Autoliefhebbers

Welke auto rijden jullie?

Mazda
2
2%
BMW
4
3%
Opel
15
13%
Volkswagen
20
17%
Volvo
10
8%
Ford
8
7%
Mercedes-Benz
4
3%
Renault
6
5%
Peugeot
4
3%
Overig
47
39%
 
Totaal aantal stemmen: 120

Zeeuw
Berichten: 11605
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Zeeuw »

refo schreef:
Erskinees schreef:Dacia's verdienen wat mij betreft niet bepaald een schoonheidsprijs. Het oog wil ook wat.
De nieuwe Logan is best een fraaie auto.
Zeker. Vergeleken met de Multipla is zelfs een Lohan mooi :D
ejvl
Berichten: 5746
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Autoliefhebbers

Bericht door ejvl »

eilander schreef:Waarom kopen mensen een nieuwe (en dan bedoel ik echt een nieuwe) auto, vraag ik me weleens af. Als ik daarvoor het geld had, zou ik toch nog altijd een auto kopen die een jaar oud is ofzo. Dan is in elk geval de kop eraf, en de onderhoudskosten zijn nog steeds te verwaarlozen, denk ik.
Een nieuwe Alto of Panda is net zo duur dan een tweedehands Volvo of Volkswagen, ligt er natuurlijk aan hoe oud.
Ik mag auto's uitkiezen als lease auto, dus nieuw, maar zal zelf niet snel een nieuwe kopen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Autoliefhebbers

Bericht door eilander »

ejvl schreef:
eilander schreef:Waarom kopen mensen een nieuwe (en dan bedoel ik echt een nieuwe) auto, vraag ik me weleens af. Als ik daarvoor het geld had, zou ik toch nog altijd een auto kopen die een jaar oud is ofzo. Dan is in elk geval de kop eraf, en de onderhoudskosten zijn nog steeds te verwaarlozen, denk ik.
Een nieuwe Alto of Panda is net zo duur dan een tweedehands Volvo of Volkswagen, ligt er natuurlijk aan hoe oud.
Ik mag auto's uitkiezen als lease auto, dus nieuw, maar zal zelf niet snel een nieuwe kopen.
Ja, zo kun je wel doorgaan natuurlijk. Twee nieuwe Volvo's zijn even duur als een tweedehands Maybach (of zoiets, ik heb me er niet in verdiept). Ik denk ook dat er niet zoveel mensen zitten te dubben of ze nu een tweedehands Volvo nemen of een nieuwe Alto. En ook bij een nieuwe Alto vraag ik me dan af: waarom een nieuwe?
Het geeft verder niet, ik vind het niet een principieel punt ofzo. Ik vroeg het mij gewoon af.
Online
DDD
Berichten: 28702
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Autoliefhebbers

Bericht door DDD »

Een nieuwe Alto is ongeveer even duur in gebruik als een tweedehands van een jaar oud, heb ik wel eens begrepen van de Consumentenbond of de ANWB. Dus je ziet dat mensen bij zulke auto's die voornamelijk prive en om praktische redenen gebruikt worden, 'rationelere' keuzes maken.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Wandelende »

DDD schreef:Een nieuwe Alto is ongeveer even duur in gebruik als een tweedehands van een jaar oud, heb ik wel eens begrepen van de Consumentenbond of de ANWB. Dus je ziet dat mensen bij zulke auto's die voornamelijk prive en om praktische redenen gebruikt worden, 'rationelere' keuzes maken.
Maar een Alto van een maand oud is nog altijd voordeliger in aanschaf dan een Alto gloednieuw uit de showroom. Dat punt bedoelt @eilander, vermoed ik.
(~)
Piet Puk
Berichten: 5457
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Piet Puk »

Ik heb een eend.
:offtopic

Dit hoort in een dierentopic thuis, niet bij auto's :banghead
Geeske_1991
Berichten: 113
Lid geworden op: 11 apr 2018, 11:00

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Geeske_1991 »

Een alfa Romeo giulietta

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Autoliefhebbers

Bericht door eilander »

Wandelende schreef:
DDD schreef:Een nieuwe Alto is ongeveer even duur in gebruik als een tweedehands van een jaar oud, heb ik wel eens begrepen van de Consumentenbond of de ANWB. Dus je ziet dat mensen bij zulke auto's die voornamelijk prive en om praktische redenen gebruikt worden, 'rationelere' keuzes maken.
Maar een Alto van een maand oud is nog altijd voordeliger in aanschaf dan een Alto gloednieuw uit de showroom. Dat punt bedoelt @eilander, vermoed ik.
Juist.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Ditbenik »

Habitat schreef:Een christen kan een auto hebben, maar niet een "liefhebber" zijn van auto's.
Dat is net zoiets als een 'een christen mag wel een huis hebben maar hij mag het niet mooi vinden. '
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Bezorgd »

Ik begrijp Habitat wel.
Als ik zie wat er aan auto's wordt uitgegeven in onze gezindte vraag ik me echt af of dat verantwoord is.
En om een eerste levensbehoefte, een huis, te vergelijken met een auto, gaat niet op.
Al vind je daar ook veel doorgeslagen materialisme.

Een stuk bezinning op dit punt is goed denk ik.
Zeeuw
Berichten: 11605
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Zeeuw »

Bezorgd schreef:Ik begrijp Habitat wel.
Als ik zie wat er aan auto's wordt uitgegeven in onze gezindte vraag ik me echt af of dat verantwoord is.
En om een eerste levensbehoefte, een huis, te vergelijken met een auto, gaat niet op.
Al vind je daar ook veel doorgeslagen materialisme.

Een stuk bezinning op dit punt is goed denk ik.
Eens. Ik zie om me heen echtparen die ‘uit de kinderen zijn’ kasten van 1000 m3 neerzetten. M.i. niet je eerste levensbehoefte.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Autoliefhebbers

Bericht door FlyingEagle »

Wij hebben 1 auto een VW Golf 6 DSG zo’n 10 jaar oud. Niet per se heel snel of zo maar dat scheelt ons ook niet echt. We hebben liever veel opties. Er zit stoelverwarming in en speciaal voor mijn vrouw een achteruit rij camera. ;) oja hij kan ook automatisch inparkeren maar dat heb ik nog nooit gebruikt.

Ik ga zelf altijd met de trein of de fiets naar het werk dus we hebben ook maar 1 auto nodig.
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Floppy »

refo schreef:
Floppy schreef:Dacia Logan MCV 7 zitter; nieuw gekocht in 2010.
Simpel en bijzonder doeltreffend. Jammer dat ze 'm niet meer maken (in 7 zits).
Dat is nu de Lodgy.
Die is een heel stuk duurder en luxer, wat mij betreft niet in dezelfde categorie als de logan mcv.
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Floppy »

Erskinees schreef:Dacia's verdienen wat mij betreft niet bepaald een schoonheidsprijs. Het oog wil ook wat.
Mijn portomonnee wil ook wat...
Leuk zo'n mooie Mercedes, totdat je bij de IKEA staat of een halve schoolklas mee moet nemen...
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Wandelende »

Gebruikt iemand ook een deelauto, zoals bijvoorbeeld Greenwheels?
(~)
Plaats reactie