Autoliefhebbers

Welke auto rijden jullie?

Mazda
2
2%
BMW
4
3%
Opel
15
13%
Volkswagen
20
17%
Volvo
10
8%
Ford
8
7%
Mercedes-Benz
4
3%
Renault
6
5%
Peugeot
4
3%
Overig
47
39%
 
Totaal aantal stemmen: 120

ZWP
Berichten: 1663
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Autoliefhebbers

Bericht door ZWP »

HersteldHervormd schreef:
refo schreef:Mijn auto heeft 3 cilinders.
Ben je er verdrietig over?
Blij aan de pomp, lijkt me?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Autoliefhebbers

Bericht door Orchidee »

ZWP schreef:
HersteldHervormd schreef:
refo schreef:Mijn auto heeft 3 cilinders.
Ben je er verdrietig over?
Blij aan de pomp, lijkt me?
Zeker, ik ookAfbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Mannetje »

3 cilinders is niet perse zuiniger dan 4.

Al ben ik dik tevreden met mijn 3 in de Clio. Rijdt echt prima, heerlijk autootje.
En ik ben ook tevreden met de 4 in onze Galaxy. Die slurpen wel veel meer, maar moeten dan ook bijna twee keer zoveel voortbewegen.
-
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Autoliefhebbers

Bericht door DDD »

Leuk om te lezen over de koets van de ouders van DIA. Mijn vader heeft ook nog met paard en wagen gereden, dus zo heel erg lang geleden is dat allemaal niet. Voor de middenklasse kwam de auto pas na 1955/1960.

Maar JC Philpot is een jonge man, dat scheelt;-)
Online
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: RE: Re: Autoliefhebbers

Bericht door HersteldHervormd »

-DIA- schreef:
Orchidee schreef:
HersteldHervormd schreef:
Orchidee schreef:AfbeeldingWat een decadent materialisme allemaal Afbeelding
Doe niet zo overdreven.
Mag ik dat vinden?
Wees blij dat je een vervoermiddel hebt dat je veilig, gemakkelijk en droog van a naar b brengt.
Mijn ouders hadden pas een auto toen ik 12 jaar was en er zijn diverse vrienden en familieleden die nog steeds geen eigen auto hebben dus het gemak, veiligheid en comfort van een auto waardeer ik zéér maar hoe het eruitziet doet er echt niet toe!
Mijn ouders hebben nooit een automobile gehad. Het vervoer van ons dorp naar de kerk in R. ging per luxe touringcar, ofwel in gewoon Nederlands, per koets. Hij was wel niet van goud, maar wel netjes en luxe afgewerkt en ingericht, en zonder beelden uit ons slavernijverleden. Ik kan me het ding als kind nog herinneren.
Hoeveel pk hadden die paarden? ;)

Als kind dacht ik dat vroeger toen mijn ouders jong waren de hele wereld zwart-wit was, van de dia’s en foto’s die ik zag :haha.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: Autoliefhebbers

Bericht door -DIA- »

HersteldHervormd schreef:
Hoeveel pk hadden die paarden? ;)

Als kind dacht ik dat vroeger toen mijn ouders jong waren de hele wereld zwart-wit was, van de dia’s en foto’s die ik zag :haha.
De paardenkracht (Nederlands symbool pk en vaak zo uitgesproken) is een oude eenheid van arbeidsvermogen, waarvan het gebruik sinds 1978 – bij de invoering van het SI-stelsel – wettelijk niet meer is toegestaan. De naam paardenkracht is verwarrend, want het is geen eenheid van kracht maar van vermogen. De Engelse naam horsepower (symbool HP) geeft die verwarring niet.... Zie verder Wikipedia...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Autoliefhebbers

Bericht door HersteldHervormd »

https://www.ad.nl/auto/dit-zijn-de-tien ... ~ad2bf609/

Zijn het toch weer de Aziaten die er vandoor gaan met de prijzen. Toch is dit natuurlijk al heel erg lang bekend.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Online
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Autoliefhebbers

Bericht door HersteldHervormd »

Ik heb wat ingevreten vuil op de lak van mijn auto. Kleidoek erover helpt niet echt krijg ik het idee. Nog iemand goede tips?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Erik1960 »

