Opleidingsniveau

Wat is de hoogst genoten opleiding?

Basisschool
1
1%
Voortgezet onderwijs
0
Geen stemmen
MBO
15
20%
HBO
22
29%
Universiteit
28
37%
VMBO/MAVO
4
5%
HAVO
1
1%
VWO
1
1%
Anders
3
4%
 
Totaal aantal stemmen: 75

Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Opleidingsniveau

Bericht door Ambtenaar »

Wandelende schreef:
Dat is een berekening die gebaseerd is op een eerste kind.
In combinatie met het CBS wordt ook iets anders aangegeven. Namelijk het volgende:
(…) kost uw eerste kind ongeveer 17% van het netto-inkomen van uw huishouden. Aan twee kinderen besteedt u daar gemiddeld 26% van, bij drie kinderen 33%. Alle kosten zijn in deze percentages meegenomen, van het huis tot de hogere energierekening.

Dat gaat natuurlijk over gemiddelde cijfers. Hoewel het voor mij wel een genuanceerder beeld geeft. Ik vermoed dat jullie onder het gemiddelde zitten, als ik zo je postings lees.
Welke kosten zijn hierbij inbegrepen?
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Opleidingsniveau

Bericht door Wandelende »

Ambtenaar schreef:
Wandelende schreef:
Dat is een berekening die gebaseerd is op een eerste kind.
In combinatie met het CBS wordt ook iets anders aangegeven. Namelijk het volgende:
(…) kost uw eerste kind ongeveer 17% van het netto-inkomen van uw huishouden. Aan twee kinderen besteedt u daar gemiddeld 26% van, bij drie kinderen 33%. Alle kosten zijn in deze percentages meegenomen, van het huis tot de hogere energierekening.

Dat gaat natuurlijk over gemiddelde cijfers. Hoewel het voor mij wel een genuanceerder beeld geeft. Ik vermoed dat jullie onder het gemiddelde zitten, als ik zo je postings lees.
Welke kosten zijn hierbij inbegrepen?
Ze zeggen: "Alle kosten..."
(~)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Opleidingsniveau

Bericht door Orchidee »

Zeeuw schreef:
merel schreef:
Mara schreef:
Orchidee schreef:Theorie van velen word hier prachtig neergezet!
De praktijk leert wel anders!
In ons gezin is de afgelopen 5 jaar nog niets gegaan zoals we "dachten" en "hoopten" dat het zou gaanAfbeelding
In werk, opleidingen, gezondheid en financieel opzicht is het allemaal anders gegaan en gaat het nog steeds weer anders.
Een mens moet vaak heel wat keertjes "overrekenen"!
Vond ik vroeger héél ouderwets en raar als mijn vader dat zei, maar hij had zo'n gelijk!
Ook dat je niet voor een ander kan "rekenen"!
Inderdaad Orchidee.
Ik kom er zo vaak achter dat het echte leven totaal niet overeenkomt met wat hier op het forum gepost wordt.
Er wordt ook hier een ideale wereld geschilderd.
Stel je toch eens voor als iedereen de naakte waarheid hier zou posten. De mods zouden overuren maken.
Welke theorieën worden mooier neergezet dan zij zijn?
Ja, dat wil ik ook wel eens weten.
Bijbaantjes "nemen" en "doen", kan en gaat niet altijd.
Zuinig leven doen we altijd al maar als er ineens structureel meer noodzakelijke/medische uitgaven zijn, zijn je "potjes" gauw leeg!
Enzenz.
Dit is praktijk.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Opleidingsniveau

Bericht door eilander »

Orchidee schreef:Bijbaantjes "nemen" en "doen", kan en gaat niet altijd.
Zuinig leven doen we altijd al maar als er ineens structureel meer noodzakelijke/medische uitgaven zijn, zijn je "potjes" gauw leeg!
Enzenz.
Dit is praktijk.
Natuurlijk, we moeten onze ogen niet sluiten voor het gegeven dat het ook héél anders kan zijn. Dat wil nog niet zeggen dat anderen hier hún realiteit niet mogen weergeven, en dat het daarom verhalen zijn die te mooi zijn om ook waar te kunnen zijn. Overigens geef ik mijn verhaal weer in de wetenschap (en ervaring) dat het ook snel anders kan zijn.
Het ging hier echter over kosten van studeren. Die zijn niet zo hoog als werd gesuggereerd, tenzij je (zoals waar het Nibud rekening mee houdt) veel geld moet uitgeven aan 'stappen'. Overigens snap ik nog steeds de rekenfout niet.
Hoe dan ook: sterkte als het nu allemaal even wat minder gaat!
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: Opleidingsniveau

Bericht door Zeeuw »

Orchidee schreef:
Bijbaantjes "nemen" en "doen", kan en gaat niet altijd.
Zuinig leven doen we altijd al maar als er ineens structureel meer noodzakelijke/medische uitgaven zijn, zijn je "potjes" gauw leeg!
Enzenz.
Dit is praktijk.
Klopt. Maar niet alleen dat is praktijk. Zeker niet voor studenten.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Opleidingsniveau

