Grote vreugden

Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Grote vreugden

Bericht door Wim Anker »

de overwinning van Meloni.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Grote vreugden

Bericht door Mannetje »

Wim Anker schreef:de overwinning van Meloni.
Wat maakt dat je daar zo blij mee bent?
-
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Grote vreugden

Bericht door Wim Anker »

Mannetje schreef:
Wim Anker schreef:de overwinning van Meloni.
Wat maakt dat je daar zo blij mee bent?
Veel waarden en normen die een christen ook heeft.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Grote vreugden

Bericht door Habitat »

Vrouwen in de politiek, daar zijn we altijd blij mee, zeker met een fascistische verleden. :-)
Gebruikersavatar
johannes
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mar 2010, 11:48
Locatie: holland

Re: Grote vreugden

Bericht door johannes »

Geloof de MSM toch niet Habitat.
Echt Fascisme is ontstaan uit het Marxisme dus links gedacht goed.
Italy kiest voor Itally , wat Ursula vd Leijen even voor de verkiezingen uitspuugt is pas ondemocratisch.
In de tijd van Mussolini waren veel intellectuelen eerst marxist en later fascist. Het fascisme is ontstaan uit het marxisme. De Italiaanse filosoof Giovanni Gentile schreef als eerste een indringende kritiek op het marxisme en gaf een interpretatie van die ideologie in La filosofia di Marx in 1899.
Marxisme wordt veelal als een minder schadelijke ideologie gezien dan fascisme, maar niets is minder waar. Het aantal doden onder het marxisme van Stalin beloopt naar schatting 50 miljoen en onder Mao 100 miljoen.
KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Grote vreugden

Bericht door KDD »

Habitat schreef:Vrouwen in de politiek, daar zijn we altijd blij mee, zeker met een fascistische verleden. :-)
Af en toe krijg je een goeie. Ook al is het een uit een duizend zeg maar. Ik moet denken aan de unforgettable iron lady.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Grote vreugden

Bericht door Wim Anker »

Habitat schreef:Vrouwen in de politiek, daar zijn we altijd blij mee, zeker met een fascistische verleden. :-)
ah..... 2 postings en het woordeke "facisme" valt al.

Dat is dus einde gesprek.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Grote vreugden

Bericht door Bourdon16 »

Wim Anker schreef:
Habitat schreef:Vrouwen in de politiek, daar zijn we altijd blij mee, zeker met een fascistische verleden. :-)
ah..... 2 postings en het woordeke "facisme" valt al.

Dat is dus einde gesprek.
Je bent tegenwoordig al heel snel een fascist / extremist / rechts-radicaal etc.
Alles wat zich rechts van de PVDA bevindt is dat zo'n beetje.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Grote vreugden

Bericht door HersteldHervormd »

Wim Anker schreef:de overwinning van Meloni.
Ik wist niet dat je vóór vrouwen in de politiek was? ;)

Heb je een idee hoe rechts Italië kan redden? Het is één van de zwakste landen uit de EU. Ik denk dat het meer een soort protest is van het volk. Eenzelfde situatie in Nederland zou ook kunnen gebeuren, het kabinet valt, vervolgens gaan mensen op Wilders stemmen, omdat hij al zolang in de oppositie is, en al weer een tijd geen kans heeft gekregen om aan het roer te staan.

Vooralsnog denk ik dat de meeste Italianen links zijn, dit is in mijn ogen echt een protest van het volk.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Grote vreugden

Bericht door Mannetje »

En dus een gelegenheid voor deze dame om te laten zien dat het beter kan.
Kan ze dat? Dan is dat mooi en helpt het Italië.
Kan ze het niet? Dan geeft dat ook weer nieuwe inzichten.
-
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Grote vreugden

Bericht door HersteldHervormd »

Mannetje schreef:En dus een gelegenheid voor deze dame om te laten zien dat het beter kan.
Kan ze dat? Dan is dat mooi en helpt het Italië.
Kan ze het niet? Dan geeft dat ook weer nieuwe inzichten.
Ook een mooie, nuchtere zienswijze!
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Grote vreugden

Bericht door Habitat »

Bourdon16 schreef:
Wim Anker schreef:
Habitat schreef:Vrouwen in de politiek, daar zijn we altijd blij mee, zeker met een fascistische verleden. :-)
ah..... 2 postings en het woordeke "facisme" valt al.

Dat is dus einde gesprek.
Je bent tegenwoordig al heel snel een fascist / extremist / rechts-radicaal etc.
Alles wat zich rechts van de PVDA bevindt is dat zo'n beetje.
Deze vrouw heeft toch echt gedweept met fascistisch gedachtengoed. Maar goed, dat noemt ze nu een jeugdzonde. Laten we kijken wat ze kan brengen voor haar land.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Grote vreugden

Bericht door HersteldHervormd »

Habitat schreef: Deze vrouw heeft toch echt gedweept met fascistisch gedachtengoed. Maar goed, dat noemt ze nu een jeugdzonde. Laten we kijken wat ze kan brengen voor haar land.
Fascist en tegelijk rechts-radicaal!?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Grote vreugden

Bericht door parsifal »

HersteldHervormd schreef:
Habitat schreef: Deze vrouw heeft toch echt gedweept met fascistisch gedachtengoed. Maar goed, dat noemt ze nu een jeugdzonde. Laten we kijken wat ze kan brengen voor haar land.
Fascist en tegelijk rechts-radicaal!?
Veel facistischer dan Mussolini wordt het niet. Die kwam zo'n beetje met de naam. En ja deze vrouw heeft daar inderdaad mee gedweept. De rechts-links scheiding is in het algemeen taalgebruik niet zo economisch meer.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Grote vreugden

Bericht door MGG »

HersteldHervormd schreef:
Wim Anker schreef:de overwinning van Meloni.
Ik wist niet dat je vóór vrouwen in de politiek was? ;)

Heb je een idee hoe rechts Italië kan redden? Het is één van de zwakste landen uit de EU. Ik denk dat het meer een soort protest is van het volk. Eenzelfde situatie in Nederland zou ook kunnen gebeuren, het kabinet valt, vervolgens gaan mensen op Wilders stemmen, omdat hij al zolang in de oppositie is, en al weer een tijd geen kans heeft gekregen om aan het roer te staan.

Vooralsnog denk ik dat de meeste Italianen links zijn, dit is in mijn ogen echt een protest van het volk.
De vraag is alleen kan de je de pvv als rechts zien. Toen Geert voor zichzelf begon was hij rechts. Nu is hij op heel wat economische gebieden net zo links als de sp. Een rechtse visie op migratie maakt in mijn ogen een partij niet rechts.
Plaats reactie