Prinsjesdag

Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Prinsjesdag

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:
Zeeuw schreef: Ik vind nog steeds dat je hier als ouders samen, zeker ook biddend, een weg in mag vinden.
Hoe weet je dan wat het antwoord is? Als er geen obstakels in de weg liggen bijvoorbeeld?
Ik heb mn post wat aangepast. Mocht je echt een antwoord willen, wil ik je gerust pb'en. Misschien dat het delen van die worsteling ook mezelf wel kan helpen. Vooral het obstakels onderdeel.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Prinsjesdag

Bericht door Bezorgd »

Zeeuw schreef:
Bezorgd schreef: En dat in het uiterst belangrijke werk van het opvoeden van kinderen en de zorgtaak die daar bij behoort, het vooral de moeders zijn die daar bijzondere gaven voor hebben gekregen.
Ik sluit me aan bij het woord 'vooral'. Maar vooral betekent voor mij zeker niet 'alleen'. Want dan doe je m.i. de vaders die ook gaven hebben gehad, maar ook de moeders die deze gaven minder ontvingen, tekort. Ik vind nog steeds dat je hier als ouders samen, zeker ook biddend, een weg in mag vinden.
Ik moet zeggen dat mijn standpunt ook wel door de tijd heen ontstaan is.
Als kinderen allerhande ziekenhuisopnames en gedragszaken hebben door de jaren heen, dan kan het ontstaan dat een van beide ouders bv, ook vanwege werkervaring en eigen medisch verleden, sterker is bv in de ziekenhuiszaken. Maar dat wordt allemaal wel erg persoonlijk en voert wat te ver.

Maar zie je nu wat je doet?
Je zet een persoonlijke bijzondere ervaring af tegen een algemeen, een generiek beeld.
Zo werkt een discussie niet.
Ik denk dat ik in mijn woordkeuze wel degelijk ruimte laat voor individuele gevallen die andere keuzes maken.

Maar in zijn algemeenheid sta ik achter de mening zoals ik deze beschrijf.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Prinsjesdag

Bericht door Mara »

Zeeuw schreef: Ik heb mn post wat aangepast. Mocht je echt een antwoord willen, wil ik je gerust pb'en. Misschien dat het delen van die worsteling ook mezelf wel kan helpen. Vooral het obstakels onderdeel.
Ik las dat je het veranderd hebt idd. Ik roep jou niet ter verantwoording hoor, dit is algemeen bedoeld.
Maar sommige mensen schijnen stellig te weten dat ze de goedkeuring van God hebben.
Ik vind dat moeilijk (voor mezelf bedoel ik dan). Daarom zei ik, als alles mee zit en het loopt lekker en op rolletjes, gebeurt het dan onder de goedkeuring of de toelating?
Niet alle voorspoed komt van de Heere nl. Ik dacht dat ik dit niet op dit forum behoefde te zeggen.
Maar mensen hebben het ineens over quality time, genieten met elkaar, paar daagjes eruit om weer even het gezinsleven te proeven.
Terwijl de werkdagen korter zijn dan vroeger. Het reizen van A naar B gaat tig keer zo snel.
We hebben overal machines en apparaten voor.
Wat is er dan gebeurd met het begrip tijd en aandacht vraag ik me af?
Er kunnen alleen dingen plaatsvinden als we allemaal de agenda's trekken.
In hoeverre is het dan moeten en wanneer is het willen? Of kunnen?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Prinsjesdag

Bericht door Zeeuw »

Bezorgd schreef:
Zeeuw schreef:
Bezorgd schreef: En dat in het uiterst belangrijke werk van het opvoeden van kinderen en de zorgtaak die daar bij behoort, het vooral de moeders zijn die daar bijzondere gaven voor hebben gekregen.
Ik sluit me aan bij het woord 'vooral'. Maar vooral betekent voor mij zeker niet 'alleen'. Want dan doe je m.i. de vaders die ook gaven hebben gehad, maar ook de moeders die deze gaven minder ontvingen, tekort. Ik vind nog steeds dat je hier als ouders samen, zeker ook biddend, een weg in mag vinden.
Ik moet zeggen dat mijn standpunt ook wel door de tijd heen ontstaan is.
Als kinderen allerhande ziekenhuisopnames en gedragszaken hebben door de jaren heen, dan kan het ontstaan dat een van beide ouders bv, ook vanwege werkervaring en eigen medisch verleden, sterker is bv in de ziekenhuiszaken. Maar dat wordt allemaal wel erg persoonlijk en voert wat te ver.

Maar zie je nu wat je doet?
Je zet een persoonlijke bijzondere ervaring af tegen een algemeen, een generiek beeld.
Zo werkt een discussie niet.
Ik denk dat ik in mijn woordkeuze wel degelijk ruimte laat voor individuele gevallen die andere keuzes maken.

Maar in zijn algemeenheid sta ik achter de mening zoals ik deze beschrijf.
Het was vooral een verduidelijking van hoe ik tot mijn mening ben gekomen. Of een ander wel of geen ruimte geeft, maakt me niet zoveel uit. Dat is voor diegene zelf.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Prinsjesdag

Bericht door Mara »

Jantje schreef:Prachtige toespraak van Van der Staaij!!!
Gisteravond beluisterd en ik vond hem inderdaad briljant!
De sfeer is trouwens toch heel anders dan andere jaren.
Milde toon naar elkaar.
Wilders vond ik trouwens in positieve zin opvallen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 28661
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Prinsjesdag

Bericht door DDD »

Het was een mooie toespraak inderdaad. Een helder christelijk geluid met nuance en respect. Ik hoop dat de bestrijders van de SGP die menen in het rechte spoor te gaan, ook op dit forum zijn die er naar het schijnt, daar zorgvuldig kennis van nemen.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Prinsjesdag

Bericht door Mara »

DDD schreef:Het was een mooie toespraak inderdaad. Een helder christelijk geluid met nuance en respect. Ik hoop dat de bestrijders van de SGP die menen in het rechte spoor te gaan, ook op dit forum zijn die er naar het schijnt, daar zorgvuldig kennis van nemen.
En zo mooi geïllustreerd. ;)
Ik vond het begin vooral zeer origineel. We werden even op het verkeerde been gezet.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Prinsjesdag

Bericht door Mistig »

DDD schreef:
Ad Anker schreef:Ds. Verschuure live op TV . Is dat wat....
Is dat nog terug te kijken? Ik ben best wel nieuwsgierig;-)

Hij heeft het keurig gedaan.
https://www.youtube.com/watch?v=NPBOFor2gjI
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Prinsjesdag

Bericht door Mara »

Mistig schreef:
DDD schreef:
Ad Anker schreef:Ds. Verschuure live op TV . Is dat wat....
Is dat nog terug te kijken? Ik ben best wel nieuwsgierig;-)

Hij heeft het keurig gedaan.
https://www.youtube.com/watch?v=NPBOFor2gjI
Als het aan Segers ligt, misschien volgend jaar prinsjesdag in Capelle? ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Prinsjesdag

Bericht door Mistig »

Mara schreef:Als het aan Segers ligt, misschien volgend jaar prinsjesdag in Capelle? ;)
Van harte welkom! :haha
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
DDD
Berichten: 28661
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Prinsjesdag

Bericht door DDD »

Overigens ging dat live op tv over iets anders, op NPO.
Plaats reactie