Peiling: getrouwd?

Ben je getrouwd?

Ik ben 25 jaar of jonger, ben niet getrouwd en heb ook geen verkering.
3
4%
Ik ben ouder dan 25, ben niet getrouwd en heb ook geen verkering.
8
12%
Ik ben nog niet getrouwd maar heb wel verkering.
3
4%
Ik ben getrouwd.
54
78%
Ik ben getrouwd geweest maar ik ben nu weduwe/weduwnaar.
0
Geen stemmen
Ik ben getrouwd geweest maar we zijn gescheiden.
1
1%
 
Totaal aantal stemmen: 69

Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Peiling: getrouwd?

Bericht door Wandelende »

Orchidee schreef:Ik vind het altijd zo'n dilemma:
Vaak word er voorbede gedaan voor eenzamen, ouderen en alleenstaanden/alleengaanden of zij die nooit tot een huwelijk hebben mogen komen.
Is het weleens opgekomen bij de bidders dat er ook genoeg mensen zijn die dat totaal geen probleem vinden en een goed en gelukkig leven hebben/leiden zonder man/vrouw/kinderen!?

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Voorbede doen is ook niet eenvoudig. Het is namelijk ook weer wat als dat helemaal niet genoemd wordt.
Maar we moeten denk ik maar niet teveel meeluisteren of 'we' wel op een passende manier worden genoemd.
(~)
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9199
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Peiling: getrouwd?

Bericht door parsifal »

Piet Puk schreef:
J.C. Philpot schreef:
Piet Puk schreef:Ik heb medelijden met de personen boven 25, niet getrouwd en geen verkering
Mij komt het wat vervelend over voor oudere "singles". Als zei iets mis met hen is.

Zou je ook medelijden hebben met Paulus, of zelfs met de Heere Jezus met betrekking tot dit punt?
Er is niets mis, maar gun ze graag een levenspartner.
Juist toen ik er vrede mee kreeg single te zijn, kwam ik mijn vrouw tegen. En om eerlijk te zijn vind ik het niet erg dat ik pas getrouwd ben toen ik al wat over de 30 was.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Online
Bertiel
Berichten: 4609
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Peiling: getrouwd?

Bericht door Bertiel »

Ik vermaak me ook prima als vrijgezel, maar als ik rond me heen kijk mis ik het getrouwd zijn en zeker ook het gezinsleven.
Maar om in de voorbede in het rijtje weduwen, weduwnaren en psychisch lijdende te worden genoemd gaat mij ook wat ver. Vaak wordt er bij ons tijdens een doopdienst voorbede gedaan en dat is logischer en geplaatster.
Daarnaast wijs ik het leven als vrijgezel zeker niet af, gezien hetgeen Paulus erover schrijft. Dat was echter een bewuste keuze van Paulus, en laten we niet uit het oog verliezen dat het meerendeel van de vrijgezellen daar niet bewust voor gekozen hebben.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Online
merel
Berichten: 9820
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Peiling: getrouwd?

Bericht door merel »

Toch denk ik dat het getrouwde leven met kinderen in reformatorische kringen overschat wordt. Het is Ook in veel huwelijken is eenzaamheid en zorgen om kinderen kunnen enorm zijn.
Piet Puk
Berichten: 5457
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Peiling: getrouwd?

Bericht door Piet Puk »

Merk wel dat degenen boven de 25 jaar zonder getrouwd te zijn en geen verkering hebben zich wel durven melden. Respect!
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10452
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Peiling: getrouwd?

Bericht door Zita »

Piet Puk schreef:Merk wel dat degenen boven de 25 jaar zonder getrouwd te zijn en geen verkering hebben zich wel durven melden. Respect!
Deze opmerking (en trouwens ook die over medelijden) vind ik persoonlijk wat neerbuigend klinken. Alsof je een mislukkeling bent als je niet getrouwd bent.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8966
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Peiling: getrouwd?

Bericht door J.C. Philpot »

Haha, ik geloof dat Pietje Puk het heel positief bedoeld, maar op deze manier lijkt het haast crimineel om 25+ en single te zijn. Dat mensen dat anoniem op dit forum durven melden. Pas op, je weet niet wie er meeleest!

:D
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 06 nov 2018, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18722
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Peiling: getrouwd?

Bericht door helma »

Tijd voor een meeting :slurp
We hebben al eerder forum stelletjes gehad :huhu
Piet Puk
Berichten: 5457
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Peiling: getrouwd?

Bericht door Piet Puk »

Zita schreef:
Piet Puk schreef:Merk wel dat degenen boven de 25 jaar zonder getrouwd te zijn en geen verkering hebben zich wel durven melden. Respect!
Deze opmerking (en trouwens ook die over medelijden) vind ik persoonlijk wat neerbuigend klinken. Alsof je een mislukkeling bent als je niet getrouwd bent.
De woorden dat je mislukkeling bent wanneer, neem ik niet voor m'n rekening. Nu achteraf gezien is het woord medelijden ook niet echt gelukkig gekozen
Gebruikersavatar
Jo-Ann
Berichten: 979
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:06

Re: Peiling: getrouwd?

Bericht door Jo-Ann »

Orchidee schreef:Ik vind het altijd zo'n dilemma:
Vaak word er voorbede gedaan voor eenzamen, ouderen en alleenstaanden/alleengaanden of zij die nooit tot een huwelijk hebben mogen komen.
Is het weleens opgekomen bij de bidders dat er ook genoeg mensen zijn die dat totaal geen probleem vinden en een goed en gelukkig leven hebben/leiden zonder man/vrouw/kinderen!?

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Er wordt (bij ons tenminste) ook gebeden voor de gezinnen, de ouders en de kinderen, echtparen zonder kinderen. Ik vind het prima als ook de alleenstaanden genoemd worden. Dat heeft niets te maken met het wel of geen probleem vinden.
Daarnaast kan ik het waarderen als een predikant er bij huwelijksdiensten en doopdiensten ook fijnzinnige aandacht voor allenstaanden heeft. Dat staat wat mij betreft niet gelijk aan zielig zijn of jezelf zielig vinden.
De opmerkingen van Pietje vond ik ook wat denigrerend, maar die heeft hij gelukkig teruggenomen.
Piet Puk
Berichten: 5457
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Peiling: getrouwd?

Bericht door Piet Puk »

Jo-Ann schreef:
Orchidee schreef:Ik vind het altijd zo'n dilemma:
Vaak word er voorbede gedaan voor eenzamen, ouderen en alleenstaanden/alleengaanden of zij die nooit tot een huwelijk hebben mogen komen.
Is het weleens opgekomen bij de bidders dat er ook genoeg mensen zijn die dat totaal geen probleem vinden en een goed en gelukkig leven hebben/leiden zonder man/vrouw/kinderen!?

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Er wordt (bij ons tenminste) ook gebeden voor de gezinnen, de ouders en de kinderen, echtparen zonder kinderen. Ik vind het prima als ook de alleenstaanden genoemd worden. Dat heeft niets te maken met het wel of geen probleem vinden.
Daarnaast kan ik het waarderen als een predikant er bij huwelijksdiensten en doopdiensten ook fijnzinnige aandacht voor allenstaanden heeft. Dat staat wat mij betreft niet gelijk aan zielig zijn of jezelf zielig vinden.
De opmerkingen van Pietje vond ik ook wat denigrerend, maar die heeft hij gelukkig teruggenomen.
Laat ik het dan zo zeggen. Er zullen er zijn in de categorie boven de 25, die niet getrouwd zijn, geen verkering hebben en wel degelijk uitzien naar een levenspartner. Zo had ik hem bedoeld. En totaal niet om mensen te kwetsen. Wanneer er dus in die categorie zijn, die tevreden zijn zonder levenspartner heb ik daar geen medelijden mee en zijn ze niet zielig of wat dan ook. Hopelijk heb ik het hierbij recht gezet. Mochten er nog zijn die zich gekwetst voelen, meld je dan even via PB(bij uitzondering)
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5397
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Peiling: getrouwd?

Bericht door pierre27 »

Piet Puk schreef:Merk wel dat degenen boven de 25 jaar zonder getrouwd te zijn en geen verkering hebben zich wel durven melden. Respect!
Natuurlijk durven ze dat, waarom niet? Ik ben 40 jaar en gelukkig ongetrouwd! Ik voel me helemaal niet gekwetst trouwens, gewoon grappig dat er zat zijn die je als single een beetje ongelukkig vinden...haha.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Peiling: getrouwd?

Bericht door Bonny »

helma schreef:Tijd voor een meeting :slurp
We hebben al eerder forum stelletjes gehad :huhu
Is dat een meeting of een speeddate? :D :D
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Peiling: getrouwd?

Bericht door Wandelende »

merel schreef:Toch denk ik dat het getrouwde leven met kinderen in reformatorische kringen overschat wordt. Het is Ook in veel huwelijken is eenzaamheid en zorgen om kinderen kunnen enorm zijn.
Onderstreept!
(~)
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12043
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Peiling: getrouwd?

Bericht door Herman »

Wandelende schreef:
merel schreef:Toch denk ik dat het getrouwde leven met kinderen in reformatorische kringen overschat wordt. Het is Ook in veel huwelijken is eenzaamheid en zorgen om kinderen kunnen enorm zijn.
Onderstreept!
Om over de route naar echtscheiding nog maar te zwijgen.
Plaats reactie