HersteldHervormd schreef:Ik heb wat ingevreten vuil op de lak van mijn auto. Kleidoek erover helpt niet echt krijg ik het idee. Nog iemand goede tips?
ik ben grote fan van de poetsmiddelen van eenzet. https://eenzet.nl/winkel/extra-lakreiniger/
Voor metallic lak moet je een ander product hebben.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Mannetje »

HersteldHervormd schreef:Ik heb wat ingevreten vuil op de lak van mijn auto. Kleidoek erover helpt niet echt krijg ik het idee. Nog iemand goede tips?
Je er niet druk om maken. Het kan geen kwaad.
-
Online
Zeeuw
Berichten: 11549
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Zeeuw »

Mijn redelijk nieuwe auto stond afgelopen week keurig bij kantoor geparkeerd, toen een jonge, druzige, kerel, soepel achteruit wilde rijden. Alleen, de bocht te kort nam. Ik vond het een stuk vervelender voor hem als voor mijn leaseauto. Na een bak gezamenlijke koffie ging het wel weer, maar zuur geld voor hem.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Autoliefhebbers

Bericht door -DIA- »

Zeeuw schreef:Mijn redelijk nieuwe auto stond afgelopen week keurig bij kantoor geparkeerd, toen een jonge, druzige, kerel, soepel achteruit wilde rijden. Alleen, de bocht te kort nam. Ik vond het een stuk vervelender voor hem als voor mijn leaseauto. Na een bak gezamenlijke koffie ging het wel weer, maar zuur geld voor hem.
Ik kan wel vertellen, mits er geen ruzie over komt, dat mijn broer in grote lijnen hetzelfde is overkomen... Geen boze of zure gezichten, maar alles in goede harmonie afgewikkeld.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
Zeeuw
Berichten: 11549
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:
Zeeuw schreef:Mijn redelijk nieuwe auto stond afgelopen week keurig bij kantoor geparkeerd, toen een jonge, druzige, kerel, soepel achteruit wilde rijden. Alleen, de bocht te kort nam. Ik vond het een stuk vervelender voor hem als voor mijn leaseauto. Na een bak gezamenlijke koffie ging het wel weer, maar zuur geld voor hem.
Ik kan wel vertellen, mits er geen ruzie over komt, dat mijn broer in grote lijnen hetzelfde is overkomen... Geen boze of zure gezichten, maar alles in goede harmonie afgewikkeld.
Mooi. Het kan best in goed overleg gaan. Nu scheelt het wellicht wel dat de schuldvraag hier zo overduidelijk naar 1 kant uitviel, dat er weinig discussie was. Ik heb ook wel eens een discussie met een Duitser gevoerd. Dat was nog niet eenvoudig.
Online
merel
Berichten: 9675
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Autoliefhebbers

Bericht door merel »

Mannetje schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik heb wat ingevreten vuil op de lak van mijn auto. Kleidoek erover helpt niet echt krijg ik het idee. Nog iemand goede tips?
Je er niet druk om maken. Het kan geen kwaad.
Dat zou ook mijn insteek zijn. Daarnaast wassen wij onze auto ook zo weinig dat meer of minder vuil niet eens opvalt. Afgelopen herfstvakantie dacht ik goede sier te maken door de hele auto van binnen schoon te maken. Een uur later haalde mijn man zaken grond/zand en allerlei planken hout op. Alles voor niets schoongemaakt.
Online
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Autoliefhebbers

Bericht door HersteldHervormd »

Mannetje schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik heb wat ingevreten vuil op de lak van mijn auto. Kleidoek erover helpt niet echt krijg ik het idee. Nog iemand goede tips?
Je er niet druk om maken. Het kan geen kwaad.
Dat maak ik zelf toch wel uit? Ik stel een bewuste vraag, als ik me er niet druk om zou maken zou ik het niet vragen.
Het is vrij simpel om zulke antwoorden te geven. Ik vraag me af waarom je dit antwoord geeft?

Soms zie ik wel eens auto's op de snelweg rijden die misschien al een jaar niet schoongemaakt zijn, nou dan vind ik je echt een varken. Je maakt je huis toch ook regelmatig schoon?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie