Ik zoek een net pak

Online
DDD
Berichten: 28492
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Ik zoek een net pak

Bericht door DDD »

Jantje schreef:
DDD schreef:
merel schreef:Ehm, zonder waardeoordeel, maar dat is ook geen man waarbij het past
Ik heb even getwijfeld. Maar wij zijn het hierover niet eens. Ik vind dat dat prima zou kunnen. Kijk naar Hugo de Jonge. Er kan wat dit betreft veel meer dan je denkt, als je het maar met overtuiging doet en je er zelf prettig bij voelt.
Begin nou niet over Hugo de Jonge. Die mag eerst wel eens fatsoenlijke schoenen aanschaffen..., in plaats van die bonte kanarie-schoenen die hij nu heeft.
Daar kun je over twisten. Het ziet er in ieder geval beter uit dan de outfit van menig vooraanstaand persoon in kerken en wereldlijke regeringen. Ik houd er zelf niet zo van, maar het idee dat iemand zijn eigen keuzes maakt in kleding, bevalt me wel.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Ik zoek een net pak

Bericht door Jantje »

DDD schreef:
Jantje schreef:
DDD schreef:
merel schreef:Ehm, zonder waardeoordeel, maar dat is ook geen man waarbij het past
Ik heb even getwijfeld. Maar wij zijn het hierover niet eens. Ik vind dat dat prima zou kunnen. Kijk naar Hugo de Jonge. Er kan wat dit betreft veel meer dan je denkt, als je het maar met overtuiging doet en je er zelf prettig bij voelt.
Begin nou niet over Hugo de Jonge. Die mag eerst wel eens fatsoenlijke schoenen aanschaffen..., in plaats van die bonte kanarie-schoenen die hij nu heeft.
Daar kun je over twisten. Het ziet er in ieder geval beter uit dan de outfit van menig vooraanstaand persoon in kerken en wereldlijke regeringen. Ik houd er zelf niet zo van, maar het idee dat iemand zijn eigen keuzes maakt in kleding, bevalt me wel.
Het laat mij ook warm nog koud wat anderen voor mening over mijn kleding hebben. Dat kan me werkelijk geen bal schelen. Dus daar ben ik het dan wel weer mee eens.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ambtenaar
Berichten: 9152
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Ik zoek een net pak

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef: Begin nou niet over Hugo de Jonge. Die mag eerst wel eens fatsoenlijke schoenen aanschaffen..., in plaats van die bonte kanarie-schoenen die hij nu heeft.
Hij heeft schoenen van Mascolori. Niets mis mee. Heb ik zelf ook twee paar van.
Ambtenaar
Berichten: 9152
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Ik zoek een net pak

Bericht door Ambtenaar »

Jeremiah schreef:
Winkels met zulke reclame's zou iedereen links moeten laten liggen.
Ik stoor me daar niet aan. Ze verkopen nette moderne pakken voor een redelijke prijs.
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Ik zoek een net pak

Bericht door Roos2018 »

Zita schreef:Hadden we het al gehad over die mannen die een overhemd met korte mouwen onder hun kostuum dragen?
Of overhemd met korte mouwen in combinatie met stropdas? Dat laatste is echt een lerarencombinatie, geloof ik.
Wat 15 a 20 jaar geleden een lerarencombinatie was: grijze broek met een wijnrood colbertje, het zgn. machinisten uniform.
Een andere categorie behoorde tot het boswachtersgilde.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Ik zoek een net pak

Bericht door liz boer »

Geitensokken in sandalen, haha, maar wat maakt het uit, wat hoort of wat men vindt als iemand het fijn vindt dragen so what?
Mijn zwager (een boer) draagt altijd een te grote basisbroek met een riem anders zakt hij af, hij vindt dat lekker zitten! :haha
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Ik zoek een net pak

Bericht door Wandelende »

Piet Puk schreef:
Mannetje schreef:
Zita schreef:Hadden we het al gehad over die mannen die een overhemd met korte mouwen onder hun kostuum dragen?
Of overhemd met korte mouwen in combinatie met stropdas? Dat laatste is echt een lerarencombinatie, geloof ik.
Ik draag beide nooit. En toch ben ik leraar.
Uitzonderingen hou je natuurlijk altijd :haha
Wat moet een leraar met een stropdas in school of voor de klas?
Sommige scholen lijken het wel verplicht te hebben gesteld.
(~)
Online
DDD
Berichten: 28492
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Ik zoek een net pak

Bericht door DDD »

Jantje schreef: Het laat mij ook warm nog koud wat anderen voor mening over mijn kleding hebben. Dat kan me werkelijk geen bal schelen. Dus daar ben ik het dan wel weer mee eens.

