Peiling: getrouwd?

Ben je getrouwd?

Ik ben 25 jaar of jonger, ben niet getrouwd en heb ook geen verkering.
3
4%
Ik ben ouder dan 25, ben niet getrouwd en heb ook geen verkering.
8
12%
Ik ben nog niet getrouwd maar heb wel verkering.
3
4%
Ik ben getrouwd.
54
78%
Ik ben getrouwd geweest maar ik ben nu weduwe/weduwnaar.
0
Geen stemmen
Ik ben getrouwd geweest maar we zijn gescheiden.
1
1%
 
Totaal aantal stemmen: 69

Online
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Peiling: getrouwd?

Bericht door Zeeuw »

Terri schreef:
Posthoorn schreef:
Zeeuw schreef:Ik denk dat het klopt wat Mannes hier zegt. Laten we proberen iedere bijdrage op de keper te beschouwen broeders en zusters. Het valt in onze gezindte nog lang niet mee uit de kast te komen. We kennen allemaal, of wacht, ik ken zeker een 15-tal alleenstaande personen, waarover soms deze gedachten zijn. Echter, ik verwacht niet dat ze ooit bevestigd of ontkend zullen worden.

Ik denk echt dat het zwaarder is wanneer je met een zo groot geheim rondloopt, dolgraag een levenspartner zou willen, maar echt het gevoel hebt dat dit nooit zal kunnen/mogen, dan wanneer je deze mogelijkheid ergens nog lijkt te hebben. Waarmee ik dat laatste uiteraard niet bagatelliseer. Maar het ene is 1 moeilijkheid, het andere 2.
Misschien is het maar beter ook dat sommige dingen 'geheim' blijven. Waarom moet je zo nodig met jouw persoonlijke problematiek 'uit de kast' komen? Ik ga toch ook niet de hele wereld mijn problemen aan de neus hangen?
Zonder te bagatelliseren vind ik dat de problematiek qua geaardheid soms een erg grote plek krijgt.
Ik weet zo om mij heen van andere nood, verdriet en eenzaamheid die absoluut vergelijkbaar is.
En ook daar weten mensen geen raad mee, of heeft 'de kerk' geen luisterend en bewogen oor.
Daarom ben ik het met @Posthoorn eens.
Nee Terri, die plek is er alleen in theorie en woorden. In de praktijk niet.
Natuurlijk zijn er genoeg andere noden. Maar je vind eigenlijk, als je het met Posthoorn eens bent, dat die geheim moeten blijven?
Ik denk eigenlijk niet dat je dat bedoelt. Er is in mijn omgeving veel aandacht voor psychische noden. Andere geaardheid hoor ik zelden noemen.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Peiling: getrouwd?

Bericht door Dodo »

Veel persoonlijke noden zijn goed zichtbaar voor de buitenwereld, zoals zichtbare ziekten en gebreken, het gemis van ouders, ongetrouwd zijn, geen kinderen hebben, werkloos zijn. Het zijn juist de dingen die niemand ziet, en die moeilijk/gevoelig zijn om naar buiten te brengen die eenzaamheid geven. Durf je iemand te vertellen dat je schizofrenie hebt? Of depressief bent? Dat is heel spannend, want je weet niet hoe de ander reageert, of er begrip is, en of de ander het niet (vervormd) rondtoetert. Uit de kast komen, met wat dan ook, is echt heel moeilijk en spannend.
Plaats reactie