Hoorapparaten

Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Hoorapparaten

Bericht door Dodo »

Herman schreef:
Dodo schreef:Ik vond het later zo'n rijdende-rechter-kwestie: wie moet dat nu eigenlijk betalen? Het is onze hond, maar wat deden die dingen nou op de grond??
De eigenaar van het dier is altijd aansprakelijk. Tenslotte moet dat beest zo zijn opgevoed dat hij niet lukraak dingen van een ander gaat vernielen.
Maar meester Visser, de hond is gewend dat zijn kauwbot en zijn kluifje op de grond ligt. Weet hij veel dat dit iets anders is? Hij is heus goed opgevoed hoor.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Hoorapparaten

Bericht door liz boer »

Dodo schreef:
Herman schreef:
Dodo schreef:Ik vond het later zo'n rijdende-rechter-kwestie: wie moet dat nu eigenlijk betalen? Het is onze hond, maar wat deden die dingen nou op de grond??
De eigenaar van het dier is altijd aansprakelijk. Tenslotte moet dat beest zo zijn opgevoed dat hij niet lukraak dingen van een ander gaat vernielen.
Maar meester Visser, de hond is gewend dat zijn kauwbot en zijn kluifje op de grond ligt. Weet hij veel dat dit iets anders is? Hij is heus goed opgevoed hoor.
Hahaha :humhihi
Of net als met die krokodil met een hondenriempje uit zijn bek, dat doet hij andets nooit!
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: RE: Re: Hoorapparaten

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Dat werkt niet altijd zo
Voor de ortho is apart bij de tandverzekering
En meestal weet je wanneer je kind een poos naar de ortho moet.
Toen de ortho hier niet meer nodig was hebben wij de tandverzekering flink uitgedund.
Fysio is idd 9x maar 1 behandeling kost ongeveer 30 € en vaak is het de moeite waard om die zelf te betalen want veel mensen betalen voor "altijd" maar een fysiotherapeut behandeld niet meer zomaar "altijd" het hele jaar door.
Het streven is toch echt om mensen verder te helpen en zelf te leren omgaan met hun beperkingen.
Ik had zelf vorig jaar 2 x een reeks behandelingen van 5 x, dus geb 1 behandeling extra betaald.
Is voordeliger dan onbeperkt want de meeste fysio's "werken" er toch op aan dat je na 4/5/6 x weer zo mobiel ben en je oefeningen zelf kan herhalen zodat je hen niet meer nodig hebt, of tijdelijk niet meer nodig hebt.
Het voert te ver om hier neer te zetten welke zaken er allemaal in de afgelopen jaren vanuit de aanvullende wel zijn vergoed, die anders voor eigen rekening waren.
Het gaat niet over gewone fysio of een beugelbekkie op puberleeftijd.
Wij zijn echt geen dombo's die graag elke maand een paar tientjes extra doneren aan de verzekeraar. ;)
Lees de polis maar eens goed door.
Basisverzekering is prima, dekt veel voor gezonde mensen. Maar in bijzondere gevallen heb je echt meer nodig, soms moet je zelfs eerst toestemming aanvragen om zeker te weten dat een behandeling gedekt wordt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hoorapparaten

Bericht door merel »

Wij hebben ook een aanvullende verzekering. Inderdaad erg prettig als je met 6 man er gebruik van maakt ( waarvan 2 betalende)
Ik ben er een beetje huiverig voor om dit in te perken. Als je echt dingen nodig hebt ( daarvan is fysio echt maar een klein onderdeel) en je hebt alleen een basis verzekering, kom je niet makkelijk meer in de aanvullende terecht.

En orthodontie valt bij ons niet onder de tandverzekering, maar onder de aanvullende verzekering. Ook daarvoor houd ik deze nog wel even aan. De komende jaren hebben wij deze nog genoeg nodig.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Hoorapparaten

Bericht door Orchidee »

Totdat onze kinderen 18 jaar werden zijn wij ook altijd goed aanvullend verzekerd geweest.
Nu zoeken ze het zelf uit en beknibbelen ze op alles
Totdat er iets zelf of bijbetaald moet worden...


Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie