Wie of wat is het goede doel?

Thea
Berichten: 1086
Lid geworden op: 03 jan 2019, 14:54

Re: Wie of wat is het goede doel?

Bericht door Thea »

Hebben ze geen website? Dat vind ik wel heel vreemd. Het zit in Veenendaal. Ze schijnen een kantoor te hebben met ca. 20 medewerkers.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wie of wat is het goede doel?

Bericht door Mannetje »

Ooit was er een goed doel en als je gift daar eindigde op ,99 stuurden ze je geen post op. Dus in plaats van 25 euro maakte je dan 24,99 over en kreeg je die ellende niet. Maar ik weet niet meer welk doel dat was.
-
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wie of wat is het goede doel?

Bericht door Ad Anker »

Thea schreef:Hebben ze geen website? Dat vind ik wel heel vreemd. Het zit in Veenendaal. Ze schijnen een kantoor te hebben met ca. 20 medewerkers.
https://geziningevaar.nl/
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wie of wat is het goede doel?

Bericht door -DIA- »

ZGG
EVGG
GBS
Zondagsrust en heiliging
Bonisa Zending
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wie of wat is het goede doel?

Bericht door Mannetje »

-DIA- schreef:ZGG
EVGG
GBS
Zondagsrust en heiliging
Bonisa Zending
Kom over en help
Ontmoeting
Friedensstimme
-
Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wie of wat is het goede doel?

Bericht door Ambtenaar »

Foodwatch
Leger des Heils
KWF
Natuurmonumenten
Voedselbanken
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Wie of wat is het goede doel?

Bericht door Bonny »

Thea schreef:Ik krijg veel post van de stichting 'gezin in nood'. Ik heb er ooit een gift aan gegeven en nu word ik overspoeld met post. Kent iemand deze stichting?
Bedoel je “Gezin in gevaar”? Want ik herken de werkwijze. Na 1 gift ook ettelijke brieven ontvangen. We hebben de laatste in stukjes gescheurd en in een retourenvelop gedaan. Daarna was het over.
The Groom's still waiting at the altar
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wie of wat is het goede doel?

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:Foodwatch
Leger des Heils
KWF
Natuurmonumenten
Voedselbanken
Bill en Melinda Gates Foundation niks voor je? :)
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wie of wat is het goede doel?

Bericht door J.C. Philpot »

Ik vind Friedensstimme één van de mooiste goede doelen.

Het geld gaat met name naar verkondiging van het evangelie, en dat gebeurt door lokale evangelisten, die in tegenstelling tot westerse zendelingen de cultuur en taal al kennen, en lokaal onder het opzicht van de Ongeregistreerde Baptistenunie staan.

Er zijn verschillen met ons, maar deze mensen leven dicht bij de bijbel, leven de boodschap van zonde en genade uit, zijn bewogen met verloren zielen, leven eenvoudig, en hebben het gebed als hoogste prioriteit. Ik kan het iedereen aanbevelen deze stichting te ondersteunen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wie of wat is het goede doel?

Bericht door Herman »

Susanna schreef:
Herman schreef:Weet iemand wat de gedachte is achter de redenering dat het bij tienden minimaal om het dubbele gaat, dus 20% van je inkomen?
In totaal omvatten de Bijbelse tienden 20,5 procent van het bruto inkomen. Ik citeer rabbijn Evers"
2 % van de bruto landbouwproducten ging naar de van werk vrijgestelde priesters in de tempel, de kohaniem. Dan blijft er 98 % over. Daarvan ging een tiende (9,8 %) naar de levieten, die ondersteunende functies in de tempel hadden, voornamelijk godsdienstleraar voor Israël. Van de overblijvende 88,2 % ging in het eerste, tweede, vierde en vijfde jaar een tiende (8,82 %) naar het op godsdienstig voorgeschreven wijze consumptief opmaken daarvan met het gezin in Jeruzalem, een soort heilige vakantie. Dat was trouwens ongeveer hetzelfde bedrag als ons vakantiegeld nu. In het derde en zesde jaar ging die 8,82 % naar de armen. In het zevende jaar, het sabbatjaar, werd het land niet bewerkt en was alles wat er groeide voor iedereen. In totaal bedroegen de bijbelse tienden dus 20,5 procent van het bruto inkomen.
Bron: https://www.nik.nl/2005/02/tsedaka-bijb ... dadigheid/
Bedankt. Hier heb ik wat aan.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wie of wat is het goede doel?

Bericht door HersteldHervormd »

Herman schreef:
Susanna schreef:
Herman schreef:Weet iemand wat de gedachte is achter de redenering dat het bij tienden minimaal om het dubbele gaat, dus 20% van je inkomen?
In totaal omvatten de Bijbelse tienden 20,5 procent van het bruto inkomen. Ik citeer rabbijn Evers"
2 % van de bruto landbouwproducten ging naar de van werk vrijgestelde priesters in de tempel, de kohaniem. Dan blijft er 98 % over. Daarvan ging een tiende (9,8 %) naar de levieten, die ondersteunende functies in de tempel hadden, voornamelijk godsdienstleraar voor Israël. Van de overblijvende 88,2 % ging in het eerste, tweede, vierde en vijfde jaar een tiende (8,82 %) naar het op godsdienstig voorgeschreven wijze consumptief opmaken daarvan met het gezin in Jeruzalem, een soort heilige vakantie. Dat was trouwens ongeveer hetzelfde bedrag als ons vakantiegeld nu. In het derde en zesde jaar ging die 8,82 % naar de armen. In het zevende jaar, het sabbatjaar, werd het land niet bewerkt en was alles wat er groeide voor iedereen. In totaal bedroegen de bijbelse tienden dus 20,5 procent van het bruto inkomen.
Bron: https://www.nik.nl/2005/02/tsedaka-bijb ... dadigheid/
Bedankt. Hier heb ik wat aan.
Staat niet verkeerd, je naam in het groen :)

Overigens vind ik Mbuma en Timotheos mooie doelen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wie of wat is het goede doel?

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:
Bill en Melinda Gates Foundation niks voor je? :)
Hoezo?
newton
Berichten: 673
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Wie of wat is het goede doel?

Bericht door newton »

J.C. Philpot schreef:Ik vind Friedensstimme één van de mooiste goede doelen.

Het geld gaat met name naar verkondiging van het evangelie, en dat gebeurt door lokale evangelisten, die in tegenstelling tot westerse zendelingen de cultuur en taal al kennen, en lokaal onder het opzicht van de Ongeregistreerde Baptistenunie staan.

Er zijn verschillen met ons, maar deze mensen leven dicht bij de bijbel, leven de boodschap van zonde en genade uit, zijn bewogen met verloren zielen, leven eenvoudig, en hebben het gebed als hoogste prioriteit. Ik kan het iedereen aanbevelen deze stichting te ondersteunen.
In het licht van werken met lokale mensen mag je zeker ook denken aan NET Foundation, voor toerusting van voorgangers.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wie of wat is het goede doel?

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef:
Bill en Melinda Gates Foundation niks voor je? :)
Hoezo?
Gewoon joh :yahoo
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
MGG
Berichten: 3463
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Wie of wat is het goede doel?

Bericht door MGG »

https://www.rd.nl/artikel/1036929-is-ti ... -deze-tijd

De video geeft genoeg stof tot nadenken.

Het geven van tijd wordt naar mijn idee vaak onderbelicht. Ook de uitspraak dat tienden slechts een begin zijn, vind ik het overdenken waard. Tot slot denk ik dat de volgende quote zeer treffend is.
'Geld geven is een medicijn tegen gierigheid en hebzucht.'
Plaats reactie