Vind je niet dat je kleding ook iets zegt over het respect voor jouw omgeving? Net als tafelmanieren bijvoorbeeld, en het bijhouden van je tuin?


Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen smaak, dat is wat anders.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Ik zoek een net pak

Bericht door Wandelende »

Wat vinden jullie qua prijs een redelijk bedrag om uit te geven voor een kostuum?
Ik denk dan aan het kostuum inclusief overhemd/stropdas en exclusief schoenen.
(~)
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Ik zoek een net pak

Bericht door merel »

DDD schreef:
Jantje schreef: Het laat mij ook warm nog koud wat anderen voor mening over mijn kleding hebben. Dat kan me werkelijk geen bal schelen. Dus daar ben ik het dan wel weer mee eens.

Vind je niet dat je kleding ook iets zegt over het respect voor jouw omgeving? Net als tafelmanieren bijvoorbeeld, en het bijhouden van je tuin?


Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen smaak, dat is wat anders.
Ben het volkomen met je eens
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33199
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Ik zoek een net pak

Bericht door Tiberius »

Piet Puk schreef:
eilander schreef:
Tiberius schreef:Anders heb ik nog wel een tweedehands Ottevangerpak voor je voor een zacht prijsje. Je kan hierboven lezen hoe hip ze zijn.
Het zit je wel diep, hé? :slurp
Is Tiberius toevallig eigenaar van een andere kledingzaak?
Nee hoor, ik verkoop aardappelzakken. :OO3
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Ik zoek een net pak

Bericht door liz boer »

DDD schreef:
Jantje schreef: Het laat mij ook warm nog koud wat anderen voor mening over mijn kleding hebben. Dat kan me werkelijk geen bal schelen. Dus daar ben ik het dan wel weer mee eens.

Vind je niet dat je kleding ook iets zegt over het respect voor jouw omgeving? Net als tafelmanieren bijvoorbeeld, en het bijhouden van je tuin?


Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen smaak, dat is wat anders.
Enerzijds anderzijds, je hebt bepaalde kleding die aan trek als je gaat zwemmen, die kleding trek je niet aan als je naar een verjaardag gaat, maar ik ben het met Jantje eens dat als je "normale" kleding draagt, het niet uitmaakt of andere dat mooi vinden of niet, of het in de mode is of niet, daar heb ik namelijk ook helemaal niets mee, ik doe heel lang met mijn kleding en maak veel zelf, heb een eigen smaak, wat niet iedereen waardeert, ik ga echt niet na een paar jaar opeens een andere stijl dragen omdat het uit de mode is of dat je die kleur nu niet meer ziet. at anderen er van vinden is niet mijn probleem.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Ik zoek een net pak

Bericht door liz boer »

Tiberius schreef:
Piet Puk schreef:
eilander schreef:
Tiberius schreef:Anders heb ik nog wel een tweedehands Ottevangerpak voor je voor een zacht prijsje. Je kan hierboven lezen hoe hip ze zijn.
Het zit je wel diep, hé? :slurp
Is Tiberius toevallig eigenaar van een andere kledingzaak?
Nee hoor, ik verkoop aardappelzakken. :OO3
:mdr
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Mannetje
Berichten: 7694
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Ik zoek een net pak

Bericht door Mannetje »

Wandelende schreef:Wat vinden jullie qua prijs een redelijk bedrag om uit te geven voor een kostuum?
Ik denk dan aan het kostuum inclusief overhemd/stropdas en exclusief schoenen.
Ik ben blij als het onder de €500 blijft.
-
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Ik zoek een net pak

Bericht door eilander »

Mannetje schreef:
Wandelende schreef:Wat vinden jullie qua prijs een redelijk bedrag om uit te geven voor een kostuum?
Ik denk dan aan het kostuum inclusief overhemd/stropdas en exclusief schoenen.
Ik ben blij als het onder de €500 blijft.
De laatste keer heb ik er drie tegelijk gekocht. Gemiddeld kwam ik uit op ongeveer € 425. Hoger moet het dan niet worden vind ik.
Plaats reactie