Prinsjesdag

Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Prinsjesdag

Bericht door Valcke »

Posting verwijderd. Marginale tarief ligt toch wat gecompliceerder.
Laatst gewijzigd door Valcke op 18 sep 2019, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Prinsjesdag

Bericht door eilander »

DDD schreef:
eilander schreef:
huisman schreef:
refo schreef:De belastingen voor de middeninkomens gaan naar beneden. De beterbetaalden waren in 2018 55,55% van hun vakantiegeld kwijt aan loonbelasting. Dit jaar 57,75% en volgend jaar 61,172%.
Mooi! Ik draag graag bij aan de maatschappij. Ik betaal vast de percentages die jij noemt maar vind dat helemaal prima. :garde
Dat gaat wel erg ver.
Waarom? Ik denk er precies hetzelfde over.
Ik vind ook dat je belasting moet betalen, en dat belasting ontduiken absoluut niet mag.
Maar om nu blij te zijn met een verhoging van de belastingdruk, nee dat kan ik als eenverdiener met een groot gezin niet echt opbrengen. Dat vind ik dus erg ver gaan.
Het voelt ook niet zo goed als iemand dat dan zegt die al jarenlang een flink hoger salaris dan gemiddeld zegt te verdienen.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Prinsjesdag

Bericht door Bezorgd »

Ik betaal het liefst zo weinig mogelijk.
Maar dat is raar dus als ik het hier zo lees?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Prinsjesdag

Bericht door Herman »

Er is maar een wetmatigheid met prinsjesdag en dat is dat je altijd meer belasting gaat betalen. Het is alleen de vraag waar, en dat is dus nu verdisconteerd in het vakantiegeld.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Prinsjesdag

Bericht door Bezorgd »

eilander schreef:[
Het voelt ook niet zo goed als iemand dat dan zegt die al jarenlang een flink hoger salaris dan gemiddeld zegt te verdienen.
Klopt daar heb ik me al vaker aan geërgerd.
Ik gun hem dat salaris daar gaat het niet om, maar Huisman laat graag weten dat hij het goed heeft. En het lijkt alsof hij niet snapt hoe dat gaat in (grotere) eenverdiener gezinnen met een modaal salaris.
DDD
Berichten: 28467
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Prinsjesdag

Bericht door DDD »

eilander schreef:
DDD schreef:
eilander schreef:
huisman schreef:
Mooi! Ik draag graag bij aan de maatschappij. Ik betaal vast de percentages die jij noemt maar vind dat helemaal prima. :garde
Dat gaat wel erg ver.
Waarom? Ik denk er precies hetzelfde over.
Ik vind ook dat je belasting moet betalen, en dat belasting ontduiken absoluut niet mag.
Maar om nu blij te zijn met een verhoging van de belastingdruk, nee dat kan ik als eenverdiener met een groot gezin niet echt opbrengen. Dat vind ik dus erg ver gaan.
Het voelt ook niet zo goed als iemand dat dan zegt die al jarenlang een flink hoger salaris dan gemiddeld zegt te verdienen.
Mijn inkomen wisselt sterk per jaar, omdat ik ondernemer ben en ook nog eens in een kwetsbare sector, maar is zeker niet hoog. Ik snap dus dat het laatste een rol kan spelen, maar ik ken ook mensen die meer dan een miljoen verdienen en toch nog graag minder belasting betalen. Dus dat vind ik toch geen terecht gevoel.
ZWP
Berichten: 1663
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Prinsjesdag

Bericht door ZWP »

Bezorgd schreef:
eilander schreef:[
Het voelt ook niet zo goed als iemand dat dan zegt die al jarenlang een flink hoger salaris dan gemiddeld zegt te verdienen.
Klopt daar heb ik me al vaker aan geërgerd.
Ik gun hem dat salaris daar gaat het niet om, maar Huisman laat graag weten dat hij het goed heeft. En het lijkt alsof hij niet snapt hoe dat gaat in (grotere) eenverdiener gezinnen met een modaal salaris.
Ik hoor liever mensen die zeggen dat ze goed hebben dan de gemiddelde klager. Ook heb ik niet het idee dat @huisman niets weet van de soms lastige omstandigheden van eenverdieners. Ik lees het (goedwillende) als dankbaarheid.
ZWP
Berichten: 1663
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Prinsjesdag

Bericht door ZWP »

Herman schreef:Er is maar een wetmatigheid met prinsjesdag en dat is dat je altijd meer belasting gaat betalen. Het is alleen de vraag waar, en dat is dus nu verdisconteerd in het vakantiegeld.
Niet in vakantiegeld dus. Er is geen ander tarief voor vakantiegeld of wat voor brutoloon dan ook. Alleen de voorheffing is anders, maar dat komt met je aangifte allemaal onder één noemer.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Prinsjesdag

Bericht door Valcke »

Herman schreef:Er is maar een wetmatigheid met prinsjesdag en dat is dat je altijd meer belasting gaat betalen. Het is alleen de vraag waar, en dat is dus nu verdisconteerd in het vakantiegeld.
Nee, het is niet juist dat we in 2020 meer belasting betalen. Er is wel degelijk sprake van een verlaging. Ook heb ik inmiddels twijfels bij het cijfer dat Refo presenteerde. M.i. Is het marginale tarief maximaal 55,5%.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Prinsjesdag

Bericht door Herman »

Valcke schreef:
Herman schreef:Er is maar een wetmatigheid met prinsjesdag en dat is dat je altijd meer belasting gaat betalen. Het is alleen de vraag waar, en dat is dus nu verdisconteerd in het vakantiegeld.
Nee, het is niet juist dat we in 2020 meer belasting betalen. Er is wel degelijk sprake van een verlaging. Ook heb ik inmiddels twijfels bij het cijfer dat Refo presenteerde. M.i. Is het marginale tarief maximaal 55,5%.
Wacht maar tot alle indirecte belastingen ook bekend zijn en reken dan gerust nog eens verder. Ik ben beroepsmatig een cynicus op dit punt.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Prinsjesdag

Bericht door Valcke »

Herman schreef:
Valcke schreef:
Herman schreef:Er is maar een wetmatigheid met prinsjesdag en dat is dat je altijd meer belasting gaat betalen. Het is alleen de vraag waar, en dat is dus nu verdisconteerd in het vakantiegeld.
Nee, het is niet juist dat we in 2020 meer belasting betalen. Er is wel degelijk sprake van een verlaging. Ook heb ik inmiddels twijfels bij het cijfer dat Refo presenteerde. M.i. Is het marginale tarief maximaal 55,5%.
Wacht maar tot alle indirecte belastingen ook bekend zijn en reken dan gerust nog eens verder. Ik ben beroepsmatig een cynicus op dit punt.
Ok met een hogere gasprijs heb ik inderdaad geen rekening gehouden... het ging nu even om belasting uit arbeid.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Prinsjesdag

Bericht door Herman »

Klopt. Ik denk ook wat breder. De eerste berichten zijn: iedereen gaat erop vooruit. Maar dat is een sigaar uit eigen doos, omdat de economie van ons allen is en niet van de overheid.

De vraag of ik dus netto meer overhoudt volgend jaar, kan in nominale zin alleen in mijn arbeidsverhouding geregeld worden.

Verder ben ik een tevreden man, hoewel de gezinsuitgaven nog elk jaar stijgen.
Online
merel
Berichten: 9650
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Prinsjesdag

Bericht door merel »

Ik denk dat je gelijk hebt Herman. De BTW verhoging was uiteindelijk ook een hogere prijsstijging dan men voorzien had. Ik ben iig beduidend meer kwijt aan boodschappen dan voor 1 januari.
Bezorgd schreef:
eilander schreef:[
Het voelt ook niet zo goed als iemand dat dan zegt die al jarenlang een flink hoger salaris dan gemiddeld zegt te verdienen.
Klopt daar heb ik me al vaker aan geërgerd.
Ik gun hem dat salaris daar gaat het niet om, maar Huisman laat graag weten dat hij het goed heeft. En het lijkt alsof hij niet snapt hoe dat gaat in (grotere) eenverdiener gezinnen met een modaal salaris.
Ik begrijp jullie gevoel. Aan de andere kant hebben de eenverdieners hierin ook wel boter op hun hoofd hierin. Als je daadwerkelijk niet rond kan komen, zal je moeten proberen om meer inkomen te generen of zelf of de andere partner gaat ook betaald werk doen. Die keuzevrijheid is er gewoon wel.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Prinsjesdag

Bericht door eilander »

merel schreef:Ik begrijp jullie gevoel. Aan de andere kant hebben de eenverdieners hierin ook wel boter op hun hoofd hierin. Als je daadwerkelijk niet rond kan komen, zal je moeten proberen om meer inkomen te generen of zelf of de andere partner gaat ook betaald werk doen. Die keuzevrijheid is er gewoon wel.
Als je dit keuzevrijheid noemt... Dit komt uit een schoolboek ofzo. 'Kun je niet rondkomen, probeer dan meer inkomen te creëren.' Aha, dat kan echt niemand bedenken. :bobo
Zeeuw
Berichten: 11545
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Prinsjesdag

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef:Klopt. Ik denk ook wat breder. De eerste berichten zijn: iedereen gaat erop vooruit. Maar dat is een sigaar uit eigen doos, omdat de economie van ons allen is en niet van de overheid.

De vraag of ik dus netto meer overhoudt volgend jaar, kan in nominale zin alleen in mijn arbeidsverhouding geregeld worden.

Verder ben ik een tevreden man, hoewel de gezinsuitgaven nog elk jaar stijgen.
Ach, dat laatste zal op een bepaald moment ook wel weer stagneren en afnemen toch? Als gemeente ambtenaren hebben we net een nieuwe CAO. Ik vond de salariëring al verre van karig eigenlijk.
Plaats reactie