Autoliefhebbers

Welke auto rijden jullie?

Mazda
2
2%
BMW
4
3%
Opel
15
13%
Volkswagen
20
17%
Volvo
10
8%
Ford
8
7%
Mercedes-Benz
4
3%
Renault
6
5%
Peugeot
4
3%
Overig
47
39%
 
Totaal aantal stemmen: 120

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Autoliefhebbers

Bericht door refo »

Van 2000-2007 hadden we een Nissan Serena. Niet echt een mooie auto, maar had 8 volledige en ruime zitplaatsen, zelfs voor volwassenen.
Bijzonderheid: de motor zat tussen de 2 voorstoelen.
De nieuwe Serena is niet in Nederland op de markt gekomen, omdat toen de Zafira was geïntroduceerd.
Online
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Zeeuw »

refo schreef:Van 2000-2007 hadden we een Nissan Serena. Niet echt een mooie auto, maar had 8 volledige en ruime zitplaatsen, zelfs voor volwassenen.
Bijzonderheid: de motor zat tussen de 2 voorstoelen.
De nieuwe Serena is niet in Nederland op de markt gekomen, omdat toen de Zafira was geïntroduceerd.
Is Nissan dan door Opel geconfisqueerd?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Autoliefhebbers

Bericht door refo »

Zeeuw schreef:
refo schreef:Van 2000-2007 hadden we een Nissan Serena. Niet echt een mooie auto, maar had 8 volledige en ruime zitplaatsen, zelfs voor volwassenen.
Bijzonderheid: de motor zat tussen de 2 voorstoelen.
De nieuwe Serena is niet in Nederland op de markt gekomen, omdat toen de Zafira was geïntroduceerd.
Is Nissan dan door Opel geconfisqueerd?
Nee, wat ik me herinner is dat ze bij Nissan in Nederland zo geschrokken waren van de populariteit van de Zafira, dat ze bang waren dat de Serena niet meer verkocht zou worden.
Online
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Zeeuw »

refo schreef:
Zeeuw schreef:
refo schreef:Van 2000-2007 hadden we een Nissan Serena. Niet echt een mooie auto, maar had 8 volledige en ruime zitplaatsen, zelfs voor volwassenen.
Bijzonderheid: de motor zat tussen de 2 voorstoelen.
De nieuwe Serena is niet in Nederland op de markt gekomen, omdat toen de Zafira was geïntroduceerd.
Is Nissan dan door Opel geconfisqueerd?
Nee, wat ik me herinner is dat ze bij Nissan in Nederland zo geschrokken waren van de populariteit van de Zafira, dat ze bang waren dat de Serena niet meer verkocht zou worden.
Ok. Dat is toch best een rare redenering? Alle andere merken hebben toch ook van dat soort modellen. Ik vind, al hou ik niet zo van het merk, de nieuwe Scenic bv best mooi. Mijn zwager heeft een Peugeot 5008, ook mooi.
Ik zit een beetje vast aan mn kleine diesel, omdat ik iedere dag 200 km woon-werk heb.
Mannetje
Berichten: 7735
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Mannetje »

De Serena en de Zafira zijn echter niet helemaal te vergelijken. Een Zafira is meer een 5+2 dan een echte zevenzitter. Daarnaast heb je nauwelijks bagageruimte als alle zeven de zitplaatsen worden gebruikt.

Dat was voor ons ook de reden om geen nieuwe Zafira te zoeken toen de vorige op was, maar een Ford Galaxy te kopen. Daar heb je zeven echte zitplaatsen en dan ook nog ruimte voor de kinderwagen en extra bagage.
-
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Habitat »

Een auto is om te gebruiken, niet om van te houden of lief te hebben. Of de christen arm of rijk is, een kleine of een grote auto heeft.
Online
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Zeeuw »

Habitat schreef:Een auto is om te gebruiken, niet om van te houden of lief te hebben. Of de christen arm of rijk is, een kleine of een grote auto heeft.
Je laatste zin is wat raar. Wat bedoel je exact?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Orchidee »

Wij kopen ook geen splinternieuwe auto.
Één met de kop eraf idd.
Maar voelt voor ons splinternieuw en super de luxe!
17 maanden is tie
Het is maar een vervoersmiddel!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Online
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Zeeuw »

Orchidee schreef:Wij kopen ook geen splinternieuwe auto.
Één met de kop eraf idd.
Maar voelt voor ons splinternieuw en super de luxe!
17 maanden is tieAfbeelding
Het is maar een vervoersmiddel!
Ik vind 17 maanden erg nieuw. Mijn 'nieuwste' auto was 3,5 jaar.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Autoliefhebbers

Bericht door Orchidee »

Zeeuw schreef:
Orchidee schreef:Wij kopen ook geen splinternieuwe auto.
Één met de kop eraf idd.
Maar voelt voor ons splinternieuw en super de luxe!
17 maanden is tieAfbeelding
Het is maar een vervoersmiddel!
Ik vind 17 maanden erg nieuw. Mijn 'nieuwste' auto was 3,5 jaar.
Is ook vreselijk nieuw.!
De eerste keer voor mij zo nieuw Afbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Erskinees
Berichten: 2749
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Erskinees »

Habitat schreef:Een auto is om te gebruiken, niet om van te houden of lief te hebben. Of de christen arm of rijk is, een kleine of een grote auto heeft.
Een christen mag tot op een zekere grens zijn vreugde halen uit dit tijdelijke leven. Er is echt niets mis met het hebben van hobby's, zoals het liefhebben van auto's.
Online
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: Autoliefhebbers

Bericht door Zeeuw »

Orchidee schreef:
Zeeuw schreef:
Orchidee schreef:Wij kopen ook geen splinternieuwe auto.
Één met de kop eraf idd.
Maar voelt voor ons splinternieuw en super de luxe!
17 maanden is tieAfbeelding
Het is maar een vervoersmiddel!
Ik vind 17 maanden erg nieuw. Mijn 'nieuwste' auto was 3,5 jaar.
Is ook vreselijk nieuw.!
De eerste keer voor mij zo nieuw Afbeelding
Haha. Wie weet, misschien komen wij er ook aan toe ooit. Ik kocht de Seat Ibizia ST toen die net uit de periode van geen wegenbelasting betalen kwam. Veel mensen kwamen er toen achter dat ze toch wel erg weinig reden voor 1000 wegenbelasting per jaar. Dus kon relatief goedkoop een relatief nieuwe auto kopen met weinig km.
Online
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Autoliefhebbers

Bericht door DDD »

Wandelende schreef:
DDD schreef:Een nieuwe Alto is ongeveer even duur in gebruik als een tweedehands van een jaar oud, heb ik wel eens begrepen van de Consumentenbond of de ANWB. Dus je ziet dat mensen bij zulke auto's die voornamelijk prive en om praktische redenen gebruikt worden, 'rationelere' keuzes maken.
Maar een Alto van een maand oud is nog altijd voordeliger in aanschaf dan een Alto gloednieuw uit de showroom. Dat punt bedoelt @eilander, vermoed ik.
Ik heb ook wel eens naar een mini-auto gekeken, en toen was het werkelijk andersom. Het ligt waarschijnlijk maar net aan de levertijd.
Online
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Autoliefhebbers

Bericht door DDD »

Wandelende schreef:Gebruikt iemand ook een deelauto, zoals bijvoorbeeld Greenwheels?
Ik zit bij Snappcar. Meestal gebruik ik mijn eigen auto als ik een auto nodig heb, maar soms is het handig er een in Limburg of Friesland te huren in de buurt van een station.

Ik ben over Snappcar erg tevreden.
-DIA-
Berichten: 32735
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Autoliefhebbers

Bericht door -DIA- »

Mijn eerste: een Volkswagen Typ 1 (ook bekend als Käfer, Beetle, Fusca, en vele lokale namen), nieuw gekocht na het behalen van mijn rijbewijs in 1972

Mijn tweede: Weer een Volkswagen, na de introductie van Typ 17, beter bekend als de Golf 1 uit 1974, kocht ik deze auto. Dus de eerste generatie van Volkswagens populaire Golf.

Mijn derde auto was weer een Volkswagen Typ 17A uit 1979, beter bekend als een gefecelifte versie van de Volkswagen Golf 1

Mijn vierde auto was een net nieuw op de markt gekomen Renault Clio 1 uit 1992. Een tweedeurs hatchback.

Mijn vijfde en huidige auto is wat kleiner, handzamer in de stad, makkelijk in kleine gaatjes te parkeren, een auto die ik nooit wilde, maar toch uiteindelijk kocht: De Hyunday Atoz, uit 2004. Een ronduit lelijk log koekblik, qua uiterlijk, maar één ding: Hij doet nog steeds wat je van hem verwacht: Hij brengt je van A naar B. Maar hoef je niet van een Atos te verwachten.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie