BMI en levensstijl

Hoeveel bedraagt uw BMI (QI)

Peiling eindigde op 18 sep 2018, 21:10

1. <20
2
5%
2. >20 <25
24
60%
3.> 25 <30
9
23%
4. >30 <35
2
5%
5 >35
3
8%
 
Totaal aantal stemmen: 40

merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: BMI en levensstijl

Bericht door merel »

Afgelopen weekend las ik in een bijlage van de Volkskrant een interview met artsen die dagelijks een gastro bypass uitvoerden dat dat de beste manier om af te vallen was dat je voorkwam dat je aankwam. Het hele metabolisme ging langzamer werken op het moment dat je afviel en bleef ook langzamer werken. Ook het hongergevoel bleef als je allang afgevallen was. Iemand met een bmi van 40 heeft ongeveer een kans van 1 op 1300 dat hij na het afvallen op gewicht blijft.
Gritje
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 apr 2018, 21:36

Re: BMI en levensstijl

Bericht door Gritje »

DDD schreef:Voor mensen die zelf te dik zijn, is de benadering van ejvl wel prima, misschien. Het is een waarheid als een koe dat mensen die te dik zijn, te veel eten, heel bijzondere uitzonderingen daargelaten.

Maar het is evenzeer waar dat een hoop mensen die daarover makkelijk praten hebben gerust vier boterhammen kunnen eten bij de lunch en nog een grote koek tussendoor nemen en mager blijven terwijl anderen met twee boterhammen al genoeg hebben gegeten en al snel dikker worden. Ik praat het niet goed, maar het is voor de een echt wel moeilijker dan voor de ander.

Het maakt dus verschil wie iets zegt, mijns inziens. En ik heb nog net geen te hoog bmi maar wel een buikje.
Het is niet altijd zo dat mensen met overgewicht altijd teveel eten, soms eten ze veel te weinig en staat hun lichaam in overlevingsstand. Ik ben nu ook bezig met afvallen en als ik zie wat ik nu allemaal mag en kan eten..... Heel vaak is het meer dan genoeg, alleen eet ik nu veel van de, voor mij, gezonde dingen en geen, voor mij, ongezonde dingen.

Na een gastro bypass gaan sommige mensen nog ongezond eten want je kunt er toch maar een beetje van eten, de knop van gezond eten moet om.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: BMI en levensstijl

Bericht door Orchidee »

Precies een gastric bypass is echt niet altijd het beste hoor, psychisch moet de knop om! En dat gebeurt bij de meesten niet die ik ken met een gb.
Ik ken ongeveer 12 mensen (voor mij zeer goede bekenden, soms vrienden en ook al in de familie zijn er) maar heb er nog geen een gezien die daadwerkelijk gezonder en anders is gaan eten.
Ja wel anders (wat ze eten, alleen maar ongezond)
Er zijn er inmiddels 2 die alweer flink zijn bijgekomen en 1 heeft een herstel operatie gehad en was er bijna niet meer
Het is ontzettend moeilijk om levenslang gezond te leven en op de kilo's te letten maar wel véél beter dan een gb!
Zelfs voor mensen die dodelijk overgewicht hebben en allerlei ziekten, zoals diabetes 2, hoge bloeddruk enz.
Die zijn beter af met psychische hulp!

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: BMI en levensstijl

Bericht door refo »

merel schreef:
Mannetje schreef:En dan nog de calorieën die je opdrinkt...
Een beker melk bevat net zoveel calorieën als een glas cola.
In melk zitren nig stoffen die he dagelijjs nodig hebt. In cola zit niets goed.
In melk zit weinig goeds. In feite is het vergif. Als we het niet letterlijk met de paplepel ingegoten krijgen, zouden we een dosis niet overleven.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: BMI en levensstijl

Bericht door refo »

Terri schreef:Ik weet nog dat ik erg verbaasd was toen ik een documentaire zag over vrouwenkampen in de 2e wereldoorlog.
Broodmagere vrouwen met holle ogen en toch zag je er enkele tussen die nog gewoon 'vorm' hadden.
Toen gingen mijn ogen eigenlijk open, want al deze vrouwen kregen amper te eten en moesten overdag flink 'bikkelen'.
Dus bij de een zet b.v. 1500 kcal aan en de ander valt er van af.
Ik vind je redenatie wel leuk @ejvl, kan er goed mee omgaan, vooral omdat je zo heerlijk eerlijk bent :)
Met de voeding in de kampen in WOII viel iedereen af. Misschien kun je overwegen dat de ene vrouw er langer zat dan de andere op het moment van filmen.
Aan het eind van de hongerwinter in 1945 was er niet meer dan 340 kcal per persoon per dag in West Nederland. Dat was minder dan in de kampen.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: BMI en levensstijl

Bericht door Dodo »

Ik lees over een nieuw dieet: het Pioppi-dieet. Genoemd naar een Italiaans dorpje waar welvaartsziekten veel minder voorkomen.
Het klinkt vooral als een gezond-verstand-dieet eigenlijk. Leuk is dat ook bewegen onderdeel is, en zelfs sociaal.
Alleen snap ik niet waarom je geen koolhydraten zou mogen eten, er is een programma hierover waarin ze oude bewoners van Pioppi interviewen, die zeggen dat ze zo gezond oud zijn geworden door pasta te eten (en vooral veel groenten). Maar zeker veel pasta. Ook dat vasten elke week snap ik niet zo.
Gezond eten

Eet drie maaltijden per dag en eet totdat je vol zit
Snack niet tussendoor
Zorg dat je iedere week ¾ dag vast (en op die dag dus geen ontbijt en lunch eet)
Veel natuurlijke (vette) producten: olijfolie, noten, vis, volle yoghurt, veel eieren en veel groenten.
'Verboden' producten: koolhydraten (brood, pasta, rijst, aardappelen, etc.), suiker (snoep, frisdrank, vruchtensap, honing, etc.), producten uit pakjes, blikken en potten met meer dan drie ingrediënten of meer dan drie toevoegingen en light-producten.

Bewegen

Minimaal vijf dagen in de week een half uur per dag wandelen
Niet langer dan 45 minuten achter elkaar zitten
Traplopen en de fiets pakken in plaats van de lift nemen en autorijden

Ontspanning

Vier keer per dag ademhalingsoefeningen (twee minuten per keer): Adem vijf seconden in en vijf seconden uit. Blijf met je aandacht bij je ademhaling.
Minimaal zeven uur slaap per nacht
Twee uur voor bedtijd geen blauw licht van schermen (mobiel, tablet, tv)
Ga veel naar buiten, de natuur in!

Sociaal

Eet samen met anderen
Doe leuke dingen met vrienden of familie
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: BMI en levensstijl

Bericht door Mara »

Dan moet je dus niet in Zeeland wonen, lees ik net.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie