Opleidingsniveau

Wat is de hoogst genoten opleiding?

Basisschool
1
1%
Voortgezet onderwijs
0
Geen stemmen
MBO
15
20%
HBO
22
29%
Universiteit
28
37%
VMBO/MAVO
4
5%
HAVO
1
1%
VWO
1
1%
Anders
3
4%
 
Totaal aantal stemmen: 75

Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Opleidingsniveau

Bericht door Terri »

Piet Puk schreef:Ik ben trouwens wel benieuwd wie enkel de basisschool heeft gehad
Volgens mij zegt @Dia dat altijd van zichzelf.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Opleidingsniveau

Bericht door Jantje »

Piet Puk schreef:
Zeeuw schreef:
Piet Puk schreef:
DDD schreef: En is een tandarts dan praktisch of theoretisch opgeleid, wat jou betreft?
Dat verschilt per tandarts. Degenen die theoretisch zijn hebben nauwelijks klanten :nananere
Je hebt inmiddels wel een favoriete emoticon. Heeft Fijnebol per abuis spacecake gebakken?
Je zoontjes moeten ook wat te lachen hebben :tas
Als je altijd zo zuur bent als agent Langdraad is het ook niet gezellig, nee.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk
Berichten: 5437
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Opleidingsniveau

Bericht door Piet Puk »

Daarom ben ik ook Piet Puk
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Opleidingsniveau

Bericht door Wandelende »

Opleiding zegt niet zoveel. Ik heb al veel mogen leren van mensen om mij heen die een lagere opleiding hebben, maar in bepaalde opzichten méér in wijsheid uitblinken.
(~)
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Opleidingsniveau

Bericht door liz boer »

Wandelende schreef:Opleiding zegt niet zoveel. Ik heb al veel mogen leren van mensen om mij heen die een lagere opleiding hebben, maar in bepaalde opzichten méér in wijsheid uitblinken.
Ja ook mijn ervaring...
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Online
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Opleidingsniveau

Bericht door DDD »

Zeeuw schreef: Overigens heb ik in al mijn werkkringen alleen hoog opgeleide managers meegemaakt.
Wat versta je onder hoog opgeleid?

Ik heb in mijn omgeving het idee dat managers meer de hbo-ers of bestuurskundigen zijn, uitzonderingen daargelaten. Geniale mensen zijn zelden geschikt om leiding te geven.
Geeske_1991
Berichten: 113
Lid geworden op: 11 apr 2018, 11:00

Re: Opleidingsniveau

Bericht door Geeske_1991 »

Eerst MBO en daarna HBO afgerond. En het meest blij met de MBO opleiding omdat ik daar meer heb geleerd dan op het HBO.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Opleidingsniveau

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:
Zeeuw schreef: Overigens heb ik in al mijn werkkringen alleen hoog opgeleide managers meegemaakt.
Wat versta je onder hoog opgeleid?

Ik heb in mijn omgeving het idee dat managers meer de hbo-ers of bestuurskundigen zijn, uitzonderingen daargelaten. Geniale mensen zijn zelden geschikt om leiding te geven.
Theoretisch opgeleid :D. Dat laatste ben ik wel met je eens ja. Maar geniaal en hoogopgeleid zijn m.i. niet hetzelfde. Kan wel, hoeft zeker niet.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Opleidingsniveau

Bericht door Mara »

Mijn vader zei altijd "we kunnen niet allemaal burgemeester worden". En zo is het.
De stukadoor die hier bezig was, verdient meer dan een advocaat.
Hij woont in een huis tussen allemaal tweeverdienende hoogopgeleiden en runt zijn bedrijf alleen, zijn vrouw doet de administratie.
Hij heeft gouden handjes en verdient daar ook goud mee.
Hij heeft alleen het VMBO afgemaakt en de rest geleerd van zijn vader.
Doordat hij altijd bij mensen thuis aan het werk is, heeft hij veel levenservaring opgedaan intussen.
Zulke dingen leer je op geen enkele opleiding. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Opleidingsniveau

Bericht door Wandelende »

Mara schreef:Hij heeft gouden handjes en verdient daar ook goud mee.
Zo is dat. Zojuist was hier de monteur voor onderhoud en reparatie van de CV ketel. Best een essentieel onderdeel van onze woning, zeker in de wintertijd. Voor mij heeft een dergelijke monteur gouden handen. En nadat hij is geweest heb ik weer warme handen.
Het zetten van een bakje koffie voor hem lukt mij dan weer wel. :)
Laatst gewijzigd door Wandelende op 26 nov 2018, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
(~)
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: Opleidingsniveau

Bericht door Ouddorp »

Tja zo denk ik er ook over. Ik heb altijd toch meer respect voor een goede timmerman of loodgieter dan voor een cultuurcoördinator of verandermanager.
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: Opleidingsniveau

Bericht door Ouddorp »

Tja zo denk ik er ook over. Ik heb altijd toch meer respect voor een goede timmerman of loodgieter dan voor een cultuurcoördinator of verandermanager.
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Opleidingsniveau

Bericht door merel »

Ouddorp schreef:Tja zo denk ik er ook over. Ik heb altijd toch meer respect voor een goede timmerman of loodgieter dan voor een cultuurcoördinator of verandermanager.
Ik niet, ik probeer respect te hebben voor elk mens/beroepsgroep. Een ieder doet over het algemeen waar zijn/haar talenten liggen.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Opleidingsniveau

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:Mijn vader zei altijd "we kunnen niet allemaal burgemeester worden". En zo is het.
De stukadoor die hier bezig was, verdient meer dan een advocaat.
Hij woont in een huis tussen allemaal tweeverdienende hoogopgeleiden en runt zijn bedrijf alleen, zijn vrouw doet de administratie.
Hij heeft gouden handjes en verdient daar ook goud mee.
Hij heeft alleen het VMBO afgemaakt en de rest geleerd van zijn vader.
Doordat hij altijd bij mensen thuis aan het werk is, heeft hij veel levenservaring opgedaan intussen.
Zulke dingen leer je op geen enkele opleiding. :)
Ik denk wel Mara dat deze stukadoor daar dan ook heel veel voor werkt. Ik ken ze ook. Die 6,5 dag per week werken en daardoor een groot salaris verdienen. Of dit nu een aanbeveling is?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Opleidingsniveau

Bericht door Mara »

Zeeuw schreef: Ik denk wel Mara dat deze stukadoor daar dan ook heel veel voor werkt. Ik ken ze ook. Die 6,5 dag per week werken en daardoor een groot salaris verdienen. Of dit nu een aanbeveling is?
Nee hoor. Hij begint megavroeg, maar stopt om half 4.
Hij maakt op zaterdagmorgen soms een klus af die af moet, maar in de regel werkt hij 5 dagen per week.
Ze zijn begonnen in een oud huisje, dat hij zelf helemaal verbouwd heeft en verkocht dit met vette winst.
Zo heeft hij dat nog een paar keer gedaan en kocht uiteindelijk een casco-huis, dat hij zelf helemaal ingericht heeft met badkamer, keuken e.d. Dus je verdient als het ware je eigen geld terug. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie