Prinsjesdag

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Prinsjesdag

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
eilander schreef:
Het heeft zelfs niets met traditie te maken... Dat vind ik dan wel weer grappig. ;)
Het staat in de Grondwet zeker sinds 1848.
Mooi dat je serieus blijft.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Prinsjesdag

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef:
Mooi dat je serieus blijft.
Ik ben niet voor niets in rijksdienst.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Prinsjesdag

Bericht door helma »

Mijn ouders konden niet begrijpen dat Willem Alexander de troonrede van z'n smartphone moest oplezen. Wegens tijdgebrek had hij geen uitdraai meer kunnen maken en moest terplekke ook nog om de wificode vragen. Ze vroegen zich verbijsterd af of dit nu nog wel waardig genoemd kon worden.

:haha
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Prinsjesdag

Bericht door Piet Puk »

helma schreef:Mijn ouders konden niet begrijpen dat Willem Alexander de troonrede van z'n smartphone moest oplezen. Wegens tijdgebrek had hij geen uitdraai meer kunnen maken en moest terplekke ook nog om de wificode vragen. Ze vroegen zich verbijsterd af of dit nu nog wel waardig genoemd kon worden.

:haha
En de WiFicode klopte niet :haha
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Prinsjesdag

Bericht door Roos2018 »

Piet Puk schreef:
helma schreef:Mijn ouders konden niet begrijpen dat Willem Alexander de troonrede van z'n smartphone moest oplezen. Wegens tijdgebrek had hij geen uitdraai meer kunnen maken en moest terplekke ook nog om de wificode vragen. Ze vroegen zich verbijsterd af of dit nu nog wel waardig genoemd kon worden.

:haha
En de WiFicode klopte niet :haha
En toen die wel klopte was de internet verbinding opeens verbroken ...
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Prinsjesdag

Bericht door Klavart »

Roos2018 schreef:
Piet Puk schreef:
helma schreef:Mijn ouders konden niet begrijpen dat Willem Alexander de troonrede van z'n smartphone moest oplezen. Wegens tijdgebrek had hij geen uitdraai meer kunnen maken en moest terplekke ook nog om de wificode vragen. Ze vroegen zich verbijsterd af of dit nu nog wel waardig genoemd kon worden.
:haha
En de WiFicode klopte niet :haha
En toen die wel klopte was de internet verbinding opeens verbroken ...
Dus de troonrede is nog steeds niet voorgelezen?
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Prinsjesdag

Bericht door Terri »

Piet Puk schreef:
helma schreef:Mijn ouders konden niet begrijpen dat Willem Alexander de troonrede van z'n smartphone moest oplezen. Wegens tijdgebrek had hij geen uitdraai meer kunnen maken en moest terplekke ook nog om de wificode vragen. Ze vroegen zich verbijsterd af of dit nu nog wel waardig genoemd kon worden.

:haha
En de WiFicode klopte niet :haha
Jullie lezen 'De Speld'? :wiz
Leon
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 aug 2017, 12:44

Re: Prinsjesdag

Bericht door Leon »

Het gaat over het algemeen goed met Nederland... is de samenvatting van troonrede en miljoenennota :nonnon .

Dat hangt er maar net vanaf door welk raampje je naar de hele situatie kijkt. Kijk je door het raampje 'Financien', dan ziet het er veelbelovend uit en het raampje 'Werkgelegenheid' is ook best mooi, maar dat is niet het enige waar een land mee te maken heeft. Kijk ik door het raampje 'Samenleven' (zoals ook in troonrede heel even de zorgen hierover werden geuit), dan kan ik niet anders concluderen dan dat het er verschrikkelijk slecht voorstaat met Nederland. Individualisme en eigen belang vieren hoogtij. Een simpele groet is niet eens meer vanzelfsprekend. Als ik (om maar een klein voorbeeld uit de praktijk te noemen) uit mijn werk fiets en probeer tegemoetkomende fietsers vriendelijk te groeten, dan kijkt 9 van de 10 fietsers star voor zich uit met 'dopjes' in hun oren(een enkeling met oorwarmers op). Kijk ik door het raampje 'Criminaliteit', dan zie ik ook een hoop ellende. Als ik door het raampje 'Politiek vertrouwen' kijk, dan valt er ook niet veel moois te zien. Het politieke landschap is nog nooit zo versplinterd geweest zoals vandaag de dag. De onvrede is groot onder de bevolking. Het raampje 'Veiligheid' is heel eng om door te kijken. Door het raampje 'Zorg en Welzijn' zie ik een groot personeelstekort op de werkvloer en een dikke laag hebberige, graaiende bestuursfuncties over de ruggen van zieke patiënten. Wie gaat straks nog voor onze ouderen zorgen? En zo kunnen we doorgaan.

Ik ben niet een type om hele dagen te somberen en ik sta in het dagelijks leven vaak positief ingesteld tegenover veel dingen, maar als ik naar de toekomst van Nederland kijk maak ik mij best wel zorgen. Niet direct vanwege de zojuist opgesomde problemen (want dan leert de Bijbel ons om je niet druk te maken over de dag van morgen), maar juist vanwege het afscheid nemen van God en Zijn gebod. Dat kan NOOIT lang goed gaan. We hebben in Nederland een enorme erfenis ontvangen omtrent Reformatie en Nadere Reformatie, maar wat is daar weinig van overgebleven als ik naar kerkelijk Nederland kijk. Ja dan kan ik niet anders concluderen dan: 'het gaat slecht met Nederland, hoewel het schijnbaar goed gaat met Nederland'.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Prinsjesdag

Bericht door Ad Anker »

Leon, ik snap je zorg maar deel hem niet. Omdat er Eén boven staat blijf ik hoopvol. Onze gezindte gaat in de komende 25 jaar grondig veranderen. Dat zal met pijn en zorg gepaard gaan maar zal uiteindelijk wellicht een zegen zijn. Het woordje wellicht is bewust. Ik wil me niet opwerpen als profeet, namelijk.
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Prinsjesdag

Bericht door Herman »

Ad Anker schreef:Leon, ik snap je zorg maar deel hem niet. Omdat er Eén boven staat blijf ik hoopvol. Onze gezindte gaat in de komende 25 jaar grondig veranderen. Dat zal met pijn en zorg gepaard gaan maar zal uiteindelijk wellicht een zegen zijn. Het woordje wellicht is bewust. Ik wil me niet opwerpen als profeet, namelijk.
De toelichting in je laatste twee zinnen houden de voorzichtige vraag niet tegen hoe je in iets negatiefs een zegen kunt zien. Beschouw je de trend als een loutering?
Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: Prinsjesdag

Bericht door Laag »

Ad Anker schreef:Leon, ik snap je zorg maar deel hem niet. Omdat er Eén boven staat blijf ik hoopvol. Onze gezindte gaat in de komende 25 jaar grondig veranderen. Dat zal met pijn en zorg gepaard gaan maar zal uiteindelijk wellicht een zegen zijn. Het woordje wellicht is bewust. Ik wil me niet opwerpen als profeet, namelijk.
Ik ben benieuwd welke veranderingen en hoe u dat ziet? In welke vorm of van welke aard?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Prinsjesdag

Bericht door helma »

Terri schreef:
Piet Puk schreef:
helma schreef:Mijn ouders konden niet begrijpen dat Willem Alexander de troonrede van z'n smartphone moest oplezen. Wegens tijdgebrek had hij geen uitdraai meer kunnen maken en moest terplekke ook nog om de wificode vragen. Ze vroegen zich verbijsterd af of dit nu nog wel waardig genoemd kon worden.

:haha
En de WiFicode klopte niet :haha
Jullie lezen 'De Speld'? :wiz
Nou nee.... Ik denk dat ze het via social media te zien hebben gekregen en niet doorhadden dat het niet echt was. Toen ik met ze naar een verjaardag reed deelden ze hun verbijstering. Ik had nog niets gezien of gehoord van de prinsjesdag dus ik vond het ook een bizar verhaal. Thuis moesten ze er vreselijk om lachen, toen hoorde ik dat het van de Speld was. Ik heb nog maar even een appje naar mijn ouders gedaan zodat ze rustig konden gaan slapen.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Prinsjesdag

Bericht door liz boer »

helma schreef:Mijn ouders konden niet begrijpen dat Willem Alexander de troonrede van z'n smartphone moest oplezen. Wegens tijdgebrek had hij geen uitdraai meer kunnen maken en moest terplekke ook nog om de wificode vragen. Ze vroegen zich verbijsterd af of dit nu nog wel waardig genoemd kon worden.

:haha
Hij was een beetje dom :haha
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Prinsjesdag

Bericht door Wandelende »

Welke redenen zouden er overigens zijn om Prinsjesdag wel af te schaffen?
(~)
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Prinsjesdag

Bericht door Piet Puk »

Wandelende schreef:Welke redenen zouden er overigens zijn om Prinsjesdag wel af te schaffen?
Omdat het een grote poppenkast is geworden en duur is. Daarnaast wordt de Miljoenennota niet meer bewaard tot Prinsjesdag, maar al ruim daarvoor gelekt.
Plaats reactie