de bank.
Ja, dat had ik ook uitgerekend. Maar dan moet ik wel elke keer naar de jumbo voor de boodschappen, om de zegeltjes vragen, die in mijn portemonnee bewaren en inplakken. Dat is veel werk voor een dubbeltje winst. En ik geef dan ook nog mijn NAW-gegevens aan de jumbo.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Bij welke supermarkt doe jij je boodschappen?

Bericht door Orchidee »

aggieoudje schreef:De Jumbo omdat die als enige niet op zondag open is. Ik moet er een stukje voor fietsen maar dat heb ik er voor over om deze ondernemer te steunen in zijn standpunt dat hij niet op zondag open wil!
Jij ook!?
Hoor het van meerderen ineens de afgelopen maanden.
Sinds de Emté gesloten is zijn er nog meer "overgestapt"
Ik persoonlijk zie er de meerwaarde niet van in!
Als ik boodschappen of andere dingen wil kopen waar de zondagrust nog "heilig" is kan je bijna nergens meer wat kopen!
Overal zit zondagse arbeid achter!
Ook bij de Krimpense JUMBO op de Korf!Afbeelding
Maar goed; nobel strevenAfbeelding
Ik voel me er juist niet zo "thuis"Afbeelding
Wij doen bijna alle boodschappen bij de Appie, soms voor "de leut" bij Lidl of Aldi wat dingetjes Afbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: RE: Re: Bij welke supermarkt doe jij je boodschappen?

Bericht door Nasrani »

Jantje schreef:Zolang mijn woonplaats hier niet openbaar genoemd wordt, vind ik alles best. :nananere

O ja en had ik al gezegd dat het nog minstens 2,5 weken duurt voor het beroepingswerk weer echt interessant wordt? Op dit moment is het erg rustig hoor.
Ik had een bepaald idee van je woonplaats.... maar dat blijkt nu niet te kloppen..... Afbeelding
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Bij welke supermarkt doe jij je boodschappen?

Bericht door DDD »

Toch word ik er wel heel blij van dat iemand zijn boodschappen speciaal doet bij een supermarkt die op zondag dicht is. In mijn dorp is zo'n supermarkt er niet, en dan moet ik een eind verderop. Maar als het een reëele optie is, dan vind ik dat toch mooi. Ik hoorde eens dat in jullie dorp de AH met de zondag erbij minder omzet draait dan zonder de zondag. Ik weet niet of dat (nog steeds) zo is, maar dat is dan toch een duidelijk getuigenis.
Erskinees
Berichten: 2749
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Bij welke supermarkt doe jij je boodschappen?

Bericht door Erskinees »

De lokale Emte (met vers vlees, goed brood en zelf gesneden vlees en kaas) is hier een slechte Jumbo geworden, helaas.
margrietha
Berichten: 185
Lid geworden op: 26 mei 2016, 23:08

Re: Bij welke supermarkt doe jij je boodschappen?

Bericht door margrietha »

Herman schreef:Voor de kruidenierswaren ah.nl en voor het overige de locale groenteboer, bakker, slager, kaasboer en slijterij.
Ik probeer ook zoveel mogelijk de plaatselijke ondernemers te steunen, weet uit ervaring hoe hard deze mensen moeten werken voor de concurrentie van de grote supermarkten
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bij welke supermarkt doe jij je boodschappen?

Bericht door Mara »

Erskinees schreef:De lokale Emte (met vers vlees, goed brood en zelf gesneden vlees en kaas) is hier een slechte Jumbo geworden, helaas.
Ik ben ook niet enthousiast meer over de Jumbo. Het was eerst een soort gezellige Brabantse winkel met goede spullen en niet duur.
Maar veel groente en fruit is zelfs duurder dan bij AH!
Hier zat een SuperdeBoer die Jumbo geworden is, maar ik kwam er voorheen vaker.
Ik kom eenmaal per week voor veel basisboodschappen bij Hoogvliet en eenmaal per week bij de AH voor de wat specifiekere boodschappen die de anderen niet in het assortiment hebben.
En kaas, brood, het meeste vlees en vleeswaren e.d. haal ik bij de middenstander.
Ik ga ong. 1 x per maand naar een Plus, vind ik ook een prettige winkel met goede kwaliteit voedingswaren.

Bestaat de EmTé niet meer trouwens? Volgens mij zat er eentje in Krimpen, dat weet Orchidee misschien?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32735
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Bij welke supermarkt doe jij je boodschappen?

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
Erskinees schreef:De lokale Emte (met vers vlees, goed brood en zelf gesneden vlees en kaas) is hier een slechte Jumbo geworden, helaas.
Ik ben ook niet enthousiast meer over de Jumbo. Het was eerst een soort gezellige Brabantse winkel met goede spullen en niet duur.
Maar veel groente en fruit is zelfs duurder dan bij AH!
Hier zat een SuperdeBoer die Jumbo geworden is, maar ik kwam er voorheen vaker.
Ik kom eenmaal per week voor veel basisboodschappen bij Hoogvliet en eenmaal per week bij de AH voor de wat specifiekere boodschappen die de anderen niet in het assortiment hebben.
En kaas, brood, het meeste vlees en vleeswaren e.d. haal ik bij de middenstander.
Ik ga ong. 1 x per maand naar een Plus, vind ik ook een prettige winkel met goede kwaliteit voedingswaren.

Bestaat de EmTé niet meer trouwens? Volgens mij zat er eentje in Krimpen, dat weet Orchidee misschien?
Ik denk dat de laatste Emté rond deze tijd zal sluiten. In juni zou de Emté-formule definitief passé moeten zijn.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie