Prinsjesdag

Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Prinsjesdag

Bericht door Wandelende »

Piet Puk schreef:
Wandelende schreef:Welke redenen zouden er overigens zijn om Prinsjesdag wel af te schaffen?
Omdat het een grote poppenkast is geworden en duur is. Daarnaast wordt de Miljoenennota niet meer bewaard tot Prinsjesdag, maar al ruim daarvoor gelekt.
Hoe duur dan?
(~)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Prinsjesdag

Bericht door Jantje »

Ze zeiden op NOS dat gelijksoortige dagen in het buitenland (bijvoorbeeld het Verenigd Koninkrijk) vele malen duurder is.

Dus @Pietje Puk, overdrijven is ook een vak. Ik dacht altijd dat wij, SGP'ers zo koningsgezind waren. Maar dat valt me vies van je tegen... ;)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Prinsjesdag

Bericht door Piet Puk »

In ieder geval al 120.000 euro voor gemeente Den Haag, exclusief beveiliging. Daarnaast zijn er nog andere partijen die kosten maken, las ik via HP de Tijd een artikel (gezocht via Google) is dus aardig wat voor politiek theater.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Prinsjesdag

Bericht door Jantje »

Piet Puk schreef:In ieder geval al 120.000 euro voor gemeente Den Haag, exclusief beveiliging. Daarnaast zijn er nog andere partijen die kosten maken, las ik via HP de Tijd een artikel (gezocht via Google) is dus aardig wat voor politiek theater.
Welnee, dat is een schijntje.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Prinsjesdag

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:Ze zeiden op NOS dat gelijksoortige dagen in het buitenland (bijvoorbeeld het Verenigd Koninkrijk) vele malen duurder is.

Dus @Pietje Puk, overdrijven is ook een vak. Ik dacht altijd dat wij, SGP'ers zo koningsgezind waren. Maar dat valt me vies van je tegen... ;)
Koningshuisliefde is voor mij wel beperkt. Wat is de rol van het Koningshuis op dit moment bij Prinsjesdag
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Prinsjesdag

Bericht door Jantje »

Daag, slaap lekker verder. :fouet :fuite
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Prinsjesdag

Bericht door eilander »

Piet Puk schreef:
Jantje schreef:Ze zeiden op NOS dat gelijksoortige dagen in het buitenland (bijvoorbeeld het Verenigd Koninkrijk) vele malen duurder is.

Dus @Pietje Puk, overdrijven is ook een vak. Ik dacht altijd dat wij, SGP'ers zo koningsgezind waren. Maar dat valt me vies van je tegen... ;)
Koningshuisliefde is voor mij wel beperkt. Wat is de rol van het Koningshuis op dit moment bij Prinsjesdag
De koning was die man die de troonrede voorlas. En die vrouw naast hem in de koets... dat was de koningin. Zo, ook weer bij.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Prinsjesdag

Bericht door Piet Puk »

eilander schreef:
Piet Puk schreef:
Jantje schreef:Ze zeiden op NOS dat gelijksoortige dagen in het buitenland (bijvoorbeeld het Verenigd Koninkrijk) vele malen duurder is.

Dus @Pietje Puk, overdrijven is ook een vak. Ik dacht altijd dat wij, SGP'ers zo koningsgezind waren. Maar dat valt me vies van je tegen... ;)
Koningshuisliefde is voor mij wel beperkt. Wat is de rol van het Koningshuis op dit moment bij Prinsjesdag
De koning was die man die de troonrede voorlas. En die vrouw naast hem in de koets... dat was de koningin. Zo, ook weer bij.
Ja precies, maar als dat alles is? Leuk rondje van de zaak om die Troonrede voor te lezen. Voor mij hoef dat niet zoveel te kosten.
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Prinsjesdag

Bericht door Roos2018 »

Piet Puk schreef: Koningshuisliefde is voor mij wel beperkt. Wat is de rol van het Koningshuis op dit moment bij Prinsjesdag
Wees blij dat Nederland nog zo´n mooie politieke feestdag heeft die z´n onschuld nog niet heeft verloren, en dat zie ik toch heel wat liever dan sommige ´feestdagen´ in andere landen zoals bijv. de raketparade in Noord Korea.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Prinsjesdag

Bericht door eilander »

En historische verbondenheid aan de Oranjes...?
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Prinsjesdag

Bericht door Roos2018 »

Piet Puk schreef: Ja precies, maar als dat alles is? Leuk rondje van de zaak om die Troonrede voor te lezen. Voor mij hoef dat niet zoveel te kosten.
Daar moet je doorheen kijken. De koning gaat vaak op staatsbezoek en neemt dan handelsdelegaties mee. Dat levert voor de Nederlandse economie zodanig veel op, dat de kosten voor Prinsjesdag een schijntje is.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Prinsjesdag

Bericht door Piet Puk »

eilander schreef:En historische verbondenheid aan de Oranjes...?
De relatie met Prinsjesdag ontgaat me hier. Ik ontken niet de band van de Oranjes en hoe de Heere in het Koningshuis heeft gewerkt. Maar nogmaals, is dat dan de reden om zoveel geld over de balk te gooien?
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Prinsjesdag

Bericht door Mannetje »

Piet Puk schreef:
eilander schreef:En historische verbondenheid aan de Oranjes...?
De relatie met Prinsjesdag ontgaat me hier. Ik ontken niet de band van de Oranjes en hoe de Heere in het Koningshuis heeft gewerkt. Maar nogmaals, is dat dan de reden om zoveel geld over de balk te gooien?
Hoeveel goedkoper zou het zijn als de premier de troonrede voor zou lezen?
Hoeveel extra inkomsten zijn er voor horeca etc., en wat gebeurt daarmee als de koning zelf niet meer komt?
-
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Prinsjesdag

Bericht door Nasrani »

Piet Puk schreef:
Jantje schreef:Ze zeiden op NOS dat gelijksoortige dagen in het buitenland (bijvoorbeeld het Verenigd Koninkrijk) vele malen duurder is.

Dus @Pietje Puk, overdrijven is ook een vak. Ik dacht altijd dat wij, SGP'ers zo koningsgezind waren. Maar dat valt me vies van je tegen... ;)
Koningshuisliefde is voor mij wel beperkt. Wat is de rol van het Koningshuis op dit moment bij Prinsjesdag
Vastgelegd in de grondwet:
Jaarlijks op de derde dinsdag van september of op een bij de wet te bepalen eerder tijdstip wordt door of namens de Koning in een verenigde vergadering van de Staten-Generaal een uiteenzetting van het door de regering te voeren beleid gegeven.
https://www.denederlandsegrondwet.nl/id ... rinsjesdag
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Prinsjesdag

Bericht door Mara »

Dat Prinsjesdag op dinsdag gehouden wordt, hebben wij te danken aan een aantal kamerleden die principieel niet op zondag reisden.
Zo konden ze nooit op maandagochtend vroeg dan in Den Haag zijn.
Daarom is het op dinsdag gezet.

Ik vond het wel een opmerkelijk weetje. Dit moeten dan de leden van de SGP geweest zijn.
Hadden zij zoveel invloed destijds?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie