Autoliefhebbers

Welke auto rijden jullie?

Mazda
2
2%
BMW
4
3%
Opel
15
13%
Volkswagen
20
17%
Volvo
10
8%
Ford
8
7%
Mercedes-Benz
4
3%
Renault
6
5%
Peugeot
4
3%
Overig
47
39%
 
Totaal aantal stemmen: 120

Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Autoliefhebbers

Bericht door liz boer »

Luther schreef:Wel jammer dat het meest betrouwbare automerk er niet bij staat. Die hebben wij.
Geen herziene versie?
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Mannetje »

Wij hebben voor het gezin een Ford Galaxy. Heerlijk ruim.
-
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Autoliefhebbers

Bericht door CvdW »

KZ-525-T. Rijdt heerlijk en mag verkocht worden. Ik ben toe aan een andere limousine.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Dodo »

Mannetje schreef:Wij hebben voor het gezin een Ford Galaxy. Heerlijk ruim.
Die hebben wij ook gehad. Een heel fijne auto, ik heb er nog wel eens heimwee naar. Veel ruimte.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Mannetje »

CvdW schreef:KZ-525-T. Rijdt heerlijk en mag verkocht worden. Ik ben toe aan een andere limousine.
D.1
Merk
MERCEDES-BENZ

D.3
Handelsbenaming
S 600 MAYBACH

:)

Doet mij denken aan een aantal jaar geleden. Ik reed in een autootje rond met kenteken TD-PG-32. (Renault Clio I). Leerlingen vroegen mijn kenteken en ik vergiste me. 32-TD-PG. Was een auto in een heel andere categorie...
-
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Nasrani »

J.C. Philpot schreef:Dacia Logan zou een optie zijn, daar hebben we er 1 van rondrijden. Maar ik heb gehoord van collega's dat de directeur geen Dacia's meer wil in het bedrijf.

Fabia is misschien wel wat inderdaad. Dat is ook een beetje hetzelfde formaat als de Clio die ik nu rijd.
Wij zijn aangenaam verrast door de KIA Ceed. Onbekend maakt wel eens onbemind.
Ik heb jaren Opel Astra station gereden. Maar zou die echt nooit meer terug willen.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Wandelende »

Hier ook twee auto's. Maar ik heb de Ford aangeklikt, dat is namelijk de 'hoofdauto'.

Overigens ben ik wel op zoek naar een andere auto. Graag iets kleiner, bijv. een Up!.
(~)
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Ditbenik »

'Ik kan geen auto betalen, daarom rijd ik altijd een oude Mercedes'. :) Dat is wel de goedkoopste oplossing. 40.000 km per jaar. Eén keer per jaar APK en een grote beurt. Verder nooit iets aan doen.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Jongere »

Honda Jazz als gezinsauto. Zeer tevreden over. Bijzonder veel ruimte: de achterbank kan helemaal plat (gelijkvloers) omdat de benzinetank voorin zit, waarmee je een enorme kofferbak krijgt. Tegelijk heeft hij niet de lengte van een stationwagen, waarmee het in de stad prima parkeren is. Rijdt goed, pittig motortje, erg zuinig voor z'n bouwjaar. Ik weet niet of de wat nieuwere modellen hetzelfde karakter hebben gehouden, maar wij zijn hier heel tevreden over.

En daarnaast een Opel Corsa. Stuk nieuwer dan de Honda. Rijdt dus wel wat comfortabeler en 'luxer'. Maar de motor is wat flauwer en minder zuinig dan de Honda.
Germanicus
Berichten: 726
Lid geworden op: 10 jul 2010, 11:10

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Germanicus »

Nissan X-Trail
Hier beneden is het niet.
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Floppy »

Dacia Logan MCV 7 zitter; nieuw gekocht in 2010.
Simpel en bijzonder doeltreffend. Jammer dat ze 'm niet meer maken (in 7 zits).
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Autoliefhebbers

Bericht door ejvl »

Volkswagen Golf GTE, lease auto. Gelukkig nog kunnen verlengen tot eind volgend jaar ivm de 7% bijtelling.
Heerlijke auto, bloedsnel, DSG automaat, adaptive cruise controll en dergelijken.

En nog een kleine Peugeot voor m'n vrouw.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Mara »

Ik cross al jaren rond in een Suzuki Alto. Elke 5 jaar koop ik een nieuwe. Start altijd, goedkope jaarlijkse onderhoudsbeurt en door de tijd is hij wel wat groter en luxer geworden.
Als gezinsauto hebben we sinds kort een Opel Mokka.
Germanicus schreef:Nissan X-Trail
Ah die was bij ons ook favoriet, maar financieel net buiten ons bereik.
Mooie auto :super
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Autoliefhebbers

Bericht door eilander »

Waarom kopen mensen een nieuwe (en dan bedoel ik echt een nieuwe) auto, vraag ik me weleens af. Als ik daarvoor het geld had, zou ik toch nog altijd een auto kopen die een jaar oud is ofzo. Dan is in elk geval de kop eraf, en de onderhoudskosten zijn nog steeds te verwaarlozen, denk ik.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Mara »

eilander schreef:Waarom kopen mensen een nieuwe (en dan bedoel ik echt een nieuwe) auto, vraag ik me weleens af. Als ik daarvoor het geld had, zou ik toch nog altijd een auto kopen die een jaar oud is ofzo. Dan is in elk geval de kop eraf, en de onderhoudskosten zijn nog steeds te verwaarlozen, denk ik.
Dat is in mijn geval minder interessant. Want ze zijn tweedehands behoorlijk duur.
Onderhoudskosten zijn sowieso te verwaarlozen bij de Alto hoor.
Onze Opel hebben we wel "met de kop eraf" gekocht. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie