Opleidingsniveau

Wat is de hoogst genoten opleiding?

Basisschool
1
1%
Voortgezet onderwijs
0
Geen stemmen
MBO
15
20%
HBO
22
29%
Universiteit
28
37%
VMBO/MAVO
4
5%
HAVO
1
1%
VWO
1
1%
Anders
3
4%
 
Totaal aantal stemmen: 75

Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Opleidingsniveau

Bericht door Wandelende »

Jantje schreef:Ik dacht vanmiddag: 'Wat is @Wandelende toch stil ineens.' Maar ziedaar! :)
Dat heb je heel goed gelezen. Ik was deze week aan mijn opleidingsniveau aan het werken. :hum
Ik heb het over achterbuurten. Die zijn er in onze Zeeuwse hoofdstad vast ook wel. Sorry, als ik een Randstedeling gekwetst zou hebben. :hum
Misschien woon ik wel in zo'n achterbuurt.
(~)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Opleidingsniveau

Bericht door Orchidee »

Theorie van velen word hier prachtig neergezet!
De praktijk leert wel anders!
In ons gezin is de afgelopen 5 jaar nog niets gegaan zoals we "dachten" en "hoopten" dat het zou gaan
In werk, opleidingen, gezondheid en financieel opzicht is het allemaal anders gegaan en gaat het nog steeds weer anders.
Een mens moet vaak heel wat keertjes "overrekenen"!
Vond ik vroeger héél ouderwets en raar als mijn vader dat zei, maar hij had zo'n gelijk!
Ook dat je niet voor een ander kan "rekenen"!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Opleidingsniveau

Bericht door Roos2018 »

eilander schreef: ...
Ze hebben berekend dat een kind een ton kost.
Dan hebben wij voor 3 ton aan tafel met nog een ton in het vooruitzicht :)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Opleidingsniveau

Bericht door Jantje »

Wandelende schreef:
Ik heb het over achterbuurten. Die zijn er in onze Zeeuwse hoofdstad vast ook wel. Sorry, als ik een Randstedeling gekwetst zou hebben. :hum
Misschien woon ik wel in zo'n achterbuurt.
Mijn nederige excuses als ik u gekwest heb. ;)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Opleidingsniveau

Bericht door liz boer »

Roos2018 schreef:
eilander schreef: ...
Ze hebben berekend dat een kind een ton kost.
Dan hebben wij voor 3 ton aan tafel met nog een ton in het vooruitzicht :)
Prachtig Roos, een heel kapitaal!!!
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Opleidingsniveau

Bericht door liz boer »

Orchidee schreef:Theorie van velen word hier prachtig neergezet!
De praktijk leert wel anders!
In ons gezin is de afgelopen 5 jaar nog niets gegaan zoals we "dachten" en "hoopten" dat het zou gaanAfbeelding
In werk, opleidingen, gezondheid en financieel opzicht is het allemaal anders gegaan en gaat het nog steeds weer anders.
Een mens moet vaak heel wat keertjes "overrekenen"!
Vond ik vroeger héél ouderwets en raar als mijn vader dat zei, maar hij had zo'n gelijk!
Ook dat je niet voor een ander kan "rekenen"!
Het is moeilijk als het anders gaat... Sterkte
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Opleidingsniveau

Bericht door Wandelende »

Jantje schreef:
Wandelende schreef:
Ik heb het over achterbuurten. Die zijn er in onze Zeeuwse hoofdstad vast ook wel. Sorry, als ik een Randstedeling gekwetst zou hebben. :hum
Misschien woon ik wel in zo'n achterbuurt.
Mijn nederige excuses als ik u gekwest heb. ;)
Nee hoor. :)
Mijn buurt kenmerkt zich wel door weinig woon-werkverkeer.
(~)
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Opleidingsniveau

Bericht door Zeeuw »

eilander schreef:Nibud heeft ook berekend dat wij voor onze kinderen vanaf geboorte totdat ze de deur uitgaan totaal € 1 miljoen nodig hebben. Dan moeten we zelf ook nog eten, hé? Bijzonder betrouwbare club :nonnon
Ik werkte als student zo een 20 uur per week. Ongeveer € 7 per uur. Rond de 500 per maand dus. In de zomer ipv ‘vet op vakantie’, 5 weken in een fabriek voor mijn collegegeld. Wat studiefinanciering erbij. Zuinig aan doen. Kon net rondkomen. Het is volgens mij ook echt wat je wil. Af en toe een nachtje langs de snelweg auto’s tellen voor een onderzoeksbureau, leverde € 80 op.
Studiegenoten gingen 3x per week veel drinken en op dure vakanties, want je moet genieten enz.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Opleidingsniveau

Bericht door DDD »

Wim Anker schreef:Overigens is er geen ouder - ook niet degenen die maar blijven toeteren dat laaggeschoold werk zo fijn is - die zijn kind zal weerhouden (integendeel, een ieder zal zijn kind actief aanmoedigen) om door te leren als er de capaciteiten en de mogelijkheden er zijn. Daarom heeft heeft deze opvatting gelukkig geen praktische consequenties.

En dat is dan wel weer fijn. Voor de kinderen en voor de samenleving. :super
Helaas is dit niet waar. Er zijn wel degelijk subculturen waarin mensen elkaar stimuleren zich te beklagen maar niets te ondernemen. Maar verder denk ik dat ik door mijn werk een vrij goed beeld heb van de problemen die mensen aan de onderkant van de samenleving hebben. En dat zijn er heel veel, vandaar ook dat ik mij op het standpunt stel dat de sociale verzorgingsstaat voor een belangrijk deel is afgebroken. In ieder geval is er in Nederland sprake van klassenjustitie. Ik begreep dat de SP daar een onderzoek naar wilde, maar daar kan ik hen snel bij helpen.

Maar dat doet er niet aan af dat mensen heel gelukkig kunnen zijn in het afspuiten van kratten of het afleveren van horecabenodigdheden. Ik ken mensen persoonlijk die daar heel gelukkig mee zijn. Dat ik mij daar niets bij kan voorstellen, is waar. Andersom snappen zij niet dat ik nu nog op mijn werk zit omdat dat soms nodig is.

@Zeeuw:
Ik denk dat als je de kans hebt, je beter tijdens je studie op vakantie kunt gaan, inderdaad. Je inkomen op dat moment is toch relatief beperkt voor de inspanningen die je ervoor moet verrichten. Ik vind niet dat er iets mis mee is, als je daar rekening mee houdt.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Opleidingsniveau

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:
Wim Anker schreef:Overigens is er geen ouder - ook niet degenen die maar blijven toeteren dat laaggeschoold werk zo fijn is - die zijn kind zal weerhouden (integendeel, een ieder zal zijn kind actief aanmoedigen) om door te leren als er de capaciteiten en de mogelijkheden er zijn. Daarom heeft heeft deze opvatting gelukkig geen praktische consequenties.

En dat is dan wel weer fijn. Voor de kinderen en voor de samenleving. :super
Helaas is dit niet waar. Er zijn wel degelijk subculturen waarin mensen elkaar stimuleren zich te beklagen maar niets te ondernemen. Maar verder denk ik dat ik door mijn werk een vrij goed beeld heb van de problemen die mensen aan de onderkant van de samenleving hebben. En dat zijn er heel veel, vandaar ook dat ik mij op het standpunt stel dat de sociale verzorgingsstaat voor een belangrijk deel is afgebroken. In ieder geval is er in Nederland sprake van klassenjustitie. Ik begreep dat de SP daar een onderzoek naar wilde, maar daar kan ik hen snel bij helpen.

Maar dat doet er niet aan af dat mensen heel gelukkig kunnen zijn in het afspuiten van kratten of het afleveren van horecabenodigdheden. Ik ken mensen persoonlijk die daar heel gelukkig mee zijn. Dat ik mij daar niets bij kan voorstellen, is waar. Andersom snappen zij niet dat ik nu nog op mijn werk zit omdat dat soms nodig is.

@Zeeuw:
Ik denk dat als je de kans hebt, je beter tijdens je studie op vakantie kunt gaan, inderdaad. Je inkomen op dat moment is toch relatief beperkt voor de inspanningen die je ervoor moet verrichten. Ik vind niet dat er iets mis mee is, als je daar rekening mee houdt.
Zeker. Maar je hebt de camping in Frankrijk en de roadtrip down under.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Opleidingsniveau

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Theorie van velen word hier prachtig neergezet!
De praktijk leert wel anders!
In ons gezin is de afgelopen 5 jaar nog niets gegaan zoals we "dachten" en "hoopten" dat het zou gaanAfbeelding
In werk, opleidingen, gezondheid en financieel opzicht is het allemaal anders gegaan en gaat het nog steeds weer anders.
Een mens moet vaak heel wat keertjes "overrekenen"!
Vond ik vroeger héél ouderwets en raar als mijn vader dat zei, maar hij had zo'n gelijk!
Ook dat je niet voor een ander kan "rekenen"!
Inderdaad Orchidee.
Ik kom er zo vaak achter dat het echte leven totaal niet overeenkomt met wat hier op het forum gepost wordt.
Er wordt ook hier een ideale wereld geschilderd.
Stel je toch eens voor als iedereen de naakte waarheid hier zou posten. De mods zouden overuren maken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Opleidingsniveau

Bericht door eilander »

Mara schreef: Ik kom er zo vaak achter dat het echte leven totaal niet overeenkomt met wat hier op het forum gepost wordt.
Er wordt ook hier een ideale wereld geschilderd.
Stel je toch eens voor als iedereen de naakte waarheid hier zou posten. De mods zouden overuren maken.
Ik weet niet of je het ook over dit topic hebt, maar dan ligt het toch net een tikje anders in elk geval. Daarin heb ik de werkelijkheid weergegeven (zoals het bij ons is uiteraard, ik kan niet voor anderen spreken) tegenover een overtrokken Nibud-angstverhaal.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Opleidingsniveau

Bericht door merel »

Mara schreef:
Orchidee schreef:Theorie van velen word hier prachtig neergezet!
De praktijk leert wel anders!
In ons gezin is de afgelopen 5 jaar nog niets gegaan zoals we "dachten" en "hoopten" dat het zou gaanAfbeelding
In werk, opleidingen, gezondheid en financieel opzicht is het allemaal anders gegaan en gaat het nog steeds weer anders.
Een mens moet vaak heel wat keertjes "overrekenen"!
Vond ik vroeger héél ouderwets en raar als mijn vader dat zei, maar hij had zo'n gelijk!
Ook dat je niet voor een ander kan "rekenen"!
Inderdaad Orchidee.
Ik kom er zo vaak achter dat het echte leven totaal niet overeenkomt met wat hier op het forum gepost wordt.
Er wordt ook hier een ideale wereld geschilderd.
Stel je toch eens voor als iedereen de naakte waarheid hier zou posten. De mods zouden overuren maken.
Welke theorieën worden mooier neergezet dan zij zijn?
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Opleidingsniveau

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Mara schreef:
Orchidee schreef:Theorie van velen word hier prachtig neergezet!
De praktijk leert wel anders!
In ons gezin is de afgelopen 5 jaar nog niets gegaan zoals we "dachten" en "hoopten" dat het zou gaanAfbeelding
In werk, opleidingen, gezondheid en financieel opzicht is het allemaal anders gegaan en gaat het nog steeds weer anders.
Een mens moet vaak heel wat keertjes "overrekenen"!
Vond ik vroeger héél ouderwets en raar als mijn vader dat zei, maar hij had zo'n gelijk!
Ook dat je niet voor een ander kan "rekenen"!
Inderdaad Orchidee.
Ik kom er zo vaak achter dat het echte leven totaal niet overeenkomt met wat hier op het forum gepost wordt.
Er wordt ook hier een ideale wereld geschilderd.
Stel je toch eens voor als iedereen de naakte waarheid hier zou posten. De mods zouden overuren maken.
Welke theorieën worden mooier neergezet dan zij zijn?
Ja, dat wil ik ook wel eens weten.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Opleidingsniveau

Bericht door Wandelende »

eilander schreef:Nibud heeft ook berekend dat wij voor onze kinderen vanaf geboorte totdat ze de deur uitgaan totaal € 1 miljoen nodig hebben. Dan moeten we zelf ook nog eten, hé? Bijzonder betrouwbare club :nonnon
Dat is een berekening die gebaseerd is op een eerste kind.
In combinatie met het CBS wordt ook iets anders aangegeven. Namelijk het volgende:
(…) kost uw eerste kind ongeveer 17% van het netto-inkomen van uw huishouden. Aan twee kinderen besteedt u daar gemiddeld 26% van, bij drie kinderen 33%. Alle kosten zijn in deze percentages meegenomen, van het huis tot de hogere energierekening.

Dat gaat natuurlijk over gemiddelde cijfers. Hoewel het voor mij wel een genuanceerder beeld geeft. Ik vermoed dat jullie onder het gemiddelde zitten, als ik zo je postings lees.
(~)
Plaats reactie