Bericht door Mara »

merel schreef: Welke theorieën worden mooier neergezet dan zij zijn?
Zeeuw schreef:Ja, dat wil ik ook wel eens weten.
Als we de gemiddelden nemen, zouden hier een aantal forummers:
- een kind hebben dat anders geaard is
- gescheiden zijn
- dwarse onhandelbare kinderen hebben
- een kind dat losgemaakt is van zijn geloof en kerk
- een kind dat naar een gemeente gaat die niet strookt met de beginselen van dit forum
- gehandicapt zijn
- weduwe of weduwnaar zijn
- in financiële nood verkeren

Maar jij lees hier weleens iets van terug?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Opleidingsniveau

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:
merel schreef: Welke theorieën worden mooier neergezet dan zij zijn?
Zeeuw schreef:Ja, dat wil ik ook wel eens weten.
Als we de gemiddelden nemen, zouden hier een aantal forummers:
- een kind hebben dat anders geaard is
- gescheiden zijn
- dwarse onhandelbare kinderen hebben
- een kind dat losgemaakt is van zijn geloof en kerk
- een kind dat naar een gemeente gaat die niet strookt met de beginselen van dit forum
- gehandicapt zijn
- weduwe of weduwnaar zijn
- in financiële nood verkeren

Maar jij lees hier weleens iets van terug?
In de pb wel ja. Ik ga niet al mijn zaken op een forum zetten waar iedereen het kan lezen. Wil je gerust vertellen dat ik 12 operaties gehad heb, mijn vrouw doodziek is geweest, een zoontje 2 jaar ziekenhuis in en uit is gegaan, de ander pas getest is op wat zaken.
Maar dat is in niet 1 topic relevant geweest en voegt niets toe.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Opleidingsniveau

Bericht door liz boer »

Zeeuw schreef:
Mara schreef:
merel schreef: Welke theorieën worden mooier neergezet dan zij zijn?
Zeeuw schreef:Ja, dat wil ik ook wel eens weten.
Als we de gemiddelden nemen, zouden hier een aantal forummers:
- een kind hebben dat anders geaard is
- gescheiden zijn
- dwarse onhandelbare kinderen hebben
- een kind dat losgemaakt is van zijn geloof en kerk
- een kind dat naar een gemeente gaat die niet strookt met de beginselen van dit forum
- gehandicapt zijn
- weduwe of weduwnaar zijn
- in financiële nood verkeren

Maar jij lees hier weleens iets van terug?
In de pb wel ja. Ik ga niet al mijn zaken op een forum zetten waar iedereen het kan lezen. Wil je gerust vertellen dat ik 12 operaties gehad heb, mijn vrouw doodziek is geweest, een zoontje 2 jaar ziekenhuis in en uit is gegaan, de ander pas getest is op wat zaken.
Maar dat is in niet 1 topic relevant geweest en voegt niets toe.
Iig heel veel sterkte van mij
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Opleidingsniveau

Bericht door helma »

Mara schreef:
merel schreef: Welke theorieën worden mooier neergezet dan zij zijn?
Zeeuw schreef:Ja, dat wil ik ook wel eens weten.
Als we de gemiddelden nemen, zouden hier een aantal forummers:
- een kind hebben dat anders geaard is
- gescheiden zijn
- dwarse onhandelbare kinderen hebben
- een kind dat losgemaakt is van zijn geloof en kerk
- een kind dat naar een gemeente gaat die niet strookt met de beginselen van dit forum
- gehandicapt zijn
- weduwe of weduwnaar zijn
- in financiële nood verkeren


Maar jij lees hier weleens iets van terug?

Welke dingen zou jij hiervan zelf op het forum zetten? Dat je dit niet terugleest betekent niet dat het er ook niet zou zijn hé...
Ik zou dit lijstje wel af kunnen strepen als zijnde situaties die ik ken van forummers. Behalve een gehandicapt kind weet ik zo niet van.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Opleidingsniveau

Bericht door eilander »

Mara schreef:
merel schreef: Welke theorieën worden mooier neergezet dan zij zijn?
Zeeuw schreef:Ja, dat wil ik ook wel eens weten.
Als we de gemiddelden nemen, zouden hier een aantal forummers:
- een kind hebben dat anders geaard is
- gescheiden zijn
- dwarse onhandelbare kinderen hebben
- een kind dat losgemaakt is van zijn geloof en kerk
- een kind dat naar een gemeente gaat die niet strookt met de beginselen van dit forum
- gehandicapt zijn
- weduwe of weduwnaar zijn
- in financiële nood verkeren

Maar jij lees hier weleens iets van terug?
Daar heb je wel gelijk in, maar dat wil nog niet zeggen dat verhalen daarom mooier gemaakt worden. Zoals helma al aangeeft: er zullen wél mensen zijn die hun verhalen hier liever niet neerzetten. Soms lijkt het er echter op alsof je bedoelt dat mensen hier onjuiste verhalen schrijven. En daar protesteer ik tegen.
Zie mijn eerdere bericht aan Orchidee:
eilander schreef:Natuurlijk, we moeten onze ogen niet sluiten voor het gegeven dat het ook héél anders kan zijn. Dat wil nog niet zeggen dat anderen hier hún realiteit niet mogen weergeven, en dat het daarom verhalen zijn die te mooi zijn om ook waar te kunnen zijn. Overigens geef ik mijn verhaal weer in de wetenschap (en ervaring) dat het ook snel anders kan zijn.
Het ging hier echter over kosten van studeren. Die zijn niet zo hoog als werd gesuggereerd, tenzij je (zoals waar het Nibud rekening mee houdt) veel geld moet uitgeven aan 'stappen'. Overigens snap ik nog steeds de rekenfout niet.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Opleidingsniveau

Bericht door Mara »

helma schreef: Welke dingen zou jij hiervan zelf op het forum zetten? Dat je dit niet terugleest betekent niet dat het er ook niet zou zijn hé...
Ik zou dit lijstje wel af kunnen strepen als zijnde situaties die ik ken van forummers. Behalve een gehandicapt kind weet ik zo niet van.
Zo agressief bedoelde ik dit niet Helma.
Zeeuw schreef:In de pb wel ja. Ik ga niet al mijn zaken op een forum zetten waar iedereen het kan lezen.
Ik ook niet, dat leer je wel af.
En dat is ook niet het punt.
Maar in een discussie zou je kunnen zeggen
helaas hebben wij hier ook mee te maken.
Met dit verdriet worstel ik ook.

Maar nu is het vaak: nee hoor, herkennen we niet.

Maar ik begrijp het wel, azijn voelt niet fijn in een open wond.
En hier wordt soms rijkelijk mee besprenkeld.

En ik ben blij met pb contacten, waarin dit wel ter sprake kan komen en waarin je elkaar bemoedigt en versterkt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Opleidingsniveau

Bericht door helma »

Mara schreef:
helma schreef: Welke dingen zou jij hiervan zelf op het forum zetten? Dat je dit niet terugleest betekent niet dat het er ook niet zou zijn hé...
Ik zou dit lijstje wel af kunnen strepen als zijnde situaties die ik ken van forummers. Behalve een gehandicapt kind weet ik zo niet van.
Zo agressief bedoelde ik dit niet Helma.
Zeeuw schreef:In de pb wel ja. Ik ga niet al mijn zaken op een forum zetten waar iedereen het kan lezen.
Ik ook niet, dat leer je wel af.
En dat is ook niet het punt.
Maar in een discussie zou je kunnen zeggen
helaas hebben wij hier ook mee te maken.
Met dit verdriet worstel ik ook.

Maar nu is het vaak: nee hoor, herkennen we niet.

Maar ik begrijp het wel, azijn voelt niet fijn in een open wond.
En hier wordt soms rijkelijk mee besprenkeld.

En ik ben blij met pb contacten, waarin dit wel ter sprake kan komen en waarin je elkaar bemoedigt en versterkt.
Ik verdacht je ook niet van agressief reageren hoor. Maar niet iedereen ervaart de veiligheid om de rafelranden van het leven te delen met anderen. In pb's gaat dat wat beter.
Maar ik ben zelf niet zo'n fervente pb-er :huhu
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Opleidingsniveau

Bericht door Mannetje »

En verder krijgt niet ieder dezelfde of evenveel rafelranden mee in het leven. Van menige zorg kan ik gelukkig zeggen dat ik hem niet herken. Welke zorgen ik dan wel heb, ach, als een topic zich er voor leent en de forumsfeer goed is, dan kan er eventueel iets over gedeeld worden.

Een gevaar, en dit bedoel ik beslist niet vervelend, is dat je je eigen zorgen als uitgangspunt gaat nemen, terwijl velen die zorgen niet kennen uit ervaring, en terwijl de 'gemiddelde' mens die zorgen ook niet heeft.
Om het concreet te maken: er zijn zeker studenten die vanwege welke redenen dan ook geen bijbaantje kunnen hebben. Maar het overgrote deel kan dat wel. Dan zeg ik: laat studenten of scholieren werken voor hun studie. Bedoel ik dan ook dat iedereen dat altijd maar moet kunnen? Natuurlijk niet, maar als je bij iedere stelling alle uitzonderingen gaat benoemen wordt het forum onleesbaar.
-
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Opleidingsniveau

Bericht door Piet Puk »

Roos2018 schreef:
eilander schreef: ...
Ze hebben berekend dat een kind een ton kost.
Dan hebben wij voor 3 ton aan tafel met nog een ton in het vooruitzicht :)
Een ton in de buik?
Plaats reactie