Pakjesavond

Hou jij vanavond Pakjesavond?

Ja
12
32%
Nee
26
68%
Zeg ik niet
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 38

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Pakjesavond

Bericht door Herman »

Het was gezellig. De kinderen liggen al op bed. Nu snel in het gekregen boek duiken.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Pakjesavond

Bericht door refo »

Dit jaar voor het eerst in bijna 60 jaar niet. Dochter en schoonzoon zitten in Cambridge, dus is het niet compleet. Bovendien zijn ze zelf meestal de initiator van de avond, de laatste jaren.
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Pakjesavond

Bericht door Erskinees »

Uiteraard! Een van de leukste avonden van het jaar.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Pakjesavond

Bericht door Ad Anker »

Herman schreef:Het was gezellig. De kinderen liggen al op bed. Nu snel in het gekregen boek duiken.
Bij ons idem dito. Alleen ik kreeg een fles Jachtbitter. Daar duik ik nog maar niet in. :foufou
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Pakjesavond

Bericht door Chrisje72 »

Ja, onverwacht! Door ziekte kon ik het zelf niet organiseren en had ik gezegd dat we dit jaar voor het eerst zouden overslaan maar dochterlief was het daar niet mee eens en heeft een stel cadeautjes gekocht die we gezellig met het sinterklaas dobbelspel verdeeld en uitgepakt hebben.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Pakjesavond

Bericht door Dodo »

merel schreef:
J.C. Philpot schreef:
Jantje schreef:
J.C. Philpot schreef:Nee.
Wat nee? Eet jij ook geen chocoladeletter?
Op mijn werk heb ik er 1 gekregen en bijna geheel opgegeten. Vanavond thuis breng ik lezend in bad door. Met een glas whisky.
Lezend in bad met een kop thee lijkt mij ook heerlijk. Denk alleen dat ik een aantal verdrietige kinderen zou hebben. Dus vanmiddag toch uitgebreid gevierd.

@ dodo vieren jullie helemaal niets? Op welke leeftijd zijn ze afgehaakt? Ik was vroeger thuis ook de enige die het wilde vieren en hoop het nog wel jaren te vieren. De voorpret vind ik al zo leuk. Straks, als ze niet meer in de Sint geloven, lootjes trekken en met de Sint dobbelsteen om cadeautjes spelen. Zo gezellig!
Mijn man en de drie zonen waren nooit zo te porren voor al het gedoe. Het kwam dus vooral op mij neer, en dat werkt toch niet zo goed.
Uiteindelijk was het vooral het sint vieren op school en op de club van de kerk, en dat kwam ook vooral op mij neer. Ik was wel blij dat dat stopte.

Maar waarschijnlijk zal bij de meeste kinderen van forummers geen sinterklaas op school komen?
Online
merel
Berichten: 9672
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Pakjesavond

Bericht door merel »

Bij ons wel hoor ;)
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Pakjesavond

Bericht door Lilian1975 »

refo schreef:Dit jaar voor het eerst in bijna 60 jaar niet. Dochter en schoonzoon zitten in Cambridge, dus is het niet compleet. Bovendien zijn ze zelf meestal de initiator van de avond, de laatste jaren.
60 jaar? Hoe oud ben je dan wel niet...
Ik dacht bij de naam Refo aan een veertiger ofzo.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Pakjesavond

Bericht door BJD »

Geweldig vanavond. Die koppies van die kinderen. Onbetaalbaar. :D
Apostolicum
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jun 2018, 23:36

Re: Pakjesavond

Bericht door Apostolicum »

Visite is net weg. Fijne pakjesavond gehad met zijn allen, alle kids blij, het was weer als vanouds.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Pakjesavond

Bericht door Van Ewijk »

Ik doe niet mee aan die heidense commerciële troep.
Vroeget vond ik het een edel en dankbaar kinderfeest, maar tegenwoordig is er te veel gedoe en geen barst meer aan.
Laatst gewijzigd door Van Ewijk op 05 dec 2018, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Pakjesavond

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:
eilander schreef:Nee. We vieren het in het geheel niet.
Ik ook niet. Dat neemt niet weg dat ik een chocoladeletter heerlijk vindt. :slurp
Foei Jantje, dat kan natuurlijk niet. Jij gaat morgen in de zak mee naar Spanje ::bye
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Pakjesavond

Bericht door Luther »

Erskinees schreef:Uiteraard! Een van de leukste avonden van het jaar.
Vind je dit niet wat overdreven?

Ik blijf niet begrijpen dat in de gereformeerde gezindte het vieren van Sinterklaas zo is ingeburgerd dat bezwaren die er voorheen altijd waren, nauwelijks meer klinken.
Het gaat om een feest met een verklede man en knechten ( over toneelspel gesproken) aan wie goddelijke eigenschappen worden toegekend: alwetend, alomtegenwoordig, onsterfelijk, etc., met een boek van gedachtenis, waarbij de sleutel is: wie zoet is, krijgt lekkers, wie stout is de roe. Is dat het beeld van goed en kwaad dat we onze kinderen willen meegeven?
Het staat echt in schril contrast met de Bijbelse boodschap en het Godsbeeld dat we onze kinderen willen meegeven.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Pakjesavond

Bericht door Luther »

eilander schreef:Nee. We vieren het in het geheel niet.
Waarom niet?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Pakjesavond

Bericht door Bezorgd »

BJD schreef:Geweldig vanavond. Die koppies van die kinderen. Onbetaalbaar. :D
+1:)
Gesloten