Leerkrachtentekort Amerika en Canada
Leerkrachtentekort Amerika en Canada
Ik zie regelmatig advertenties in de krant staan waarin leerkrachten voor reformatorische scholen in Amerika en Canada worden gevraagd.
Waarom zou dat zijn? Je zou toch zeggen dat daar genoeg mensen moeten zijn die een hbo kunnen volgen. Over het algemeen zijn migranten toch relatief slim of in ieder geval ondernemend.
Heeft onderwijs daar geen prioriteit, zijn de mensen gemiddeld te ondernemend ingesteld, is het een soort vrijwilligerswerk waar de mensen zelf geen zin in hebben of zijn Nederlanders om andere redenen nodig?
Waarom zou dat zijn? Je zou toch zeggen dat daar genoeg mensen moeten zijn die een hbo kunnen volgen. Over het algemeen zijn migranten toch relatief slim of in ieder geval ondernemend.
Heeft onderwijs daar geen prioriteit, zijn de mensen gemiddeld te ondernemend ingesteld, is het een soort vrijwilligerswerk waar de mensen zelf geen zin in hebben of zijn Nederlanders om andere redenen nodig?
Re: leerkrachtentekort Amerika en Canada
Dat heet ontwikkelingssamenwerking met een mooi woord!DDD schreef:Ik zie regelmatig advertenties in de krant staan waarin leerkrachten voor reformatorische scholen in Amerika en Canada worden gevraagd.
Waarom zou dat zijn? Je zou toch zeggen dat daar genoeg mensen moeten zijn die een hbo kunnen volgen. Over het algemeen zijn migranten toch relatief slim of in ieder geval ondernemend.
Heeft onderwijs daar geen prioriteit, zijn de mensen gemiddeld te ondernemend ingesteld, is het een soort vrijwilligerswerk waar de mensen zelf geen zin in hebben of zijn Nederlanders om andere redenen nodig?
Re: leerkrachtentekort Amerika en Canada
Ik vind dit wel een goede vraag. Net als in Nederland zal het personeelstekort op de GG scholen in Canada en de VS problematische vormen hebben. En wellicht is hun vijver een stuk kleiner. Ik denk dat ze van buiten hun eigen kerken geen personeel aannemen, m.u.v. de Nederlandse zusterkerken. Dat is wat ik denk.DDD schreef:Ik zie regelmatig advertenties in de krant staan waarin leerkrachten voor reformatorische scholen in Amerika en Canada worden gevraagd.
Waarom zou dat zijn? Je zou toch zeggen dat daar genoeg mensen moeten zijn die een hbo kunnen volgen. Over het algemeen zijn migranten toch relatief slim of in ieder geval ondernemend.
Heeft onderwijs daar geen prioriteit, zijn de mensen gemiddeld te ondernemend ingesteld, is het een soort vrijwilligerswerk waar de mensen zelf geen zin in hebben of zijn Nederlanders om andere redenen nodig?
Re: leerkrachtentekort Amerika en Canada
Dan vraag ik me af waarom ze ook in de DWS adverterenAd Anker schreef:Ik vind dit wel een goede vraag. Net als in Nederland zal het personeelstekort op de GG scholen in Canada en de VS problematische vormen hebben. En wellicht is hun vijver een stuk kleiner. Ik denk dat ze van buiten hun eigen kerken geen personeel aannemen, m.u.v. de Nederlandse zusterkerken. Dat is wat ik denk.DDD schreef:Ik zie regelmatig advertenties in de krant staan waarin leerkrachten voor reformatorische scholen in Amerika en Canada worden gevraagd.
Waarom zou dat zijn? Je zou toch zeggen dat daar genoeg mensen moeten zijn die een hbo kunnen volgen. Over het algemeen zijn migranten toch relatief slim of in ieder geval ondernemend.
Heeft onderwijs daar geen prioriteit, zijn de mensen gemiddeld te ondernemend ingesteld, is het een soort vrijwilligerswerk waar de mensen zelf geen zin in hebben of zijn Nederlanders om andere redenen nodig?
-
- Berichten: 16185
- Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
- Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com
Re: leerkrachtentekort Amerika en Canada
Lezen, @Piet! (Ik ga er vanuit dat @Ad niet alleen de NRC noemt, maar ook de kerken die in Nederland 'zusterkerken' worden genoemd.)Ad Anker schreef:m.u.v. de Nederlandse zusterkerken
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Re: leerkrachtentekort Amerika en Canada
Inderdaad. Het gaat om die 2 kerkverbanden.Jantje schreef:Lezen, @Piet! (Ik ga er vanuit dat @Ad niet alleen de NRC noemt, maar ook de kerken die in Nederland 'zusterkerken' worden genoemd.)Ad Anker schreef:m.u.v. de Nederlandse zusterkerken
Re: leerkrachtentekort Amerika en Canada
Mijn definitie van Nederlandse zusterkerken is toch anders. Als GGiN-er voel ik de RCNA als zusterkerken, niet de NRC.
Re: leerkrachtentekort Amerika en Canada
We hebben hier met de Driestar een Pabo die veel leerkrachten afleverd die op ‘onze’ scholen meestal goed uit de voeten kunnen. Zouden er dergelijke opleidingen in Amerika/Canada zijn?DDD schreef:Ik zie regelmatig advertenties in de krant staan waarin leerkrachten voor reformatorische scholen in Amerika en Canada worden gevraagd.
Waarom zou dat zijn? Je zou toch zeggen dat daar genoeg mensen moeten zijn die een hbo kunnen volgen. Over het algemeen zijn migranten toch relatief slim of in ieder geval ondernemend.
Heeft onderwijs daar geen prioriteit, zijn de mensen gemiddeld te ondernemend ingesteld, is het een soort vrijwilligerswerk waar de mensen zelf geen zin in hebben of zijn Nederlanders om andere redenen nodig?
-
- Berichten: 16185
- Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
- Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com
Re: leerkrachtentekort Amerika en Canada
Als ik, als GG-er, het over de zusterkerken in Nederland heb, doel ik op de (O)GGiN, de HHK en het behoudende deel van de CGK en de Ger. Bond.Piet Puk schreef:Mijn definitie van Nederlandse zusterkerken is toch anders. Als GGiN-er voel ik de RCNA als zusterkerken, niet de NRC.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Re: leerkrachtentekort Amerika en Canada
Ach joh.Piet Puk schreef:Mijn definitie van Nederlandse zusterkerken is toch anders. Als GGiN-er voel ik de RCNA als zusterkerken, niet de NRC.
Re: leerkrachtentekort Amerika en Canada
Zou je niet gewoon on-topic kunnen gaan? Evenals Piet P en Ad A overigens.Jantje schreef:Als ik, als GG-er, het over de zusterkerken in Nederland heb, doel ik op de (O)GGiN, de HHK en het behoudende deel van de CGK en de Ger. Bond.Piet Puk schreef:Mijn definitie van Nederlandse zusterkerken is toch anders. Als GGiN-er voel ik de RCNA als zusterkerken, niet de NRC.
Re: leerkrachtentekort Amerika en Canada
Ik weet niet of op reformatorische scholen in Canada de werkomstandigheden hetzelfde zijn als voor openbaar onderwijs, die in Canada erg goed zijn. Er is daar echt een lerarenoverschot, dus ik vraag me af waarom dat niet blijkt op de reformatorische scholen. Gaat de eigen aanwas niet het onderwijs in? Adverteert men standaard internationaal, maar neemt men toch voornamelijk Caanadezen aan? Of gaat de eigen aanwas liever werken in het openbaar onderwijs omdat dat veel meer zekerheid geeft (en je ook iets kunt betekenen voor de kinderen die niet Christelijk zijn opgevoed)?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Re: leerkrachtentekort Amerika en Canada
Ik denk dat je in Canada een universitaire studie moet doen om leerkracht te worden.
Dat een universitaire studie niet heel erg aanbevolen wordt omdat veel jongeren daar de band met het christelijk geloof verliezen.
Dat de studie te lang duurt voor de jongeren die daar relatief jong trouwen.
Dat de lonen bij het Reformatorisch onderwijs vrij laag zijn omdat de ouders alles zelf moeten bekostigen.
Dat de scholen liever gekwalificeerde leerkrachten uit Nederland aantrekken dan mensen uit hun eigen gemeentes die niet volledig bevoegd zijn, omdat er sprake is dat er een wet komt waarin geëist wordt dat er alleen onderwijs gegeven mag worden door bevoegde leerkrachten, en dat zou voor veel scholen een groot probleem opleveren.
Maar dit zijn mijn gedachten die opkomen uit stukjes informatie die ik gehoord heb in Canada.
Dat een universitaire studie niet heel erg aanbevolen wordt omdat veel jongeren daar de band met het christelijk geloof verliezen.
Dat de studie te lang duurt voor de jongeren die daar relatief jong trouwen.
Dat de lonen bij het Reformatorisch onderwijs vrij laag zijn omdat de ouders alles zelf moeten bekostigen.
Dat de scholen liever gekwalificeerde leerkrachten uit Nederland aantrekken dan mensen uit hun eigen gemeentes die niet volledig bevoegd zijn, omdat er sprake is dat er een wet komt waarin geëist wordt dat er alleen onderwijs gegeven mag worden door bevoegde leerkrachten, en dat zou voor veel scholen een groot probleem opleveren.
Maar dit zijn mijn gedachten die opkomen uit stukjes informatie die ik gehoord heb in Canada.
Re: leerkrachtentekort Amerika en Canada
Ik zie veel overeenkomsten met Turken en Marokkanen in Nederland. Het zou interessant zijn om daar meer van te weten.
Re: leerkrachtentekort Amerika en Canada
Ik vind dit eigenlijk erg. Waarom is men zo bang om te studeren? Als je gelooft dat de Heere de hemel en aarde geschapen heeft dan kan goede wetenschap toch niet tegenover het geloof staan en we kunnen toch onze jongeren wel opleiden om goede wetenschap te herkennen?helma schreef:Ik denk dat je in Canada een universitaire studie moet doen om leerkracht te worden.
Dat een universitaire studie niet heel erg aanbevolen wordt omdat veel jongeren daar de band met het christelijk geloof verliezen.
Dat de studie te lang duurt voor de jongeren die daar relatief jong trouwen.
Dat de lonen bij het Reformatorisch onderwijs vrij laag zijn omdat de ouders alles zelf moeten bekostigen.
Dat de scholen liever gekwalificeerde leerkrachten uit Nederland aantrekken dan mensen uit hun eigen gemeentes die niet volledig bevoegd zijn, omdat er sprake is dat er een wet komt waarin geëist wordt dat er alleen onderwijs gegeven mag worden door bevoegde leerkrachten, en dat zou voor veel scholen een groot probleem opleveren.
Maar dit zijn mijn gedachten die opkomen uit stukjes informatie die ik gehoord heb in Canada.
Ook is het m.i. niet goed dat Christelijk onderwijs niet door de overheid betaald wordt. In Nederland zijn we wat dat betreft erg bevoorrecht (maar m.i. wel op een rechtvaardige manier).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."